vip42 Napisano 4 kwietnia 2014 Udostępnij #51 Napisano 4 kwietnia 2014 instrukcje 2 Link do komentarza
MrTomo Napisano 4 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #52 Napisano 4 kwietnia 2014 Właśnie przegądałem pdf-a z instrukcją.Za pierwszym podejściem włosy mi dęba stanęły Po obejrzeniu kilku filmików wszystko się w miarę wyjaśniło.Już widzę, że nafrezowali mi otwór pod okucie ale nie nawiercili mniejszego.Nie mam też wkrętów i kołków.Najwięcej obaw mam co do skrzydła z lustrem. W sklepie nie powiedzieli, że maksymalna waga to 50kg tylko, że jak dam płytę cieńszą niż 18 to się wygnie.W sumie mam płytę 18mm, lustro 4mm, rozmiar 110x254 cm i brak wagi domowej, a waży to w rękach sporo... tylko ile?Jeszcze jedno. W tych kilku filmikach, które widziałem są takie profile alu - ceowniki. Nabijane są na płytę.ja mam w komplecie w kształcie L. Mam to przykręcić wkrętami czy tylko to trzymać się ma na dwóch wkrętach od wózków? Link do komentarza
MrTomo Napisano 4 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #53 Napisano 4 kwietnia 2014 (edytowany) Namieszałem trochę z tymi wkrętami od wózków.Trzy pytania:1. Jak zamocować ten kątownik ozdobny u dołu płyty? Klejem jakimś?2. Co to są i do czego służą te klipsy?Załączam dokumentację pdf[attachment=18874:30_multi...ga_omega.pdf]Chyba najważniejsze3. Co zrobić w sytuacji, gdy wnęka z jednej strony ma głębokość 53cm a z drugiej 46cm?przy czym mebel do zabudowy ma 40cm głębokości.Dodam, że mebel na inną (mniejszą) głębokość nie wchodzi w rachubę...Dopisałem:I jeszcze jedno: Szerokość górnej szyny to 8cm. Czy to oznacza, że szafa znajdująca się za drzwiami przesuwnymi może mieć rozmiar równy głębokość wnęki minus 8cm czy też trzeba doliczyć jeszcze jakiś dystans? 30_multiomega_omega.pdf 30_multiomega_omega.pdf Edytowano 4 kwietnia 2014 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #54 Napisano 5 kwietnia 2014 Policzyłem wagę płyty i lustra. Wyszło mi 63 kg.Wózki mają wytrzymałość 50 kg na skrzydło.Co teraz?Dołożyć trzeci wózek - trochę karkołomne?Może są jakieś bardziej wytrzymałe wózki? Link do komentarza
PeZet Napisano 5 kwietnia 2014 Udostępnij #55 Napisano 5 kwietnia 2014 MrTomo... Czekam na finał tej batalii, śledzę pilnie. Pozdrowienia. Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #56 Napisano 5 kwietnia 2014 Generalnie znam już odpowiedzi na dręczące mnie pytania.Znalazłem je tutaj:"Darmowy fragment poradnika,pod tytułem:Jak samemu zbudować elegancką szafę ubraniowąAutor:Andrzej Graczyk"Niestety ponieważ - cytuję: "Niniejsza publikacja ani żadna jej część,nie może byćkopiowana, ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana,powielana,aniodczytywana w środkach pisemnego przekazu bez pisemnejzgody wydawcy.Zabrania się jej publicznego udostępnianiaw Internecie" - nie dodaję załącznika. Znaleźć można jednak bez problemu jak ktoś będzie potrzebował.Wracając do meritum, nie udało mi się kupić wkrętów 3x13 ani 3,5x13 !!!Nie mam kleju do kątownikówNie dostałem w komplecie klipsów montażowychBędzie zatem obsuwa w terminie.Muszę przyznać, że nie najlepiej przygotowałem się do tematu!No ale na usprawiedliwienie dodam, że miałem masę innych spraw na głowie. 1 Link do komentarza
vip42 Napisano 5 kwietnia 2014 Udostępnij #57 Napisano 5 kwietnia 2014 Cytat No ale na usprawiedliwienie dodam, że miałem masę innych spraw na głowie. Też zawsze tak mówię. Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #58 Napisano 5 kwietnia 2014 Jeszcze a propos tych zbyt ciężkich drzwi.Czy próbował ktoś dać np. dwie pary wózków obok siebie - w sumie byłyby cztery.Jest tak:-o------------------o-Byłoby coś takiego:-oo---------------oo-Jakieś przeciw? Link do komentarza
