Skocz do zawartości

Połączenie betonu komórkowego i silikatu ?


Recommended Posts

Napisano
Czy są jakieś przeciwwskazania do łączenia Silki z Ytongiem (np. firmy Xella)? Czy połączenia tych dwóch bloczków będą pracowały nierównomiernie i spowodują jakieś pęknięcia na łączeniach? Teoretycznie Ytong docieplony styropianem da bardzo ciepłą ścianę zewnętrzną, a Silka na ścianach wewnętrznych będzie akumulowała temperaturę i izolowała pomieszczenia akustycznie. wymiary mają identyczne, różnią się tylko długości jeden 599 a drugi 333 ?! Tak jest już teraz nawet w projektach budowlanych na ten rok , jak znajdę link do strony to podrzucę. Bardziej martwi mnie jednak to że ściana murowana z betonu jest dużo lżejsza niż taka sama z silikatu o tej samej szerokości i żeby później nie okazało się że fundament pod nią bardziej osiądzie od ciężaru i mogą zacząć pękać tynki, nie wspominając o stropie. Może myślę bardzo ekstremalnie no ale wszystko może się zdarzyć ? ? ? Jeśli jestem w błędzie proszę o poprawę, bo taka technologia jest ciekawa i jak najbardziej interesująca. Warto przedyskutować za i przeciw i posłuchać bardziej doświadczonych forumowiczów... Na chwilę obecną nastawiony jestem tylko i wyłącznie na silikaty no ale może ? ? ? Szukam szukam podobnych tematów no ale coś ciężko idzie nawet wujek google nie jest w stanie pomóc no albo najzwyczajniej nie potrafię skutecznie szukać? !
Przykładowy dziennik budowy : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...e-i-chyba-tanio
Napisano
Przepraszam animus źle się chyba wyraziłem i dlatego ta cisza ? Chcę zbudować ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 plus 20 cm styro grafitowego frezowanego ( myślę że wyjdzie dobre U ) a ściany wewnętrzne w tym ściany nośne z silki 24 i reszta ścian działowych z silki 12. Lepszy współczynnik przenikania ciepła ma zdecydowanie ytong natomiat akustyka w wewnątrz domu jest dla mnie też bardzo ważna dlatego zdecydowanie silka. Kompromis wydaje się bardzo dobry a nawet powiedziałbym zbliżony do mojego ideału. Wcześniej zdecydowany byłem na silkę po całości ale mam działkę na typowej glinie, silka jest ciężka i nie chcę mieć z tego tyłu w przysżłości za parę lat jakiś niemiłych niespodzianek w postaci pęknięć ścian czy rys ? Może przesadzam no ale nie jestem z zawodu budowlańcem i wolę dopytać ?
Napisano
Cytat

Przepraszam animus źle się chyba wyraziłem i dlatego ta cisza ? Chcę zbudować ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 plus 20 cm styro grafitowego frezowanego ( myślę że wyjdzie dobre U ) a ściany wewnętrzne w tym ściany nośne z silki 24 i reszta ścian działowych z silki 12.



Patrz strona 4/5 poradnika, do którego Ci link podałem powyżej. ;)
Napisano (edytowany)
Tak jak piszesz to praktycznie standard dla zwiększenia akumulacji domu w przypadku budowy ścian zewnętrznych z BK. A glina jest całkiem, całkiem, jeśli idzie o nośność.
To nie torf czy kurzawka. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Bo jeszcze pod uwagę biorę zrobić ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 i ściany wewnetrzne nośne ytong 24 600. Natomiast działowe dać z silki 12 i wtedy równomierny ciężar każdej ze ścian przenosił się by na fundamenty i nie musiałbym bym się już martwić ! A w tym pierwszym przypadku ściany zewnętrzne z ytonga miały by mniejszy ciężar niż te ściany wewnetrzne nośne z silki ( mówimy o 24 cm) i właśnie się o to martwię czy ta ściana z silki może np. szybciej na tej glinie osiadać i powodować jakieś później pęknięcia a tego bym nie chciał ?! Może już ktoś budował np. w takiej technologi i chciałby się podzielić swoim dziennik budowy chociażby ?
A może zrobić po całości silkę i dać na to 20 cm styro frezo szarego i już nie kombinować ? Wtedy też wyjdzie bardzo dobry współczynnik ?
Napisano
Zapytaj projektanta, na jakie obciazenia liczyl fundamenty i bedziesz mial spokojny sen.

