Skocz do zawartości

Połączenie betonu komórkowego i silikatu ?


Recommended Posts

Napisano
Czy są jakieś przeciwwskazania do łączenia Silki z Ytongiem (np. firmy Xella)? Czy połączenia tych dwóch bloczków będą pracowały nierównomiernie i spowodują jakieś pęknięcia na łączeniach? Teoretycznie Ytong docieplony styropianem da bardzo ciepłą ścianę zewnętrzną, a Silka na ścianach wewnętrznych będzie akumulowała temperaturę i izolowała pomieszczenia akustycznie. wymiary mają identyczne, różnią się tylko długości jeden 599 a drugi 333 ?! Tak jest już teraz nawet w projektach budowlanych na ten rok , jak znajdę link do strony to podrzucę. Bardziej martwi mnie jednak to że ściana murowana z betonu jest dużo lżejsza niż taka sama z silikatu o tej samej szerokości i żeby później nie okazało się że fundament pod nią bardziej osiądzie od ciężaru i mogą zacząć pękać tynki, nie wspominając o stropie. Może myślę bardzo ekstremalnie no ale wszystko może się zdarzyć ? ? ? Jeśli jestem w błędzie proszę o poprawę, bo taka technologia jest ciekawa i jak najbardziej interesująca. Warto przedyskutować za i przeciw i posłuchać bardziej doświadczonych forumowiczów... Na chwilę obecną nastawiony jestem tylko i wyłącznie na silikaty no ale może ? ? ? Szukam szukam podobnych tematów no ale coś ciężko idzie nawet wujek google nie jest w stanie pomóc no albo najzwyczajniej nie potrafię skutecznie szukać? !
Przykładowy dziennik budowy : http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...e-i-chyba-tanio
Napisano
Przepraszam animus źle się chyba wyraziłem i dlatego ta cisza ? Chcę zbudować ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 plus 20 cm styro grafitowego frezowanego ( myślę że wyjdzie dobre U ) a ściany wewnętrzne w tym ściany nośne z silki 24 i reszta ścian działowych z silki 12. Lepszy współczynnik przenikania ciepła ma zdecydowanie ytong natomiat akustyka w wewnątrz domu jest dla mnie też bardzo ważna dlatego zdecydowanie silka. Kompromis wydaje się bardzo dobry a nawet powiedziałbym zbliżony do mojego ideału. Wcześniej zdecydowany byłem na silkę po całości ale mam działkę na typowej glinie, silka jest ciężka i nie chcę mieć z tego tyłu w przysżłości za parę lat jakiś niemiłych niespodzianek w postaci pęknięć ścian czy rys ? Może przesadzam no ale nie jestem z zawodu budowlańcem i wolę dopytać ?
Napisano
Cytat

Przepraszam animus źle się chyba wyraziłem i dlatego ta cisza ? Chcę zbudować ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 plus 20 cm styro grafitowego frezowanego ( myślę że wyjdzie dobre U ) a ściany wewnętrzne w tym ściany nośne z silki 24 i reszta ścian działowych z silki 12.



Patrz strona 4/5 poradnika, do którego Ci link podałem powyżej. ;)
Napisano (edytowany)
Tak jak piszesz to praktycznie standard dla zwiększenia akumulacji domu w przypadku budowy ścian zewnętrznych z BK. A glina jest całkiem, całkiem, jeśli idzie o nośność.
To nie torf czy kurzawka. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Bo jeszcze pod uwagę biorę zrobić ściany zewnętrzne z ytonga 24 600 i ściany wewnetrzne nośne ytong 24 600. Natomiast działowe dać z silki 12 i wtedy równomierny ciężar każdej ze ścian przenosił się by na fundamenty i nie musiałbym bym się już martwić ! A w tym pierwszym przypadku ściany zewnętrzne z ytonga miały by mniejszy ciężar niż te ściany wewnetrzne nośne z silki ( mówimy o 24 cm) i właśnie się o to martwię czy ta ściana z silki może np. szybciej na tej glinie osiadać i powodować jakieś później pęknięcia a tego bym nie chciał ?! Może już ktoś budował np. w takiej technologi i chciałby się podzielić swoim dziennik budowy chociażby ?
A może zrobić po całości silkę i dać na to 20 cm styro frezo szarego i już nie kombinować ? Wtedy też wyjdzie bardzo dobry współczynnik ?
Napisano
Zapytaj projektanta, na jakie obciazenia liczyl fundamenty i bedziesz mial spokojny sen.

