Skocz do zawartości

Zabudowaan szafa


Recommended Posts

Napisano
Właśnie przegądałem pdf-a z instrukcją.
Za pierwszym podejściem włosy mi dęba stanęły icon_mrgreen.gif
Po obejrzeniu kilku filmików wszystko się w miarę wyjaśniło.
Już widzę, że nafrezowali mi otwór pod okucie ale nie nawiercili mniejszego.
Nie mam też wkrętów i kołków.

Najwięcej obaw mam co do skrzydła z lustrem.
W sklepie nie powiedzieli, że maksymalna waga to 50kg tylko, że jak dam płytę cieńszą niż 18 to się wygnie.
W sumie mam płytę 18mm, lustro 4mm, rozmiar 110x254 cm i brak wagi domowej, a waży to w rękach sporo... tylko ile?


Jeszcze jedno. W tych kilku filmikach, które widziałem są takie profile alu - ceowniki. Nabijane są na płytę.
ja mam w komplecie w kształcie L. Mam to przykręcić wkrętami czy tylko to trzymać się ma na dwóch wkrętach od wózków?
Napisano (edytowany)
Namieszałem trochę z tymi wkrętami od wózków.
Trzy pytania:
1. Jak zamocować ten kątownik ozdobny u dołu płyty? Klejem jakimś?
2. Co to są i do czego służą te klipsy?

Załączam dokumentację pdf
[attachment=18874:30_multi...ga_omega.pdf]

Chyba najważniejsze
3. Co zrobić w sytuacji, gdy wnęka z jednej strony ma głębokość 53cm a z drugiej 46cm?
przy czym mebel do zabudowy ma 40cm głębokości.
Dodam, że mebel na inną (mniejszą) głębokość nie wchodzi w rachubę...

Dopisałem:
I jeszcze jedno: Szerokość górnej szyny to 8cm.
Czy to oznacza, że szafa znajdująca się za drzwiami przesuwnymi może mieć rozmiar równy głębokość wnęki minus 8cm czy też trzeba doliczyć jeszcze jakiś dystans?

30_multiomega_omega.pdf

30_multiomega_omega.pdf

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Policzyłem wagę płyty i lustra. Wyszło mi 63 kg.
Wózki mają wytrzymałość 50 kg na skrzydło.

Co teraz?
Dołożyć trzeci wózek - trochę karkołomne?
Może są jakieś bardziej wytrzymałe wózki?
Napisano
Generalnie znam już odpowiedzi na dręczące mnie pytania.
Znalazłem je tutaj:

"Darmowy fragment poradnika,pod tytułem:
Jak samemu zbudować elegancką szafę ubraniową
Autor:Andrzej Graczyk"

Niestety ponieważ - cytuję:
"Niniejsza publikacja ani żadna jej część,nie może być
kopiowana, ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana,powielana,ani
odczytywana w środkach pisemnego przekazu bez pisemnej
zgody wydawcy.Zabrania się jej publicznego udostępniania
w Internecie" - nie dodaję załącznika.

Znaleźć można jednak bez problemu jak ktoś będzie potrzebował.

Wracając do meritum, nie udało mi się kupić wkrętów 3x13 ani 3,5x13 !!!
Nie mam kleju do kątowników
Nie dostałem w komplecie klipsów montażowych
Będzie zatem obsuwa w terminie.

Muszę przyznać, że nie najlepiej przygotowałem się do tematu!
No ale na usprawiedliwienie dodam, że miałem masę innych spraw na głowie.

Napisano
Jeszcze a propos tych zbyt ciężkich drzwi.
Czy próbował ktoś dać np. dwie pary wózków obok siebie - w sumie byłyby cztery.

Jest tak:
-o------------------o-

Byłoby coś takiego:
-oo---------------oo-

Jakieś przeciw?




Napisano
Cytat

Brzmi sensownie, o ile nie da się zrobić tak:
-o---------o---------o-



Tu może być problem z poziomowaniem wg. mnie

Tylko czy to ma sens tzn. czy ilość coś tu zmienia.
Czy nawet jeśli dam 10 wózków to czy ciężar drzwi i tak nie uszkodzi ich po prostu?

