Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Kupiłem drzewa na dach zaimpregnowane ok 6m , za to zapłaciłem 5 tys.
Stawiają właśnie krokwie i się dowiedziałem , że jeszcze trzeba kupić łaty i kontrłaty, myślałem , że to już jest w tych 6m , w projekcie icon_smile.gif ale jak patrzę na zestawienie to rzeczywiście jest podane tylko krokiew,słupy,miecze,kleszcze,płatwie,deski koszowe,deski kalenicowe i murłaty.
Majster mówi , że kontrłaty można wyciąć z calówek z szalunków co są a łaty trzeba kupić 'czwórki' , wyjdzie ok 1200zł na dach 200m2 ( chyba 1,8zł za mb)
Czy dobrze mówi z tymi kontrłatami? czy łaty i kontrłaty trzeba impregnować?
Napisano
Sześciometrowe drzewa za 5tyś to naprawdę tanio.
Ale gdyby sprawa jednak się tyczyła drewna na dach (więźbę) to inna sprawa icon_biggrin.gif

Większość tartaków impregnuje łaty i kontrłaty w standardzie.
Koszt impregnacji w stosunku do spokoju sumienia jest wręcz minimalny.

Czym dach ma być kryty?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Majster mówi , że kontrłaty można wyciąć z calówek z szalunków co są a łaty trzeba kupić 'czwórki' , wyjdzie ok 1200zł na dach 200m2 ( chyba 1,8zł za mb)
Czy dobrze mówi z tymi kontrłatami? czy łaty i kontrłaty trzeba impregnować?


Bo było trzeba zwrócić uwagę przy zamówieniu drewna . Kto Ci wyliczał potrzebne drzewa na dach?
Kontrłaty możesz wyciąć i dogadać się tam gdzie brałeś drzewo aby Ci w ramach bonusu zaimpregnowali,na pewno łaty też od nich będziesz brał więc nie powinni stawiać oporu,jeżeli chodzi im o dobre imię firmy.
Napisano (edytowany)
6m3 lepiej? czego się czepiać znaków jak nie o to chodzi.
Co miałem zwrócić uwagę na zamówienie? co ja dekarz, w zestawieniu tyle jest i tyle zamówione było a to , że jeszcze trzeba łaty i kontrłaty nie wiedziałem i w projekcie nie ma zestawienia.
Czy kontrłaty mogą być z desek calówek co mam z szalunków? Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

6m3 lepiej? czego się czepiać znaków jak nie o to chodzi.
Co miałem zwrócić uwagę na zamówienie? co ja dekarz, w zestawieniu tyle jest i tyle zamówione było a to , że jeszcze trzeba łaty i kontrłaty nie wiedziałem i w projekcie nie ma zestawienia.
Czy kontrłaty mogą być z desek calówek co mam z szalunków?


Nie dekarz a cieśla icon_biggrin.gif
Ten dach to chyba sam nie będziesz robił?
W moim projekcie też nie było wzmianki na temat łat i kontrłat ale pozostałe pozycje były.
Mi całe zestawienie ,potrzebne długości i ilości zrobił cieśla który kładł mi wieźbę.
Mogą być z tych desek,tylko dobrze by było jakbyś je zaimpregnował.
Napisano
Cytat

Nie dekarz a cieśla icon_biggrin.gif
Ten dach to chyba sam nie będziesz robił?
W moim projekcie też nie było wzmianki na temat łat i kontrłat ale pozostałe pozycje były.
Mi całe zestawienie ,potrzebne długości i ilości zrobił cieśla który kładł mi wieźbę.
Mogą być z tych desek,tylko dobrze by było jakbyś je zaimpregnował.


przecież u mnie też były pozostałe pozycje i mam już je na budowie. No sam nie będę krył i cieśla czy tam dekarz wszystko i tak wyliczy ale chyba po to jest forum aby mieć rozeznanie a nie teksty , żeby majster policzył i powiedział.

A czy wycinając kontrłaty z tych desek nie będzie problemu , że jedne będą miały 3m a drugie 5m ? bo takie są deski. Wymiary będą 2,5x5cm
Czym je zaimpregnować? Drzewo konstrukcyjne jest w czymś zielonym
Napisano
Cytat

(...)
ale chyba po to jest forum aby mieć rozeznanie a nie teksty , żeby majster policzył i powiedział.


Skąd bierze się przekonanie piszących, że jak coś napisze to inni forumowicze bez względu na to co robią (teraz jest na ten przykład sezon urlopowy) rzucą wszystko i zaczną liczyć, przeglądać tabele i przeczesywać i net, i zakamarki swojego umysłu żeby udzielić satysfakcjonującej dla kogoś odpowiedzi.
Bo udzielenie odpowiedzi jako takiej ( w Twoim mniemaniu), a nie takiej jak się spodziewałeś wywołuje już u Ciebie postawę roszczeniową.
Temat łacenia dachu był już tyle razy poruszany, że w obrębie jednego forum znajdziesz wszystkie odpowiedzi.

