Skocz do zawartości

Odpadający sufit-jak można to naprawić(pilna sprawa)


Recommended Posts

Napisano
Czy taki sufit można naprawić samemu?Nie znam się w ogóle na tych sprawach.Jeżeli da się to zrobić samemu to prosiłbym o jakieś porady jak to zrobić.Z tego co czytałem , musiałbym pozbyć się warstw farby i gładzi a potem na nowy tynk stawiać?Słyszałem tez że przed położeniem tynku trzeba nałożyć preparat gruntujący.Jest tez kilka innych spraw.Jak dużo usunąć tego sufitu?Druga sprawa to to że niedaleko tej dziury jest lampa.Trzecia to gdzie ten preparat gruntujący nałożyć?Ostatnia sprawa to ile taki remont może kosztować?

DSC01446.jpg

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

a ile będzie takie coś kosztować?Czy nie można na razie zrobić to tak aby położyć tylko tynk?Bo patrząc na montaż tego to sam tego nie zrobie


Ja w domu rodzinnym miałem takie same sufity jak u Ciebie. Po różnych próbach napraw ,jedne udane drugie mniej udane położyłem na suficie tapetę ze wzorem strukturalnym raufaza na styropianie i efekt po pierwsze piorunujący a po drugie spokój na kilka-kilkanaście lat tylko co jakiś czas farba przemalować i git.
Napisano
Jeżeli to jest na "tymczasem" np. stary domek letniskowy to możesz w tę dziurę wprysnąć pianki montażowej i na cały sufit przykleić kasetony styropianowe i pomalować na jakiś kolor - wyjdzie chyba najtaniej i dasz radę to zrobić sam i od ręki.
Napisano
Cytat

a ile będzie takie coś kosztować?Czy nie można na razie zrobić to tak aby położyć tylko tynk?Bo patrząc na montaż tego to sam tego nie zrobie



tak przy okazji ze starym G jest tak że jak ruszysz to się sypie .
przenosząc to na sufit
załatasz w jednym miejscu spadnie obok nawet siatka może nie dać rady najprościej zwalić co wisi
zrobić stelaż krzyżowy i GK pytanie jak z wysokością pomieszczenia.

czy to się zmieści ?
Napisano (edytowany)
Cytat

Czy taki sufit można naprawić samemu?Nie znam się w ogóle na tych sprawach.Jeżeli da się to zrobić samemu to prosiłbym o jakieś porady jak to zrobić.Z tego co czytałem , musiałbym pozbyć się warstw farby i gładzi a potem na nowy tynk stawiać?Słyszałem tez że przed położeniem tynku trzeba nałożyć preparat gruntujący.Jest tez kilka innych spraw.Jak dużo usunąć tego sufitu?Druga sprawa to to że niedaleko tej dziury jest lampa.Trzecia to gdzie ten preparat gruntujący nałożyć?Ostatnia sprawa to ile taki remont może kosztować?

Zlasował się tynk wapienno-gipsowy i zaczyna spadać ,najmniej bałaganu to na istniejący sufit przykręcić gotowe płyty gipsowo-kartonowe sufitowe na długie wkręty do drewna mocowanie do istniejącego rusztu drewnianego pod tym tynkiem trzcinowym, w miejscach łączeń płyt wsunąć paski z blachy ocynkowanej, skręcić brzegi po obu stronach , przeszpachlować łączenia, pomalować.Sufit obniży się 1 cm . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Tylko jak zacznie odpadać i w innych miejscach to taka tapeta nic nie pomoże


U mnie ta tapeta już trzyma dobre kilka lat i nic się nie sypie. Pomysł z kasetonami też jest dobry tak jak to opisał Qubacen.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Ja bym cały ten cholerny tynk skuła - koszt żaden.
I w to miejsce sufit z kart-gips.

Bo w sumie nie wiadomo dlaczego zaczął odpadać


Zbić tynk to koszt żaden ,ale syfu tyle co nie miara a pod spodem dechy sa i tez nie wiadomo jakiej kondycji te dechy,czy czasami nie było by trza co niektórej wymienić.
Napisano
Na fotce z pierwszego postu dechy są ok.
Trzcina też nie zbutwiała.
TYlko tynk odpadł - nie wiadomo dlaczego.

Jeśli nie zna się przyczyny, to nigdy poprawnie nie tego nie naprawimy.