A może to nie chodzi o wózki tylko o profil?
Napisano
Cytat

Tu może być problem z poziomowaniem wg. mnie

Tylko czy to ma sens tzn. czy ilość coś tu zmienia.
Czy nawet jeśli dam 10 wózków to czy ciężar drzwi i tak nie uszkodzi ich po prostu?

A może to nie chodzi o wózki tylko o profil?



Nie rób tak bo jak będzie jakaś nierówność na szynie to jeden wózek uniesie drugi do góry i tak to jedno tylko będzie pracować a tak naprawdę z wagą nie chodzi o obciążenie na wózek tylko na całość konstrukcji

Napisano
Cytat

Nie rób tak bo jak będzie jakaś nierówność na szynie to jeden wózek uniesie drugi do góry i tak to jedno tylko będzie pracować a tak naprawdę z wagą nie chodzi o obciążenie na wózek tylko na całość konstrukcji


Tyle, że cała konstrukcja składa się z trzech drzwi, tylko jedne (zewnętrzne) zbyt ciężkie.
To jak sądzisz - coś się stanie?
Napisano
Typowe uszkodzenia przy zbyt ciężkich drzwiach to pękanie rolek wytarcie szyny dolnej i wypadanie drzwi z szyn



należy jeszcze pamiętać o pozycjonerach nie dadzą rady ich utrzymać w pozycji
Napisano
Cytat

Typowe uszkodzenia przy zbyt ciężkich drzwiach to pękanie rolek wytarcie szyny dolnej i wypadanie drzwi z szyn



Czy jest możliwe, że takie drzwi wylecą z szyn tak, że wypadną (przewrócą się) na pokój?
Napisano
i jeszcze im lżejsze drzwi tym lepiej pracują delikatniej i nie trzeba się z nimi siłować


ja tak miałem i jeszcze jedno lustro musi być hartowane a jak nie to należy przykleić folię z lewej strony
Napisano
Ryzyko wypadania drzwi nie ma nic wspólnego z ich ciężarem!
Mają wypaść, to wypadną i 30-kilowe.

Trzecia rolka zmienia rozłożenie obciążenia - chodzi o punkty podparcia i wytrzymałość kółek.
Jak również o hałas, zapewne. Wątpię jednakowoż, żeby producenci tych systemów robili badania natężenia hałasu jakie powodują zbyt obciążone rolki!

Różnica 13kg raczej szyny nie zniszczy - to w końcu metal.

Kółka w układzie

-oo---------o-

to jak w ciężarówce, a chodzi o równomierne rozłożenie ciężaru.
Jeśli tak dołożysz rolkę: to strzeli to pojedyncze, bo jemu jest bez różnicy czy tam z drugiej są dwa czy nie.

-oo-------_-

Żeby zniwelować nadwagę, musisz zabdać o poziom i równomiernie rozłożyć obciążenia, czyli

-o---o---o-

Na koniec:

63kg - 50kg = 13kg nadwagi

Na kółko wychodzi po 7kg więcej
Coś warto dołożyć.
Sławek pisze o pozycjonerach.

Hm....
Może masz rację MrTomo, z takim rozwiązaniem:
-oo--------oo-
I pozycjonery dać podwójnie.

Czy taki dubel to są dużo większe koszty?
Napisano
te drzwi będą działać nawet przy nadwadze. jeśli wypadną a wypadną za jakiś czas to nie powinny przewrócić się na pokój bo nie pozwoli im górna szyna która jest też maskownicą .

dlaczego nie powinno się przekraczać wagi ?

to proste płyta wiórowa tam gdzie jest wózek wyłamie się

nie pomoże moim zdaniem tutaj dołożenie wózka

troszkę zrobiłem szaf z drzwiami przesuwnymi i wiem co piszę chcę pomóc by nie było kłopotów potem
bo na początku będzie OK

w górnym wózku masz sprężyny dociskowe do szyny zwróć uwagę na nie by fajnie pracowały


Napisano
PeZet

"Czy taki dubel to są dużo większe koszty?"
Raczej groszowe sprawy.

"I pozycjonery dać podwójnie"
Nie mam w komplecie żadnego.
A do czego to - że zapytam?

