Skocz do zawartości

Dachówka cementowa vs ceramiczna


Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...

Konstrukcja samej więźby i zabezpieczenia dachówek się generalnie nie zmienia. W zalażności od tego jaki masz stopień nachylenia dachu możesz sobie spróbować odpuścić też wykonywanie krycia wstępnego z desek. Teraz te dachówki są tak profilowane, że naprawdę trudno żeby podciekały. Kiedyś zabezpieczano się przed tym waląc zaprawę albo cement między dachówki ceramiczne, a teraz wystarczy je po prostu ułożyć zgodnie ze sztuką budowlaną i poczekać kilka- kilkanaście tygodni na porządną ulewę icon_smile.gif To co mi się podoba przy ceramice to naprawdę super warunki "bytowe" w sytuacji jak jest bardzo gorąco na zewnątrz, a my mamy użytkowe poddasze. U mnie w domu od dachu naprawdę nie szła w lipcu i sierpniu żadna szalona fala gorąca icon_smile.gif Wiem że teraz dachówki betonowe mają wprowadzać jakieś technologie, żeby produkt się mniej przegrzewał, ale nie ma co się łudzić, że to będzie choćby porównywalne z tym co daje dachówka ceramiczna!

Link do komentarza
  Cytat

U mnie w domu od dachu naprawdę nie szła w lipcu i sierpniu żadna szalona fala gorąca icon_smile.gif Wiem że teraz dachówki betonowe mają wprowadzać jakieś technologie, żeby produkt się mniej przegrzewał, ale nie ma co się łudzić, że to będzie choćby porównywalne z tym co daje dachówka ceramiczna!

Rozwiń  

icon_eek.gif
A ja gupi cały czas myślałem że to izolacja cieplna dachu ma jakieś znaczenie, a tu się okazuje że wystarczy sama dachówka ceramiczna... reszta to już tylko dodatek icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

To co mi się podoba przy ceramice to naprawdę super warunki "bytowe" w sytuacji jak jest bardzo gorąco na zewnątrz, a my mamy użytkowe poddasze. U mnie w domu od dachu naprawdę nie szła w lipcu i sierpniu żadna szalona fala gorąca icon_smile.gif Wiem że teraz dachówki betonowe mają wprowadzać jakieś technologie, żeby produkt się mniej przegrzewał, ale nie ma co się łudzić, że to będzie choćby porównywalne z tym co daje dachówka ceramiczna!

Rozwiń  

icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif :takaemotka:
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Ja też pozwolę sobie zacytować jeszcze jedną złotą myśl tej błyskotliwej wypowiedzi:


  Cytat

... W zalażności od tego jaki masz stopień nachylenia dachu możesz sobie spróbować odpuścić też wykonywanie krycia wstępnego z desek. Teraz te dachówki są tak profilowane, że naprawdę trudno żeby podciekały.

Rozwiń  


Takie kuriozalne rady mogą nie jeden dach doprowadzić do zagłady! icon_mad.gif
Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  Cytat

Takie kuriozalne rady mogą nie jeden dach doprowadzić do zagłady! icon_mad.gif
Pozdrawiam.

Rozwiń  


Nie rozumiem gdzie tu jest kuriozum. Ja mam dach bez krycia wstępnego, z membraną dachową bezpośrednio na krokwiach. To jest dopuszczalne rozwiązanie, wymaga tylko zastosowania innej technologii przy wykończeniu poddasza (płyty podwieszane na hakach, a nie na przykręcane bezpośrednio do więźby).

To, że Pan rekomenduje pełne deskowanie zawsze i wszędzie to Pana wizja. Proszę z niej nie robić prawdy objaawionej!
Link do komentarza
Piszę to co uważam za stosowne a Ty na swoim dachu możesz sobie robić co chcesz. To Twój dach i Twoja kasa. To, że nie rozumiesz to normalne i nie masz się czy przejmować bo wielu nie rozumie. Właśnie dlatego czasami piszę mając nadzieję, że choć część zrozumie. Kuriozalne w tej wypowiedzi było stwierdzenie, że dachówki nie przeciekają! Warto czasem przed pierwszą przemądrzałą wypowiedzią uporządkować choć trochę swoją wiedzę. Skoro masz folię pod dachówką to ta folia jest kryciem wstępnym. Nic nie stoi na przeszkodzie aby przy takim kryciu montować sufit bezpośrednio do krokwi bo to krycie nie ma nic do tego. Oczywiście taki montaż gdy poddasze użytkowe jest błędny z innej przyczyny. Tą przyczyną jest wysokość krokwi, w której można zmieścić grubość izolacji cieplnej i mostek na krokwi. Dlatego stosuje się drugą warstwę izolacji cieplnej w poprzek krokwi i to ta warstw a odsuwa sufit od krokwi. Pozwolę sobie jeszcze raz powtórzyć, że folia na dachu choć dopuszczona jest najgorszym materiałem. Na szczęście każdy ma prawo wyboru. I to by było na tyle. Pozdrawiam.
Link do komentarza
  Cytat

To, że Pan rekomenduje pełne deskowanie zawsze i wszędzie to Pana wizja. Proszę z niej nie robić prawdy objaawionej!

Rozwiń  

W przeciwieństwie do Twojej żałosnej wypowiedzi ten Pan (mam na myśli Pana Andrzeja) wie co pisze i wie jak to się robi.
Za to Twoja wypowiedź objawiła się reklamą i to w marnym wykonaniu.
Uważaj aby firma którą tak nieudolnie reklamujesz ie założyła Ci sprawy w sądzie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Dodam jeszcze, że przytoczony odnośnik to nie tylko spam ale i chłam bo występują w nim kuriozalne stwierdzenia takie jak: "membrany dachowe służą do ocieplenia", "ich zadaniem jest odprowadzenie pary wodnej, która powstaje w wyniku dobowych wahań temperatury". Pierwsze stwierdzenie nie wymaga żadnego komentarza bo poza demagogią niczego sensownego nie zawiera. Natomiast drugie stwierdzenie świadczy trochę o braku logiki bo na jakiej podstawie piszący zakłada, że w izolacji cieplnej jest woda czy lód? Oczywiście w ekstremalnych warunkach mogą być ale świadczyłoby to dobitnie o braku wentylacji warstwy izolacji cieplnej czyli złym wykonawstwie.
Para wodna w izolacji cieplnej jest zawsze. Folie wysokoparoprzepuszcalne nie odprowadzają pary wodnej! One co najwyżej umożliwiają jej przepływ ale w obie strony. Natomiast gdy po obu stronach folii będzie takie samo stężenie pary wodnej to żadnego przepływu nie będzie! Z całym szacunkiem dla firmy Koramic zamieszczony tekst nie jest najszczęśliwszy. Oczywiście można to wybaczyć producentowi doskonałej dachówki. Pozdrawiam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...