Skocz do zawartości

Dwd89

Uczestnik
  • Posty

    16
  • Dołączył

  • Ostatnio

Dwd89's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

1

Reputacja

  1. ponieważ gorąco się tematem interesuję odpowiadam : bardzo wygodne jest automatyczne sterowanie rolet, czyli można sterować ręcznie ale w ciagu miesiąca włącznika używa się może 3 razy, automatyka dba o to żeby zawsze na noc było zamknięte a w dzień odsłonięte, sterowanie zamkiem w drzwiach wyjściowych, integracja zamków i rolet z alarmem, naciskasz przycisk na pilocie - drzwi zamknięte rolety opuszczone alarm uzbrojony i na odwrót. Sterowanie światłem przez czujnik ruchu/otwarcia drzwi ale z możliwością odcięcia prądu np. w sypialni/salonie. Automatyczna regulacja temperatury w domu i pracy wentylacji mechanicznej. Przydatnym jest jeszcze proste monitorowanie pracy systemów, np w sypialni masz proste urządzenie które mruga jeśli np. drzwi się z jakiegoś powodu nie zamknęły, podobnie jak w alarmach mruga lampka "Problem" jeśli coś jest nie tak. I w zasadzie tyle, żadnego sterowania telefonem, chyba by mnie poj...ło żebym klikał coś przez 5 minut w durnowatym telefonie zamiast podejść i nacisnąć na włącznik/wyłącznik. Automatyka ma to do siebie że ustawiasz ją raz i więcej w niej nie chcesz grzebać.
  2. Adamie niewiem czy w dobrym temacie pisze, bylo gdzies o magazynowaniu ciepla z kolektorow slonecznych z lata na zime. Jestem na targach w bielsku-bialej, jest tu prezes polskiego instytutu budownictwa pasywnego chetny do udzielania odpowiedzi na wszelkie pytania. Na konferencji mowil o trzymaniu ciepla w formie wodoru w zbiornikach podziemnych pod duzym cisnieniem -> ogniwa wodorowe. wspomnial o wodnych wielkich zbiornikach oraz o parafinie nawet w formie tynkow aby dom byl akumulatorem ale stwierdzil iz to nie oplacalne i jedynie ogniwa wodorowe beda w stanie zasilac w cieplo i prad cale gminy gdyz dla domow jednorodzinnych instalacja bedzie zbyt droga Sa tu tez ludzie z Perlit Polska oraz Producent plyt z perlitu - mgO.
  3. Zamieszczam fotografię z montażem rolet u mnie przez firmę i przez właścicieli, firma przykręca prowadnice rolet do ram okien co uważam za błąd.
  4. zmierzyłem głębokość urządzenia i ma 428mm czyli ~43cm. Zmierzyłem również dokładnie średnicę przyłączy owego rekuperatora i nasadza się na nie rurę Fi 150mm ?!
  5. dzięki za zainteresowanie, centrala uruchomiona (bez przełacznika) włacza się tryb roboczy czyli 1 bieg. zmieniłem jego ustawienie na 390m3/h(max) więc to napewno 400. sprawdzę dziś oczywiście głębokość bo o tym zupełnie nie pomyślałem. Kanały sprawdzałem czy nie ma tam jakiejś np wkładki ale nic takiego nie znalazłem. Według DTR inicjalizacje przeprowadza się wybierając na przełaczniku bieg 1 (u mnie brak przełącznika) oraz wcisniecie klawiszy F oraz + lecz nic się na wyświetlaczu nie zmienia. nadal pracuje na 1 biegu roboczym.
  6. Witajcie, 2 tygodnie temu nabyłem rekuperator jak w tytule Wersja 4.0 R czyli wszystkie kanały z góry. Bez ByPasssu. Wszędzie w instrukcjach DTR widnieje informacja iż wersja Large ma kanały wyjściowe Fi 180mm, więc jak to w końcu jest ? Czy ktoś z państwa posiada wersję z 2011 roku i jest w stanie sprawdzić jaką średnicę mają kanały rekuperatora ? Czy możliwe jest przeprowadzenie Inicjalizacji bez przełącznika 3 poziomowego ?
