Skocz do zawartości

łóżko na antresoli


Recommended Posts

Drugi pilny temat:

Potrzebuję zrobić dwa łóżka - takie na antresoli.
Właściwie to jedno ale podwójne. Jednak podwójnie nie na szerokość a na długość.

Wymyśliłem sobie, że środkowe nogi będą wspólne dla dwóch łóżek.

Generalnie nie ma tu zbyt wiele do roboty, mam jednak pytanie:
W jaki sposób wykonać połączenia nóg z ramami.
Nogi będą mieć 6cm grubości.

Czy ramy zamocować na zwykłych kołkach stołkach stolarskich (nawiercone nogi oraz ramy i kołek na kleju)
i tylko wzmocnić śrubą?

Normalnie zrobiłbym gniazdo i wpust,
ale nie wiem jak to zrobić, gdy schodzą się dwie prostopadłe ramy na jednej wysokości nogi.

Próbowałem podpatrzeć jak robią to inni, ale widzę śruby tylko z jednej strony.
Zaznaczyłem o co mi chodzi na pierwszym lepszym zdjęciu.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Robiłem kiedyś podobne łóżka, np jakieś 35 lat temu, z tym, że pod łóżkiem mój syn miał swój "pokoik", w którym od strony drabinki był stolik z półką nad nim, a z drugiej strony szafka na zabawki na całej wysokości pod tym łóżkiem.
"Nogi" robiłem z desek tak ok 2x10 cm, a skręcałem bez żadnych kołków śrubami fi 6mm z kulistymi łbami (z zewnątrz), dużymi podkładkami i nakrętkami - chyba z kontrmutrami, teraz można dać nakrętkę z teflonem - samohamowną.
Całą konstrukcję stabilizował ten stoliczek i szafka na zabawki.
A stabilizacja była potrzebna, bo przychodziło mnóstwo dzieciarni i wszystkie naraz chciały być na górze i oglądać świat spod sufitu icon_lol.gif no i wtedy syn miał kilka "narzeczonych"
Szukałem zdjęć, ale niestety nie znalazłem icon_confused.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Potrzebna mi pomoc. postaram się najprościej wytłumaczyć o co mi chodzi.
Nie mogę nigdzie dostać sosnowych legarów a chciałem kupić/zamówić o wymiarach 60x120x3600 mm
Namierzyłem z modrzewia o wymiarach 45x70x3600 mm

Chcę "zawiesić" dwa takie legary pomiędzy ścianami (czyli dwa punkty podparcia na końcach), bez nóg.
Czy legary o takim przekroju wytrzymają obciążenie materiału (jedna poręcz, deski i materac) i dwójki dzieci?
Nie chcę wstawiać nogi (słupa) pośrodku. Mogę ewentualnie przymocować środek legara do sufitu.

Czy ktoś mógłby policzyć jakie obciążenie (nośność?) miałyby dwa legary o podanych parametrach
lub wyliczyć jakie powinny być?

Chodzi o to, żeby nie wygięły się w łuk...
Link do komentarza
a tak na marginesie, po cholerę takie to grube? Pamietaj, że tylko kobieta na płask wytrzyma tyle ile deska na sztorc. Jesli dąb, to zwykła calówka, czyli 25 mm, a sosna to np. 32 mm grubości i np. 18 cm szerokości. I to wszystko! Wytrzyma, badź spokojny.

Deski sosnowe o tej długości można znaleźć bez sęków, miałem takie w tym roku, ale już sprzedałem. Są bardzo poszukiwane przez stolarzy, a mnie się dwie takie sosny w tym roku trafiły.
Link do komentarza
Rozwalam własnie stare łożko z desek debowych, bo go z jednej strony korniki zjadły. Deska gr. 20 mm. długość 2 metry. Łożko dla dorosłych!!! Cały ciężar poprzecznych desek wsparty na listwie (jeden bok, drugi to samo) 2,5 x 2,5 cm przykreconej sześcioma wkrętami do deski. Daj se siana, takie grube to nieestetyczne. Zresztą, rób jak uważasz.
Link do komentarza
Cytat

Bogata sypialnia icon_biggrin.gif



Będzie tam tylko łóżko i jakaś niewielka szafa. Rozmiar 3,5x4m tak mniej więcej. Powinno starczyć, bo to powierzchnia przeciętnego pokoju w bloku. Minus za ustawność pomieszczenia z racji antresoli otwartej - a'la półka zawieszona w domu.
Link do komentarza
Cytat

W tą podporę to bym za bardzo nie wierzył.
Chyba że drabina jest przytwierdzona na stałe do podłogi... wtedy tak. icon_smile.gif


Drabina jest skręcona z ramą łózka i jest na gumowych podstawkach, więc nie ślizga się po podłodze.
Nie jest to typowa podpora, ale usztywniła całość i jednak stanowi oparcie.
Jak trzeba będzie to przykręcę do podłogi icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Nogi oczywiście przycięte do poziomu podłogi

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...