Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
chrumek

Docieplenie/wygłuszenie ścian od wewnątrz w 70 letniej kamienicy.

Recommended Posts

Witam po raz pierwszy na tym jakże pełnym informacji forum.
Kupiłem z żoną mieszkanie w starej 70 letniej kamienicy z grubymi ścianami ok. 60 cm ocieplonej z zewnątrz styropianem nie wiem jakiej grubości. Okna wymieniłem na plastiki. Chcę docieplić jeden pokój 21m2. Kupiłem płyty kg i wełnę izolacyjną piętnastkę. Strop pomiędzy tym pokojem a nieogrzewanym strychem jest z desek, pomiędzy deskami jakaś glina czy coś podobnego. Chcę zrobić stelaż dla sufitu i dwóch ścian graniczących z dworem, pomiędzy stelaż a sufit i ściany włożyć wełnę i to wszystko zakryć płytami. Plus jedna ściana oddzielająca mnie i sąsiadkę tak samo zabudować z wełną ale z myślą o wygłuszeniu, bo strasznie odgłosy z pokoju sąsiadki przenikają do mojego mieszkania np jak słucha głośno muzyki. Czy takie docieplenie ścian od wewnątrz będzie dobrym/prawidłowym rozwiązaniem? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z przedstawionego sposobu izolowania mieszkania, jedynie wyciszenie ściany do sąsiadów można w ten sposób wykonać.

Izolacja cieplna ścian zewnętrznych nie ma sensu jeśli budynek jest już ocieplony od zewnątrz. Z kolei ocieplenie sufitu powinno się przeprowadzić od strony poddasza, gdyż tylko wtedy uniknie się ryzyka zawilgocenia warstw stropowych w wyniku kondensacji pary wodnej. Jeśli nie jest to możliwe, ułożenie izolacji od środka wymaga utworzenia warstwy paroszczelnej (z folii paroizolacyjnej) umieszczonej pod izolacją z wełny jak i przeanalizowania, czy istniejące warstwy stropowe zapewniają dostateczną paroprzepuszczalność.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z przedstawionego sposobu izolowania mieszkania, jedynie wyciszenie ściany do sąsiadów można w ten sposób wykonać.

Izolacja cieplna ścian zewnętrznych nie ma sensu jeśli budynek jest już ocieplony od zewnątrz. Z kolei ocieplenie sufitu powinno się przeprowadzić od strony poddasza, gdyż tylko wtedy uniknie się ryzyka zawilgocenia warstw stropowych w wyniku kondensacji pary wodnej. Jeśli nie jest to możliwe, ułożenie izolacji od środka wymaga utworzenia warstwy paroszczelnej (z folii paroizolacyjnej) umieszczonej pod izolacją z wełny jak i przeanalizowania, czy istniejące warstwy stropowe zapewniają dostateczną paroprzepuszczalność.



W takim razie wyciszenie mam załatwione. W związku z ociepleniem sufitu, to nie ma niestety takiej możliwości aby zrobić to od poddasza dlatego kombinowałem od środka. Z tego co ja zauważyłem to strop wygląda chyba tak od środka: tynk z jakąś trzciną, deski, (chyba jakaś glina i znowu deski) i kończy się na poddaszu znowu jakąś gliną. Z powodu, że nikt nie dbał o to mieszkanie ładnych ok. 5 lat i nieszczelności dachu sufit przeciekał i na skutek tego w jednym rogu deski są wilgotne i się wypaczyły i jest mała dziura (nie jest to dziura na wylot z poddaszem). Miałem zamiar też ją zakryć stelażem i plytami kg. Czyli jak dobrze rozumiem, to ocieplenie sufitu jest taka kolejność od strony mieszkania: płyty kg, folia paroizolacyjna i wełna bezpośrednio przyłożona do tego sufitu?

I jeszcze mnie zastanawia czy na prawdę nie da nic ocieplenie ścian wełną izolacyjną? W jednym pokoju wcześniejszy lokator tak zrobił i mimo że okno jest od strony północnej i krótko tam goszczą chociażby promienie słoneczne to jest cieplutko nawet bez włączonego ogrzewania, a w tym pokoju o który pytałem co chcę docieplić, słońce cały czas daje i jest zimno, trzeba mocno grzać. Obydwa pokoje są na rogach budynku i mają po dwie ściany graniczące z dworem.

Dziękuje za dotychczasową pomoc i będę wdzięczny za odpowiedź ten post.

P.S. Ta dziura o której pisałem wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciu.
sufit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak widać na dołączonym zdjęciu stan sufitu nie wygląda najlepiej, a ocieplenie od środka może pogorszyć sytuację. Deski prawdopodobnie miejscowo przegniły i ograniczenie możliwości wysychania przyczyni się do dalszej destrukcji i rozwoju zagrzybienia. Dlatego przed podjęciem prac ociepleniowych powinna być przeprowadzona ekspertyza stanu stropu, gdyż przykrycie płytami g-k uniemożliwi bieżącą ocenę, czy proces gnicia nie postępuje.

