Skocz do zawartości

odcinanie kolorów - jaką taśmę polecacie


Recommended Posts

Napisano
Możecie polecić jakąś taśmę do odcinania kolorów przy malowaniu ściany?
Przy ostatnim malowaniu miałem problem z przyklejaniem się farby do taśmy.
Jak to w ogóle jest z czasem kiedy należy zerwać taką taśmę?
Co jeśli maluję dwukrotnie - muszę kleić taśmę dwa razy czy wystarczy odkleić po drugiej warstwie farby?
A może obecnymi farbami wystarczy malować jeden raz?
Gość mhtyl
Napisano
Mogę polecić na 200% taśmę taką niebieską ,ala papierową, podajże firmy Tesa.
Jest naprawdę dobra, ale droga, piszę że droga w porównaniu ze zwykłymi taśmami malarskimi takimi żółtymi, papierowymi.
Uważaj bo na rynku jest kilka podobnych, ale tylko z wyglądu. Sam się przekonałem. Połakomiłem się na cenę, ale w tym przypadku cena idzie w parze z jakością icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
To powinna być specjalna taśma maskująca - zapomnij o wszystkich paperowych.
Droga np. 2093E-EL Taśma malarska ScotchBlue, tania np. taśma malarska do odcinania kolorów SERIX.

Stosować się do zaleceń producentów taśmy i powinno być dobrze.

dopisałem:

Ps. Pisząc papierowa, miałem na myśli taką nie wykończoną na wierzchu, żadną warstwą nieprzyjmującą farby. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Ja robię tak że staram się w miejscu odcięcia koloru taśmą farbę nałożyć jak najgrubiej jednolitą warstwą małym wałkiem , robię około 3-4m odcięcia i zaraz wracam od początku tak że można to policzyć jako jedną warstwę i natychmiast ściągam na ,,ciepło '' taśmę , odcęcie ma szerokość szerokości małego wałka jaki jest zastosowany , trzeba uważać aby nie zrobić tzw. ,,warkoczyka '' z farby .
Napisano
Cytat

Ja robię tak że staram się w miejscu odcięcia koloru taśmą farbę nałożyć jak najgrubiej jednolitą warstwą małym wałkiem , robię około 3-4m odcięcia i zaraz wracam od początku tak że można to policzyć jako jedną warstwę i natychmiast ściągam na ,,ciepło '' taśmę , odcęcie ma szerokość szerokości małego wałka jaki jest zastosowany , trzeba uważać aby nie zrobić tzw. ,,warkoczyka '' z farby .



Nie wiem czy dobrze rozumiem?
Najpierw malujesz samo odcięcie (przy samej taśmie) - i zrywasz a potem malujesz resztę?
O co chodzi z tym warkoczykiem?
Napisano
Cytat

Nie wiem czy dobrze rozumiem?
Najpierw malujesz samo odcięcie (przy samej taśmie) - i zrywasz a potem malujesz resztę?
O co chodzi z tym warkoczykiem?


Maluję razem z taśmą tak jak ma być ( tylko nie za taśmą icon_biggrin.gif ) , i zrywam na mokro , a warkoczyk powstaje gdy wałek za mocno lub nieumiejętnie się dociska i z krawędzi wałka powstaje wyraźne zgrubienie farby , wałkiem trzeba tak operować aby uzyskać tak jakby efekt cieniowania farbą gdzie przy taśmie i jakies - najlepiej 10cm od taśmy tej farby jest najgrubiej , tyle aby pokryło to co jest pod spodem , w 95 % przypadków dla mnie ta sztuczka się udaje , pozostałe 5 % to niestety powtórne klejenie tasmy..

potem konkretny wałek na sztycę i ognia..
Napisano
Myślałem, żeby zrobić to w ten sposób, żeby pomalować ściany i potem od razu po skończeniu zrobić drugą warstwę tylko tam, gdzie taśma i zerwać ją a resztę domalować już na spokojnie.
Niby prosta rzecz - takie malowanie...
Napisano
ja najpierw odcinam górę i rogi wewnętrzne , potem już tylko wałkowanie 2razy , zdarza się i 3 razy , dużym wałkiem potem podchodzę jak najbliżej linii odcięcia tak nawet do 2 cm ale już bez ciągania się z drabiną , tak według mnie jest najmniej roboty , aha jak potem zostaje te dwa centymetry ,, niedomalowane '' tego koloru to naprawdę trzeba ostro się wpatrzeć aby cokolwiek zobaczyć , jeśli w ogóle da się coś zobaczyć .....taaaaaa malowanie niby jest proste ...aha , jeszcze taka moja rada aby przy malowaniu używac lampy halogenowej ,
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Ja robię tak że staram się w miejscu odcięcia koloru taśmą farbę nałożyć jak najgrubiej jednolitą warstwą małym wałkiem , robię około 3-4m odcięcia i zaraz wracam od początku tak że można to policzyć jako jedną warstwę i natychmiast ściągam na ,,ciepło '' taśmę , odcęcie ma szerokość szerokości małego wałka jaki jest zastosowany , trzeba uważać aby nie zrobić tzw. ,,warkoczyka '' z farby .