Gdzies tam kiedys liczylam w dzienniku budowy, ze dla mojego domu, roznica w cenie ogrzewania, silikat kontra BK wynioslaby 80 zl rocznie, grzejac gazem ziemnym. Sam zadecyduj czy to duzo czy malo.
Napisano (edytowany)
U mnie będzie napewno ekogroszek. Nie mam innej możliwości. Długi ten twój dziennik, kiedyś go tam trochę czytałem, ale to lektura na długie jesienne wieczory. W projekcie jest gazobeton, ale przy zmianie materiału wystarczy podpis kierownika w dzienniku budowy nie potrzeba zmiany PnB. No chyba że się mylę. Działka na glinie dlatego martwi mnie ta silka. A włąsciwie jej ciężar. Domek parterowy http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...ry-katy-ii.html Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
A ja myślałem że Ty jakąś chawirę o nieregularnej bryle co ma co najmniej 300m2 stawiasz.
Przy takim projekcie uważam że przesadzasz w swoich obawach, choć od stwierdzenia czy ostatecznie wszystko będzie dobrze czy nie, to i tak jest projektant/konstruktor któremu dostarczysz badanie geologiczne gruntu.
Napisano
Badanie geologiczne gruntu robisz przed rozpoczęciem budowy, a dokładniej przed adaptacją żeby projektant wiedział dokładnie na czym dom będzie stał.
Napisano
No niestety ja takich badań nie zrobiłem niestety ? Bo nic o tym projektant nie wspominał ?!! Może coś przegapiłem wszak to moja pierwsza budowa w życiu. Może przed rozpoczęciem budowy zrobić badania i wtedy podjąć decyzję o tym jaki materiał będzie brany pod uwagę. Ja chcę na pierwszym miejscu silka xella po całości ale po głowie chodzi mi też rozwiązanie o którym piszę w tym temacie. I wydaje mi się że do tego rozwiązania chyba te badania nie będą potrzebne ? Tak jak już wspominałem teren to glina. Wkleję zdjęcie. Badania geologiczne robi się tylko w celu wyboru materiału na ściany ? Czy może w jakimś innym celu, pytanie , napewno w jakimś innym tylko jakim ? ?

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

Tak jak już wspominałem teren to glina. Wkleję zdjęcie. Badania geologiczne robi się tylko w celu wyboru materiału na ściany ? Czy może w jakimś innym celu, pytanie , napewno w jakimś innym tylko jakim ? https://forum.budujemydom.pl/?act=attach&am...st&id=18651


Zdaje się że zamuliłeś rów odprowadzający wody opadowe z tego terenu . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
To samo tłumaczyłem firmie która tą przyłącze wykonywała, że ta skrzynka za blisko drobi, że w rowie melioracyjnym a oni swoje . Jak samochód wjedzie albo płóg do odśnieżania to zrobią drugą i naprawią. Takie jest tłumaczenie panów z energetyki. Nie wspomnę że nie wiem którędy będzie ten rów melioracyjny biegł, kiedy ja już się wprowadzę na tą działkę. Na razie nie ma problemów bo na tej ulicy po mojej stronie tylko jedna budowa rozpoczęta i na razie nie zapowiada się na więcej. No chyba że rów melioracyjny będzie znajdował się za przyłączem energetycznym. Albo później tę skrzynkę przestawią.
Napisano
lukaszek1232, ja bym na Twoim miejscu zweryfikował jeszcze swój wybór. O ile beton komórkowy to moim zdaniem bardzo dobry pomysł, to producentów jest więcej i rodzime bloczki Termalica przy podobnej cenie są o 20% wyższe co da oszczędność także w robociźnie a wsp. przenikania ciepła, o które tuaj chodzi także wypadają lepiej.
Napisano (edytowany)
No tak ale akustyka między pokojami też jest dla mnie bardzo ważna nie wspominając o akumulacyjności. To bardzo dobre połączenie. Czytałem trochę na temat termalici ale niestety przy wyższym wymiarze nie dobiorę do tego żadnego silikatu a napewno nie silki na którą już się nastawiłem. Poprostu teraz obecnie mieszkam w mieszkaniu gdzie ściany są z karton gipsu i mam chęć wysłać teściową na misję na marsa. Taka trauma już mnie prześladuje. A przy niskich gęstościach bk nie chcę do końca życia słuchać co za ścianą się dzieje. Wybacz. Edytowano przez lukaszek1232 (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Popytaj też właśnie u producenta Termalici, ich bloczki mają lepsze wskaźniki cieplne, a raczej nie ma przeciwskazań by konkurencyjny beton nie można było z tym silikatem połączyć.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...