Skocz do zawartości

Koszt instalacji POMPY CIEPŁA FONKO


Recommended Posts

Napisano
  Cytat

Nie piszę o domach pasywnych, zużywają zbyt duzo energii. Piszę o domach energooszczędnych.
wysokie koszty eksploatacji generuje przygotowanie ciepłej wody. to nie jest prawdą, stosując niecentralny tani system nie przekroczymy (bez wanny) 300kWh na osobę rocznie. Więcej kosztuje utrzymanie bufora "pod parą".

Rozwiń  
Nawet Pan nie wie, że Pana domy energooszczędne (poniżej 40kWh/m2 na wszystko), to nic innego jak domy pasywne. Pana domy siłą rzeczy na samo ogrzewanie nie mogą zużywać więcej niż 15kWh/m2 rocznie. Druga granica wyznaczona dla domów pasywnych to 120kWh/m2 "na wszystko" też jest w Pana domach spełniona.
Sposób dojścia do takich parametrów może być różny, podobnie jak sposobów na zbudowanie domu pasywnego.
Może jedno w Pana domach kuleje - domy pasywne z reguły charakteryzują się wysokim komfortem cieplnym przez cały rok, o Pana domach bym tego nie powiedział.
Podając przykład z ciepłą wodą pokazuje Pan również brak komfortu (nie każdemu musi odpowiadać brak wanny w domu).
Jednak pomiędzy deklarowanym przez Pana zużyciem 40kWh/m2 a standardem domu pasywnego jest jeszcze 80kWh/m2 rocznie, więc na przygotowanie wody do wanny także by starczyło.
Napisano
  Cytat

Oczywiście! Tylko, że dobrze izolując niewiele nas to kosztuje. Izolacja termiczna to coś co przypomina termos. U nas w kraju nader często się zdarza, że "termos" jest niezamknięty ( izolacja termiczna na gruncie nie zamyka się z tą na ścianie) oraz wilgotny ( w dachu jest paroizolacja w ścianie NIE!)
Wystarczy więc dać izolację z folią od środka zamiast na zewnątrz i zapotrzebowanie ciepła faktyczne spada na tyle, że stosowanie pompy ciepła staje się zupełnie nieopłacane. Można się o tym przekonać czytając co sądzą o izolowaniu skutecznym domów sprzedawcy pomp ciepła.

Rozwiń  
Przychylam się do pytania bajbagi.
Ile konkretnie kosztuje Tak zaizolowany dom?
Podawał Pan niedawno przykład takiego domu za cenę 2750zł/m2. Gdy zapytałem ile kosztuje dom o tej samej powierzchni i "standardowym" zużyciu energii uchylił się Pan od odpowiedzi. Jednak firma, która takie domy buduje podaje cenę 1600-2500zł/m2.
Dojście do tej energooszczędności nie jest więc za darmo. 10-15% od wartości domu to może być dużo i mało.
Za taką różnicę można równie dobrze zainstalować pompę ciepła, jak i lepiej zaizolować dom uzyskując podobne zużycie energii do ogrzewania i przygotowania ciepłej wody. Może być jeszcze inne rozwiązanie - dodatkowo zaizolować dom i zainstalować mniejszą pompę ciepła. Wtedy zapotrzebowanie na energię może być nie do przebicia dla zwolenników izolowania bez liczenia się z jego kosztami.
Napisano
Ile Pan by więcej zapłacił zamieniając w projekcie warstwy (mur na zewnątrz) i folię z dachu przedłużył na ścianę?
Dzięki temu, że w domach energooszczędnych nie montuje się centralnego, są tańsze w budowie od "katalogowych" nie pisząc już o pasywnych.
Napisano
To nie jest odpowiedź.
Albo Pan nie wie, albo wie Pan, ale nie chce podać, bo wtedy już nie będzie mógł Pan pisać, że „kosztuje niewiele”.
Przecież budując takie domy musi Pan znać odpowiedź.
Podałem konkrety – i takiej oczekuje odpowiedzi.
Napisano
  Cytat

Ile Pan by więcej zapłacił zamieniając w projekcie warstwy (mur na zewnątrz) i folię z dachu przedłużył na ścianę?
Dzięki temu, że w domach energooszczędnych nie montuje się centralnego, są tańsze w budowie od "katalogowych" nie pisząc już o pasywnych.

Rozwiń  
To nie jest tylko sprawa zamiany strony po której jest izolacja i dodatkowej paroizolacji.
Inna musi być konstrukcja takiej ściany, połączenia pomiędzy ścianami, posadzką i stropem. Uszczelnienie stolarki okiennej i drzwiowej na połączeniu ze ścianami.
Większa jest rozpiętość konstrukcyjna stropów, czy wiązarów dachowych.
Demonizuje Pan sprawę kosztów centralnego ogrzewania. Jest ono drogie w domach enegochłonnych (duże grzejniki, duże przekroje rur). Przy domu energooszczędnym w każdym pomieszczeniu wystarcza niewielki grzejnik połączony z kotłem cienkimi rurkami i to pracujący na niskich parametrach.
Napisano
  Cytat

I co bardzo istotne, bardzo szybka możliwość zmiany "paliwa".

Rozwiń  
Paliwo można zmieniać w szerokim zakresie :
- kocioł elektryczny,
- kocioł gazowy (gaz ziemny i płynny),
- kocioł olejowy,
- kocioł na pelety,
- kolektory słoneczne,
- pompa ciepła,
itp.
Niektóre z tych paliw mogą wymagać niewielkiej kotłowni, ale taką zazwyczaj da się w domu "wykroić".
Razem pozwala to na szeroką dywersyfikację rynku paliw.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
z odpowiedzią będzie kłopot. Pan Robert ze swoją pasją był tu widziany ostatnio:

Ostatnio widziany: 7.09.2007, 07:53

albo ma tyle roboty, albo temat okazał się zbyt złożony icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...