Joks, to ładne to odcięcie robisz, trzy - cztero metrowe, to Ty chyba kościoły malujesz icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mogę polecić na 200% taśmę taką niebieską ,ala papierową, podajże firmy Tesa.



Firma nieważna, taśma powinna być niebieska. Jeśli używać scotcha żółtego, to trzeba go przykleić, pomalować i zerwać natychmiast, bo inaczej oderwie podkład ze sciany. Taśmy niebieskie mogą zostać dłużej, nawet do kładzenia nastepnej warstwy.

Ja malowałem następująco. Najpierw sufit, czyli białe, lub kolor jaśniejszy. Oczywiście, miejsce łączenia z ciemniejszym kolorem np. ścian jest zamalowane. Potem oklejenie taśmą od góry i jadę kolorem ściany do taśmy. Po drugim malowaniu taśma do zerwania, a łączenie jest cycusiek.


Cytat

Dlaczego?



I to pod kątem. Bo widać niedociągnięcia.


Aha, taśmę dobrze jest kleić po linii poziomicy laserowej, jednak gdy odległość do sufitu niewielka a sufit niewypoziomowany, to lepiej zachować równą odległość i nie bawić się w poziomowanie.
Napisano
Cytat

Joks, to ładne to odcięcie robisz, trzy - cztero metrowe, to Ty chyba kościoły malujesz icon_biggrin.gif


to zazwyczaj jest jedna sciana ......chyba że chodzi Ci o wysokość ...

Cytat

Dlaczego?


stawiasz przy ścianie i świecisz po niej ....wtrakcie malowania dowiesz się dlaczego... icon_biggrin.gif to ułatwia robotę ..
Napisano
Cytat

...
Ja malowałem następująco. Najpierw sufit, czyli białe, lub kolor jaśniejszy. Oczywiście, miejsce łączenia z ciemniejszym kolorem np. ścian jest zamalowane. Potem oklejenie taśmą od góry i jadę kolorem ściany do taśmy. Po drugim malowaniu taśma do zerwania, a łączenie jest cycusiek.
...


A ile czasu czekasz między I a II malowaniem?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Firma nieważna, taśma powinna być niebieska. Jeśli używać scotcha żółtego, to trzeba go przykleić, pomalować i zerwać natychmiast, bo inaczej oderwie podkład ze sciany. Taśmy niebieskie mogą zostać dłużej, nawet do kładzenia nastepnej warstwy.

Ja malowałem następująco. Najpierw sufit, czyli białe, lub kolor jaśniejszy. Oczywiście, miejsce łączenia z ciemniejszym kolorem np. ścian jest zamalowane. Potem oklejenie taśmą od góry i jadę kolorem ściany do taśmy. Po drugim malowaniu taśma do zerwania, a łączenie jest cycusiek.


Stasiu firma jest ważna , a raczej jakoś taśmy. Taśma niebieska firmy Tesa (nie pamiętam nazwy taśmy bo oni produkują ich dużo rodzai) po malowaniu i oderwaniu wychodzi idealny pasek a kupiłem niebieską innej mniej znanej firmy i o połowę ponad tańsza to po oderwaniu miałem zacieki. Po porostu jakość kleju , a no i tak jak piszesz podkład po odklejeniu taśmy zostaje na swoim miejscu icon_biggrin.gif w przeciwieństwie do zwykłych taśm, i jeszcze co najważniejsze klej od taśmy nie zostaje na podłożu po zastosowaniu taśmy Tesa.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Ja robię tak że staram się w miejscu odcięcia koloru taśmą farbę nałożyć jak najgrubiej jednolitą warstwą małym wałkiem , robię około 3-4m odcięcia i zaraz wracam od początku tak że można to policzyć jako jedną warstwę i natychmiast ściągam na ,,ciepło '' taśmę , odcęcie ma szerokość szerokości małego wałka jaki jest zastosowany , trzeba uważać aby nie zrobić tzw. ,,warkoczyka '' z farby .