PeZet Napisano 5 kwietnia 2014 Udostępnij #59 Napisano 5 kwietnia 2014 Brzmi sensownie, o ile nie da się zrobić tak:-o---------o---------o- Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #60 Napisano 5 kwietnia 2014 Cytat Brzmi sensownie, o ile nie da się zrobić tak:-o---------o---------o- Tu może być problem z poziomowaniem wg. mnieTylko czy to ma sens tzn. czy ilość coś tu zmienia.Czy nawet jeśli dam 10 wózków to czy ciężar drzwi i tak nie uszkodzi ich po prostu?A może to nie chodzi o wózki tylko o profil? Link do komentarza
Sławek2 Napisano 5 kwietnia 2014 Udostępnij #61 Napisano 5 kwietnia 2014 Cytat Tu może być problem z poziomowaniem wg. mnieTylko czy to ma sens tzn. czy ilość coś tu zmienia.Czy nawet jeśli dam 10 wózków to czy ciężar drzwi i tak nie uszkodzi ich po prostu?A może to nie chodzi o wózki tylko o profil? Nie rób tak bo jak będzie jakaś nierówność na szynie to jeden wózek uniesie drugi do góry i tak to jedno tylko będzie pracować a tak naprawdę z wagą nie chodzi o obciążenie na wózek tylko na całość konstrukcji Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #62 Napisano 5 kwietnia 2014 Cytat Nie rób tak bo jak będzie jakaś nierówność na szynie to jeden wózek uniesie drugi do góry i tak to jedno tylko będzie pracować a tak naprawdę z wagą nie chodzi o obciążenie na wózek tylko na całość konstrukcji Tyle, że cała konstrukcja składa się z trzech drzwi, tylko jedne (zewnętrzne) zbyt ciężkie.To jak sądzisz - coś się stanie? Link do komentarza
Sławek2 Napisano 5 kwietnia 2014 Udostępnij #63 Napisano 5 kwietnia 2014 Typowe uszkodzenia przy zbyt ciężkich drzwiach to pękanie rolek wytarcie szyny dolnej i wypadanie drzwi z szynnależy jeszcze pamiętać o pozycjonerach nie dadzą rady ich utrzymać w pozycji Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #64 Napisano 5 kwietnia 2014 Cytat Typowe uszkodzenia przy zbyt ciężkich drzwiach to pękanie rolek wytarcie szyny dolnej i wypadanie drzwi z szyn Czy jest możliwe, że takie drzwi wylecą z szyn tak, że wypadną (przewrócą się) na pokój? Link do komentarza
Sławek2 Napisano 5 kwietnia 2014 Udostępnij #65 Napisano 5 kwietnia 2014 i jeszcze im lżejsze drzwi tym lepiej pracują delikatniej i nie trzeba się z nimi siłowaćja tak miałem i jeszcze jedno lustro musi być hartowane a jak nie to należy przykleić folię z lewej strony Link do komentarza
PeZet Napisano 5 kwietnia 2014 Udostępnij #66 Napisano 5 kwietnia 2014 Ryzyko wypadania drzwi nie ma nic wspólnego z ich ciężarem!Mają wypaść, to wypadną i 30-kilowe.Trzecia rolka zmienia rozłożenie obciążenia - chodzi o punkty podparcia i wytrzymałość kółek.Jak również o hałas, zapewne. Wątpię jednakowoż, żeby producenci tych systemów robili badania natężenia hałasu jakie powodują zbyt obciążone rolki!Różnica 13kg raczej szyny nie zniszczy - to w końcu metal.Kółka w układzie-oo---------o- to jak w ciężarówce, a chodzi o równomierne rozłożenie ciężaru.Jeśli tak dołożysz rolkę: to strzeli to pojedyncze, bo jemu jest bez różnicy czy tam z drugiej są dwa czy nie.-oo-------_-Żeby zniwelować nadwagę, musisz zabdać o poziom i równomiernie rozłożyć obciążenia, czyli -o---o---o- Na koniec:63kg - 50kg = 13kg nadwagiNa kółko wychodzi po 7kg więcejCoś warto dołożyć.Sławek pisze o pozycjonerach.Hm....Może masz rację MrTomo, z takim rozwiązaniem:-oo--------oo-I pozycjonery dać podwójnie.Czy taki dubel to są dużo większe koszty? Link do komentarza
