Skocz do zawartości

Ocieplenie domu wełną


Pit6

Recommended Posts

Napisano
Witam icon_lol.gif

Planuję rozpoczęcie budowy domu w tym roku,
Projekt indywidualny parterówki niepodpiwniczonej i z nieużytkowym poddaszem. - klasyka :-)

Ze względu na gęstą zabudowę miejską muszę zastosować na elewację wełnę skalną jako ocieplenie - przepisy ppoż .....

Ściana 2warstwowa z zalożenia - beton komórkowy plus ...no właśnie wspomniana wełna i teraz pojawia się dylemat jak to zrobić aby uzyskać jak najlepszy współczynnik U dla sciany w opcji tak systemu suchego na ruszcie jak i mokrego z tynkiem cienkowarstwowym jako wykończenie

A i oczywiście w zdroworozsądkowym budżecie he he icon_cool.gif

Dzieki za pomysly
Napisano
Witam.
Weźmy pod uwagę ścianę z bloczków SOLBET o grubości 24cm w klasie gęstości 500 lub 600 ocieploną wełną mineralną o współczynniku obliczenowym lambda 0,045 W/mK.
Dla poszczególnych grubości uzyska się następujący współczynnik U, wg załączone wykresu. Czerwona krzywa to ściana z bloczków o gęstości 500, natomiast niebieska to 600.

Pozdrawiam
Tomasz Rybarczyk

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam.
Weźmy pod uwagę ścianę z bloczków SOLBET o grubości 24cm w klasie gęstości 500 lub 600 ocieploną wełną mineralną o współczynniku obliczenowym lambda 0,045 W/mK.
Dla poszczególnych grubości uzyska się następujący współczynnik U, wg załączone wykresu. Czerwona krzywa to ściana z bloczków o gęstości 500, natomiast niebieska to 600.

Pozdrawiam
Tomasz Rybarczyk




Dziękuję za informację :-)

A jak się parametr U będzie kształtował na wykresie przy zmianie wełny na :

Grubość 28 cm i współczynnik lambda 0,036

A czy bloczek o gęstości 400 nie będzie miał lepszej lambdy?

P6
Napisano
Będzie... tyle że mądrą zasadą jest rozdzielenie funkcji dla poszczególnych materiałów.
Konstrukcyjny to konstrukcyjny, a izolacyjny to izolacyjny. Oczywiście ta zasada tyczy się ścian 2W i 3W.
Napisano
Cytat

Dziękuję za informację :-)

A jak się parametr U będzie kształtował na wykresie przy zmianie wełny na :

Grubość 28 cm i współczynnik lambda 0,036

A czy bloczek o gęstości 400 nie będzie miał lepszej lambdy?

P6


Witam.
W załączeniu obliczenia dla ścian 24cm o gęstości 400, 500 i 600 ocieplonej wełną o wsp. obliczeniowym lambda 0,036W/mK.
Z wykresu widać wyraźnie, że od grubości około 16 cm zysk z "pogrubiania" ocieplenia jest niewielki.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Z wykresu widać wyraźnie, że od grubości około 16 cm zysk z "pogrubiania" ocieplenia jest niewielki.


I wtedy warto porównać ceny kupna materiału grubości 16cm i 20cm, bo może się okazać, że dopłata za niestandardowy wymiar jest zbędnym wydatkiem.
Napisano
W pełni zdaję sobie z powyższego sprawe i dlatego chce podjąć decyzję jako czlowiek zdrowy na ciele i umysle a nie jako maniak miejsc po przecinku icon_lol.gif

Zostanę zapewne przy 20 cm :-)

Temat dla mnie wazny gdyz zamierzam ogrzewac dom pradem akumulacyjnie a do tego mieszkam w 4 strefie przemarzania icon_evil.gif
Napisano
Pit6, tak też i ja zrobiłem, dokładnie tak, jak piszesz. Kupiłem 20cm, bo bardziej się kalkulowało.
A zestawienia zaprezentowane przez Tomasza osobiście robiłem na piechotę, odnośnie styropianu, a wyniki doprowadziły mnie do podobnych Twoim wniosków.
Mam na ścianie 20cm ocieplenia i jest git.
Napisano
Cytat

Pit6, tak też i ja zrobiłem, dokładnie tak, jak piszesz. Kupiłem 20cm, bo bardziej się kalkulowało.
A zestawienia zaprezentowane przez Tomasza osobiście robiłem na piechotę, odnośnie styropianu, a wyniki doprowadziły mnie do podobnych Twoim wniosków.
Mam na ścianie 20cm ocieplenia i jest git.



PeZet dzieki za slowo utwierdzajace ze nie mysle glupio icon_cool.gif
Akurat musze przyzanc iz forum czytam od dawna a Twoj dziennik to byl jeden z pierwszych jakie przeczytalem icon_lol.gif

Przepraszam za brak polskich zankow pisze z tabletu i szybciej jest BEZ nich. icon_cool.gif

Ja nawet pokusilem sie juz o OZC przygotowane przez ASOLTA znanego blizej i dalej jako pewien punkt wyjscia do dalszych przemyslen i co za tym idzie decyzji...