  7. a co sądzicie o płycie MFP, wszak to kopia OSB-3 tyle że szlifowana, jest nieco cięższa bo ma większą gęstość. Z karty charakterystyk wynika iż ma o 5% większą odporność na wilgoć od OSB. Kosztują praktycznie tyle samo . Mnie się podoba wykończenie laminatami: http://img.drewno.pl/i/8589_3.jpg
  8. A gdyby zastosować małą pompę przeznaczoną bardziej do CWU. np. Hewalex PCWU3,8 do ogrzania 140l CWU (45C) dla 2 osób oraz buforu dla podłogówki (ok 200l w wężach) w buforze 300l byłaby dogrzana do 45C i przez zawór 3/4 drożny ustawiona na 32C. Z tym że chyba będzie trzeba czymś wesprzeć w zimie ogrzewanie CO.
  9. Rozwiązanie jakie widzę, zimne powietrze z w pompy wyrzucać do pomieszczenia nieużywanej kotłowni (pod kuchnią "nr5") i umieszczenie w tym miejscu kratki wentylacyjnej aby zimne powietrze było wypychane na zewnątrz. Jeśli się uda będzie można zmniejszyć moc pompy choć to niewiele da. Kiedy temperatura zewnętrzna oscyluje wokół 0 stopni kotłownia normalnie pracuje, czyt. piec ciągle grzeje. Mam dwie możliwości, postawić pompę w ogrzanej ciepłem "odpadowym" kotłowni i wykorzystać maksymalnie dodatkowe C aby podnieść COP pompy, lub wystawić ją na zewnątrz budynku. Zainteresowałem się pompą z prostego powodu, piec 25kw nie ogrzeje całego domu, skoro muszę kupić źródło ogrzewania to musze znalezc najlepszy kompromis pomiędzy ceną zakupu/ceną użytkowania/wygodą i tu uważam pompę za ok 10 tys zł za najlepsze wyjście.
  10. W tym roku, dosłownie w tej chwili trwa ocieplenie 207m2 ścian zewnętrznych styropianem grafitowym U=0,31 o grubości 12cm. Taka rekompensata, licze na to iż przyszła zima nie będzie wymagała zakupu 4,5 ton groszku bo tyle poszło w tą zimę. Z tym mieleniem powietrza oczywiście masz rację, moja gafa.
  11. Witam, będzie wentylacja mechaniczna, z powodu ograniczonego budżetu będzie pewnie raczej opcja ekonomiczna czyli Luna (stojąca w tejże kotłowni) wyciągająca ciepłe zużyte powietrze z domu i wyrzucająca je blisko pompy ciepła. Pobór świeżego powietrza będzie z GWC rurowego który za 2-3 tygodnie powinien już się u mnie pojawić. Rury na wysokości ław betonowych 2m pod ziemią pod podłogą dolnych pomieszczeń. Jeśli dobrze zrozumiałem zasady działania GWC pod budynkami, to konkretnych zysków nie ma się co spodziewać z tego faktu iż zabierając ciepło z pod budynku będzie tak naprawdę wychładzało fundamenty-podłogę czyli większe straty ciepła w tych kierunkach będą. Robie tak dlatego iż taki mam układ budynku i ścian, tylko tędy mogę "wyjść" z budynku z GWC. Jest opcja zrobienia prawdziwego GWC na zewnątrz budynku gdyż mam na to miejsce, ale to jeszcze jest do przemyślenia. Wentylacja budynku i tak musi być, więc głupotą byłoby nie wykorzystać ogrzanego zużytego powietrza do wspomagania pompy ciepła. Wentylacja mechaniczna oraz piec będzie pracował cały dzień. Pompa ciepła w najgorszym wypadku pół dnia. Jeśli pompa wytworzy podciśnienie czyt. zasysanie powietrza skąd się da, to będzie ono brane z pomieszczeń mieszkalnych (taką mam nadzieję) bo kotłownia ma wyjście "na świat" tylko przez komin pieca, natomiast połączenia z mieszkaniami nie są szczególnie szczelne. PS. Pomieszczenie kotłowni ma u mnie 150m3 kubatury. Zeskanowałem jak się dało projekt który dostałem od biegłego sądowego. https://www.dropbox.com/s/0st2tdz95j04x5t/edytowane.jpg Pomieszczenie: 1 + 2 + 5 są moje (od lewej strony). Pod pomieszczeniem 1+2 buduję piętro w