Sławek2
"to proste płyta wiórowa tam gdzie jest wózek wyłamie się"
Tam chyba siły raczej na ścinanie będą działać?


Zostaje jeszcze przeciąć te drzwi na połowę... Z lustrem to raczej się nie biorę.
Inna rzecz, dołożenie wózka też problematyczne.
Jak to teraz wiercić? sad.gif
Chyba zostawię tak jak jest i zobaczę co będzie się działo.
Napisano
Teraz zostaw te drzwi jak są ale dla wszystkich którzy chcą zrobić taką szafę a nigdy nie robili zaczynamy od projektowania
dobieramy system przesuwny do projektu.

Producenci systemów przesuwnych w wielu przypadków dają darmową wersję oprogramowania do projektowania drzwi przesuwnych . To rozwiązuje wiele problemów.

Pozdrawiam myślę że następna twoja szafa będzie inna lepsza a i inne spojrzenie będziesz miał na ten temat

Ja swoja pierwszą też nie zrobiłem najlepiej. icon_razz.gif

Teraz korzystam z systemów LAGUNA lekkie i bardzo przyjemne w użytkowaniu. icon_biggrin.gif

Napisano
Ja zrobiłem ten błąd, że poszedłem na łatwiznę i poszedłem do firmy, w której robią takie rzeczy na co dzień!
Nie miałem bladego pojęcia o obciążeniach systemu.
Chciałem tylko system Laguna i trzy drzwi w tym jedno z lustrem.
Fachowiec to przeliczył i fachowo doradził grubość płyty.
Przytaknąłem bo sądziłem ,że zna się gość na tym co robi.
Drzwi zrobili, szklarz zaszklił a ja teraz się męczę bo doczytałem po czasie, że jednak coś nie tak z wagą tych drzwi.
No - pierwsze wrażenie to było jak je wnosiłem do domu...
Napisano
MrTomo. Jest dobrze, nie jest źle. Sławek pisze, że płyta puści, a wózki wytrzymają. Skoro tak, to nie ma problemu z nadwagą.
Może warto tylko pomyśleć co zrobić, żeby płyta nie puściła.

("Pozycjonery - co to takiego"
Mnie się wydaje, że chodzi o kółka które są na górze, ale ja się nie znam, zaczynam obwąchiwać temat - widziałem zestawy w markecie i czytam twoją relację. Wsio.)
Napisano
W systemach LAGUNA istnieje możliwość osadzenia lustra bez płyty wiórowej ale nie wiem jakie masz profile.

Dolna i górna listwa aluminiowa jest szersza w niej są wózki po bokach profile pionowe to tworzy ramę a w środku miejsce na płytę 10 bądź 18 mm tam dodajemy uszczelkę i dystanse na szybę czy lustro

Jeśli jesteś z śląska polecę firmę która ci to ogra bez problemu
Napisano
Cytat

MrTomo. Jest dobrze, nie jest źle. Sławek pisze, że płyta puści, a wózki wytrzymają. Skoro tak, to nie ma problemu z nadwagą.
Może warto tylko pomyśleć co zrobić, żeby płyta nie puściła.
..


Otóż to - myślę nad tym od wczoraj.
Napisano
Cytat

W systemach LAGUNA istnieje możliwość osadzenia lustra bez płyty wiórowej ale nie wiem jakie masz profile.

Dolna i górna listwa aluminiowa jest szersza w niej są wózki po bokach profile pionowe to tworzy ramę a w środku miejsce na płytę 10 bądź 18 mm tam dodajemy uszczelkę i dystanse na szybę czy lustro

Jeśli jesteś z śląska polecę firmę która ci to ogra bez problemu



Profil mam taki jak na zdjęciu.
Frez na wózek też wydaje się odsunięty znacznie od krawędzi płyty

I nie jest na wylot płyty - więc mogę zrobić spokojnie dodatkowy!