Cytat

[attachment=18700:Zdj_cie0599.jpg]
i kościół to nie był ..


Ale kłamczuch z Ciebie bo widać ,że pędzlem malujesz a nie walkiem icon_lol.gif
Mi skojarzyło się , że pisząc 3-4m miałeś na myśli 3-4 cm od odcięcia.
Bo ja tak robię, z tą różnicą, że farby staram dać eis mało, tak aby "zabieli" kolorem od taśmy tak na około 5-10 cm i potem powtórka drugi raz i gotowe.


Cytat

sorki nie wiem czemu zdjęcie wyszło w poziomie


Ale jak otworzysz to jest ok, w pionie.
Napisano
hehe zaraz się pogubimy.... odcięcie długości 3-4m bieżące , a jesli chodzi o zdjęcie to faktycznie trzymam pędzel , ale tam było tak wysoko że gdybym pomalował tam beretem to też niczego by nie było widać
Napisano
Cytat

A ile czasu czekasz między I a II malowaniem?



To zleży od farby, na wiadrze pisze.


Cytat

Stasiu firma jest ważna , a raczej jakoś taśmy. Taśma niebieska firmy Tesa (nie pamiętam nazwy taśmy bo oni produkują ich dużo rodzai) po malowaniu i oderwaniu wychodzi idealny pasek a kupiłem niebieską innej mniej znanej firmy i o połowę ponad tańsza to po oderwaniu miałem zacieki. Po porostu jakość kleju , a no i tak jak piszesz podkład po odklejeniu taśmy zostaje na swoim miejscu icon_biggrin.gif w przeciwieństwie do zwykłych taśm, i jeszcze co najważniejsze klej od taśmy nie zostaje na podłożu po zastosowaniu taśmy Tesa.



Kiciuś, jeśli taśmę masz u góry, a malujesz na dole, to nie masz zaciekow. Oczywiście, trzeba mieć rowne podłoże i różne taśmy mają różną elastyczność, ja jednak bralem w hurtowni albo w markecie bez zwracania uwagi na markę i nie narzekam.


Cytat

Ale kłamczuch z Ciebie bo widać ,że pędzlem malujesz a nie walkiem icon_lol.gif



Ja odcięcia często robię pędzlem. Zresztą, Austriacy tak nas uczyli, taśma była zabroniona, odcięcia pędzlem, jednolitym ruchem i dopiero poprawienie rolką. ale wtedy chyba nie było jeszcze niebieskiej taśmy.

Cytat

hehe zaraz się pogubimy.... odcięcie długości 3-4m bieżące , a jesli chodzi o zdjęcie to faktycznie trzymam pędzel , ale tam było tak wysoko że gdybym pomalował tam beretem to też niczego by nie było widać



Ważne, że bhp masz zachowane, icon_lol.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Kiciuś, jeśli taśmę masz u góry, a malujesz na dole, to nie masz zaciekow. Oczywiście, trzeba mieć rowne podłoże i różne taśmy mają różną elastyczność, ja jednak bralem w hurtowni albo w markecie bez zwracania uwagi na markę i nie narzekam.


Od góry to samo przez się, że o zacieki łatwiej aniżeli od dołu.
Mam na myśli własnie od dołu, jak przyciśniesz wałek z nadmiarem farby a taśma słabo przylega do podłoża to samo przez się , że się wciśnie pod taśmę i zrobią się takie mikro zacieki. Nie mam na myśli typowych zaciekowi, po prostu odcięcie nie będzie idealnie równe.
Napisano
Cytat

Mam na myśli własnie od dołu, jak przyciśniesz wałek z nadmiarem farby a taśma słabo przylega do podłoża to samo przez się , że się wciśnie pod taśmę i zrobią się takie mikro zacieki.



Wałek to nie kolezanka z wojska, mimo że możesz cisnać od dołu. Trzeba powstrzymać chęć ciśnięcia i nie wpychać się w szczelinę, której zresztą ma nie być (bo jak już wspomniałem, to nie kolezanka z wojska). No i nabrać farby z boku wiadra, a poza tym walcować delikatnie po tasmie wzdłuż.
Napisano
Cytat

Nie. Nigdy nie zabieram się do pracy przed dogłębnym zbadaniem tematu icon_mrgreen.gif
Przygotowuję wyprowadzkę mebli.