dół. Czerwone krzyżyki oznaczają ściany które wyburzyłem, ściana nośna pomiedzy 1 i 2, jak również 1 i 5 zostały pod sufitem wsparte gigantycznymi szynami kolejowymi. Mam więc 2 pomieszczenia na górze, obecną 5 z funkcją kuchni i łazienki, jak również jedno pomieszczenie (1+2) o rozmiarach 11m x 4,5m x 2,3m (wys.) Nizej mam pomieszczenie identyczne czyli 11m długości i 4,5m szerokości (wyjdzie nieco mniejsze ale to nie istotne). Pod pomieszczeniem nr 5 mam kotłownie która nie jest wykorzystywana jest ona połączona z pomieszczeniami nr: 4 (12m2); 5 (3,78m2). W pomieszczeniu nr 4 (12m2) znajduje sie kotłownia z piecem i kominem), jest ona połączona z poddaszami nieużytkowymi całego domu -> stąd ogromna kubatura.
  12. Witam, miałem na myśli pompę powietrze/woda stojącą wewnątrz. ogrzewającą podłogówkę i CWU, dokładnie to o czym pisze kolega iris u siebie na drugiej kondygnacji. powietrze-powietrze byłoby idealne ze względu na sporo niższe koszty kanałów niż ogrzewania podłogowego, niestety nie mam gdzie puścić owych kanałów więc odpadło, nie ukrywam też iż bardzo odpowiada mi "ciepła podłoga" Wymagania dla pompy nie są duże gdyż musi podgrzać zbiornik cwu. oraz niewielki bufor dla podłogówki. będzie raptem pracowała kilka godzin np. w nocy. Pobierając ciepło z pomieszczenia w którym jest gorąco przez piec na eko-groszek ogrzewający inną część domu -> darmowe ciepło dla pompy P/W. Wiem iż pompa tłoczy ogromną ilość powietrza i może okazać się iż po kilku godzinach pracy, pomieszczenie będzie bardzo wychłodzone.
  13. Witam, interesuje mnie czy minimalna waga 12,5KG/M3 dla styropianu grafitowego u=0,31 to nie jest aby mało... bardzo mało ? Mowa dokładnie o Styro : Fasada Energy Saver EPS-031
  14. http://instalreporter.pl/ogolna/ile-kosztu...a-pompe-ciepla/ Pomieszczenie, w którym instaluje się urządzenie powinno być ciepłe (np. kotłownia,piwnica, poddasze). Jednak najlepiej sprawdza się ona w pomieszczeniach, gdzie pracują już inne urządzenia emitujące ciepło: pralnia, suszarnia czy spiżarnia. W pomieszczeniach tych pompa ciepła będzie ochładzać powietrze i jednocześnie osuszać je. Ta ostatnia własność stanowi niewątpliwą zaletę pompy ciepła, szczególnie, gdy zainstalujemy ją w pralni, suszarni czy piwnicy. Okaże się szybko, że ciepła woda podgrzewana jest bardzo ekonomicznie, a pomieszczenia są suche, wolne od wilgoci, pleśni i nieprzyjemnych zapachów. Jak to się ma do realnej wydajności takich pomp. Czy nie wyziębi kotłowni zmniejszając swoją efektywność ? Czy pompa ciepłą Powietrze-Woda o mocy ~10kw wystarczy do celów CWU i CO, czy jednak wymagania będą zbyt wysokie? Solange63 masz oczywiście rację, solary jako tako mają długi okres zwrotu. Ich zaletą jest bezobsługowa praca i w miare sensowna bezawaryjność. (mowa o solarach płaskich).
  15. Witam, otrzymałem 70m2 pomieszczeń na parterze w bardzo starym budynku, ponieważ piętro jest zajęte zająłem się kopaniem piwnic. Na gotowo powinno wyjść ok 115m2 powierzchni na podłogach. Na całej powierzchni mam nad sobą rodziców a więc mieszkanie dogrzane, za ścianą sąsiada więc również dogrzane. Pozostałe ściany z cegły o grubości łącznej 45cm + ocieplam styropianem grafitowym 12cm u=0,031 (189zł brutto m3 Polstyr) Szukam optymalnego rozwiązania do ogrzewania mieszkania oraz CWU. Mam swoja kotłownie gdzie mógłbym wstawić piec na eko-groszek, aczkolwiek