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg




Napisano
Hejka.
Obejrzałem raz jeszcze pierwszy filmik (multiomega)
Mam następujące spostrzeżenia:
2:30 montaż okuć omega - widać, że okucie wisi na czterech śrubkach i nie podpiera listwy dolnej, aluminiowej
2:42 okucia alternatywne - są lepsze, bo, jak widać okucie podpiera całą listwę dolną - płyta pilśniowa nie będzie więc pracować tak intensywnie
3:35 - regulacja okucia standardowego: tu widać dokładnie, że okucie omega wisi na czterech śrubach, a w zasadzie - na jednej, regulacyjnej! Za to tutaj widać, że regulacja pozwoli na montaż trzech wózków (skrót myślowy, mam nadzieję, że wiecie o czym piszę).
4:20 zestawienie okuć: tu widać że Omega jest słaba, a dwa pozostałe mają podpórki, na krórych opiera się dolna listwa skrzydła drzwiowego.

Moje wnioski:
1. montuj trzy wózki, w równym odstępie od siebie.
2. daj okucia (wózki) z podpórką (nie w typie omega)
3. poszukaj wózków, w których mocowanie do płyty ma więcej niż jeden punkt: na filmie widać, że de facto wózek trzyma się całego skrzydła na JEDNEJ śrubce, regulacyjnej. I w moim przekonaniu to jest najsłabsze ogniwo tej konstrukcji.

O tym filmiku mówię/piszę:

Cytat


Napisano
PeZet, odwaliłeś kawał roboty!
Muszę tylko sprawdzić czy wszystkie te wózki pasują do tej szyny.
Masz rację - dodam ten jeden wózek.
Nawet gdyby to był wózek Omega.
Dzięki wielkie.
Napisano
PeZet
Przy okazji uświadomiłeś mi przypadkiem, że mam system Omega a ja byłem przekonany, że multiomega!
To tak na marginesie.

Poszperałem w necie i znalazłem gościa, który ma podobne skrzydło na 4 wózkach.
Tak więc sprawa zmierza "ku rozwiązaniu"
Wymienię te dwa wózki OMEGA i dobiorę dwa SLIMy.
Wstawię też pozycjonery i oczywiście klipsy.

Jak zrobię to zdam relację.
Pozdrawiam.
Napisano
Te klipsy bądź klipy (bo tak i tak spotkałem) służą do instalacji toru dolnego.
Tzn. przykręcasz je a na nich zatrzaskujesz ten tor.
Mają taki owalny otwór w który kręcisz wkręt, więc można trochę go przesunąć w którąś stronę w celu korekty.
Niektórzy po prostu przykręcają tor do podłoża, ale ja zastosuję te klip(s)y.

Cytat

to takie cos na uszy icon_lol.gif


Do tego też można by je zastosować icon_biggrin.gif
Napisano
Na razie pod górę.
Źle przycięte płyty (zły wymiar) i poszły do wymiany.
Zła ilość kątowników.

Generalnie mam już wszystko (oprócz kątowników) łącznie z nowymi wózkami.
Jutro zabieram się za montaż.

Pytanie dodatkowe:
Gdzie lepiej umieścić podświetlenie (pasek led 3m spięty z czujką ruchu) wewnątrz szafy czy na zewnątrz
Napisano
Skoro nikt nie ma zdania - zdecydowałem dać taśmy led wewnątrz wnęki.
Dwa pytania dotyczące szczotek:
Czy te szczotki przeciw kurzowe zakładane są na wszystkie drzwi czy tylko te zewnętrzne?
Na filmiku widać, jak te szczotki obcinane są na końcu rączki.
Po założeniu szczotek i obcięciu tak jak na filmiku, szczotki "szumią" ocierając się o szynę.
Tak ma być, czy należy wyciąć ten kawałek w szynach?
Napisano (edytowany)
Cytat

Skoro nikt nie ma zdania - zdecydowałem dać taśmy led wewnątrz wnęki.
Dwa pytania dotyczące szczotek:
Czy te szczotki przeciw kurzowe zakładane są na wszystkie drzwi czy tylko te zewnętrzne?
Na filmiku widać, jak te szczotki obcinane są na końcu rączki.
Po założeniu szczotek i obcięciu tak jak na filmiku, szczotki "szumią" ocierając się o szynę.
Tak ma być, czy należy wyciąć ten kawałek w szynach?