Gdzies tam kiedys liczylam w dzienniku budowy, ze dla mojego domu, roznica w cenie ogrzewania, silikat kontra BK wynioslaby 80 zl rocznie, grzejac gazem ziemnym. Sam zadecyduj czy to duzo czy malo.
Napisano (edytowany)
U mnie będzie napewno ekogroszek. Nie mam innej możliwości. Długi ten twój dziennik, kiedyś go tam trochę czytałem, ale to lektura na długie jesienne wieczory. W projekcie jest gazobeton, ale przy zmianie materiału wystarczy podpis kierownika w dzienniku budowy nie potrzeba zmiany PnB. No chyba że się mylę. Działka na glinie dlatego martwi mnie ta silka. A włąsciwie jej ciężar. Domek parterowy http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...ry-katy-ii.html Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
A ja myślałem że Ty jakąś chawirę o nieregularnej bryle co ma co najmniej 300m2 stawiasz.
Przy takim projekcie uważam że przesadzasz w swoich obawach, choć od stwierdzenia czy ostatecznie wszystko będzie dobrze czy nie, to i tak jest projektant/konstruktor któremu dostarczysz badanie geologiczne gruntu.
Napisano
Badanie geologiczne gruntu robisz przed rozpoczęciem budowy, a dokładniej przed adaptacją żeby projektant wiedział dokładnie na czym dom będzie stał.
Napisano
No niestety ja takich badań nie zrobiłem niestety ? Bo nic o tym projektant nie wspominał ?!! Może coś przegapiłem wszak to moja pierwsza budowa w życiu. Może przed rozpoczęciem budowy zrobić badania i wtedy podjąć decyzję o tym jaki materiał będzie brany pod uwagę. Ja chcę na pierwszym miejscu silka xella po całości ale po głowie chodzi mi też rozwiązanie o którym piszę w tym temacie. I wydaje mi się że do tego rozwiązania chyba te badania nie będą potrzebne ? Tak jak już wspominałem teren to glina. Wkleję zdjęcie. Badania geologiczne robi się tylko w celu wyboru materiału na ściany ? Czy może w jakimś innym celu, pytanie , napewno w jakimś innym tylko jakim ? ?

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

Tak jak już wspominałem teren to glina. Wkleję zdjęcie. Badania geologiczne robi się tylko w celu wyboru materiału na ściany ? Czy może w jakimś innym celu, pytanie , napewno w jakimś innym tylko jakim ? https://forum.budujemydom.pl/?act=attach&am...st&id=18651


Zdaje się że zamuliłeś rów odprowadzający wody opadowe z tego terenu . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
To samo tłumaczyłem firmie która tą przyłącze wykonywała, że ta skrzynka za blisko drobi, że w rowie melioracyjnym a oni swoje . Jak samochód wjedzie albo płóg do odśnieżania to zrobią drugą i naprawią. Takie jest tłumaczenie panów z energetyki. Nie wspomnę że nie wiem którędy będzie ten rów melioracyjny biegł, kiedy ja już się wprowadzę na tą działkę. Na razie nie ma problemów bo na tej ulicy po mojej stronie tylko jedna budowa rozpoczęta i na razie nie zapowiada się na więcej. No chyba że rów melioracyjny będzie znajdował się za przyłączem energetycznym. Albo później tę skrzynkę przestawią.
Napisano
lukaszek1232, ja bym na Twoim miejscu zweryfikował jeszcze swój wybór. O ile beton komórkowy to moim zdaniem bardzo dobry pomysł, to producentów jest więcej i rodzime bloczki Termalica przy podobnej cenie są o 20% wyższe co da oszczędność także w robociźnie a wsp. przenikania ciepła, o które tuaj chodzi także wypadają lepiej.
Napisano (edytowany)
No tak ale akustyka między pokojami też jest dla mnie bardzo ważna nie wspominając o akumulacyjności. To bardzo dobre połączenie. Czytałem trochę na temat termalici ale niestety przy wyższym wymiarze nie dobiorę do tego żadnego silikatu a napewno nie silki na którą już się nastawiłem. Poprostu teraz obecnie mieszkam w mieszkaniu gdzie ściany są z karton gipsu i mam chęć wysłać teściową na misję na marsa. Taka trauma już mnie prześladuje. A przy niskich gęstościach bk nie chcę do końca życia słuchać co za ścianą się dzieje. Wybacz. Edytowano przez lukaszek1232 (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Popytaj też właśnie u producenta Termalici, ich bloczki mają lepsze wskaźniki cieplne, a raczej nie ma przeciwskazań by konkurencyjny beton nie można było z tym silikatem połączyć.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...