Skocz do zawartości

Remont części starego domu


Recommended Posts

Napisano
Dzień Dobry wszystkim
Jestem młodym człowiekiem kończącym studia, który dostał możliwość wyremontowania sobie dwóch pomieszczeń, dołączenia trzeciego i zrobienia sobie tym samym miejsca do życia.

Jest to połowa starszego domu z czerwonej cegły, pokój ma około 16 m2, kuchnia 12 m2 + jeżeli przebić się przez ścianę (dodać drzwi o ile jest to możliwe) to łazienka około 9 m2. Wymienić trzeba wszystko: okna, zerwać podłogę i wylać nową, ściany pomalować itp. no wszystko o czym można tylko pomyśleć.

Jednak obecnie nie mam pomysłu jak to ogrzać, niestety budynek nie ma podpiętego gazu, a nie ma miejsca na postawienie centralnego pieca. Co prawda w kuchni jest do wyburzenia stary piec kaflowy, ale nie bardzo wiem co na jego miejscu mogło by się znaleźć, aby to miało sens.

Sporo już czytałem w sieci o tym jakie ogrzewanie zastosować, ale co nowy pomysł wydaje się gorszy.Tak więc co radzicie i swoją drogą czy można w takim domu wykuć dodatkowe wejście? Czy trzeba to oceniać po obecnym stanie budynku? Dodatkowo jeżeli szukać kogoś do tego to kogo? Budowlańca, czy specjalisty jakiegoś?

Napisano (edytowany)
Cytat

Jednak obecnie nie mam pomysłu jak to ogrzać



Informacja z targów łódzkich icon_smile.gif

Grzejnik VERME
Stoisko 138: Business & Art
Producent: Termo-Eko s.c.
Opis: Grzejnik elektryczny, konwektorowy, energooszczędny, wykonany z aluminium i szkła. Opatentowany przez polskiego konstruktora i produkowany w Polsce. Innowacyjna technologia, wysoka jakość materiałów, nowoczesny desing.
I nie idź w gaz niepotrzebnie przy "mieszkaniu".
Do gotowania - płyta indukcyjna
Do grzania CiepłejWodyUżytkowej - bojler elektryczny max 140l. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Informacja z targów łódzkich icon_smile.gif

Grzejnik VERME
Stoisko 138: Business & Art
Producent: Termo-Eko s.c.
Opis: Grzejnik elektryczny, konwektorowy, energooszczędny, wykonany z aluminium i szkła. Opatentowany przez polskiego konstruktora i produkowany w Polsce. Innowacyjna technologia, wysoka jakość materiałów, nowoczesny desing.
I nie idź w gaz niepotrzebnie przy "mieszkaniu".
Do gotowania - płyta indukcyjna
Do grzania CWU - bojler elektryczny max 140l.




Wygląda świetnie, jak cena ;) i to jest jedno pomieszczenie, do każdego mam wstawić grzejnik elektryczny? :/ Edytowano przez kamiles (zobacz historię edycji)
Napisano
Ceny ci nie powiem bo sam nie wiem - ale zawsze możesz znaleźć też inne - podałem linka bo to polski producent.
Ale tu masz zakres cenowy pozostałych
W linku do producenta masz modele i ile ogrzeją m2 ( przy ocieplonym budynku)
Nogen 2810 do salonu jeden Nogen 284 do łazienki a w kuchni bym nie dawał ( o ile lubisz gotować icon_smile.gif ) do tego taryfa nocna i idzie przeżyć icon_smile.gif w łazience bym zamonotwał płaski CWU ( link wyżej )

Z pewnością wyjdzie ci to taniej i mniej stresu niż robienie CO lub co gorsza instalacji gazowej.


A tak a propo - pomyśl o ociepleniu domu.
Tak na oko to z 40 tys zł ten remont będzie cię kosztował.
Napisano
Dzięki za linki i odpowiedź, no mi wyszło coś koło 35 tys. jak liczyłem do tej pory, więc o czymś musiałem zapomnieć :/ Tak swoją drogą, może polecacie jakiś konkretny typ okien? albo jakieś rozwiązania? hmm
Napisano (edytowany)
Cytat

Albo klima konwektory z powietrzną pompą ciepła.



