lukalo Napisano 28 sierpnia 2013 Autor Udostępnij #51 Napisano 28 sierpnia 2013 (edytowany) Cytat lukalo ja się nie czepiam ,moja wina że jesteś szczery. Pisze Ci prawdę a ty chcesz aby Ci każdy słodził?Jak cieśla coś spartoli to dekarz powinien poprawić,a jak nie umie to...Natomiast jeżeli chodzi o ta otwartą kalenice czy przeciekający wyłaz dachowy to jest robota spe.... nie powinno przeciekać,ale jak ktoś czegoś nie umie robić to najlepiej powiedzieć że to się nie sprawdzi.A co Ty tak tych wykonawców bronisz? to jakaś rodzina czy znajomi?O jakim sporym otworze w deskowaniu przy kominach piszesz? apropo wyłazutam gdzie czerwone strzałki zgromadziło się sporo śniegu, zawiało go nawet pod dachówkę. palcami wybierałem stamtąd śniegto nie mój dach ja mam dachówke robena monza plusten przeciek nastąpił tylko raz jak sypał śnieg wiele dnirozumiem, że np. jak twój maybach nie odpali w ekstremalne mrozy to cała firma jest do d..... ))))))))))))nie odpowiedziałeś mi na pytania dotyczące samej kalenicyproszę spójż jeszcze raz na tego posta wcześniej DziękiA ekipa od dachu jest naprawdę godna polecenia:) Edytowano 28 sierpnia 2013 przez lukalo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 28 sierpnia 2013 Udostępnij #52 Napisano 28 sierpnia 2013 Cytat nie odpowiedziałeś mi na pytania dotyczące samej kalenicyproszę spójż jeszcze raz na tego posta wcześniej DziękiA ekipa od dachu jest naprawdę godna polecenia:) Ale co mam napisać na temat tj kalenicy? co miałem napisać to napisałem.Otwarta kalenica jest robiona dość często i nie ma obawy o żadne przecieki czy przedmuchy jak jest zrobiona prawidłowo. Link do komentarza
lukalo Napisano 29 sierpnia 2013 Autor Udostępnij #53 Napisano 29 sierpnia 2013 Cytat Ale co mam napisać na temat tj kalenicy? co miałem napisać to napisałem.Otwarta kalenica jest robiona dość często i nie ma obawy o żadne przecieki czy przedmuchy jak jest zrobiona prawidłowo. powtarzam pytanie:)a ty masz deskownie i papę że krytykujesz jego słowa... rozumiem że uważasz ,że jeżeli będzie silny wiatr to nie ma możliwości że pod gąsiory sypnie śniegiem bądż deszczemto w takim razie poco dawać papę i membranę, może to jest zbyteczny wydatek??? aco w przypadku jak ktoś ma deskowanie papę a nie ma dachówki, bądź ma gont bitumiczny .tylko w jednym domu w górach widziałem jak ktoś przy gonciemiał wywiertrzniki w kalenicy (takie plastikowe) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 29 sierpnia 2013 Udostępnij #54 Napisano 29 sierpnia 2013 (edytowany) Cytat aco w przypadku jak ktoś ma deskowanie papę a nie ma dachówki, bądź ma gont bitumiczny . No i do tego musi jeszcze wentylować tą papę od spodu. To już naprawdę poważny problem Trochę Cię poniosło w roli adwokata swojego wykonawcy.O taśmie czy uszczelce kalenicowej słyszałeś/on słyszał?Masz ją?To że u Ciebie jedna firma robiła dach w całości jeszcze o niczym nie świadczy, bo firma może być jedna, ale fachowców zatrudnia różnych i oni między sobą współpracują.PSA Maybacha zostaw w spokoju. On zawsze odpala, nawet w ekstremalne mrozy.Bo on nigdy nie parkuje pod chmurką. Jak nie wierzysz... zadzwoń do Torunia Edytowano 29 sierpnia 2013 przez Jani_63 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 sierpnia 2013 Udostępnij #55 Napisano 29 sierpnia 2013 Wiesz co ,poczytaj se kuźwa co to otwarta kalenica i nie powtarzaj ,że ja krytykuje bo jak ktoś Ci chce doradzić to go nie wk..... takimi pytaniami.Ja mam membranę i przy membranie otwarta kalenica jest niepotrzebna i nie wskazana,przy deskowaniu w pewnych warunkach jest potrzebna i wskazana.Chcesz się dowiedzieć o co pytasz to załóż nowy temat,bo tu piszemy o ociepleniu. Link do komentarza