Sławek2 Napisano 5 kwietnia 2014 Udostępnij #67 Napisano 5 kwietnia 2014 te drzwi będą działać nawet przy nadwadze. jeśli wypadną a wypadną za jakiś czas to nie powinny przewrócić się na pokój bo nie pozwoli im górna szyna która jest też maskownicą . dlaczego nie powinno się przekraczać wagi ?to proste płyta wiórowa tam gdzie jest wózek wyłamie sięnie pomoże moim zdaniem tutaj dołożenie wózka troszkę zrobiłem szaf z drzwiami przesuwnymi i wiem co piszę chcę pomóc by nie było kłopotów potembo na początku będzie OK w górnym wózku masz sprężyny dociskowe do szyny zwróć uwagę na nie by fajnie pracowały Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #68 Napisano 5 kwietnia 2014 PeZet"Czy taki dubel to są dużo większe koszty?"Raczej groszowe sprawy."I pozycjonery dać podwójnie"Nie mam w komplecie żadnego. A do czego to - że zapytam?Sławek2"to proste płyta wiórowa tam gdzie jest wózek wyłamie się"Tam chyba siły raczej na ścinanie będą działać?Zostaje jeszcze przeciąć te drzwi na połowę... Z lustrem to raczej się nie biorę.Inna rzecz, dołożenie wózka też problematyczne. Jak to teraz wiercić? Chyba zostawię tak jak jest i zobaczę co będzie się działo. Link do komentarza
Sławek2 Napisano 5 kwietnia 2014 Udostępnij #69 Napisano 5 kwietnia 2014 Teraz zostaw te drzwi jak są ale dla wszystkich którzy chcą zrobić taką szafę a nigdy nie robili zaczynamy od projektowaniadobieramy system przesuwny do projektu. Producenci systemów przesuwnych w wielu przypadków dają darmową wersję oprogramowania do projektowania drzwi przesuwnych . To rozwiązuje wiele problemów. Pozdrawiam myślę że następna twoja szafa będzie inna lepsza a i inne spojrzenie będziesz miał na ten temat Ja swoja pierwszą też nie zrobiłem najlepiej. Teraz korzystam z systemów LAGUNA lekkie i bardzo przyjemne w użytkowaniu. Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #70 Napisano 5 kwietnia 2014 Ja zrobiłem ten błąd, że poszedłem na łatwiznę i poszedłem do firmy, w której robią takie rzeczy na co dzień!Nie miałem bladego pojęcia o obciążeniach systemu.Chciałem tylko system Laguna i trzy drzwi w tym jedno z lustrem.Fachowiec to przeliczył i fachowo doradził grubość płyty.Przytaknąłem bo sądziłem ,że zna się gość na tym co robi.Drzwi zrobili, szklarz zaszklił a ja teraz się męczę bo doczytałem po czasie, że jednak coś nie tak z wagą tych drzwi.No - pierwsze wrażenie to było jak je wnosiłem do domu... Link do komentarza
PeZet Napisano 5 kwietnia 2014 Udostępnij #71 Napisano 5 kwietnia 2014 MrTomo. Jest dobrze, nie jest źle. Sławek pisze, że płyta puści, a wózki wytrzymają. Skoro tak, to nie ma problemu z nadwagą. Może warto tylko pomyśleć co zrobić, żeby płyta nie puściła.("Pozycjonery - co to takiego"Mnie się wydaje, że chodzi o kółka które są na górze, ale ja się nie znam, zaczynam obwąchiwać temat - widziałem zestawy w markecie i czytam twoją relację. Wsio.) Link do komentarza
