Skocz do zawartości

Koszt instalacji POMPY CIEPŁA FONKO


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Nie piszę o domach pasywnych, zużywają zbyt duzo energii. Piszę o domach energooszczędnych.
wysokie koszty eksploatacji generuje przygotowanie ciepłej wody. to nie jest prawdą, stosując niecentralny tani system nie przekroczymy (bez wanny) 300kWh na osobę rocznie. Więcej kosztuje utrzymanie bufora "pod parą".

Nawet Pan nie wie, że Pana domy energooszczędne (poniżej 40kWh/m2 na wszystko), to nic innego jak domy pasywne. Pana domy siłą rzeczy na samo ogrzewanie nie mogą zużywać więcej niż 15kWh/m2 rocznie. Druga granica wyznaczona dla domów pasywnych to 120kWh/m2 "na wszystko" też jest w Pana domach spełniona.
Sposób dojścia do takich parametrów może być różny, podobnie jak sposobów na zbudowanie domu pasywnego.
Może jedno w Pana domach kuleje - domy pasywne z reguły charakteryzują się wysokim komfortem cieplnym przez cały rok, o Pana domach bym tego nie powiedział.
Podając przykład z ciepłą wodą pokazuje Pan również brak komfortu (nie każdemu musi odpowiadać brak wanny w domu).
Jednak pomiędzy deklarowanym przez Pana zużyciem 40kWh/m2 a standardem domu pasywnego jest jeszcze 80kWh/m2 rocznie, więc na przygotowanie wody do wanny także by starczyło.
Napisano
Cytat

Oczywiście! Tylko, że dobrze izolując niewiele nas to kosztuje. Izolacja termiczna to coś co przypomina termos. U nas w kraju nader często się zdarza, że "termos" jest niezamknięty ( izolacja termiczna na gruncie nie zamyka się z tą na ścianie) oraz wilgotny ( w dachu jest paroizolacja w ścianie NIE!)
Wystarczy więc dać izolację z folią od środka zamiast na zewnątrz i zapotrzebowanie ciepła faktyczne spada na tyle, że stosowanie pompy ciepła staje się zupełnie nieopłacane. Można się o tym przekonać czytając co sądzą o izolowaniu skutecznym domów sprzedawcy pomp ciepła.

Przychylam się do pytania bajbagi.
Ile konkretnie kosztuje Tak zaizolowany dom?
Podawał Pan niedawno przykład takiego domu za cenę 2750zł/m2. Gdy zapytałem ile kosztuje dom o tej samej powierzchni i "standardowym" zużyciu energii uchylił się Pan od odpowiedzi. Jednak firma, która takie domy buduje podaje cenę 1600-2500zł/m2.
Dojście do tej energooszczędności nie jest więc za darmo. 10-15% od wartości domu to może być dużo i mało.
Za taką różnicę można równie dobrze zainstalować pompę ciepła, jak i lepiej zaizolować dom uzyskując podobne zużycie energii do ogrzewania i przygotowania ciepłej wody. Może być jeszcze inne rozwiązanie - dodatkowo zaizolować dom i zainstalować mniejszą pompę ciepła. Wtedy zapotrzebowanie na energię może być nie do przebicia dla zwolenników izolowania bez liczenia się z jego kosztami.
Napisano
Ile Pan by więcej zapłacił zamieniając w projekcie warstwy (mur na zewnątrz) i folię z dachu przedłużył na ścianę?
Dzięki temu, że w domach energooszczędnych nie montuje się centralnego, są tańsze w budowie od "katalogowych" nie pisząc już o pasywnych.
Napisano
To nie jest odpowiedź.
Albo Pan nie wie, albo wie Pan, ale nie chce podać, bo wtedy już nie będzie mógł Pan pisać, że „kosztuje niewiele”.
Przecież budując takie domy musi Pan znać odpowiedź.
Podałem konkrety – i takiej oczekuje odpowiedzi.
Napisano
Cytat

Ile Pan by więcej zapłacił zamieniając w projekcie warstwy (mur na zewnątrz) i folię z dachu przedłużył na ścianę?
Dzięki temu, że w domach energooszczędnych nie montuje się centralnego, są tańsze w budowie od "katalogowych" nie pisząc już o pasywnych.

To nie jest tylko sprawa zamiany strony po której jest izolacja i dodatkowej paroizolacji.
Inna musi być konstrukcja takiej ściany, połączenia pomiędzy ścianami, posadzką i stropem. Uszczelnienie stolarki okiennej i drzwiowej na połączeniu ze ścianami.
Większa jest rozpiętość konstrukcyjna stropów, czy wiązarów dachowych.
Demonizuje Pan sprawę kosztów centralnego ogrzewania. Jest ono drogie w domach enegochłonnych (duże grzejniki, duże przekroje rur). Przy domu energooszczędnym w każdym pomieszczeniu wystarcza niewielki grzejnik połączony z kotłem cienkimi rurkami i to pracujący na niskich parametrach.
Napisano
Cytat

Przy domu energooszczędnym w każdym pomieszczeniu wystarcza niewielki grzejnik połączony z kotłem cienkimi rurkami i to pracujący na niskich parametrach.



I co bardzo istotne, bardzo szybka możliwość zmiany "paliwa".
Napisano
Cytat

I co bardzo istotne, bardzo szybka możliwość zmiany "paliwa".

Paliwo można zmieniać w szerokim zakresie :
- kocioł elektryczny,
- kocioł gazowy (gaz ziemny i płynny),
- kocioł olejowy,
- kocioł na pelety,
- kolektory słoneczne,
- pompa ciepła,
itp.
Niektóre z tych paliw mogą wymagać niewielkiej kotłowni, ale taką zazwyczaj da się w domu "wykroić".
Razem pozwala to na szeroką dywersyfikację rynku paliw.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
z odpowiedzią będzie kłopot. Pan Robert ze swoją pasją był tu widziany ostatnio:

Ostatnio widziany: 7.09.2007, 07:53

albo ma tyle roboty, albo temat okazał się zbyt złożony icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...