Skocz do zawartości

Wyburzanie ściany


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Zdaję sobie sprawę, że tematy były ale proszę o wzięcie pod uwagę to, że każdy przypadek jest indywidualny

Sprawa wygląda następująco.

Mieszkam w bloku z wielkiej płyty 4/4 piętro w Będzinie.

Teoretycznie jest to ściana działowa więc powinienem móc ją usunąć.

Grubość surowej ściany to ok. 7 cm. Ale biorę pod uwagę że jest ona zbrojona(pręty metalowe)


Poniżej zamieszczam również zdjęcia tej ściany szerokość jej to ok 130 cm. z lewej strony jest połączenie z kuchnią otwór w ścianie ma 220 cm(oryginalnie już tak było zabite ścianką z drewna)

I wejście z przedpokoju do salonu ok 100 cm ( z tego co wiem było kiedyś już powiększane)

Proszę o informację czy będę mógł te resztę pozostałości usunąć.

P.S nie chce rozmawiać ze spółdzielnia, ponieważ już zaczną płakać ze dach się zali.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

P.S nie chce rozmawiać ze spółdzielnia, ponieważ już zaczną płakać ze dach się zali.


Wolisz TY płakać jak się dach zawali?
Bo płakać będziesz na pewno (jak się zawali)... w pierdlu.
Nikt tu nie jest wróżką i to Ty musisz wydostać dokumentację które ściany w lokalu są konstrukcyjnymi, a które tylko działowymi.
Napisano
Od tego trzeba było zacząć icon_confused.gif
To jest ścianka działowa i jedyne niebezpieczeństwo przy jej burzeniu, to to, że może Ci na nogę spaść jej kawałek icon_rolleyes.gif
No i może być jakiś kabel z prądem - wyłącznik na obudowie drzwi...
Dach na pewno się nie zawali icon_wink.gif
  • 5 miesiące temu...
Napisano
A mam jeszcze jedno dodatkowe pytanie.

W blokach z wielkiej płyty jest zrobiony motyw polegający na tym że:

Mamy okno balkonowe (zaznaczone na planie)

Jest wejście na balkon obok okno a pod oknem ściana na której zamontowany jest kaloryfer.

Czy jest możliwość wycięcia tej ściany na której jest zamontowany kaloryfer w taki sposób aby zrobić takie jedno wielkie okno z góry do dołu i zamontować tam drzwi przesuwne? Kaloryfer byłby zamontowany wtedy na innej ścianie tj. prostopadłej niż w tej chwili jest.
Napisano
Przecież to ściana konstrukcyjna (zewnętrzna nośna), więc na takie pytanie to nawet Ci szanujący się wróżbita nie odpowie, a co dopiero ktoś na szanującym się forum.
Napisano
No dobra nie wiedziałem.

Myślałem, że nie stanowi to jakiegoś problemu skoro okno tam jest(które raczej nie trzyma stropu).
A tak na logikę to ten kawałek ściany nie podtrzymuje niczego(jedynie okno) wiec myślałem, że takie coś można zrobić
Napisano
Cytat

No dobra nie wiedziałem.

Myślałem, że nie stanowi to jakiegoś problemu skoro okno tam jest(które raczej nie trzyma stropu).
A tak na logikę to ten kawałek ściany nie podtrzymuje niczego(jedynie okno) wiec myślałem, że takie coś można zrobić




W tym miejscu, kwestią do rozstrzygnięcie jest nie tylko co można zrobić, ale również jak należy to robić. Dlatego też bez uzyskania zgody wszystkich świętych (właściciela - zarządcy, opracowania projektu i uzyskaniu PnB) się nie obejdzie. Przećwiczyłem to.

Nawet kwestia masy, czyli obciążenia w tym miejscu płyty balkonowej jest do przeliczenia
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Przecież to ściana konstrukcyjna (zewnętrzna nośna), więc na takie pytanie to nawet Ci szanujący się wróżbita nie odpowie, a co dopiero ktoś na szanującym się forum.



to nie jest ściana konstrukcyjna tylko zabudowa otworu okiennego wykonywana w całym kraju jedną warstwą pustaka siporex czy jak on tam się dawniej zwał. Przemarzająca zabudowa co jest normalne w naszym klimacie inne pytanie kto udzieli zezwolenia na tak dramatyczną zmianę wyglądu elewacji bloku? Bo to okno wtedy będzie 2 krotnie większe... Edytowano przez pablooki (zobacz historię edycji)
  • 8 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Witam Ponownie,

W kwietniu planuję ruszyć z generalnym remontem w mieszkaniu.
Dlatego chciałem dopytać jeszcze o kilka kwestii jeśli chodzi o centralne ogrzewanie

Blok jest 4 piętrowy mieszkam na najwyższym z nich. Przy suficie rozciąga się cała sieć rur od centralnego ogrzewania.
Czy jest możliwość usunięcia tych rur i montaż odpowietrzników automatycznych tego typu?
http://www.e-heat.pl/images/produkty/afris...powietrznik.jpg