Napisano
Ooo, Panie, Asolt to krótko mówiąc potęga. Uważam że bardzo dobrze zrobiłeś. Masz dzięki niemu naprawdę konkretny i rzetelny punkt odniesienia.
Ja walczyłem z OZC samodzielnie i chyba tylko psim swędem mi się upiekło, bo nie dowierzając własnym wyliczeniom robiłem poprawkę "na błąd". Bajbaga mnie ukierunkował.
Napisano
Cytat

Witam.
W załączeniu obliczenia dla ścian 24cm o gęstości 400, 500 i 600 ocieplonej wełną o wsp. obliczeniowym lambda 0,036W/mK.
Z wykresu widać wyraźnie, że od grubości około 16 cm zysk z "pogrubiania" ocieplenia jest niewielki.



Panie Tomaszu a jaki będzie współczynnik dla ściany 1 warstwowej zbudowanej z porotherm 44 si z zastosowaniem ciepłej zaprawy gdybym dał dodatkowo 5 cm wełny a jaki dla 8 cm wełny?
Napisano
Cytat

Panie Tomaszu a jaki będzie współczynnik dla ściany 1 warstwowej zbudowanej z porotherm 44 si z zastosowaniem ciepłej zaprawy gdybym dał dodatkowo 5 cm wełny a jaki dla 8 cm wełny?



Przy założeniu że będziesz budował z "nowego" porothermu 44 (tego z U=0,21). To przy dołożeniu jest 5-8 cm zejdziesz max do 0,15-0,18...
Napisano (edytowany)
Cytat

Przy założeniu że będziesz budował z "nowego" porothermu 44 (tego z U=0,21). To przy dołożeniu jest 5-8 cm zejdziesz max do 0,15-0,18...


Dzięki za odpowiedz ale będę budował z porotherm 44si gdzie u=0,26 wtedy jakie u będzie? Edytowano przez prezes413 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

jaki będzie współczynnik dla ściany 1 warstwowej zbudowanej z porotherm 44 si z zastosowaniem ciepłej zaprawy gdybym dał dodatkowo 5 cm wełny a jaki dla 8 cm wełny?


Tylko to już nie jest/nie będzie ściana 1W tylko ściana 2W. icon_biggrin.gif
A logika, doświadczenie jak i ekonomia podpowiada, że w przypadku ściany 2W rozdziela się (należy rozdzielić) funkcje między składowe ściany.
Materiał konstrukcyjny ma być materiałem konstrukcyjnym, a izolacja izolacją.
Ścianę tej samej grubości (>50cm) można postawić taniej/łatwiej, a parametry izolacyjne, akumulacyjne i akustyczne będą zdecydowanie lepsze przy wykorzystaniu np. materiałów materiałów o dużej gęstości.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Tylko to już nie jest/nie będzie ściana 1W tylko ściana 2W. icon_biggrin.gif
A logika, doświadczenie jak i ekonomia podpowiada, że w przypadku ściany 2W rozdziela się (należy rozdzielić) funkcje między składowe ściany.
Materiał konstrukcyjny ma być materiałem konstrukcyjnym, a izolacja izolacją.
Ścianę tej samej grubości (>50cm) można postawić taniej/łatwiej, a parametry izolacyjne, akumulacyjne i akustyczne będą zdecydowanie lepsze przy wykorzystaniu np. materiałów materiałów o dużej gęstości.



Zgoda, ale nie do końca. Całkowite rozdzielenie funkcji warstw ściany można sobie zafundować w ścianie 3W. Moim zdaniem wełna czy styropian to są zbyt delikatne materiały żeby były jedyną izolacją termiczną. Głupie uszkodzenie elewacji (mój wujek kiedyś wjechał lekko autem w wełnę - popękała jakby była z gipsu) i robi się jeden wielki mostek termiczny. Dlatego bezpieczniej jeśli sama warstwa nośna też ma własności termiczne. Masz np. Porotherm 30 cm, do tego wystarczy ci 15 cm izo i spokojnie mieścisz się w aktualnych normach izolacyjności termicznej.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

W założeniu wiatroizolacja chroni również przed przenikaniem wody, ale nie może być narażona na promieniowanie słoneczne. Z opisu nie można wywnioskować jaka idea przyświecała takiemu rozwiązaniu - gdzie te łaty, co je przykrywa?



A może tzw izolacja natryskowa? Jest to technologia popularna np w UK. Coraz częściej spotykana jest również w Polsce. Zalety to przede wszystkim brak mostów technicznych, przez które ucieka najwięcej energii cieplnej. Poza tym jest trwała i można ją zastosować właściwie wszędzie.
Napisano
Taa, według pianowców to piana jest antidotum już nie na mostki cieplne tylko mosty termiczne które to podobno występują zawsze i wszędzie jeśli się piany nie użyje.
Marketing zaczyna przechodzić sam siebie. :ih:



Cytat

Moim zdaniem wełna czy styropian to są zbyt delikatne materiały żeby były jedyną izolacją termiczną. Głupie uszkodzenie elewacji (mój wujek kiedyś wjechał lekko autem w wełnę - popękała jakby była z gipsu) i robi się jeden wielki mostek termiczny.
Dlatego bezpieczniej jeśli sama warstwa nośna też ma własności termiczne.


Też widziałem kiedyś jak w ścianę domu wjechał delikatnie autobus, i powiem Ci że całą ścianę 3W też szlak trafił.
I to tak dokładnie że po usunięciu autobusu właściciele mieli dodatkowe wyjście na paving.
Przed takimi ekstremalnymi/jednostkowymi przypadkami to chroni jedynie gruby żelbet, a nie 300mm cegiełka pusta w środku jak sugerujesz.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...