Sławek2 Napisano 5 kwietnia 2014 Udostępnij #72 Napisano 5 kwietnia 2014 W systemach LAGUNA istnieje możliwość osadzenia lustra bez płyty wiórowej ale nie wiem jakie masz profile.Dolna i górna listwa aluminiowa jest szersza w niej są wózki po bokach profile pionowe to tworzy ramę a w środku miejsce na płytę 10 bądź 18 mm tam dodajemy uszczelkę i dystanse na szybę czy lustroJeśli jesteś z śląska polecę firmę która ci to ogra bez problemu Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #73 Napisano 6 kwietnia 2014 Cytat MrTomo. Jest dobrze, nie jest źle. Sławek pisze, że płyta puści, a wózki wytrzymają. Skoro tak, to nie ma problemu z nadwagą. Może warto tylko pomyśleć co zrobić, żeby płyta nie puściła... Otóż to - myślę nad tym od wczoraj. Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #74 Napisano 6 kwietnia 2014 Cytat W systemach LAGUNA istnieje możliwość osadzenia lustra bez płyty wiórowej ale nie wiem jakie masz profile.Dolna i górna listwa aluminiowa jest szersza w niej są wózki po bokach profile pionowe to tworzy ramę a w środku miejsce na płytę 10 bądź 18 mm tam dodajemy uszczelkę i dystanse na szybę czy lustroJeśli jesteś z śląska polecę firmę która ci to ogra bez problemu Profil mam taki jak na zdjęciu.Frez na wózek też wydaje się odsunięty znacznie od krawędzi płytyI nie jest na wylot płyty - więc mogę zrobić spokojnie dodatkowy! Link do komentarza
PeZet Napisano 6 kwietnia 2014 Udostępnij #75 Napisano 6 kwietnia 2014 Hejka. Obejrzałem raz jeszcze pierwszy filmik (multiomega) Mam następujące spostrzeżenia: 2:30 montaż okuć omega - widać, że okucie wisi na czterech śrubkach i nie podpiera listwy dolnej, aluminiowej2:42 okucia alternatywne - są lepsze, bo, jak widać okucie podpiera całą listwę dolną - płyta pilśniowa nie będzie więc pracować tak intensywnie3:35 - regulacja okucia standardowego: tu widać dokładnie, że okucie omega wisi na czterech śrubach, a w zasadzie - na jednej, regulacyjnej! Za to tutaj widać, że regulacja pozwoli na montaż trzech wózków (skrót myślowy, mam nadzieję, że wiecie o czym piszę).4:20 zestawienie okuć: tu widać że Omega jest słaba, a dwa pozostałe mają podpórki, na krórych opiera się dolna listwa skrzydła drzwiowego.Moje wnioski:1. montuj trzy wózki, w równym odstępie od siebie.2. daj okucia (wózki) z podpórką (nie w typie omega)3. poszukaj wózków, w których mocowanie do płyty ma więcej niż jeden punkt: na filmie widać, że de facto wózek trzyma się całego skrzydła na JEDNEJ śrubce, regulacyjnej. I w moim przekonaniu to jest najsłabsze ogniwo tej konstrukcji.O tym filmiku mówię/piszę: Cytat 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #76 Napisano 6 kwietnia 2014 PeZet, odwaliłeś kawał roboty!Muszę tylko sprawdzić czy wszystkie te wózki pasują do tej szyny.Masz rację - dodam ten jeden wózek.Nawet gdyby to był wózek Omega.Dzięki wielkie. Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #77 Napisano 6 kwietnia 2014 PeZetPrzy okazji uświadomiłeś mi przypadkiem, że mam system Omega a ja byłem przekonany, że multiomega!To tak na marginesie.Poszperałem w necie i znalazłem gościa, który ma podobne skrzydło na 4 wózkach.Tak więc sprawa zmierza "ku rozwiązaniu"Wymienię te dwa wózki OMEGA i dobiorę dwa SLIMy.Wstawię też pozycjonery i oczywiście klipsy.Jak zrobię to zdam relację.Pozdrawiam. Link do komentarza
PeZet Napisano 6 kwietnia 2014 Udostępnij #78 Napisano 6 kwietnia 2014 MrTomo, i mnie to niebawem czeka. Dałeś impuls.BTW, co to są klipsy? Link do komentarza
vip42 Napisano 7 kwietnia 2014 Udostępnij #79 Napisano 7 kwietnia 2014 to takie cos na uszy Link do komentarza
MrTomo Napisano 7 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #80 Napisano 7 kwietnia 2014 Te klipsy bądź klipy (bo tak i tak spotkałem) służą do instalacji toru dolnego.Tzn. przykręcasz je a na nich zatrzaskujesz ten tor. Mają taki owalny otwór w który kręcisz wkręt, więc można trochę go przesunąć w którąś stronę w celu korekty.Niektórzy po prostu przykręcają tor do podłoża, ale ja zastosuję te klip(s)y. Cytat to takie cos na uszy Do tego też można by je zastosować Link do komentarza
