Skocz do zawartości

Montaż drzwi z ościeżnicą NIEregulowaną


Recommended Posts

Mam do Was takie pytanie

Chciałbym zamontować drzwi z ościeżnicą wręgowaną czyli bez regulacji ale grubości ścian do montażu drzwi nie są idealnie jednakowe.

Czasami różnica w grubości muru wynosi od 5 do 7mm.

Czy w takiej sytuacji jest możliwe aby zamontować ościeżnicę wręgowaną czyli nieregulowaną.
Link do komentarza
Cytat

Raczej opcja mało realna do wykonania.


A jaki powod tego?
Mylisz ,że wszystkie otwory u wszystkich były czy są idealne,ja u siebie też doklądalem tynku tu i tam aby wyrównać.
Link do komentarza
Cytat

Zrób rysunek, szkic, może być odręczny, na czym polega Twój problem.



Jest np tak na jednej ścianie pod nadprożem jest grubość 15,8cm na dole 15.3cm na przeciwległej ścianie pod nadprozem jest 16.0cm a przy podłodze 15.7cm grubość na nadprożu jest 15.8 do 16.1cm

Takie są różnice grubości po całym obwodzie otworu do mocowania drzwi
Link do komentarza
Z tego co wiem to ościeżnice daje się z jednej strony ściany a nie w środku .Tam gdzie drzwi otwierasz z ta ściana powinna ościeżnica licować i mało tego powinna mieć pion a potem musisz wszystkie braki wyrównać,najlepiej tynkiem.
Link do komentarza
Cytat

Z tego co wiem to ościeżnice daje się z jednej strony ściany a nie w środku .Tam gdzie drzwi otwierasz z ta ściana powinna ościeżnica licować i mało tego powinna mieć pion a potem musisz wszystkie braki wyrównać,najlepiej tynkiem.


Ale tu będzie ościeżnica na grubość muru, z tym że bez regulacji. I takie odchyłki to norma na naszych budowach, tyle że w dużej części przypadków regulacje je maskuje.
Link do komentarza
Cytat

Jest np tak na jednej ścianie pod nadprożem jest grubość 15,8cm na dole 15.3cm na przeciwległej ścianie pod nadprozem jest 16.0cm a przy podłodze 15.7cm grubość na nadprożu jest 15.8 do 16.1cm

Takie są różnice grubości po całym obwodzie otworu do mocowania drzwi




I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować... Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować...


Tak samo robiłem u siebie jak retro pisze.A tynkowałem tynkiem MP75l Knaufa.
A jeszcze odaro nie wspomniał o szerokości otworu bo zapewne też jest większa aniżeli ościeżnica.
Link do komentarza
Cytat

I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować...



Ja mam tynki wapienno-cementowe mułkowane piaskiem kwarcowym.

Rozmawiałem na temat wyrównania z tynkarzem jak jeszcze nie miałem gotowej drewnianej podłogi to kręcił nosem że nie da się tego tak zrobić żeby ściana ładnie wyglądała.


Pytam się o ościeżnicę nieregulowaną ponieważ jak wezmę regulowaną wtedy opaska tej ościeżnicy nie zakryje mi tynku od góry. Ma wysokości otworów od 2006 do 2009mm

Chodzi konkretnie o drzwi CAL wewnętrzne które są tak dziwnie zrobione że góra opaski ościeżnicy regulowanej standardowych drzwi kończy się na wysokości 2075mm a ja potrzebuje 2011mm.

Natomiast przy ościeżnicy wręgowanej firm CAL można te 2011mm wyciągnąć.



Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ja mam tynki wapienno-cementowe mułkowane piaskiem kwarcowym.



Natomiast przy ościeżnicy wręgowanej firm CAL można te 2011mm wyciągnąć.


No to dodaj trochę piasku do tynku gipsowego i zatrzyj na ostro,powinieneś uzyskać podobną strukturę tynku tego nowego do reszty.
Możesz wyciągnąć do 2011 mm ale jak na to drzwi?Nie będziesz miał za dużej szczeliny pod drzwiami?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...