Skocz do zawartości

Z czego budować??


Recommended Posts

Gość mhtyl
  Cytat

Hm..
Możecie polecić z jakiego materiału budujecie?
Coś co nie jest drogie, a w miare dobre?icon_smile.gif
Zależy mi na małych kosztach ale bez przesady nie chce jakiegoś bubla...

Rozwiń  

To może napisz co chcesz budować.
I jakie ściany znaczy się 1W, 2W czy 3W?
Projekt domku już masz?
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Jasne że chce się najtaniej tylko czasem początkowa oszczędność odbija się czkawką. Ja osobiście polecę Ci do budowy ścian beton komórkowy a czy go ocieplisz czy nie to już inna sprawa, ogólnie można tego materiału nie ocieplać i tutaj masz oszczędność a sam materiał rodzimej produkcji, bloczki Termalica dają nawet (zgodnie z info producenta )U na poziomie 0,173 W/m2K, co czasem przy ociepleniu innych materiałów jest lepszym wynikiem. Dzięki temu zaoszczędzisz sporo na ogrzewaniu i w perspektywie czasu inwestycja sie oplaci.
Link do komentarza
  Cytat

bloczki dają nawet (zgodnie z info producenta )U na poziomie 0,173 W/m2K, co czasem przy ociepleniu innych materiałów jest lepszym wynikiem.

Rozwiń  

Tyle że jest to wartość skończona dla rozwiązania 1W, a w przypadku ściany 2W ten wynik można, jak kto czuje taka potrzebę znacznie poprawić.
Ale jak pisze Draagon, w takim układzie każdy materiał będzie dobry, bo izolacja robi swoje - czyli izoluje, a materiał konstrukcyjny swoje - czyli....
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  Cytat

Tyle że jest to wartość skończona dla rozwiązania 1W

Rozwiń  


U mnie na wsi jest człowiek, który ocieplił dom z jednowarstwowego pustaka ceramicznego 44... Wyliczył sobie, że schodząc z U=0,3 do U= 0,2 oszczędzi miliony złotych na ogrzewaniu. Można i tak icon_smile.gif Teoretycznie i praktycznie nie ma przecież żadnego przeciwwskazania do docieplenia ściany jednowarstwowej.
Link do komentarza
Gość mhtyl
  Cytat

Teoretycznie i praktycznie nie ma przecież żadnego przeciwwskazania do docieplenia ściany jednowarstwowej.

Rozwiń  

Co za dużo to niezdrowo icon_biggrin.gif Taką nadgorliwością można więcej narobić szkód niż pożytku.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  Cytat

Co za dużo to niezdrowo icon_biggrin.gif Taką nadgorliwością można więcej narobić szkód niż pożytku.

Rozwiń  


Z reguły przy tak grubej ścianie docieplenie będzie miało tylko kilka cm, co przy określonych warunkach (wilgotność powietrza + temperatura) spowoduje wykraplanie się wody do docieplenia. Mowa oczywiście cały czas pustakach ceramicznych. Kłania się duża paroprzepuszczalność pustaków ceramicznych - co oczywiście nie jest wadą, ale trzeba mieć to na uwadze przy docieplaniu. Przy styropianie woda zostanie na granicy muru i będzie go dodatkowo wychładzać, co spowoduje spadek izolacyjności termicznej. Dlatego w sytuacji, kiedy chcemy dać mniejszą warstwę docieplenia - czyli np. na dość grubą ścianę - lepiej jest zrobić docieplenie z wełny. Styropian też oczywiście można, ale grubszą o kilka cm warstwę.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Paroprzepuszczalność ceramiki to akurat zaleta, chociaż oczywiście nie ma co przeceniać tego parametru - od regulowania wilgotności powietrza w domu jest wentylacja, a nie ściana icon_smile.gif Niemniej jednak paroprzepuszczalność ceramiki poryzowanej to niezaprzeczalnie mocna strona tego materiału - choćby z perspektywy łatwości (czy raczej "trudności") w rozwijaniu się na tym materiale grzybów czy nawet wilgoci.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  Cytat

Paroprzepuszczalność ceramiki to akurat zaleta, chociaż oczywiście nie ma co przeceniać tego parametru - od regulowania wilgotności powietrza w domu jest wentylacja, a nie ściana icon_smile.gif Niemniej jednak paroprzepuszczalność ceramiki poryzowanej to niezaprzeczalnie mocna strona tego materiału - choćby z perspektywy łatwości (czy raczej "trudności") w rozwijaniu się na tym materiale grzybów czy nawet wilgoci.

