Skocz do zawartości

Dachówka cementowa vs ceramiczna


Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Konstrukcja samej więźby i zabezpieczenia dachówek się generalnie nie zmienia. W zalażności od tego jaki masz stopień nachylenia dachu możesz sobie spróbować odpuścić też wykonywanie krycia wstępnego z desek. Teraz te dachówki są tak profilowane, że naprawdę trudno żeby podciekały. Kiedyś zabezpieczano się przed tym waląc zaprawę albo cement między dachówki ceramiczne, a teraz wystarczy je po prostu ułożyć zgodnie ze sztuką budowlaną i poczekać kilka- kilkanaście tygodni na porządną ulewę icon_smile.gif To co mi się podoba przy ceramice to naprawdę super warunki "bytowe" w sytuacji jak jest bardzo gorąco na zewnątrz, a my mamy użytkowe poddasze. U mnie w domu od dachu naprawdę nie szła w lipcu i sierpniu żadna szalona fala gorąca icon_smile.gif Wiem że teraz dachówki betonowe mają wprowadzać jakieś technologie, żeby produkt się mniej przegrzewał, ale nie ma co się łudzić, że to będzie choćby porównywalne z tym co daje dachówka ceramiczna!

Napisano
Cytat

U mnie w domu od dachu naprawdę nie szła w lipcu i sierpniu żadna szalona fala gorąca icon_smile.gif Wiem że teraz dachówki betonowe mają wprowadzać jakieś technologie, żeby produkt się mniej przegrzewał, ale nie ma co się łudzić, że to będzie choćby porównywalne z tym co daje dachówka ceramiczna!


icon_eek.gif
A ja gupi cały czas myślałem że to izolacja cieplna dachu ma jakieś znaczenie, a tu się okazuje że wystarczy sama dachówka ceramiczna... reszta to już tylko dodatek icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To co mi się podoba przy ceramice to naprawdę super warunki "bytowe" w sytuacji jak jest bardzo gorąco na zewnątrz, a my mamy użytkowe poddasze. U mnie w domu od dachu naprawdę nie szła w lipcu i sierpniu żadna szalona fala gorąca icon_smile.gif Wiem że teraz dachówki betonowe mają wprowadzać jakieś technologie, żeby produkt się mniej przegrzewał, ale nie ma co się łudzić, że to będzie choćby porównywalne z tym co daje dachówka ceramiczna!


icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif :takaemotka:
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja też pozwolę sobie zacytować jeszcze jedną złotą myśl tej błyskotliwej wypowiedzi:


Cytat

... W zalażności od tego jaki masz stopień nachylenia dachu możesz sobie spróbować odpuścić też wykonywanie krycia wstępnego z desek. Teraz te dachówki są tak profilowane, że naprawdę trudno żeby podciekały.



Takie kuriozalne rady mogą nie jeden dach doprowadzić do zagłady! icon_mad.gif
Pozdrawiam.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Takie kuriozalne rady mogą nie jeden dach doprowadzić do zagłady! icon_mad.gif
Pozdrawiam.



Nie rozumiem gdzie tu jest kuriozum. Ja mam dach bez krycia wstępnego, z membraną dachową bezpośrednio na krokwiach. To jest dopuszczalne rozwiązanie, wymaga tylko zastosowania innej technologii przy wykończeniu poddasza (płyty podwieszane na hakach, a nie na przykręcane bezpośrednio do więźby).

To, że Pan rekomenduje pełne deskowanie zawsze i wszędzie to Pana wizja. Proszę z niej nie robić prawdy objaawionej!
Napisano
Cytat

Ja mam dach bez krycia wstępnego, z membraną dachową bezpośrednio na krokwiach. To jest dopuszczalne rozwiązanie


icon_lol.gif icon_eek.gif icon_lol.gif
Chęć zamieszczenia spamu przysłoniła Ci logikę tego co piszesz, vel kompletnie nie wiesz co masz/piszesz. icon_biggrin.gif

zalamka.jpg
Napisano
Piszę to co uważam za stosowne a Ty na swoim dachu możesz sobie robić co chcesz. To Twój dach i Twoja kasa. To, że nie rozumiesz to normalne i nie masz się czy przejmować bo wielu nie rozumie. Właśnie dlatego czasami piszę mając nadzieję, że choć część zrozumie. Kuriozalne w tej wypowiedzi było stwierdzenie, że dachówki nie przeciekają! Warto czasem przed pierwszą przemądrzałą wypowiedzią uporządkować choć trochę swoją wiedzę. Skoro masz folię pod dachówką to ta folia jest kryciem wstępnym. Nic nie stoi na przeszkodzie aby przy takim kryciu montować sufit bezpośrednio do krokwi bo to krycie nie ma nic do tego. Oczywiście taki montaż gdy poddasze użytkowe jest błędny z innej przyczyny. Tą przyczyną jest wysokość krokwi, w której można zmieścić grubość izolacji cieplnej i mostek na krokwi. Dlatego stosuje się drugą warstwę izolacji cieplnej w poprzek krokwi i to ta warstw a odsuwa sufit od krokwi. Pozwolę sobie jeszcze raz powtórzyć, że folia na dachu choć dopuszczona jest najgorszym materiałem. Na szczęście każdy ma prawo wyboru. I to by było na tyle. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

To, że Pan rekomenduje pełne deskowanie zawsze i wszędzie to Pana wizja. Proszę z niej nie robić prawdy objaawionej!