lukalo Napisano 30 sierpnia 2013 Autor Udostępnij #56 Napisano 30 sierpnia 2013 Cytat Wiesz co ,poczytaj se kuźwa co to otwarta kalenica i nie powtarzaj ,że ja krytykuje bo jak ktoś Ci chce doradzić to go nie wk..... takimi pytaniami.Ja mam membranę i przy membranie otwarta kalenica jest niepotrzebna i nie wskazana,przy deskowaniu w pewnych warunkach jest potrzebna i wskazana.Chcesz się dowiedzieć o co pytasz to załóż nowy temat,bo tu piszemy o ociepleniu. wiem co to otwarta kalenicaw kilku miejscach przeczytałem, że jak jest ocieplenie po jętkach (zostaje stryszek nieocieplony)to zamiast rozszczelniać kalenicę można dać kratki w przeciwległych ścianach szczytowych. Wg mnie to logiczne bo powietrze wejdzie pod okapem dostanie się na stryszek i tymi otworami wyjdzie na zewnątrz.Zastanawiam się czy to wystarczy, czy takie rozwiązanie jest ok czy potrzeba jeszcze rozcinać kalenicę. Cytat No i do tego musi jeszcze wentylować tą papę od spodu. To już naprawdę poważny problem Trochę Cię poniosło w roli adwokata swojego wykonawcy.O taśmie czy uszczelce kalenicowej słyszałeś/on słyszał?Masz ją?To że u Ciebie jedna firma robiła dach w całości jeszcze o niczym nie świadczy, bo firma może być jedna, ale fachowców zatrudnia różnych i oni między sobą współpracują.PSA Maybacha zostaw w spokoju. On zawsze odpala, nawet w ekstremalne mrozy.Bo on nigdy nie parkuje pod chmurką. Jak nie wierzysz... zadzwoń do Torunia sory ale jak ktoś ma samą papę bez dachówki to po co ma montować taśmę kalenicową. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 sierpnia 2013 Udostępnij #57 Napisano 30 sierpnia 2013 Cytat Wg mnie to logiczne bo powietrze wejdzie pod okapem dostanie się na stryszek i tymi otworami wyjdzie na zewnątrz.Zastanawiam się czy to wystarczy, czy takie rozwiązanie jest ok czy potrzeba jeszcze rozcinać kalenicę. Czyli ten stryszek nie będzie ocieplony po krokwiach aż do kalenicy, więc takie rozwiązanie może być.Tylko nie wiem czy sam wywiew wystarczy czy nie trzeba by było dać jeszcze kratek nawiewnych aby była dobra wymiana powietrza. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 30 sierpnia 2013 Udostępnij #58 Napisano 30 sierpnia 2013 Cytat sory ale jak ktoś ma samą papę bez dachówki to po co ma montować taśmę kalenicową. O czym Ty do mnie rozmawiasz? O jakim ktosiu piszesz?Ty masz samą papę?Zdaje się że mówimy o Twoim dachu gdzie jest i papa i dachówka, i "Twoim" wykonawcy, prawda? Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 30 sierpnia 2013 Udostępnij #59 Napisano 30 sierpnia 2013 (edytowany) Cytat Czyli ten stryszek nie będzie ocieplony po krokwiach aż do kalenicy, więc takie rozwiązanie może być.Tylko nie wiem czy sam wywiew wystarczy czy nie trzeba by było dać jeszcze kratek nawiewnych aby była dobra wymiana powietrza. Takie rozwiązanie jak otwarte szczyty stosuje się do wentylacji nieużytkowych przestrzeni strychowych.Wentylacja taka nie współgra z wentylacją drugiego kanału z powodu niewydolnego przepływu. Gdyby jednak powiększył te otwory do wymaganego przekroju z wielkości dachu umieszczając metodą prób i błędów pod samą kalenicą no to może zadziała.Przy dachach krytych gontem, blachą stosuje się w kalenicy wyliczoną z przekroju odpowiednio dopasowaną ilość kominków wentylacyjnych w sekcjach krokwiowych. W dachach z oknami i kominami (blokadami przepływu) w kryciu wstępnym (deska lub płyta) połaci dachowej stosuje się dodatkowo wloty i wyloty pod i nad blokadą. Dodatkowo dachówki wentylacyjne pod i nad. Cytat apropo wyłazutam gdzie czerwone strzałki zgromadziło się sporo śniegu, zawiało go nawet pod dachówkę. palcami wybierałem stamtąd śniegto nie mój dach ja mam dachówke robena monza plusten przeciek nastąpił tylko raz jak sypał śnieg wiele dnirozumiem, że np. jak twój maybach nie odpali w ekstremalne mrozy to cała firma jest do d..... ))))))))))))nie odpowiedziałeś mi na pytania dotyczące samej kalenicyproszę spójż jeszcze raz na tego posta wcześniej DziękiA ekipa od dachu jest naprawdę godna polecenia:) Zabrakło czasu na montaż wyłazu to i przeciekł. Albo montaż był w cenie wykonania dachu ;) Edytowano 30 sierpnia 2013 przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji) Link do komentarza
