Skocz do zawartości

Proszę o pomoc - konewncjonalny czy kondensacyjny


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam.
Uprzejmie proszę o pomoc, bo się na tym nie znam. Szperam po internecie aby "dobrze wybrać" - mam wątpliwości.
Przyszedł mi czas na kupno nowego kotła z zamkniętą komorą spalania, 2 funkcyjny, bez zasobnika c.w.u.. Do tej pory używałem starego (rok prod 1991). Okropna rakieta! :(
Zastanawiam się czy kondensacyjny czy konwencjonalny. Szukałem w internecie i trafiłem na stronkę

Ades http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-a...tujesz-098.html

Piszą tam że kondensacyjny powyżej 100m2 mieszkania, ja mam tylko 86m2. Nowe budownictwo, dom ocieplony 12cm styropianu, jedno piętro. Instalacja jest przygotowana do niskotemperaturowego ogrzewania (powiększona ilość grzejników), ciśnieniowa.
Zastanawiam się nad dwoma markami Viessman oraz Junkers. Rodzice mają Viessman-a Vitopend 100- świetny:)
Tylko to najważniejsze pytanie kocioł kondensacyjny czy konwencjonalny?
Jeszcze raz proszę, pomóżcie, nie chcę przepłacić - każdego pieniądze gonią :(

Poprawiłem adres internetowy:) ponieważ nie działał

Pomóżcie proszęicon_smile.gif Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A może ktoś podpowie jak to szacunkowo policzyć?


Policzyć możesz w sposób następujący:
1. powierzchnia domu ma niewiele do rzeczy, ważne jest zużycie gazu /planowane; kłania się OZC/,
2. kocioł kondensacyjny w porównaniu z kotłem z otwartą komorą spalania to oszczędność ok. 15 - 18 %,
3. znając zużycie gazu, jego cenę, różnicę w cenie kotłów możesz policzyć kiedy zwróci Ci się inwestycja w sprawniejszy kocioł.

Przykład:
Kocioł z otwartą komorą spalania
Zużycie gazu 2 000 m3 a 2,3 zł/m3. Koszt całkowity gazu - 4 600 zł.

Kocioł kondensacyjny.
Zużycie gazu o 15% mniejsze. 4 600 zł - 15% = 3 910 zł.

Oszczędzasz - 690 zł/rok.

Różnica w cenie zakupu kotłów np. 3 000 zł zwróci Ci się: 3 000 zł : 690 zł po ok. 4 latach.
Warto zainwestować w droższy kocioł.
Przy zwrocie po 8 - 10 latach raczej nie warto inwestować w sprawniejszy kocioł.
Musisz też uwzględnić, że kondensacyjny bez zasobnika będzie praktycznie pracował na rzecz CWU bez zjawiska kondensacji, a więc zużycie gazu będzie większe. Nie będzie też możliwa instalacja CWU z cyrkulacją.
Kocioł dwu funkcyjny to połączenie kotła do CO i przepływowego podgrzewacza wody. Warto o tym pamiętać.
Jeśli kocioł będzie wisiał w łazience, a zlew w kuchni przez ścianę, dom dobrze ogacony to nie ma co się bawić w kondensat.
Rachunki i wybór rozwiązania po stronie inwestora icon_wink.gif .

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Uprzejmie proszę o pomoc, bo się na tym nie znam. Szperam po internecie aby "dobrze wybrać" - mam wątpliwości.
Przyszedł mi czas na kupno nowego kotła z zamkniętą komorą spalania, 2 funkcyjny, bez zasobnika c.w.u.. Do tej pory używałem starego (rok prod 1991). Okropna rakieta! :(
Zastanawiam się czy kondensacyjny czy konwencjonalny. Szukałem w internecie i trafiłem na stronkę

Ades http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-a...tujesz-098.html

Piszą tam że kondensacyjny powyżej 100m2 mieszkania, ja mam tylko 86m2. Nowe budownictwo, dom ocieplony 12cm styropianu, jedno piętro. Instalacja jest przygotowana do niskotemperaturowego ogrzewania (powiększona ilość grzejników), ciśnieniowa.
Zastanawiam się nad dwoma markami Viessman oraz Junkers. Rodzice mają Viessman-a Vitopend 100- świetny:)
Tylko to najważniejsze pytanie kocioł kondensacyjny czy konwencjonalny?
Jeszcze raz proszę, pomóżcie, nie chcę przepłacić - każdego pieniądze gonią :(

Poprawiłem adres internetowy:) ponieważ nie działał

Pomóżcie proszęicon_smile.gif



Witam,
Zaproponowany przez Pana kocioł kondensacyjny marki Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3 jest prawdopodobnie odpowiedni dla powierzchni Pana domu, przy podanej grubości izolacji i zastosowanej wentylacji mechanicznej. Aby dokonać prawidłowego doboru kotła, należałoby wykonać jeszcze obliczenie zapotrzebowania na ciepło. Natomiast zasobnik ciepłej wody użytkowej należy dobrać w zależności od zapotrzebowania na ciepłą wodę użytkową w Pana domu Proszę powiedzieć, ile ma Pan łazienek w domu oraz w jakie urządzenia są one wyposażone. Potrzebne są również informacje na temat liczby osób, które będą mieszkać w Pana domu. Dopiero po otrzymaniu tych danych będzie można udzielić informacji na temat doboru zasobnika.
Myślę, że najlepiej będzie, jeśli skonsultuje się Pan bezpośrednio z autoryzowanym instalatorem marki Junkers, który pomoże Panu w doborze urządzeń. Na stronie www.junkers.pl dostępna jest wyszukiwarka instalatorów. Będzie mógł więc Pan skontaktować się z instalatorem prowadzącym działalność najbliżej Pana domu.


Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.

Pozdrawiam,



Rafał Cichocki

________________________________

Konsultant Junkers
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Zdecydowanie kondensacyjny:) Może i jest droższy, ale osiąga znacznie większą sprawność ponad 100% co pozwala na spore oszczędności. róznice widac już po pierwszym sezonie grzewczym.
Napisano
Różnica jest kilku procentowa - to tak dla jasności.

Ale wymieniając stary (starego typu) kociołek na nowy, faktycznie może być zauważalna, ale nie tylko ze względu na to, że to kondensat.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...