Jakbyco to daj znać jak poszło
Napisano
Mój problem chyba zniknął samoistnie.
Mojej żonie spodobały się wykończenia przyklejane do ściany pod sufitem.
Nie papierowe tylko takie listwy.
Nie wiem ile to będzie kosztować ale jestem już raczej na przegranej pozycji...
Napisano
Cytat

Mój problem chyba zniknął samoistnie.
Mojej żonie spodobały się wykończenia przyklejane do ściany pod sufitem.
Nie papierowe tylko takie listwy.
Nie wiem ile to będzie kosztować ale jestem już raczej na przegranej pozycji...


Przy tych listwach też trza umieć zrobić ....
Napisano
Cytat

Mój problem chyba zniknął samoistnie.
Mojej żonie spodobały się wykończenia przyklejane do ściany pod sufitem.
Nie papierowe tylko takie listwy.
Nie wiem ile to będzie kosztować ale jestem już raczej na przegranej pozycji...



Styropianowe? Bardzo dobre. Przykleić na klej gipsowy, szczeliny wyrównać akrylem, pomalować...
Napisano
Cytat

Styropianowe? Bardzo dobre. Przykleić na klej gipsowy, szczeliny wyrównać akrylem, pomalować...


trochę roboty też przy tym jest ......ale nie aż tak strasznie..
  • 4 lata temu...
Napisano

Ja podczas malowania ścian u siebie używałem taśm firmy HANSTAPES. Taśma nie odchodzi od ściany, nie zostaje klej. Nie jest na tyle mocna żeby ściągnąć farbę, która już jest na ścianie.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