lukalo Napisano 16 września 2013 Autor Udostępnij #60 Napisano 16 września 2013 Cytat O czym Ty do mnie rozmawiasz? O jakim ktosiu piszesz?Ty masz samą papę?Zdaje się że mówimy o Twoim dachu gdzie jest i papa i dachówka, i "Twoim" wykonawcy, prawda? tak mam dachówkę ale wiele domów ma przez lata tylko papę i jakoś nie gnije więc zastanawiam się czy wycinanie w kalenicy szczeliny jest niezbędne i czy nie można zastąpić tego otworami w szczytach.dachy płaskie mają przecież otwory w ścianach i tyle. a tam przecież nie wytwarza się ciąg wynikający z różnicy ciśnień.poza tym tylko raz (jak wcześniej pisałem) widziałem dach kryty gontem z otworami w kalenicy. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 września 2013 Udostępnij #61 Napisano 16 września 2013 Cytat dachy płaskie mają przecież otwory w ścianach i tyle. a tam przecież nie wytwarza się ciąg wynikający z różnicy ciśnień. I uważasz że przekrój sumaryczny tych otworów jest równy lub mniejszy niż Twoje dwa otwory o średnicy 20cm?Coś widziałeś, coś słyszałeś, coś dzwoni... ale czy na pewno to to samo co u Ciebie? Link do komentarza
lukalo Napisano 17 września 2013 Autor Udostępnij #62 Napisano 17 września 2013 Cytat I uważasz że przekrój sumaryczny tych otworów jest równy lub mniejszy niż Twoje dwa otwory o średnicy 20cm?Coś widziałeś, coś słyszałeś, coś dzwoni... ale czy na pewno to to samo co u Ciebie? otwory mają średnicę 20 cm.w jednym nie mam jescze kratki i w tym ostro wiejemam jeszcze wycięte deski i papę pod 3 kominki (wycięty otwór ma z 50na 20cm)-ale jescze zmierzę) Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 18 września 2013 Udostępnij #63 Napisano 18 września 2013 Cytat otwory mają średnicę 20 cm.w jednym nie mam jescze kratki i w tym ostro wiejemam jeszcze wycięte deski i papę pod 3 kominki (wycięty otwór ma z 50na 20cm)-ale jescze zmierzę) Otwory jako tymczasowe choć nie są tym czym powinny to, w niczym nie przeszkadzają lecz wiecznie nie będą bo nie do tego (wentylacja kanałowa dachu) są przeznaczone.Deskowanie jak i papa w kalenicy ma mieć przerwę. Nad tą przerwą na kontrłatach montuje się "tropik" powyżej już tylko łaty, taśma, dachówka i gąsior. Link do komentarza
lukalo Napisano 7 października 2013 Autor Udostępnij #64 Napisano 7 października 2013 witam mam jeszcze jedno "głupie pytanie" wcześniej nie miałem takiego problemu ale w łazience muszę ukryć w ociepleniu rurę do odpowietrzenia kanalizy i pod krokwię daję 15 cm wełny, a co za tym idzie muszę bardziej opuścić stelaż.używam wieszaków grzybkowych.czy można go zamocować do krokwi na ostatni otwór i w tym podłużnym otworze (w jego środku)?czy mocuje się je tylko w tych okrągłych otworach? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 października 2013 Udostępnij #65 Napisano 7 października 2013 Logicznie ,że w tym okrągłym, a podłużny jest zapewne do wypoziomowania. Ja wkręcałem wkręty tylko w okrągłe otwory. Link do komentarza