MrTomo Napisano 11 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #81 Napisano 11 kwietnia 2014 Na razie pod górę.Źle przycięte płyty (zły wymiar) i poszły do wymiany.Zła ilość kątowników.Generalnie mam już wszystko (oprócz kątowników) łącznie z nowymi wózkami.Jutro zabieram się za montaż.Pytanie dodatkowe:Gdzie lepiej umieścić podświetlenie (pasek led 3m spięty z czujką ruchu) wewnątrz szafy czy na zewnątrz Link do komentarza
MrTomo Napisano 13 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #82 Napisano 13 kwietnia 2014 Skoro nikt nie ma zdania - zdecydowałem dać taśmy led wewnątrz wnęki.Dwa pytania dotyczące szczotek:Czy te szczotki przeciw kurzowe zakładane są na wszystkie drzwi czy tylko te zewnętrzne?Na filmiku widać, jak te szczotki obcinane są na końcu rączki.Po założeniu szczotek i obcięciu tak jak na filmiku, szczotki "szumią" ocierając się o szynę.Tak ma być, czy należy wyciąć ten kawałek w szynach? Link do komentarza
MrTomo Napisano 13 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #83 Napisano 13 kwietnia 2014 (edytowany) Cytat Skoro nikt nie ma zdania - zdecydowałem dać taśmy led wewnątrz wnęki.Dwa pytania dotyczące szczotek:Czy te szczotki przeciw kurzowe zakładane są na wszystkie drzwi czy tylko te zewnętrzne?Na filmiku widać, jak te szczotki obcinane są na końcu rączki.Po założeniu szczotek i obcięciu tak jak na filmiku, szczotki "szumią" ocierając się o szynę.Tak ma być, czy należy wyciąć ten kawałek w szynach? Widzę, że prowadzę dyskusję sam z sobą.Wiem już, że szczotki przeciw kurzowe zakładane są tylko te zewnętrzne drzwiCzy ktoś zerknie u siebie jak ma u siebie fragment, gdzie szczotka w rączce wchodzi w szynę?Panowie: VIP42 ,Kalumet, Retrofood? Edytowano 13 kwietnia 2014 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 13 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #84 Napisano 13 kwietnia 2014 No to ciąg dalszy monologu.PeZet uważaj jak będziesz kupował płyty.W instrukcji jak byk pisze, że da tego systemu trzeba pomniejszyć rozmiar płyty (wysokość) od rozmiaru wnęki o 49mm.Gdzieś na forach stolarskich doczytałem o 45mm.Ale po co jak można o 40mm ... W tym sklepie przechodzą samych siebie. Najpierw pomylili w ogóle wymiary, teraz widzę, że będę miał dodatkową robotę z każdymi drzwiami.Do tego spakowali mi z 50m szczotek przeciw kurzowi a szczotek odbojowych ani kawałka.Miałem niewielkie odchyłki od pionu. Szynę górną wypoziomowałem. Dolnej nie bo stwierdziłem, że tyle to nadgonię regulacją. I pięknie by wyszło, gdyby nie to, że zabrakło jakiegoś 1mm! Prowadnik górny zaczął ocierać.Nie zdecydowałem się w warunkach domowych na przycinanie płyty (brak narzędzi).Mogłem też wyciąć przerwę pod szynę dolną w panelach podłogowych, ale nie zdecydowałem się.Poradziłem sobie jak na zdjęciach (wyciąłem kawałek w miejscu prowadnika górnego, aby go obniżyć o 4mm) Link do komentarza
PeZet Napisano 13 kwietnia 2014 Udostępnij #85 Napisano 13 kwietnia 2014 MrTomo,Śledzę. Nie wypowiadam się, bo nie wiem.Ledy w środku - myślę, że podobnie bym zdecydował. Link do komentarza
jeea Napisano 13 kwietnia 2014 Udostępnij #86 Napisano 13 kwietnia 2014 Może to Ci pomoże[attachment=18950:przesuwnewenus.pdf] przesuwnewenus.pdf przesuwnewenus.pdf Link do komentarza
