Skocz do zawartości

Suszenie domu


Recommended Posts

Cytat

Dom jest świeżo postawiony ,zadaszony



Zadaszony, ale czy zamknięty icon_rolleyes.gif , wstawione okna i drzwi, czy wewnątrz otynkowany, czy wylane posadzki icon_rolleyes.gif
Woda z murowania ścian, "fruwająca" to tylko maleńka część wilgoci w porównaniu do ilości wody powstałej w czasie dojrzewania i suszenia paruset metrów kwadratowych tynków na ścianach i sufitów oraz stu kilkudziesięciu (przeważnie) metrów posadzek icon_confused.gif
Bez otwierania na oścież okien, drzwi woda się będzie "kisić" wewnątrz i parę miesięcy icon_confused.gif Przy kolejnych pracach wykończeniowych trzeba - w miarę możliwości - wietrzyć, otwierać drzwi, z tym, że przeciągi mogą nie być korzystne...
Link do komentarza
Cytat

Zadaszony, ale czy zamknięty icon_rolleyes.gif , wstawione okna i drzwi, czy wewnątrz otynkowany, czy wylane posadzki icon_rolleyes.gif
Woda z murowania ścian, "fruwająca" to tylko maleńka część wilgoci w porównaniu do ilości wody powstałej w czasie dojrzewania i suszenia paruset metrów kwadratowych tynków na ścianach i sufitów oraz stu kilkudziesięciu (przeważnie) metrów posadzek icon_confused.gif
Bez otwierania na oścież okien, drzwi woda się będzie "kisić" wewnątrz i parę miesięcy icon_confused.gif Przy kolejnych pracach wykończeniowych trzeba - w miarę możliwości - wietrzyć, otwierać drzwi, z tym, że przeciągi mogą nie być korzystne...



Budynek zadaszony, zamknięty ( zabite okna i drzwi) - posadzki wylane ok - 2 tygodni temu. ściany - goła cegła. Przez te dwa tygodnie okna i drzwi nie były zabite na czas "wietrzenia". Mam nadzieję,że pogoda będzie dopisywać, ciepły wiatr to może szybciej do środka się wejdzie z wykończeniem.
Link do komentarza
Susz ile się da jeśli jest pogoda. Nie ma to jakiejś złotej recepty, że mniej więcej miesiąc starczy. Dodasz tynki i zabawę zaczniesz od początku.
Pytanie do bardziej doświadczonych czy można zrobić przeciąg poprzez odjęcie jednej deski na przestrzał z okien zabitych dechami? To może by się sprawdziło?
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

U nas paliliśmy w piecu, okna otwarte i mąż kupował takie sączki wilgoci. Po 3 - 4 dniach już się nie napełniały, więc oznaczało to, że wilgotność spadła.



No i woda jeszcze przez jakiś czas będzie wychodzić. Ale nie przejmowałbym się tym, bo to nieuniknione.

Ja do własnego domu z pustaka ceramicznego wprowadziłem się jeszcze w tym samym sezonie icon_smile.gif Oczywiście dopłacałem do ogrzewania, ale liczyłem się z tym. Po prostu nie miałem wyjścia. Dom nie puścił mnie z torbami - być może z powodu dobrych materiałów, a być może z powodu względnie łagodnej zimy a.d. 2012 icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Witam. Mam pytanie odnośnie suszenia domu. Dom jest świeżo postawiony ,zadaszony i teraz pytanie - ile powinien się suszyć by nie doszło do sytuacji takiej,że gdzieś wyjdzie wilgoć itp ?

Pozdrawiam


Pytanie za pytanie: a co zamierzasz? Bo prace wewnątrz możesz prowadzić, ale ocieplenie dachu musi być wykonane jednym ciągiem, i to od razu z wewnętrzaną folią. Inaczej mogą być kłopoty, jak wełna nasiąknie, a przecież ogrzewania nie uruchomisz bez zamknięcia otworów. Bo, jak zrozumiałem, nie masz okien i drzwi, tylko "zabite" otwory? Jeśli będzie wewnętrzna izolacja ocieplenia dachu oraz szczelne okna i drzwi, to można grzać i pracować, ale wentylacja musi być intensywna - nie tak, jak przy "zabitych" otworach, ale tak, żeby zachować równowagę między ucieczką ciepła a ucieczką wilgoci. Najlepszy byłby rekuperator. Jedynie prace z drewnem będzie trzeba odłożyć, aż wilgoć przestanie być problemem.
Link do komentarza
Cytat

Pytanie za pytanie: a co zamierzasz? Bo prace wewnątrz możesz prowadzić, ale ocieplenie dachu musi być wykonane jednym ciągiem, i to od razu z wewnętrzaną folią. Inaczej mogą być kłopoty, jak wełna nasiąknie, a przecież ogrzewania nie uruchomisz bez zamknięcia otworów. Bo, jak zrozumiałem, nie masz okien i drzwi, tylko "zabite" otwory? Jeśli będzie wewnętrzna izolacja ocieplenia dachu oraz szczelne okna i drzwi, to można grzać i pracować, ale wentylacja musi być intensywna - nie tak, jak przy "zabitych" otworach, ale tak, żeby zachować równowagę między ucieczką ciepła a ucieczką wilgoci. Najlepszy byłby rekuperator. Jedynie prace z drewnem będzie trzeba odłożyć, aż wilgoć przestanie być problemem.


Co to za wykład fizolozoficzno-teoretyczny?
Przecież to co napisałeś nie trzyma się kupy icon_smile.gif Pomieszałeś kilka etapów budowy w jeden ciąg technologiczny icon_lol.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...