lukalo Napisano 7 października 2013 Autor Udostępnij #66 Napisano 7 października 2013 Cytat Logicznie ,że w tym okrągłym, a podłużny jest zapewne do wypoziomowania. Ja wkręcałem wkręty tylko w okrągłe otwory. okw takim razie najpierw mocuję na tym owalnym, pozimuję a potem mocuję na stałe wkręcając drugi wkręt w otwór okrągły,czy jeszcze trzeci w inny okrągły Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 7 października 2013 Udostępnij #67 Napisano 7 października 2013 Cytat okw takim razie najpierw mocuję na tym owalnym, pozimuję a potem mocuję na stałe wkręcając drugi wkręt w otwór okrągły,czy jeszcze trzeci w inny okrągły W zasadzie to ja wkręcałem tylko w okrągłe otwory po dwa wkręty na każdy wieszak a poziomowałem do poziomicy ,do tego potrzeba dwóch osób. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 8 października 2013 Udostępnij #68 Napisano 8 października 2013 Cytat okw takim razie najpierw mocuję na tym owalnym, pozimuję a potem mocuję na stałe wkręcając drugi wkręt w otwór okrągły,czy jeszcze trzeci w inny okrągły Dokładnie tak.Trzeci całkowicie zbędny Link do komentarza
lukalo Napisano 8 października 2013 Autor Udostępnij #69 Napisano 8 października 2013 (edytowany) Cytat Dokładnie tak.Trzeci całkowicie zbędny dzięki ale jak ten wkręt będzie na środku tego owalnego otworu to wieszak będzie trzymał się na jednym wkręcie (tym w małym okrągłym otworze)czy to starczyzaznaczam ż stosuję wkręty 3.5*35 i 4*40 z łbem kielichowym Cytat W zasadzie to ja wkręcałem tylko w okrągłe otwory po dwa wkręty na każdy wieszak a poziomowałem do poziomicy ,do tego potrzeba dwóch osób. ja też tak robię ale w tym jednym pomieszczeniu wieszak styka się z krokwią tylko na odcinku ok 8 cm a tam akurat jest ten otwór owalny i chyba 3 okrągłe a raczej nie ma sensu wkręcać w dwa sąsiednie Edytowano 8 października 2013 przez lukalo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 8 października 2013 Udostępnij #70 Napisano 8 października 2013 Cytat ja też tak robię ale w tym jednym pomieszczeniu wieszak styka się z krokwią tylko na odcinku ok 8 cm a tam akurat jest ten otwór owalny i chyba 3 okrągłe a raczej nie ma sensu wkręcać w dwa sąsiednie To wkręć w górnym położeniu ,że tak się wyrażę w ten otwór owalny a drugi w otwór okrągły.W ten owalnym otworze to chodzi mi o to aby po obciążeniu już nie mógł się obsunąć. Link do komentarza
lukastob Napisano 14 października 2013 Udostępnij #71 Napisano 14 października 2013 Witam,widziałem już trochę tematów i filmów związanych z ocieplaniem poddasza użytkowego ale nie bardzo mogę znaleźć konkretne i jednoznaczne odpowiedzi na pewne pytania, może tutejsi fachowcy coś doradzą?W moim przypadku mam dachówkę ceramiczną, szczelinę, membranę i krokwie 18cm1 czy można miedzy krokwie włożyć 18cm wełny (będzie dotykać membrany) i jakich producentów brać pod uwagę2 czy wełnę łączy się w jakiś sposób ze styropianem czy ma tylko szczelnie przylegać do niego3 jaki system łączników jest najlepszy grzybki, esy czy jeszcze coś innego4 w jaki sposób najlepiej wypoziomować profile nie dysponując laserem 5 czy jętki przechodzące przez ściany działowe powinny być związane tynkiem z tą ścianą czy lepiej wyciąć im miejsce 6 czy wzdłuż ściany przykręca się profil UW stanowiący krawędź sufity czy tylko profile CW z regips dochodzą do ścian na styk ?Z góry dzięki za pomoc Link do komentarza
Jani_63 Napisano 14 października 2013 Udostępnij #72 Napisano 14 października 2013 1- Było o tym nie raz -pisze o tym chyba nawet w tym wątku.2- Było3- Taki który zapewni dobre trzymanie dla danego sufitu4- Waserwaga5- A tym to było z 1.500.000 razy6- Patrz punkt "5"Wszystko jest opisane... jak nie na tym forum to Stara dobra zasada mówi - "zanim zadasz pytanie - poszukaj"Przejrzenie jednej stronki YT mogło rzeczywiście nie dać wszystkich odpowiedzi. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 14 października 2013 Udostępnij #73 Napisano 14 października 2013 Cytat Witam,widziałem już trochę tematów i filmów związanych z ocieplaniem poddasza użytkowego ale nie bardzo mogę znaleźć konkretne i jednoznaczne odpowiedzi na pewne pytania, może tutejsi fachowcy coś doradzą?W moim przypadku mam dachówkę ceramiczną, szczelinę, membranę i krokwie 18cm1 czy można miedzy krokwie włożyć 18cm wełny (będzie dotykać membrany) i jakich producentów brać pod uwagę A jak byś mógł napisać jaka masz te membranę.Bo jedne membrany potrzebują szczeliny wentylacyjnej a inne nie (wysokoparoprzepuszczalne)Na resztę pytań masz odpowiedź. Link do komentarza
