Skocz do zawartości

czy potrzebny wiatrołap?


Recommended Posts

Napisano
Witam! Zostałam właścicielką małego domku (ok 45m2). Dotychczas był to budynek zarejestrowany na działalność gospodarczą. Mam zamiar zmienić sposób użytkowania na budynek mieszkalny. I tu natknęłam się na problem - drzwi wejściowe otwierają się bezpośrednio do pokoju. Dowiedziałam się, że muszę mieć dodatkowe pomieszczenie - przedsionek, czy wiatrołap. I teraz mam dylemat - albo wyciąć powierzchnię z i tak małego już pokoju (15 m2), albo zrobić przybudówkę (czyli zgoda na budowę, pozatym budynek stoi za blisko granicy działki, a tu słyszałam, że są jakieś problemy - działka graniczy z chodnikiem, czyli potrzebuję zgodę od miasta). Przed wejściem do domu jest mały taras, który można zabudować (ok 1,5m2). Czy jest jakaś inna możliwość, np. podwójne drzwi lub postawienie wiatrołapu ze szkła lub innego materiału? Czy na taki wiatrołap też muszą być zgody? Z góry dziękuję za poradę.
Napisano
Przepisy wymagają, aby wejście do pomieszczeń mieszkalnych było chronione przed napływem zimnego powietrza przez zastosowanie przedsionka lub w inny sposób np. w formie kurtyny powietrznej. Nie ma więc jednoznacznej konieczności utworzenia wiatrołapu i funkcję tą może pełnić np. nagrzewnica umieszczona nad drzwiami wejściowymi lub zasłona.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Nie mówiąc już o wygodzie. Wyobraź sobie słotną, wietrzną jesień. Wchodzisz mokra i zziębnięta prosto do pokoju ... i co robisz z ubłoconymi putami, mokrym płaszczem i parasolem icon_question.gif

------------------------
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Nie musisz dobudowywać wiatrołapu na zewnątrz domu - i prawdopodobnie nie dostaniesz na niego zgody ( z tego co napisałaś tak wynika). Jednak przydałby się - gdyż wchodzić bezpośrednio do pokoju - to nie jest dobry pomysł. Powinnaś wydzielić sobie niestety tego małego już pokoju wiatrołap. Będziesz tam mogła zostawiać kurtki i buty. No i będziesz miała cieplej. Możesz zrobić dwuskrzydłowe drzwi przeszklone, z wiatrołapu do pokoju, aby optycznie nie zmniejszać tak bardzo pokoju.
Napisano
Też myślę, ze w tym wypadku mały wiatrołap by się przydał.
Może gdybyś zrobiła jakiś daszek tylko nad drzwiami wejściowymi i po bokach ażurowe płotki (takie, jakie daje się do roślin pnących) - to było by to dopuszczalne. Zapytaj o to w gminie.
Napisano
Cytat

Nie ma więc jednoznacznej konieczności utworzenia wiatrołapu i funkcję tą może pełnić np. nagrzewnica umieszczona nad drzwiami wejściowymi lub zasłona.



I to może być rozwiązanie.
Napisano
Otworzysz drzwi,a przechodzący chodnikiem ludzie będą widzieli wnętrze twojego domu w całej okazałości. Nieee....
Dom stoi blisko chodnika przecież... tak napisałaś...
Napisano
Cytat

Otworzysz drzwi,a przechodzący chodnikiem ludzie będą widzieli wnętrze twojego domu w całej okazałości. Nieee....
Dom stoi blisko chodnika przecież... tak napisałaś...



Wygląda na to, że albo wiatrołap kosztem metrażu albo zasłona kosztem prywatności.
Napisano
I co z tego że 45m2? Przecież tyle wynosi przeciętne mieszkanie dla czteroosobowej rodziny. I jest tam przedpokój, dwa pokoje , kuchnia i łazienka. Czyż nie?
Napisano
Ludzie się gnieżdżą i na mniejszej przestrzeni jeśli muszą. Przy tak małym metrażu lepiej pomyśleć pięć razy zanim się cokolwiek oddzieli. Tu raczej przydałoby się dobudować choćby 10 metrów.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Taaak. Ale, mam działkę; jest moja. Mam zgodę gminy na budowę. I ta zgoda powinna być jednorazowa. Albo dostaję zgodę na budowę z późniejszymi przeróbkami (znacznie wyższa opłata) albo zgodę na projekt A czy B. I jeśli wiem że będą dobudówki to mam to na piśmie od razu, oszczędzam czas (swój i ludzi z gminy); a jeśli się nie mogę zdecydować no to latam póżniej po biurach i czekam na zgodę o dołożenie jeszcze paru cegieł. Gdyby tak było można......

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...