vip42 Napisano 15 kwietnia 2014 Udostępnij #87 Napisano 15 kwietnia 2014 Cytat Widzę, że prowadzę dyskusję sam z sobą.Wiem już, że szczotki przeciw kurzowe zakładane są tylko te zewnętrzne drzwiCzy ktoś zerknie u siebie jak ma u siebie fragment, gdzie szczotka w rączce wchodzi w szynę?Panowie: VIP42 ,Kalumet, Retrofood? zerknąłbym, gdybym miał taka szafę samym szumem bym sie nie przejmował, chyba że chcesz aby nie było słychać jak sąsiad się w szafie chowa - czego nie zyczę Link do komentarza
MrTomo Napisano 19 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #88 Napisano 19 kwietnia 2014 (edytowany) Mam kolejny problem.W 3-drzwiowej zabudowie płyty wewnętrzne (te bez szkła) wygięły się w łuk.I to akurat w kierunku płyty z naprzeciwka.Nie wiem czym to jest spowodowane bo w zabudowie 2-drzwiowej, płyty są tej samej wysokości (jednak węższe o 20cm) i są ładne (proste).Czy mogły się wygiąć od tego, że leżały oparte bokiem o ścianę przez 3 tygodnie?Czy da się je jakoś naprostować?Problem w tym, że wózki dolne haczą o rączki.Może są inne rączki mniej wystające lub zamiast rączek dać cienki ceownik - w ostateczności ??PSW drzwi z taflą wmontowałem 4 wózki.Nie wiem czy z tego zdjęcia będzie to widać ale wklejam PS2Życzę Wszystkim Wesołych Świąt! Edytowano 19 kwietnia 2014 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 19 kwietnia 2014 Udostępnij #89 Napisano 19 kwietnia 2014 Cytat Czy mogły się wygiąć od tego, że leżały oparte bokiem o ścianę przez 3 tygodnie? To jest najprawdopodobniej przyczyna.Płyty składuje się na płask.Ugięcie lecz tym czy popsułeś, czyli daj jej czas na wygięcie się w drugą stronę. Link do komentarza
MrTomo Napisano 19 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #90 Napisano 19 kwietnia 2014 Cytat To jest najprawdopodobniej przyczyna.Płyty składuje się na płask.Ugięcie lecz tym czy popsułeś, czyli daj jej czas na wygięcie się w drugą stronę. Obyś miał rację JaniKombinuję już, czy nie przykręcić z drugiej strony czegoś (jakieś cienkie profile lub kątowniki) przez całą długość drzwi.Poczekam z tym jeszcze. Link do komentarza
theme Napisano 25 kwietnia 2014 Udostępnij #91 Napisano 25 kwietnia 2014 Zdecydowanie powinna powrócić do właściwego kształtu. Nieraz drzwi wewnętrzne lekkiej konstrukcji, gdy są wożone samochodem pod kątem (na stojaka) mogą lekko się wygiąć. Jeśli jest to niewielkie wygięcie, to samo wróci do swojego kształtu. Link do komentarza
MrTomo Napisano 25 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #92 Napisano 25 kwietnia 2014 Póki co nie wraca.Obawiam się czy to możliwe - czy raczej w drugim kierunku to nie pójdzie.Z braku czasu jest jak jest. Jak się odrobię przykręcę od środka cienkie płaskowniki po przekątnych.To powinno pomóc. Link do komentarza
Gość stach Napisano 25 kwietnia 2014 Udostępnij #93 Napisano 25 kwietnia 2014 Cytat przykręcę od środka cienkie płaskowniki po przekątnych.To powinno pomóc. Nie pomoże Jeśli już, to możesz użyć ekspander (okucie wyrównujące, system naciągający) z systemu Laguna - jest to pręt z "opórkami" i śrubą rzymską, króry to zespół montuje się w wyfrezowanym rowku od lewej strony drzwi i odpowiednio naciąga (ściąga lub rozpiera). Na razie proponowałbym położyć drzwi na podpórkach (np. taboretach) umieszczonych na końcach drzwi i obciążyć środek na parę dni, w odpowiednim kierunku, aby przeciwnie skierować łuk wygięcia... Link do komentarza
