Skocz do zawartości

Renovent Brink HR 400 Large


Dwd89

Recommended Posts

Napisano
Witajcie, 2 tygodnie temu nabyłem rekuperator jak w tytule
Wersja 4.0 R czyli wszystkie kanały z góry. Bez ByPasssu.

Wszędzie w instrukcjach DTR widnieje informacja iż wersja Large ma kanały wyjściowe Fi 180mm, więc jak to w końcu jest ?

Czy ktoś z państwa posiada wersję z 2011 roku i jest w stanie sprawdzić jaką średnicę mają kanały rekuperatora ?


Czy możliwe jest przeprowadzenie Inicjalizacji bez przełącznika 3 poziomowego ?
Napisano (edytowany)
http://www.klimatsklep.pl/dane/editor/file...TR_INWESTOR.pdf

Sprawdź (porównaj) wymiary (głębokość centrali) na stronie 14 i 15 - Medium ma 420, a Large 430.

Najprawdopodobniej masz wersję Medium.


Teoretycznie - włączenie urządzenia do gniazdka powinno spowodować jego rozruch.

Panel powinien "powiadomić" co się dzieje, czy system coś "zapamiętuje".
Zawsze można taką pamięć zresetować i inicjację rozpocząć od nowa.

dopisałem: wymiary. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
dzięki za zainteresowanie,

centrala uruchomiona (bez przełacznika) włacza się tryb roboczy czyli 1 bieg. zmieniłem jego ustawienie na 390m3/h(max) więc to napewno 400.

sprawdzę dziś oczywiście głębokość bo o tym zupełnie nie pomyślałem.

Kanały sprawdzałem czy nie ma tam jakiejś np wkładki ale nic takiego nie znalazłem.

Według DTR inicjalizacje przeprowadza się wybierając na przełaczniku bieg 1 (u mnie brak przełącznika) oraz wcisniecie klawiszy F oraz + lecz nic się na wyświetlaczu nie zmienia. nadal pracuje na 1 biegu roboczym.
Napisano
Wydajność o niczym nie świadczy - w obu pracują takie same wentylatory, "podkręcone" elektronicznie.

Różnica jest (powinna być) w wymienniku - w Large jest większy (stąd różnica w szerokości obudowy)
Napisano (edytowany)
zmierzyłem głębokość urządzenia i ma 428mm czyli ~43cm.

Zmierzyłem również dokładnie średnicę przyłączy owego rekuperatora i nasadza się na nie rurę Fi 150mm ?! Edytowano przez Dwd89 (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam,

W temacie Brinka. Projektant proponuje mi BRINK http://www.ecocomfort.pl/index.php/brink lub DAYTONA http://www.berluf.com/hat_pl.php?prod=01
Główną cechą jaka je różni to w brak by-pass w DAYTONIE.
Jak rozumiem z rozmowy, są tutaj posiadacze BRINK'a.
Proszę o jakieś rekomendacje tego sprzętu.

Pozdrawiam



Ja mam Brinka 400 Large i pracuje u mnie ok. 5 lat non-stop. (widać na zdjęciu
Wylaczam go tylko wtedy gdy wymieniam filtry na now a dzieje się to roznie, zaleznie od pory roku.
Latem syfi się dużo bardziej niż zima a dokupiłem ramke na wymienne wkłady z włókniny filtracyjnej
Mnie wystarcza, działa caly czas, na razie nie psuje się, ma by-pass.
Ja mam dodatkowo GWC zwirowe wiec nie mam problemu zima z przemarzaniem

Pzdr.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...