przerabiałem już bieganie co kilka dni i dokładanie do podajnika, wiec szukam rozwiązań bezobsługowych. Mam możliwość zamontowania w kotłowni rodziców pompy ciepła powierze-woda. Kotłownia znajduje się na parterze w centralnej części domu, z każdej strony są pomieszczenia użytkowe - dogrzane więc panuje tam zawsze w miare wysoka temperatura (w zimie jest to najcieplejsze pomieszczenie ze względu na działający piec na eko-groszek). W związku z czym pompa ciepła miałaby w tym pomieszczeniu szczególnie w zimie ułatwione zadanie. Kotłownia ma sporą kubaturę, dodatkowo jest z niej połączenie do poddasza nieużytkowego (h=70cm w najwyzszym punkcie). Moje pomieszczenie gospodarcze - pralnia grzana podłogówką + grzejniki drabinkowe znajduje się niemalże za ścianą w związku z czym zrobię kanał aby pompa mogła czerpać wilgotne ogrzane powietrze z mojej pralni. Zaleta - oszuszanie tego pomieszczenia. Mój pomysł na ogrzewanie to podłogówka w całym domu (28-35 stopni C) pokryta kafelkami z automatyką sterowującą. Grzejniki drabinkowe w łazience i pralni - ale z temperaturą identyczną jak podłogówka gdyż mają służyć tylko do szuszenia ręczników i ubrań. W ścianie mam komin nieużywany, mam bardzo dużą powierzchnię dachu do wykorzystania na np. solary. Ponieważ aktualnie na podłożu mam jeszcze glinę, zastanawiam się czy wstawiać tam Gruntowy wymiennik ciepła który byłby podpięty do mechanicznej wentylacji w domu (świeże powietrze z zewnątrz wstępnie ogrzane przez GWC a zużyte ogrzane powietrze do kotłowni zaraz obok pompy ciepła. Ociepłanie podłoża - w planach na glinę pójdzie gruba folia, na to 20-30cm ubitego kerrazytu + kolejna folia wylewka z podłogówką i kafle. To co ewentualnie uciekło by przez podłogę trafiło by do GWC . Po lekturze forum dowiaduje się iż CO w tak małym mieszkaniu nie jest rozwiązaniem ekonomicznym, nie mniej jednak miałbym spory kłopot z zamontowaniem wielkich kanałów do ogrzewania powietrznego. Czy warto rozglądać się za pompami ciepła powietrze-woda z funkcją wentylacji i rekuperacji ? Jeśli uważacie mój pomysł za dobry/zły bardzo proszę o wypowiedzi. Jeśli macie ewentualnie inne pomysły na dogrzanie takiego mieszkania to jestem otwarty. Sufit w mieszkaniu na parterze będzie podwieszany gdyż sufit nie wygląda najlepiej a ponadto mając sypialnie rodziców nad głową muszę zrobić jakąś izolację akustyczną w ścianach i suficie, mogę tam dać neiwielkie przewody do np. wentylacji mechanicznej. Na ściany wewnątrz planuję kantówki drewniane 4x5cm w odległości co 80-100cm, z góry i dołu podłożona guma aby stanowiły zaporę akustyczną dla np. uderzeń. między kantówki jakaś wełna, gąbka akustyczna jeszcze nie wiadomo, i do kantówek przykręcone już na gotowo płyty MFP 10mm gdyż mam dostęp do płyty 250x125cm w cenie 19zł arkusz, a są odporne na wilgoć, szlifowane, i mam nadzieje zatrzymujące więcej ciepła wewnątrz domu. Sufit na parterze podwieszony 5-8cm, wypełniony jakąś pianką akustyczną gdyż nad głową same sypialnie, a od góry od strony podłogi nie mogę nic ingerować gdyż rodzice nie planują remontu u siebie . Dodatkowo mieszkanie będzie zamieszkiwane przez 1 osobę, max 2 ;). Zbiornik do CWU min 140l max 300l(dla solarów?) Temperatura powietrza jaką chciałbym utrzymywać szczególnie w zimie to 22-23 stopnie. Temperatura wody dla CWU 45-50 stopni. Pozdrawiam Dawid z Czechowic-Dziedzic
×
×
  • Utwórz nowe...