W przeciwieństwie do Twojej żałosnej wypowiedzi ten Pan (mam na myśli Pana Andrzeja) wie co pisze i wie jak to się robi.
Za to Twoja wypowiedź objawiła się reklamą i to w marnym wykonaniu.
Uważaj aby firma którą tak nieudolnie reklamujesz ie założyła Ci sprawy w sądzie icon_biggrin.gif
Napisano
Dodam jeszcze, że przytoczony odnośnik to nie tylko spam ale i chłam bo występują w nim kuriozalne stwierdzenia takie jak: "membrany dachowe służą do ocieplenia", "ich zadaniem jest odprowadzenie pary wodnej, która powstaje w wyniku dobowych wahań temperatury". Pierwsze stwierdzenie nie wymaga żadnego komentarza bo poza demagogią niczego sensownego nie zawiera. Natomiast drugie stwierdzenie świadczy trochę o braku logiki bo na jakiej podstawie piszący zakłada, że w izolacji cieplnej jest woda czy lód? Oczywiście w ekstremalnych warunkach mogą być ale świadczyłoby to dobitnie o braku wentylacji warstwy izolacji cieplnej czyli złym wykonawstwie.
Para wodna w izolacji cieplnej jest zawsze. Folie wysokoparoprzepuszcalne nie odprowadzają pary wodnej! One co najwyżej umożliwiają jej przepływ ale w obie strony. Natomiast gdy po obu stronach folii będzie takie samo stężenie pary wodnej to żadnego przepływu nie będzie! Z całym szacunkiem dla firmy Koramic zamieszczony tekst nie jest najszczęśliwszy. Oczywiście można to wybaczyć producentowi doskonałej dachówki. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dobrze wiesz, ze miało być "A jak twój problem"? Rozumiem, dalej walczysz. Przecież ja grzecznie przeprosiłem za off'a i nie miałem zamiaru ciągnąc tematu dalej. Są widocznie takie i tacy, którym na tym zależy. Temat żyje, może pojedzie więcej osób.
    • Balkon ma zdecydowanie bardziej zadanie dekoracyjne niż funkcjonalne. Jest dosyć szeroki i na zdjęciach widać, że ma on tak jakby wnęki w jedną i drugą stronę, które są szerokości 20-30 cm. Ani tam się nie można zmieścić ani w żaden sposób wykorzystać. Odnośnie ptasich odchodów, mamy z tym ogromny problem i jestem świadomy, że to nie wygląda dobrze, ale to jest efekt ok. dwutygodniowej nieobecności w mieszkaniu. Gołębie są plaga i potrafią na tym balkonie założyć gniazdo w dwa-trzy dni jak się nie pilnuje. Teraz całą powierzchnię odkryłem kolcami ale i tak jak jest jakiś zawzięty, to potrafi na tych kolcach się zadomowic. Odnośnie balustrady, nie ma opcji żeby ją usunąć/zmienić. Budynek jest wpisany do ewidencji zabytków i jest to element niezmieniony w ramach elewacji. Jeśli chodzi o większych pracach na tym balkonie blokuje nie mam trochę wyczucia na co mogę sobie pozwolić a co musi zrobić wspólnota, która jest wyjątkowo bierna jeśli chodzi o jakiekolwiek prace remontowe, więc liczyłem, że może udałoby się coś z tym balkonem podziałać, bez większych prac. Przedwczoraj przyszedł do mnie facet, który zajmuje się oknami, wymienił uszczelkę w tych drzwiach balkonowych, bo podobno była w tragicznym stanie i je uszczelnił, bo były ponoć okropnie rozregulowane. Dodatkowo stwierdził, że ta wilgotna ściana to ewidentnie jest problem wody fizycznie przenikającej do mieszkania, najprawdopodobniej między szczeliny między oknem w ścianą, polecił żeby tam przejechać silikonem i to powinno pomóc, bo woda nie będzie się przedostawać. Wczoraj natomiast umówiłem się z jakimś specem który przyszedl sprawdzić co można z tym zrobić i stwierdził, że to najpewniej problem z hydroizolacja. Wypukal ten beton na zewnatrz przy drzwiach na dole i ściany i stwierdził, że może podkuć niewielki kawałek tego betonu, tak koło 15-20 cm i troszkę tej ściany na bokach i sprawdzić, co się tam dzieje i to zaizolować. Wycenił to na jakieś 800 zł + 700 jak chciałbym, żeby odnowił też wilgotna ścianę w środku. 
    • Nie przyłączyłem się, bo szybciutko pobiegłem do Biedronki po lody, tak jak mi zasugerowano 😛 Rozumiem, że więcej merytorycznych odpowiedzi nie będzie, więc dziękuję za pomoc! 
    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...