Co do ocieplenia ścian - oczywiście dodatkowa warstwa izolacyjna zwiększy ciepłochronność pomieszczenia, jednak ułożenie jej od środka praktycznie uniemożliwi odparowanie wilgoci z grubego muru, co prowadzi do powolnej destrukcji ściany.

Efekt ciepłego pomieszczenia z ociepleniem od wewnątrz przy nasłonecznieniu, wynika z małej bezwładności cieplnej płyt g-k, dzięki czemu uzyskuje się krótkotrwałe dogrzanie słońcem, co jest wyraźnie odczuwalne. Przy ścianach
nieocieplonych od środka ściany również się nagrzewają, ale ze względu na znaczna masę efekt jest praktycznie nieodczuwalny, co jednak nie oznacza, że ciepło słoneczne będzie tracone. Zwiększa się bowiem temperatura muru,
co w bilansie dobowym daje podobny skutek energetyczny.

W konkluzji - przed rozpoczęciem prac warto zlecić przeprowadzenie analizy efektywności ocieplenia dla tego lokalu z uwzględnieniem rzeczywistych parametrów cieplno-wilgotnościowych ścian i stropów oraz efektywności wentylacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po pierwsze i najważniejsze primo - sprawdzić dach, bo ta destrukcja sufitu najprawdopodobniej z powodu nieszczelności dachu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z przedstawionego sposobu izolowania mieszkania, jedynie wyciszenie ściany do sąsiadów można w ten sposób wykonać.

Izolacja cieplna ścian zewnętrznych nie ma sensu jeśli budynek jest już ocieplony od zewnątrz.


No nie do końca.
Systemowym rozwiązaniem stosującym taki rodzaj izolacji jest przecież stosowanie kształtek styropianowych, które to izolują ścianę zewnętrzną z dwóch stron (od wewnątrz grubość warstwy styro 5cm)


Cytat

I jeszcze mnie zastanawia czy na prawdę nie da nic ocieplenie ścian wełną izolacyjną?


Coś da, a ile... to trzeba by policzyć.
Minusem tej technologii jest duży reżim technologiczny.
Tak izolowana przegroda zewnętrzna wymaga bardzo szczelnej i ciągłej paroizoalacji, ze szczególnym uwzględnieniem ościeży.
No i sama ściana musi być sucha, bo zamknięcie w niej ewentualnej wilgoci będzie rodziło w przyszłości problemy... bardzo przykre problemy.

Twój strop jest wypełniony tkz. polepą, która jest całkiem dobrym materiałem tłumiącym i stabilizującym wilgociowo, ale ma gorsze parametry cieplno-izolacyjne niż współczesne materiały.

Wszystkie te praca da się wykonać, ale priorytetem jest to o czym pisze bajbaga, czyli 100% wyeliminowanie przecieku. który doprowadził do destrukcji stropu/sufitu i całkowite wysuszenie sufitu i przyległych ścian.
Tym bardziej że jest narożnik, a jeśli zewnętrzny to zimny.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Coś da, a ile... to trzeba by policzyć.
Minusem tej technologii jest duży reżim technologiczny.
Tak izolowana przegroda zewnętrzna wymaga bardzo szczelnej i ciągłej paroizoalacji, ze szczególnym uwzględnieniem ościeży.



Mając powyższe na uwadze rozważyłbym zastosowanie MULTIPOR-u

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pewne obawy budzi też planowana grubość ocieplenia.
Cytat

Kupiłem płyty kg i wełnę izolacyjną piętnastkę.


Tym bardziej że nic nie wiadomo o izolacji zewnętrznej, oprócz tego że jest icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Co do ocieplenia ścian - oczywiście dodatkowa warstwa izolacyjna zwiększy ciepłochronność pomieszczenia, jednak ułożenie jej od środka praktycznie uniemożliwi odparowanie wilgoci z grubego muru, co prowadzi do powolnej destrukcji ściany.



To bezpośrednio wynika z faktu że jest zewnętrznie naklejony styropian który skutecznie ogranicza oddawanie wilgoci przez mur ?
Czy wcześniejsze wygrzanie ściany (wysuszenie) pozwoli na zastosowanie GK od wewnątrz. Czy też się tego unika bo zawilgocenie ściany może przyjść z innych stron ściany ?


Cytat

Minusem tej technologii jest duży reżim technologiczny.
Tak izolowana przegroda zewnętrzna wymaga bardzo szczelnej i ciągłej paroizoalacji, ze szczególnym uwzględnieniem ościeży.



Ta paroizolacja o której piszesz to ma być ciągła od wewnątrz i na zewnątrz muru ? Na zewnętrznej stronie muru zapewni go poprawnie ułożony styropian ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paroizolacja zawsze od strony pomieszczenia ciepłego (wewnętrznego)... szczelnie i to bardzo.
Styropian nie jest barierą dla pary wodnej, choć spowalnia jej przypływ.
Przyklejony od zewnątrz dobrze jak jest przykryty tynkiem paroprzepuszczalnym żeby dyfuzja pary wodnej mogła dalej "swobodnie" zachodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...