Widzę, że prowadzę dyskusję sam z sobą.
Wiem już, że szczotki przeciw kurzowe zakładane są tylko te zewnętrzne drzwi

Czy ktoś zerknie u siebie jak ma u siebie fragment, gdzie szczotka w rączce wchodzi w szynę?
Panowie: VIP42 ,Kalumet, Retrofood? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
No to ciąg dalszy monologu.
PeZet uważaj jak będziesz kupował płyty.
W instrukcji jak byk pisze, że da tego systemu trzeba pomniejszyć rozmiar płyty (wysokość) od rozmiaru wnęki o 49mm.
Gdzieś na forach stolarskich doczytałem o 45mm.
Ale po co jak można o 40mm ...

W tym sklepie przechodzą samych siebie.
Najpierw pomylili w ogóle wymiary, teraz widzę, że będę miał dodatkową robotę z każdymi drzwiami.
Do tego spakowali mi z 50m szczotek przeciw kurzowi a szczotek odbojowych ani kawałka.

Miałem niewielkie odchyłki od pionu. Szynę górną wypoziomowałem. Dolnej nie bo stwierdziłem, że tyle to nadgonię regulacją. I pięknie by wyszło, gdyby nie to, że zabrakło jakiegoś 1mm! Prowadnik górny zaczął ocierać.
Nie zdecydowałem się w warunkach domowych na przycinanie płyty (brak narzędzi).
Mogłem też wyciąć przerwę pod szynę dolną w panelach podłogowych, ale nie zdecydowałem się.

Poradziłem sobie jak na zdjęciach (wyciąłem kawałek w miejscu prowadnika górnego, aby go obniżyć o 4mm)

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


Napisano
Cytat

Widzę, że prowadzę dyskusję sam z sobą.
Wiem już, że szczotki przeciw kurzowe zakładane są tylko te zewnętrzne drzwi

Czy ktoś zerknie u siebie jak ma u siebie fragment, gdzie szczotka w rączce wchodzi w szynę?
Panowie: VIP42 ,Kalumet, Retrofood?


zerknąłbym, gdybym miał taka szafę icon_lol.gif
samym szumem bym sie nie przejmował, chyba że chcesz aby nie było słychać jak sąsiad się w szafie chowa - czego nie zyczę icon_wink.gif
Napisano (edytowany)
Mam kolejny problem.
W 3-drzwiowej zabudowie płyty wewnętrzne (te bez szkła) wygięły się w łuk.
I to akurat w kierunku płyty z naprzeciwka.
Nie wiem czym to jest spowodowane bo w zabudowie 2-drzwiowej, płyty są tej samej wysokości (jednak węższe o 20cm) i są ładne (proste).
Czy mogły się wygiąć od tego, że leżały oparte bokiem o ścianę przez 3 tygodnie?
Czy da się je jakoś naprostować?
Problem w tym, że wózki dolne haczą o rączki.
Może są inne rączki mniej wystające lub zamiast rączek dać cienki ceownik - w ostateczności ??

PS
W drzwi z taflą wmontowałem 4 wózki.

Nie wiem czy z tego zdjęcia będzie to widać ale wklejam

DSC01446.jpg



PS2
Życzę Wszystkim Wesołych Świąt! Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czy mogły się wygiąć od tego, że leżały oparte bokiem o ścianę przez 3 tygodnie?


To jest najprawdopodobniej przyczyna.
Płyty składuje się na płask.
Ugięcie lecz tym czy popsułeś, czyli daj jej czas na wygięcie się w drugą stronę.
Napisano
Cytat

To jest najprawdopodobniej przyczyna.
Płyty składuje się na płask.
Ugięcie lecz tym czy popsułeś, czyli daj jej czas na wygięcie się w drugą stronę.


Obyś miał rację Jani
Kombinuję już, czy nie przykręcić z drugiej strony czegoś (jakieś cienkie profile lub kątowniki) przez całą długość drzwi.
Poczekam z tym jeszcze.
Napisano
Zdecydowanie powinna powrócić do właściwego kształtu. Nieraz drzwi wewnętrzne lekkiej konstrukcji, gdy są wożone samochodem pod kątem (na stojaka) mogą lekko się wygiąć. Jeśli jest to niewielkie wygięcie, to samo wróci do swojego kształtu.
Napisano
Póki co nie wraca.
Obawiam się czy to możliwe - czy raczej w drugim kierunku to nie pójdzie.
Z braku czasu jest jak jest. Jak się odrobię przykręcę od środka cienkie płaskowniki po przekątnych.
To powinno pomóc.
Napisano
Cytat

przykręcę od środka cienkie płaskowniki po przekątnych.
To powinno pomóc.