lukalo Napisano 16 października 2013 Autor Udostępnij #74 Napisano 16 października 2013 Cytat Witam,widziałem już trochę tematów i filmów związanych z ocieplaniem poddasza użytkowego ale nie bardzo mogę znaleźć konkretne i jednoznaczne odpowiedzi na pewne pytania, może tutejsi fachowcy coś doradzą?W moim przypadku mam dachówkę ceramiczną, szczelinę, membranę i krokwie 18cm1 czy można miedzy krokwie włożyć 18cm wełny (będzie dotykać membrany) i jakich producentów brać pod uwagę2 czy wełnę łączy się w jakiś sposób ze styropianem czy ma tylko szczelnie przylegać do niego3 jaki system łączników jest najlepszy grzybki, esy czy jeszcze coś innego4 w jaki sposób najlepiej wypoziomować profile nie dysponując laserem 5 czy jętki przechodzące przez ściany działowe powinny być związane tynkiem z tą ścianą czy lepiej wyciąć im miejsce 6 czy wzdłuż ściany przykręca się profil UW stanowiący krawędź sufity czy tylko profile CW z regips dochodzą do ścian na styk ?Z góry dzięki za pomoc wg mnie:1.jeżeli jest wysokoparoprzepuszczalna to tak. sprawdż co zaleca producent w karcie technicznej. jeżeli pytasz o wełnę to ja stosowałem kilkaunimata isovera, ursa ogólnie szklane sa delikatne mają małą gęstość- Łatwo się je układa w pojedynkę. rockwool (skalna) jest hydrofobizowana tzn trudno nasiąka wodą, jest twardsza ma większą gęstość2.ma szczelnie przylegać do styro3. dla mnie lepsze grzybki ponieważ budujesz stelaż, poziomujesz go , potem wypinasz profile i układasz wełne. jeżeli chcesz zastosować podwójne płytowanie albo zabudowa ma być ciężka patrz na nośność wieszaków esy mają większą4.poziomica wodna, długa pozimica, ja również mierzyłem dodatkowo odległość do posadzki pionem (sznuek z obciążeniem)5. Z tego co wiem (ja też tak mam ) ściana działowa powinna być podciągnięta do dołu jętek. Jeżeli ocieplasz po jętkach to ściana przez którą przechodzą jętki będzie mostkiem termicznym, chyba że dasz dodatkowe ocieplenie na ścianę. 6. ja wszędzie dawałem profil przyścienny a w niego wsuwałem profil głównypoczytaj zeszyty techniczne na stonie knaufa tam są dokładne odległości od ścian, pomiędzy wieszakami itp. Bardzo pomocna 1 Link do komentarza
lukalo Napisano 18 października 2013 Autor Udostępnij #75 Napisano 18 października 2013 Witamjuż prawie jestem na ukończeniu z ocieplaniem, płyty przykręcone. właśnie zabudowuję ściankę kolankwą (nida przyklejona na klej do ścianki)w załączniku szkicpomiędzy murłatą a folią pozostawiłem wolną przestrzeń (4-5cm) nie wkładałem tam wełny)zaznaczone w kółku, paroizolacja przyklejona jest do wieńca na ściance kolankowejta wolna przestrzeń jest tylko do połowy wysokości murłaty, górna częśc przykryta jest przez drugą werstwę podkrokwiowąCzy tak jest ok???dzisiaj przy silnym wietrze folia trochę się ruszała (mam w okapie wloty powietrza do wentylacji dachu) Link do komentarza