Rozwiń  


Tak to wygląda w teorii, w praktyce trudno udowodnić, że materiał odpowiada za regulowanie wilgotności wnętrza. Nawet zakup hygrometru niewiele tu zmienia, bo zawsze można powiedzieć, że taki a nie inny wynik to zasługa wentylacji icon_smile.gif Ostatnio interesowałem się tym tematem, bo okazało się, że siostra w swoim domu ma mega problem z wilgotnością powietrza i wg "ekspertów" problemem jest mało przepuszczający wilgoć silikat i zbyt mała liczba okien. Teoria jakkolwiek dziwna, ale forsowana przez dwóch zapytanych o to projektantów domu. Przy ceramice problem byłby pewnie (teoretycznie...) mniej dokuczliwy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć. Jakie oczyszczalnie przydomowe wg Was są dobrym wyborem dla 4 osób?   W projekcie przewidziano oczyszczalnię Bio Hybryda 2500. Widzę, że nadal jest w sprzedaży. Czy to dobra oczyszczalnia? A może jest coś lepszego w podobnej cenie lub coś tak dobrego, że warto dopłacić?  
    • Dzień dobry, Nasze zalecenia dotyczące montażu blachy trapezowej TP-26 SUPER: MONTAŻ - Konstukcja wsporcza z łat drewnianych 40×50 mm, 40×60 mm, 32×100 mm montowanych w maksymalnym rozstawie 350 mm mierzonym od tych samych krawędzi. - Należy sprawdzić i jeżeli to konieczne przeprowadzić jej niwelację zapewniającą kąty proste na połaci oraz jej równą płaszczyznę. - W części okapowej rekomendowane jest użycie pasa nadrynnowego zaciągowego jako elementu nośnego do montażu arkuszy. Arkusze należy przygotować, wykonując w ich części startowej tzw. zaciąg, element zaczepowy o pas. - Mocowanie arkuszy w górę fali w rozstawie wkrętów maksymalnie co 700 mm, za pomocą wkrętów samowiercących typu TORX 4,8 x 60 mm w kolorze pokrycia. Należy zwrócić uwagę na siłę dokręcenia wkrętów, powinna zapewnić odpowiednie przyleganie arkusza do podkonstrukcji bez wgniecenia górnej części fali. Należy odpowiednio wyregulować siłę dokręcenia wkrętów używając do tego np. sprzęgła wkrętarki. - Zaleca się wykonanie wlotowej szczeliny wentylacyjnej okapu o przekroju min. 200 cm2 /1mb oraz w celu jej zabezpieczenia przed owadami i gryzoniami wykonanie specjalnej obróbki z blachy perforowanej. - Zalecana wylotowa szczelina wentylacyjna powinna mieć przekrój czterokrotnie mniejszy od wlotowej, licząc na jedną stronę połaci ( 50 cm2 /1mb). Zapewnia ją pozostawienie 60 mm szczeliny pomiędzy arkuszami przeciwległych połaci w kalenicy oraz obustronny montaż listwy podkalenicowej, w której specjalnie zaprojektowania perforacja zapewnia optymalny przepływ powietrza, chroniąc kalenicę przed wdmuchiwaniem wody opadowej i śniegu. Listwa podkalenicowa do TP26 SUPER jest także elementem nośnym do montażu obróbki kalenicy np. PROSTA PLUS. CIĘCIE - Do cięcia blach należy używać nożyc elektrycznych z głowicą rotującą. Po zakończeniu montażu bezwzględnie oczyścić powierzchnię z opiłków, wkrętów itp. W przypadku uszkodzenia powierzchni należy jak najszybciej wykonać niezbędny (punktowy) retusz, przy zastosowaniu lakieru odpowiedniego z oryginalnym kolorem blach. - W przypadku użycia szlifierki kątowej do cięcia blach powlekanych lub innych materiałów będących w zasięgu powstającego na skutek cięcia strumienia gorących opiłków, następuje utrata gwarancji. Reklamacje nie będą uwzględniane. __________________________ Blacha trapezowa TP-26 SUPER https://pruszynski.com.pl/produkt/blachy-trapezowe/blacha-trapezowa-na-dach/tp26super-blacha-trapezowa-na-dach/
    • Przy kolejnych porządkach tak zrobię, ale mimo to i tak stoi już parę lat. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Henryk: Jedyny na rynku legalny zestaw do przeróbki szamba. Warunek - trzeba mieć szczelne szambo. Procedura tak jak przy oczyszczalni. Montaż - 1 dzień. W końcu nie śmierdzi, a oczyszczone ścieki wykorzystuje do nawadniania iglaków...
    • To konieczność. Też próbowałem tylko wsuwać, ale wtedy nawet jak się człowiek oprze przypadkowo ręką o taki regał, to się mogą wysunąć. I półki wtedy lecą. Chociaż zaginanie nie jest łatwe. Najlepiej najpierw pod języczek wsuwać ostrze noża i lekko go ugiąć tak, aby później móc złapać koniec małymi kleszczykami i zagiąć już co najmniej o kąt prosty, a najlepiej jeszcze bardziej. Wtedy całość się trzyma, można regał przesuwać, przenosić i nic się nie dzieje.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...