Od razu wspomnę, że potrzebuję takiej informacji, ponieważ muszę przygotować się na rozmowę ze spółdzielnia icon_smile.gif

W razie jakichkolwiek pytań proszę pytać udzielę z chęcią odpowiedzi na wszystkie pytania Edytowano przez Eneczka (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam Ponownie,

W kwietniu planuję ruszyć z generalnym remontem w mieszkaniu.
Dlatego chciałem dopytać jeszcze o kilka kwestii jeśli chodzi o centralne ogrzewanie

Blok jest 4 piętrowy mieszkam na najwyższym z nich. Przy suficie rozciąga się cała sieć rur od centralnego ogrzewania.
Czy jest możliwość usunięcia tych rur i montaż odpowietrzników automatycznych tego typu?
http://www.e-heat.pl/images/produkty/afris...powietrznik.jpg

Od razu wspomnę, że potrzebuję takiej informacji, ponieważ muszę przygotować się na rozmowę ze spółdzielnia icon_smile.gif

W razie jakichkolwiek pytań proszę pytać udzielę z chęcią odpowiedzi na wszystkie pytania


W takim przypadku to proponuję wsiąść jakiego instalatora na wizje lokalną i niech oceni co tam można zrobić.
Bo pisząc tych rurach w taki sposób odnoszę wrażenie , że to rury nie tylko do Twojego mieszkania icon_biggrin.gif
Co odpowietrzników, używa się takie ale na pewno nie po usunięciu rur icon_biggrin.gif odpowietrzniki maj a troszkę inne zadanie do spełnienia.
Napisano (edytowany)
Zgadza się rury wychodzą z 4 pionów i idą do sufitu
-Z kuchni
-Salonu
-Łazienki
-pokoju 11,05 m2

Można powiedzieć, że rura idzie z kuchni do grzejnika z grzejnika do góry po suficie do salonu, łączy się z rurą, która też idzie do sufitu z grzejnika od salonu. Rura idzie dalej po całej długości salonu az do lazienki. Łączy się z pionem lazienki przechodzi przez całą długość łazienki idzie do pokoju 10,87 m2 przechodzi przez długość pokoju(nie łączy się z grzejnikiem w tym pokoju) przechodzi do następnego pokoju z którym łączy się z pionem i zimna rura dalej idzie po suficie juz do sąsiada.


edit:

Witam Ponownie,
Jestem własnie po rozmowie z gościem ds. technicznych powiedział mi że nie ma problemu. Zostanie wypisana zgoda na zrobienie odpowietrzników automatycznych. Co prawda niby je odradza bo istnieje możliwość zalania ale tak to nie ma problemu.
Edytowano przez Eneczka (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

edit:

Witam Ponownie,
Jestem własnie po rozmowie z gościem ds. technicznych powiedział mi że nie ma problemu. Zostanie wypisana zgoda na zrobienie odpowietrzników automatycznych. Co prawda niby je odradza bo istnieje możliwość zalania ale tak to nie ma problemu.


Pierwsze słyszę aby była wymagana czy wydawana zgoda na założenie odpowietrzników automatycznych.
natomiast, jeżeli o likwidacje owych rur to zapewne zgoda będzie potrzebna, choćby ze względu na utrudnienia dla sąsiadów.
Napisano
Cytat

Dział techniczny S-ni - własność wspólna i takie tam. icon_mrgreen.gif


Ale czy to oznacza, że na zamontowanie odpowietrzników automatycznych potrzebna jest zgoda?
Napisano
Cytat

Przy suficie rozciąga się cała sieć rur od centralnego ogrzewania


a to to li tylko wszędzie odpowietrzenia, bez gdzieś "ukrytego" naczynka wzbiorczego?

a zgoda może i potrzebna, co nie oznacza, że mieliby zabraniać z jakiegoś niewiadomego powodu
Napisano
Cytat

a to to li tylko wszędzie odpowietrzenia, bez gdzieś "ukrytego" naczynka wzbiorczego?

a zgoda może i potrzebna, co nie oznacza, że mieliby zabraniać z jakiegoś niewiadomego powodu


Na klatce jest coś w stylu większego cylindra
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
z reguły montowano dziwaczne "systemy" odpowietrzania i dopełniania instalacji z których to sposobów dziś już nikt nie korzysta i w wielu blokach właściciele ( kto by to nie był) dokonali modernizacji. Założenie odpowietrzników na odciętych rurach i zamaskowanie shitu jest możliwe, ale ze względu na wspomnianą "wspólną własność" radziłbym wcześniej skonsultować się z administratorem. Jak będzie normalny to pomoże się tego pozbyć, a jak będzie dziad i leń to może stawiać wyimaginowane problemy z czym miałem nieprzyjemność więc najlepiej na spotkanie z nim idź z własną icon_cool.gif wiedzą od hydraulika żeby nie dać się zaskoczyć jakimiś bredniami
pozdrawiam Edytowano przez pablooki (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...