Może się uda, a może nie.

Lepiej zrobić to poprawnie i nie patrzeć potem ciągle do góry czy coś na "łeb" nie spada
Napisano
Cytat

Zlasował się tynk wapienno-gipsowy i zaczyna spadać ,najmniej bałaganu to na istniejący sufit przykręcić gotowe płyty gipsowo-kartonowe sufitowe na długie wkręty do drewna mocowanie do istniejącego rusztu drewnianego pod tym tynkiem trzcinowym, w miejscach łączeń płyt wsunąć paski z blachy ocynkowanej, skręcić brzegi po obu stronach , przeszpachlować łączenia, pomalować.Sufit obniży się 1 cm .




jeszcze należy założyć że obecny sufit jest nie tylko "gładki" ale i prosty
co przy konstrukcji dechowej już takie pewne nie jest.
robiąc GK na stelażu robisz sufit niezależny od wszystkiego
przykręcając coś do istniejącego powielasz to co tam już jest - więc pytanie co tam już jest ????
Napisano
Witam
Tak, jak przedmówcy piszą, tynk jest położony metodą, jak kiedyś się to wykonywało.

Przypuszczam, że jeśli w jednym miejscu odpadło, to niebawem zacznie odpadać w innych. Prawdopodobnie przyczyną jest podatność stropu drewnianego na ugięcia.

Najlepiej na tak podatne stropy nie stosować wypraw tynkarskich, ponieważ nie mogą się one odkształcić w takim stopniu, jak strop i prędzej, czy później tynki zaczynają się rysować i pękać.

Proponuję zatem zrobić to w formie sufitu podwieszanego z płyt G-K lub wykończyć sufit za pomocą desek. Kasetony też wchodzą w grę (akurat nie lubię tego rozwiązania ale to kwestia gustu).
By na coś się zdecydować proponuję zobaczyć w jakim stopniu strop jest ugięty. Jeśli to będzie powyżej 3cm, to nie proponuję stosować desek ani kasetonów, bo będzie zawsze widać tę strzałkę ugięcia. wtedy w grę chodzi strop podwieszony z płyt gipskartonowych.

Pozdrawiam
Tomasz Rybarczyk

Napisano
Cytat

robiąc GK na stelażu robisz sufit niezależny od wszystkiego


Stelaż podwieszany też trzeba do czegoś przytwierdzić, a jak ten strop się buja, to...
Napisano
Regulacja na wieszakach to dla krzywizny stropu, ale jak strop nośny pracuje, to będzie się to częściowo przekładało również na stelaż.
Oczywiście wszystko zależy od rozpiętości/powierzchni sufitu podwieszanego, zresztą podobnie jak w przypadku konstrukcji samonośnej.
Stelaż krzyżowy powinien znacznie usztywnić konstrukcję nośną, ale dalej rozpiętość będzie odgrywała jakąś tam rolę.
Napisano
Zawsze można na ten sufit przykręcić płyty OSB na jakichś konkretnych wkrętach, na to kasetony, czy tapeta strukturalna i też się pewnie będzie trzymało ....

Ale czy o bylejakość chodzi?
Napisano
W żadnym razie nie chcę Ci odbierać palmy pierwszeństwa co do pomysłu icon_biggrin.gif
Mnie chodziło o sztywność konstrukcji w kontekście rozpiętości/powierzchni sufitu.
Przy powierzchni >25m2 (5x5m) nawet stelaż krzyżowy sam w sobie nie zapewni odpowiedniej sztywności przy zamocowaniu tylko do ścian.
Napisano
Cytat

W żadnym razie nie chcę Ci odbierać palmy pierwszeństwa co do pomysłu icon_biggrin.gif
Mnie chodziło o sztywność konstrukcji w kontekście rozpiętości/powierzchni sufitu.
Przy powierzchni >25m2 (5x5m) nawet stelaż krzyżowy sam w sobie nie zapewni odpowiedniej sztywności przy zamocowaniu tylko do ścian.


nie o palmach tu piszemy a o sufitach
i jeszcze o suficie na temat którego wiemy tylko ze tynk z niego odpadł
więc radzę co najprostsze
ale gość przynajmniej google musi zatrudnić i sobie poradnik jak stelaże przymocowywać ściągnąć
Rygips miał kiedyś takowe na stronie
niech szuka i wybiera iiii robi

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...