MrTomo Napisano 25 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #94 Napisano 25 kwietnia 2014 (edytowany) Cytat Jeśli już, to możesz użyć ekspander (okucie wyrównujące, system naciągający) z systemu Laguna - jest to pręt z "opórkami" i śrubą rzymską, króry to zespół montuje się w wyfrezowanym rowku od lewej strony drzwi i odpowiednio naciąga (ściąga lub rozpiera). Na razie proponowałbym położyć drzwi na podpórkach (np. taboretach) umieszczonych na końcach drzwi i obciążyć środek na parę dni, w odpowiednim kierunku, aby przeciwnie skierować łuk wygięcia... Nie wiedziałem, że jest coś takiego.Dzięki wielkie.Myślałem o tym dzisiaj - chyba spróbuję - problem z miejscem... Edytowano 25 kwietnia 2014 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 25 kwietnia 2014 Udostępnij #95 Napisano 25 kwietnia 2014 Cytat Póki co nie wraca. Samo się nie zrobi.Myślałem że przez ten tydzień co upłynął od momentu kiedy pisałem o odginaniu w długą stronę coś działasz.Ale po reakcji na post Stacha domyślam się że,... że święta były po drodze, cy cóś. Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #96 Napisano 26 kwietnia 2014 Cytat Samo się nie zrobi... To takie buty... A ja myślałem, że wystarczy zostawić pionowo i poczekać.Czułem, że to coś za proste Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 kwietnia 2014 Autor Udostępnij #97 Napisano 26 kwietnia 2014 Cytat Na razie proponowałbym położyć drzwi na podpórkach (np. taboretach) umieszczonych na końcach drzwi i obciążyć środek na parę dni, w odpowiednim kierunku, aby przeciwnie skierować łuk wygięcia... Myślę, że to rozwiązanie na krótką metę. Jak już się raz wygięło, to będzie się wyginać (jak barometr).Założę ten expander tylko czy wystarczy jeden w osi płyty czy trzeba dawać po dwa na płytę? Link do komentarza
vip42 Napisano 26 kwietnia 2014 Udostępnij #98 Napisano 26 kwietnia 2014 jak się wyprostuje to się nie powinno później wyginać, a expandera zawsze możesz dołożyć jakby coś się jednak działo Link do komentarza
theme Napisano 26 kwietnia 2014 Udostępnij #99 Napisano 26 kwietnia 2014 Wisząc w pionie działają na skrzydło zbyt małe siły. Wygięło się pod własnym ciężarem oparte o ścianę, a tu wisząc nie będą miały całej masy do odgięcia się. Link do komentarza
Gość stach Napisano 27 kwietnia 2014 Udostępnij #100 Napisano 27 kwietnia 2014 Cytat Myślę, że to rozwiązanie na krótką metę. Jak już się raz wygięło, to będzie się wyginać (jak barometr).Założę ten expander tylko czy wystarczy jeden w osi płyty czy trzeba dawać po dwa na płytę? Spróbuj wyprostować przez obciążenie na leżąco i to powinno wystarczyć, tak jak piszą vip42 i theme.Na ekspandery masz czas. A nawiasem mówiąc to trzeba po dwa na drzwi. A i one nie zawsze są skuteczne Drzwi w szafie zabudowanej w podpiwniczeniu domu przez rok nieużywanego, przez to niedogrzewanego i przez to wilgotnego, wyłukowały się - były to drzwi z lustrami naklejonymi na płytę meblową o grubości 12 mm. Klient prosił o zajęcie się tą szafą - próba z ekspanderami okazała się nieskuteczna i trzeba było wyrzucić te drzwi i wykonać nowe, już z samym lustrem bez podkładu w postaci tej płyty 12mm.Tak więc radzę - spróbuj najpierw wyprostować, a jak wróci do poprzedniego położenia - jak piszesz: "Jak już się raz wygięło, to będzie się wyginać (jak barometr)." i jak zdecydujesz się na ekspandery, to napisz, a odsprzedam Ci za pół ceny te cztery, które mam po nieudanej operacji prostowania Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się