Dzięki za wskazanie jakiejś drogi, a co jest bardziej energooszczędne? Nie pali się, obecnie zrywam dopiero wieczorami stare podłogi drewniane, ale jestem ciekaw, nie chce władować się potem w jakieś kolosalne opłaty.

Swoją droga ile kosztują "konwektory z powietrzną pompą ciepła"? po wpisaniu w Google "konwektory z powietrzną pompą ciepła" dostaje samą ściemę :/ Edytowano przez kamiles (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

....... a co jest bardziej energooszczędne?



Dobre ocieplenie mieszkania

Cytat

........"konwektory z powietrzną pompą ciepła"? po wpisaniu w Google "konwektory z powietrzną pompą ciepła" dostaje samą ściemę :/



Klimakonwektor
Napisano (edytowany)
Cytat

Co prawda w kuchni jest do wyburzenia stary piec kaflowy, ale nie bardzo wiem co na jego miejscu mogło by się znaleźć, aby to miało sens.



Przede wszystkim nie napisałeś gdzie to jest. Miasto, wieś, dom wolnostojący, mieszkanie w bloku... Trudno radzić, bo rozwiązania są inne w różnych sytuacjach. Ja na przykład w miejscu pieca kaflowego postawiłbym nowy piec kaflowy. A może nie warto? Nie wiem, bo nie wiem gdzie to jest. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przede wszystkim nie napisałeś gdzie to jest. Miasto, wieś, dom wolnostojący, mieszkanie w bloku... Trudno radzić, bo rozwiązania są inne w różnych sytuacjach. Ja na przykład w miejscu pieca kaflowego postawiłbym nowy piec kaflowy. A może nie warto? Nie wiem, bo nie wiem gdzie to jest.



Jest to teren gminny, czyli tak właściwie wiejski, działka jest ogrodzona
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jeżeli za bardzo nie orientujesz się jak poprawnie wyremontować dom na własną rękę, a nie masz nikogo w rodzinie kto użyczyłby Ci pomocy, proponuję skorzystanie z usług firmy budowlanej. Zanim jednak zdecydujesz się na kogoś konkretnego porównaj ceny oraz przejrzyj opinie w internecie lub wśród znajomych. Obecnie na rynku znajduje się wiele firm, które partaczą robotę, czy też oszukują swoich klientów.
Napisano (edytowany)
Cytat

Jest to połowa starszego domu z czerwonej cegły, pokój ma około 16 m2, kuchnia 12 m2 + jeżeli przebić się przez ścianę (dodać drzwi o ile jest to możliwe) to łazienka około 9 m2. Wymienić trzeba wszystko: okna, zerwać podłogę i wylać nową, ściany pomalować itp. no wszystko o czym można tylko pomyśleć.


A jak stary konkretnie jest ten dom?
Uważaj żebyś się nie uwikłał w konserwatora zabytków.
Pomyśl też o wentylacji.
Ja od środka żadnego styropianu bym nie dawał.
ps.
Dodatkowe wejście - oj nie wiem czy obędzie się bez pozwolenia na budowę. Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Powinno oprzeć się na samych zezwoleniach i zgłoszeniu. Zależy kto siedzi za biurkiem. Z obserwacji moich wynika, im bliżej świąt lub innych dni wolnych tym bardziej łasi Ci ludzie są na koperty. Ehhh - taki kraj.
Napisano
Nie no chyba nie ma co straszyć pozwoleniem na budowę w tym wypadku. Czemu stary piec kaflowy jest do wyburzenia? Może lepiej go ewentualnie wyremontować? Pamiętaj o wentylacji czyli wlocie i wylocie powietrza przy tym remoncie, bo później grzyby i inne ustrojstwa.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...