Skocz do zawartości

Docieplenie/wygłuszenie ścian od wewnątrz w 70 letniej kamienicy.


Recommended Posts

Napisano
Witam po raz pierwszy na tym jakże pełnym informacji forum.
Kupiłem z żoną mieszkanie w starej 70 letniej kamienicy z grubymi ścianami ok. 60 cm ocieplonej z zewnątrz styropianem nie wiem jakiej grubości. Okna wymieniłem na plastiki. Chcę docieplić jeden pokój 21m2. Kupiłem płyty kg i wełnę izolacyjną piętnastkę. Strop pomiędzy tym pokojem a nieogrzewanym strychem jest z desek, pomiędzy deskami jakaś glina czy coś podobnego. Chcę zrobić stelaż dla sufitu i dwóch ścian graniczących z dworem, pomiędzy stelaż a sufit i ściany włożyć wełnę i to wszystko zakryć płytami. Plus jedna ściana oddzielająca mnie i sąsiadkę tak samo zabudować z wełną ale z myślą o wygłuszeniu, bo strasznie odgłosy z pokoju sąsiadki przenikają do mojego mieszkania np jak słucha głośno muzyki. Czy takie docieplenie ścian od wewnątrz będzie dobrym/prawidłowym rozwiązaniem? Pozdrawiam
Napisano
Z przedstawionego sposobu izolowania mieszkania, jedynie wyciszenie ściany do sąsiadów można w ten sposób wykonać.

Izolacja cieplna ścian zewnętrznych nie ma sensu jeśli budynek jest już ocieplony od zewnątrz. Z kolei ocieplenie sufitu powinno się przeprowadzić od strony poddasza, gdyż tylko wtedy uniknie się ryzyka zawilgocenia warstw stropowych w wyniku kondensacji pary wodnej. Jeśli nie jest to możliwe, ułożenie izolacji od środka wymaga utworzenia warstwy paroszczelnej (z folii paroizolacyjnej) umieszczonej pod izolacją z wełny jak i przeanalizowania, czy istniejące warstwy stropowe zapewniają dostateczną paroprzepuszczalność.
Napisano
  Cytat

Z przedstawionego sposobu izolowania mieszkania, jedynie wyciszenie ściany do sąsiadów można w ten sposób wykonać.

Izolacja cieplna ścian zewnętrznych nie ma sensu jeśli budynek jest już ocieplony od zewnątrz. Z kolei ocieplenie sufitu powinno się przeprowadzić od strony poddasza, gdyż tylko wtedy uniknie się ryzyka zawilgocenia warstw stropowych w wyniku kondensacji pary wodnej. Jeśli nie jest to możliwe, ułożenie izolacji od środka wymaga utworzenia warstwy paroszczelnej (z folii paroizolacyjnej) umieszczonej pod izolacją z wełny jak i przeanalizowania, czy istniejące warstwy stropowe zapewniają dostateczną paroprzepuszczalność.

Rozwiń  


W takim razie wyciszenie mam załatwione. W związku z ociepleniem sufitu, to nie ma niestety takiej możliwości aby zrobić to od poddasza dlatego kombinowałem od środka. Z tego co ja zauważyłem to strop wygląda chyba tak od środka: tynk z jakąś trzciną, deski, (chyba jakaś glina i znowu deski) i kończy się na poddaszu znowu jakąś gliną. Z powodu, że nikt nie dbał o to mieszkanie ładnych ok. 5 lat i nieszczelności dachu sufit przeciekał i na skutek tego w jednym rogu deski są wilgotne i się wypaczyły i jest mała dziura (nie jest to dziura na wylot z poddaszem). Miałem zamiar też ją zakryć stelażem i plytami kg. Czyli jak dobrze rozumiem, to ocieplenie sufitu jest taka kolejność od strony mieszkania: płyty kg, folia paroizolacyjna i wełna bezpośrednio przyłożona do tego sufitu?

I jeszcze mnie zastanawia czy na prawdę nie da nic ocieplenie ścian wełną izolacyjną? W jednym pokoju wcześniejszy lokator tak zrobił i mimo że okno jest od strony północnej i krótko tam goszczą chociażby promienie słoneczne to jest cieplutko nawet bez włączonego ogrzewania, a w tym pokoju o który pytałem co chcę docieplić, słońce cały czas daje i jest zimno, trzeba mocno grzać. Obydwa pokoje są na rogach budynku i mają po dwie ściany graniczące z dworem.

Dziękuje za dotychczasową pomoc i będę wdzięczny za odpowiedź ten post.

P.S. Ta dziura o której pisałem wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciu.
sufit
Napisano
Jak widać na dołączonym zdjęciu stan sufitu nie wygląda najlepiej, a ocieplenie od środka może pogorszyć sytuację. Deski prawdopodobnie miejscowo przegniły i ograniczenie możliwości wysychania przyczyni się do dalszej destrukcji i rozwoju zagrzybienia. Dlatego przed podjęciem prac ociepleniowych powinna być przeprowadzona ekspertyza stanu stropu, gdyż przykrycie płytami g-k uniemożliwi bieżącą ocenę, czy proces gnicia nie postępuje.