U mnie tesa nie kleila się dobrze do ściany i farba podchodziła pod nią, z taśmą jest zawsze problem, bo jedne odchodzą razem z farbą, a kolejne znów nie trzymają. Ostatnio przy malowaniu wziąłem jakąs co polecał sprzedawca i w sumie nie trzymałem jej długo na ścianie, na początku myślałem że super bo 3 ściany poszły bez problemu, ale na 4 już kawałek mi odeszło farby i musiałem domalować, poszukam może opakowania i Wam podeślę.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Staram się o dofinansowanie na firmę i chce w niej zakupić koaprkę czy ktoś mi może doradzić czy ta SY18C od chińczyków jest ok? Oglądałem firm na Yutubie ich dystrybutora i zachwalali ją ktoś coś wie z praktyki https://mauferhe.pl/products/minikoparka-gasienicowa-sany-sy18c Prosze o opinie tylko osoby które mieli z nią doczynienie. 
    • Komentarz dodany przez Ob.Serwator: Dream on... W wykonawstwie jednostką płatniczą jest 10 000 zł, myślę, że gdyby pokazać ceny z artykułu majstrom różnej maści, to mogliby pospadać z krzeseł ze śmiechu. Coś o tym wiem, właśnie kończę podobnej wielkości dom.
    • Z Twojego opisu wynika, że to pompa ciepła Nibe (prawdopodobnie model S2125, ). Alarm 228 zazwyczaj wskazuje na „błąd odszraniania”, gdy system wykrywa problem z procesem odszraniania w jednostce zewnętrznej, co prowadzi do zablokowania sprężarki (uniemożliwiając jej normalną pracę). Może to bezpośrednio powodować brak produkcji ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania w zbiorniku buforowym, ponieważ pompa ciepła nie generuje efektywnie ciepła.     Znaczenie alarmu 228 Opis: Jednostka zewnętrzna pompy ciepła wysyła do sterownika komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego lub nieudanego cyklu odszraniania. Sprężarka wyłącza się (blokuje), aby zapobiec uszkodzeniu. Ta usterka często pojawia się, gdy parownik (wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej) nie może prawidłowo odszraniać nagromadzonego lodu, co prowadzi do nieefektywnej pracy lub wyłączenia urządzenia. Możliwe przyczyny W poradnikach rozwiązywania problemów i instrukcjach obsługi pomp ciepła Nibe serii S, najczęstsze przyczyny tego alarmu to: Nagromadzenie lodu lub zamarznięty parownik: Słaby przepływ powietrza, zablokowany wentylator lub ekstremalne warunki pogodowe (np. silny wiatr lub niskie temperatury otoczenia) mogą powodować nadmierne oblodzenie parownika (EP1). Jeśli odszranianie awaryjne powtarza się wielokrotnie (np. 10 razy z rzędu), alarm staje się alarmem. Usterki czujników: Problemy z kluczowymi czujnikami, takimi jak: BT16 (czujnik temperatury parownika) – jeśli odczyt jest zbyt niski (poniżej 10°C) lub jest uszkodzony/luźny. BT12 (czujnik temperatury zasysanych gazów).   BT84 (czujnik temperatury otoczenia). Mogą one błędnie odczytywać warunki i uniemożliwiać prawidłowe rozpoczęcie odszraniania. Słaby przepływ czynnika grzewczego: Ograniczony przepływ przez system (np. z powodu powietrza w rurach, zabrudzonych filtrów lub problemów z pompą) zmniejsza wymianę ciepła i może prowadzić do awarii odszraniania. Problemy z czynnikiem chłodniczym, w tym wycieki: Wspomniana przez Ciebie „nieszczelność wewnątrz pompy” (wewnętrzny wyciek w pompie) ma tu zastosowanie. Wyciek czynnika chłodniczego wewnątrz urządzenia może obniżyć ciśnienie, powodując słabą wydajność odszraniania, niskie temperatury parownika i ogólną nieefektywność systemu. Jest to poważny problem, ponieważ utrata czynnika chłodniczego może również prowadzić do uszkodzenia sprężarki, jeśli nie zostanie naprawiona. Wycieki wody (np. w wymienniku ciepła) są rzadsze, ale mogą zmieszać się z czynnikiem chłodniczym lub powodować podobne objawy. Inne czynniki: Przerwy w napięciu, niekompatybilne lub wadliwe płytki sterujące (PCB) lub błędy oprogramowania w starszych wersjach oprogramowania sprzętowego. Niektóre modele urządzeń Nibe przeszły aktualizacje rozwiązujące problemy związane z rozmrażaniem w konfiguracjach wielourządzeniowych   Brak ciepłej wody w zbiorniku buforowym jest prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną — system nie wytwarza ciepła z powodu blokady sprężarki, przez co zbiornik buforowy nie jest uzupełniany. Zalecane działania Podstawowe kontrole (bezpieczne dla majsterkowiczów): Sprawdź jednostkę zewnętrzną pod kątem widocznego nagromadzenia lodu, zatorów (np. liści, śniegu lub zanieczyszczeń na wentylatorze/parowniku) lub nietypowych dźwięków. Delikatnie usuń wszelkie przeszkody. Zapewnij dobry przepływ powietrza wokół jednostki — bez znacznych przeszkód lub ograniczeń wiatrowych. Sprawdź filtry systemu i odpowietrz obwód grzewczy, aby poprawić przepływ. Potwierdź/zresetuj alarm za pomocą modułu sterowania wewnętrznego (seria VVM lub SMO) — zapoznaj się z instrukcją obsługi (często w menu alarmów). Może to tymczasowo usunąć alarm, ale jeśli wystąpi ponownie, problem nie zostanie rozwiązany. Sprawdź odczyty czujników, jeśli są dostępne na wyświetlaczu (porównaj z wartościami oczekiwanymi w instrukcji). Potrzebny profesjonalny serwis: W przypadku wycieku wewnętrznego: Wymagany jest certyfikowany technik HVAC (posiadający kwalifikacje w zakresie gazów fluorowanych do obsługi czynnika chłodniczego). Może on wykonać test ciśnieniowy systemu, zlokalizować wyciek (np. w parowniku lub przewodach), naprawić go i w razie potrzeby uzupełnić czynnik chłodniczy. Nie należy podejmować samodzielnych prób – czynnik chłodniczy jest niebezpieczny i podlega regulacjom. Zleć sprawdzenie czujników (BT12, BT16, BT84) pod kątem usterek/luźnych połączeń oraz pełne przetestowanie cyklu odszraniania.     W przypadku problemów z oprogramowaniem mogą zaktualizować oprogramowanie sprzętowe (Nibe wydało poprawki problemów z odszranianiem w niektórych modelach). Skontaktuj się z pomocą techniczną Nibe lub lokalnym autoryzowanym instalatorem w celu przeprowadzenia diagnostyki — często mają oni dostęp do szczegółowych rejestrów błędów za pośrednictwem aplikacji myUplink lub narzędzi serwisowych. Jeśli problem jest objęty gwarancją, udokumentuj wszystko (zdjęcia urządzenia, kody alarmów i objawy) przed wezwaniem serwisu, aby uniknąć kosztów. W międzyczasie, jeśli posiadasz grzałkę pomocniczą (np. elektryczny podgrzewacz zanurzeniowy w buforze), włącz ją tymczasowo, aby uzyskać ciepłą wodę.   
    • Problem z nieszczelnością wewnątrz pompy nibe s2521, włączanie się alarmy 228 ,brak ciepłej wody w buforze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...