Qubacen Napisano 16 listopada 2013 Udostępnij #76 Napisano 16 listopada 2013 Dobra to mam takie oto pytanie:Jak ocieplić okolice okien połaciowych???? znaczy się tak jak na załączonym obrazku mam od zewnątrz: dachówka, membrana, sznurek dylatacyjny i wełna. A co na styku z oknem? Bo jeśli dokręcę GK to poprzez szczelinę powietrzną będę miał przy "parapecie" około 3cm ocieplenie tylko z płyty GK.... Więc co? Czy w tym przypadku dobić wełną do membrany? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 listopada 2013 Udostępnij #77 Napisano 16 listopada 2013 Na pewno nie tak... strasznie uprościłeś ten rysunek.http://www.fakro.pl/att/COMMON/instrukcje_...PPP_PPL_PVC.pdf A tak to mniej więcej ma wyglądaćTy sam będziesz montował? Link do komentarza
Qubacen Napisano 16 listopada 2013 Udostępnij #78 Napisano 16 listopada 2013 Jani - nie zrozumiałeś. Okna już mam, ocieplam poddasze z mocnym poślizgiem.... I po położeniu pierwszej warstwy wełny okazało się, że nie bardzo wiem jak zrobić obróbkę okien (które już są).P.S. tak uprościłem ale zdjęć zrobić nie zdążyłem (każdą widną chwilę wykorzystuję do pracy przy domu) - nie mam jeszcze prądu kur^%$# mać.....Tak czy srak w tym roku tam zamieszkam Link do komentarza
Qubacen Napisano 16 listopada 2013 Udostępnij #80 Napisano 16 listopada 2013 Cytat Mam nadzieję, że to nie złośliwość, przynajmniej ja to odbieram jako dobry omen. W domu termometr (bez ogrzewania) zanotował najniższą temperaturę 4.2st - nie jest źle Link do komentarza
Qubacen Napisano 22 listopada 2013 Udostępnij #81 Napisano 22 listopada 2013 Naprawdę nikt się nie wypowie? Mam zamiar wsadzić w tę szczelinę klocek docięty ze styropianu i podpiankować - ale może coś jeszcze doradzicie. Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 23 listopada 2013 Udostępnij #82 Napisano 23 listopada 2013 W koło ramy okna umieszcza się pas wełny mineralnej tak by stykał się z fartuchem i potencjalnie umieszczonym tam dodatkowym pasem izolacji jak np. "warkoczem owczym" (efektem jest okno w warstwie izolacji). Link do komentarza
lukalo Napisano 9 grudnia 2013 Autor Udostępnij #83 Napisano 9 grudnia 2013 (edytowany) Witam ponowniezadaję tutaj nowe pytanie aby nie zaśmiecać forumPytanie dotyczy zakończenia szczeliny wentylacyjnej pod okapem.Dla przypomnienia:dach deskowany kryty papą i dachówką.pod deskowaniem szczelina 3-3,5 cm, następnie wełna , paroizolacja i karton gips.wielkość wlotu szczeliny pod okapem ok 3,5 cmnie ma podbitki jest nadbitka.dach nachylony jest pod kątem ok40 stopni a okap ma ok 1mObecnie mam wlot szczeliny osłonięty siatką do ociepleń aby ptaki nie wlatywały.Jak teraz zakończyć ta szczelinę?najłatwiej byłoby zrobić jak na rysunku 1ale zastanawiam się czy przy bardzo silnym wietrze (takim jak ostatnio) nie będzie zawiewał tam śnieg bądź deszcz.dlatego może lepsze będzie rozwiązanie jak na rysunku 2 (taka mała zabudowa jak przy podbitce). Edytowano 9 grudnia 2013 przez lukalo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 11 grudnia 2013 Udostępnij #84 Napisano 11 grudnia 2013 Cytat Witam ponowniezadaję tutaj nowe pytanie aby nie zaśmiecać forumPytanie dotyczy zakończenia szczeliny wentylacyjnej pod okapem.Dla przypomnienia:dach deskowany kryty papą i dachówką.pod deskowaniem szczelina 3-3,5 cm, następnie wełna , paroizolacja i karton gips.wielkość wlotu szczeliny pod okapem ok 3,5 cmnie ma podbitki jest nadbitka.dach nachylony jest pod kątem ok40 stopni a okap ma ok 1mObecnie mam wlot szczeliny osłonięty siatką do ociepleń aby ptaki nie wlatywały.Jak teraz zakończyć ta szczelinę?najłatwiej byłoby zrobić jak na rysunku 1ale zastanawiam się czy przy bardzo silnym wietrze (takim jak ostatnio) nie będzie zawiewał tam śnieg bądź deszcz.dlatego może lepsze będzie rozwiązanie jak na rysunku 2 (taka mała zabudowa jak przy podbitce). Pod względem funkcjonalnym oba rozwiązania dadzą taki sam efekt. Na marginesie - sitka to raczej przeciw ptakom, bo owady to i tak wejdą. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się