Nie pomoże icon_rolleyes.gif
Jeśli już, to możesz użyć ekspander (okucie wyrównujące, system naciągający) z systemu Laguna - jest to pręt z "opórkami" i śrubą rzymską, króry to zespół montuje się w wyfrezowanym rowku od lewej strony drzwi i odpowiednio naciąga (ściąga lub rozpiera). Na razie proponowałbym położyć drzwi na podpórkach (np. taboretach) umieszczonych na końcach drzwi i obciążyć środek na parę dni, w odpowiednim kierunku, aby przeciwnie skierować łuk wygięcia...
Napisano (edytowany)
Cytat

Jeśli już, to możesz użyć ekspander (okucie wyrównujące, system naciągający) z systemu Laguna - jest to pręt z "opórkami" i śrubą rzymską, króry to zespół montuje się w wyfrezowanym rowku od lewej strony drzwi i odpowiednio naciąga (ściąga lub rozpiera).
Na razie proponowałbym położyć drzwi na podpórkach (np. taboretach) umieszczonych na końcach drzwi i obciążyć środek na parę dni, w odpowiednim kierunku, aby przeciwnie skierować łuk wygięcia...



Nie wiedziałem, że jest coś takiego.
Dzięki wielkie.

Myślałem o tym dzisiaj - chyba spróbuję - problem z miejscem... Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Póki co nie wraca.


Samo się nie zrobi.
Myślałem że przez ten tydzień co upłynął od momentu kiedy pisałem o odginaniu w długą stronę coś działasz.
Ale po reakcji na post Stacha domyślam się że,


... że święta były po drodze, cy cóś. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Na razie proponowałbym położyć drzwi na podpórkach (np. taboretach) umieszczonych na końcach drzwi i obciążyć środek na parę dni, w odpowiednim kierunku, aby przeciwnie skierować łuk wygięcia...


Myślę, że to rozwiązanie na krótką metę.
Jak już się raz wygięło, to będzie się wyginać (jak barometr).
Założę ten expander tylko czy wystarczy jeden w osi płyty czy trzeba dawać po dwa na płytę?
Napisano
Wisząc w pionie działają na skrzydło zbyt małe siły. Wygięło się pod własnym ciężarem oparte o ścianę, a tu wisząc nie będą miały całej masy do odgięcia się.
Napisano
Cytat

Myślę, że to rozwiązanie na krótką metę.
Jak już się raz wygięło, to będzie się wyginać (jak barometr).
Założę ten expander tylko czy wystarczy jeden w osi płyty czy trzeba dawać po dwa na płytę?


Spróbuj wyprostować przez obciążenie na leżąco i to powinno wystarczyć, tak jak piszą vip42 i theme.
Na ekspandery masz czas. A nawiasem mówiąc to trzeba po dwa na drzwi.
A i one nie zawsze są skuteczne icon_rolleyes.gif
Drzwi w szafie zabudowanej w podpiwniczeniu domu przez rok nieużywanego, przez to niedogrzewanego i przez to wilgotnego, wyłukowały się - były to drzwi z lustrami naklejonymi na płytę meblową o grubości 12 mm. Klient prosił o zajęcie się tą szafą - próba z ekspanderami okazała się nieskuteczna i trzeba było wyrzucić te drzwi i wykonać nowe, już z samym lustrem bez podkładu w postaci tej płyty 12mm.
Tak więc radzę - spróbuj najpierw wyprostować, a jak wróci do poprzedniego położenia - jak piszesz: "Jak już się raz wygięło, to będzie się wyginać (jak barometr)." i jak zdecydujesz się na ekspandery, to napisz, a odsprzedam Ci za pół ceny te cztery, które mam po nieudanej operacji prostowania icon_confused.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...