Co do ocieplenia ścian - oczywiście dodatkowa warstwa izolacyjna zwiększy ciepłochronność pomieszczenia, jednak ułożenie jej od środka praktycznie uniemożliwi odparowanie wilgoci z grubego muru, co prowadzi do powolnej destrukcji ściany.

Efekt ciepłego pomieszczenia z ociepleniem od wewnątrz przy nasłonecznieniu, wynika z małej bezwładności cieplnej płyt g-k, dzięki czemu uzyskuje się krótkotrwałe dogrzanie słońcem, co jest wyraźnie odczuwalne. Przy ścianach
nieocieplonych od środka ściany również się nagrzewają, ale ze względu na znaczna masę efekt jest praktycznie nieodczuwalny, co jednak nie oznacza, że ciepło słoneczne będzie tracone. Zwiększa się bowiem temperatura muru,
co w bilansie dobowym daje podobny skutek energetyczny.

W konkluzji - przed rozpoczęciem prac warto zlecić przeprowadzenie analizy efektywności ocieplenia dla tego lokalu z uwzględnieniem rzeczywistych parametrów cieplno-wilgotnościowych ścian i stropów oraz efektywności wentylacji.
Napisano
  Cytat

Z przedstawionego sposobu izolowania mieszkania, jedynie wyciszenie ściany do sąsiadów można w ten sposób wykonać.

Izolacja cieplna ścian zewnętrznych nie ma sensu jeśli budynek jest już ocieplony od zewnątrz.

Rozwiń  

No nie do końca.
Systemowym rozwiązaniem stosującym taki rodzaj izolacji jest przecież stosowanie kształtek styropianowych, które to izolują ścianę zewnętrzną z dwóch stron (od wewnątrz grubość warstwy styro 5cm)


  Cytat

I jeszcze mnie zastanawia czy na prawdę nie da nic ocieplenie ścian wełną izolacyjną?

Rozwiń  

Coś da, a ile... to trzeba by policzyć.
Minusem tej technologii jest duży reżim technologiczny.
Tak izolowana przegroda zewnętrzna wymaga bardzo szczelnej i ciągłej paroizoalacji, ze szczególnym uwzględnieniem ościeży.
No i sama ściana musi być sucha, bo zamknięcie w niej ewentualnej wilgoci będzie rodziło w przyszłości problemy... bardzo przykre problemy.

Twój strop jest wypełniony tkz. polepą, która jest całkiem dobrym materiałem tłumiącym i stabilizującym wilgociowo, ale ma gorsze parametry cieplno-izolacyjne niż współczesne materiały.

Wszystkie te praca da się wykonać, ale priorytetem jest to o czym pisze bajbaga, czyli 100% wyeliminowanie przecieku. który doprowadził do destrukcji stropu/sufitu i całkowite wysuszenie sufitu i przyległych ścian.
Tym bardziej że jest narożnik, a jeśli zewnętrzny to zimny.
Napisano
  Cytat

Coś da, a ile... to trzeba by policzyć.
Minusem tej technologii jest duży reżim technologiczny.
Tak izolowana przegroda zewnętrzna wymaga bardzo szczelnej i ciągłej paroizoalacji, ze szczególnym uwzględnieniem ościeży.

Rozwiń  


Mając powyższe na uwadze rozważyłbym zastosowanie MULTIPOR-u
  • 7 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Co do ocieplenia ścian - oczywiście dodatkowa warstwa izolacyjna zwiększy ciepłochronność pomieszczenia, jednak ułożenie jej od środka praktycznie uniemożliwi odparowanie wilgoci z grubego muru, co prowadzi do powolnej destrukcji ściany.

Rozwiń  


To bezpośrednio wynika z faktu że jest zewnętrznie naklejony styropian który skutecznie ogranicza oddawanie wilgoci przez mur ?
Czy wcześniejsze wygrzanie ściany (wysuszenie) pozwoli na zastosowanie GK od wewnątrz. Czy też się tego unika bo zawilgocenie ściany może przyjść z innych stron ściany ?


  Cytat

Minusem tej technologii jest duży reżim technologiczny.
Tak izolowana przegroda zewnętrzna wymaga bardzo szczelnej i ciągłej paroizoalacji, ze szczególnym uwzględnieniem ościeży.

Rozwiń  


Ta paroizolacja o której piszesz to ma być ciągła od wewnątrz i na zewnątrz muru ? Na zewnętrznej stronie muru zapewni go poprawnie ułożony styropian ?
Napisano
Paroizolacja zawsze od strony pomieszczenia ciepłego (wewnętrznego)... szczelnie i to bardzo.
Styropian nie jest barierą dla pary wodnej, choć spowalnia jej przypływ.
Przyklejony od zewnątrz dobrze jak jest przykryty tynkiem paroprzepuszczalnym żeby dyfuzja pary wodnej mogła dalej "swobodnie" zachodzić.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...