PS.
Cytat

6m3 lepiej? czego się czepiać znaków jak nie o to chodzi.


Tu nie chodzi o znaki, bo literówka każdemu może się zdarzyć, ale o nazewnictwo.
Drzewa to rosną w lesie, a konstrukcyjne to jest drewno. Ot i cała różnica... niby niewielka, a jak wszystko zmienia.


A teraz w odpowiedzi na Twoje pytanie.
Każdy preparat do impregnacji będzie dobry, tym bardziej że mają to być kontrłaty które nie mają styku z poszyciem dachu.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

przecież u mnie też były pozostałe pozycje i mam już je na budowie. No sam nie będę krył i cieśla czy tam dekarz wszystko i tak wyliczy ale chyba po to jest forum aby mieć rozeznanie a nie teksty , żeby majster policzył i powiedział.

A czy wycinając kontrłaty z tych desek nie będzie problemu , że jedne będą miały 3m a drugie 5m ? bo takie są deski. Wymiary będą 2,5x5cm
Czym je zaimpregnować? Drzewo konstrukcyjne jest w czymś zielonym


Widzę ,że jesteś bardzo dociekliwy icon_biggrin.gif
Napisałem,że kontrłaty mogą być z desek a Ty dalej bo...
Mogą być nawet nawet metrowe. Co będziesz dawał deskowanie czy membranę?
Napisano
Będzie membrana corotop strong red.Zastanawiam się czym zaimpregnować te kontrłaty? Fobosem? czy byle jakim impregnatem do drewna?
Muszę wyciąć ok 350mb na dach 200m2
Napisano
Kontrłaty wycięte i zaimpregnowane środkiem Borochron, zanurzane na ok 10min. Z desek calówek o szerokości 6cm. Są kawałaki po 4m,3m,2m i 1m. Czy to nie przeszkadza , że są takie krótkie?
Dach ma ok 200m2 , czy 350mb starczy?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Kontrłaty wycięte i zaimpregnowane środkiem Borochron, zanurzane na ok 10min. Z desek calówek o szerokości 6cm. Są kawałaki po 4m,3m,2m i 1m. Czy to nie przeszkadza , że są takie krótkie?
Dach ma ok 200m2 , czy 350mb starczy?


Policz ile masz krokwi i jakie długie i ile Ci wyjdzie łączna długość wszystkich krokwi tyle potrzebujesz kontrlat.
Takie kawałki nie przeszkadzają bo i tak dłuższych nie dasz jak szerokość membrany, bo membranę kładziesz paskami i każdy pasek przybijasz kontrłatę ,na jednej krokwi może to być szerokości membrany a na drugiej 2X szer membrany.
W zasadzie kontrlata jest po to aby była wentylacja.
Napisano (edytowany)
Cytat

Kontrłaty wycięte i zaimpregnowane środkiem Borochron, zanurzane na ok 10min.



To już lepiej Ci było kupić zieloną farbę plakatówkę i w niej moczyć 10 minut. Taniej, a efekt podobny.
Kupiłem impregnowaną więźbę i mam w niej robactwo, które właśnie mam zamiar zwalczyć. Spuszczel.

Mam robactwo, mimo że kupiłem zaimpegnowane drewno, piękne, zielone, dodatkowo malowane po postawieniu konstrukcji dachu.

Podejrzewam, że paskudy wlazły na wyrębie, w lesie albo wślizgnęły się, kiedy drewno leżało u mnie na łące.

Zatem: zachowaj czujność gdzie leży drewno. Same przekładki to moim zdaniem za mało.

edit: dopisałem 'konstrukcji dachu'' Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Pytanie mam:
na dachu odeskowanym, opapowanym chcę położyć blachę trapezową lub blachodachówkę.

Czy można położyć kontrłaty i łaty i zostawić je na rok nieprzykryte niczym?

...a dopiero o roku przykryć blachą?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Pytanie mam:
na dachu odeskowanym, opapowanym chcę położyć blachę trapezową lub blachodachówkę.

Czy można położyć kontrłaty i łaty i zostawić je na rok nieprzykryte niczym?

...a dopiero o roku przykryć blachą?


Raczej to nie jest dobry pomysł,bo drewno wody nie lubi.
Widywałem takie dachy co miały tylko kontrłaty przybite ,a to zapewne po to aby wiatr papy nie oderwał.A te kontrlaty to nie były przybite na wymiar tylko tak od sztuki.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Łudziłem się, że co się zamoczy to wyschnie.


Ale co za dużo to niezdrowo icon_biggrin.gif (mam na myśli tego zamoknięcia)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Tu nie chodzi o zamoczenie tylko o pokręcenie się łat. Papę można mocować odpadkowymi deskami, których na każdej budowie dość. Oczywiście przybijać należy je wzdłuż krokwi i na krokwiach. Przystępując do krycia docelowego należy je usunąć a w ich miejsce przybić kontrłaty po uprzednim uszczelnieniu lepikiem na zimno dziur po gwoździach. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...