Skocz do zawartości

Proszę o pomoc - konewncjonalny czy kondensacyjny


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam.
Uprzejmie proszę o pomoc, bo się na tym nie znam. Szperam po internecie aby "dobrze wybrać" - mam wątpliwości.
Przyszedł mi czas na kupno nowego kotła z zamkniętą komorą spalania, 2 funkcyjny, bez zasobnika c.w.u.. Do tej pory używałem starego (rok prod 1991). Okropna rakieta! :(
Zastanawiam się czy kondensacyjny czy konwencjonalny. Szukałem w internecie i trafiłem na stronkę

Ades http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-a...tujesz-098.html

Piszą tam że kondensacyjny powyżej 100m2 mieszkania, ja mam tylko 86m2. Nowe budownictwo, dom ocieplony 12cm styropianu, jedno piętro. Instalacja jest przygotowana do niskotemperaturowego ogrzewania (powiększona ilość grzejników), ciśnieniowa.
Zastanawiam się nad dwoma markami Viessman oraz Junkers. Rodzice mają Viessman-a Vitopend 100- świetny:)
Tylko to najważniejsze pytanie kocioł kondensacyjny czy konwencjonalny?
Jeszcze raz proszę, pomóżcie, nie chcę przepłacić - każdego pieniądze gonią :(

Poprawiłem adres internetowy:) ponieważ nie działał

Pomóżcie proszęicon_smile.gif Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A może ktoś podpowie jak to szacunkowo policzyć?


Policzyć możesz w sposób następujący:
1. powierzchnia domu ma niewiele do rzeczy, ważne jest zużycie gazu /planowane; kłania się OZC/,
2. kocioł kondensacyjny w porównaniu z kotłem z otwartą komorą spalania to oszczędność ok. 15 - 18 %,
3. znając zużycie gazu, jego cenę, różnicę w cenie kotłów możesz policzyć kiedy zwróci Ci się inwestycja w sprawniejszy kocioł.

Przykład:
Kocioł z otwartą komorą spalania
Zużycie gazu 2 000 m3 a 2,3 zł/m3. Koszt całkowity gazu - 4 600 zł.

Kocioł kondensacyjny.
Zużycie gazu o 15% mniejsze. 4 600 zł - 15% = 3 910 zł.

Oszczędzasz - 690 zł/rok.

Różnica w cenie zakupu kotłów np. 3 000 zł zwróci Ci się: 3 000 zł : 690 zł po ok. 4 latach.
Warto zainwestować w droższy kocioł.
Przy zwrocie po 8 - 10 latach raczej nie warto inwestować w sprawniejszy kocioł.
Musisz też uwzględnić, że kondensacyjny bez zasobnika będzie praktycznie pracował na rzecz CWU bez zjawiska kondensacji, a więc zużycie gazu będzie większe. Nie będzie też możliwa instalacja CWU z cyrkulacją.
Kocioł dwu funkcyjny to połączenie kotła do CO i przepływowego podgrzewacza wody. Warto o tym pamiętać.
Jeśli kocioł będzie wisiał w łazience, a zlew w kuchni przez ścianę, dom dobrze ogacony to nie ma co się bawić w kondensat.
Rachunki i wybór rozwiązania po stronie inwestora icon_wink.gif .

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Uprzejmie proszę o pomoc, bo się na tym nie znam. Szperam po internecie aby "dobrze wybrać" - mam wątpliwości.
Przyszedł mi czas na kupno nowego kotła z zamkniętą komorą spalania, 2 funkcyjny, bez zasobnika c.w.u.. Do tej pory używałem starego (rok prod 1991). Okropna rakieta! :(
Zastanawiam się czy kondensacyjny czy konwencjonalny. Szukałem w internecie i trafiłem na stronkę

Ades http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-a...tujesz-098.html

Piszą tam że kondensacyjny powyżej 100m2 mieszkania, ja mam tylko 86m2. Nowe budownictwo, dom ocieplony 12cm styropianu, jedno piętro. Instalacja jest przygotowana do niskotemperaturowego ogrzewania (powiększona ilość grzejników), ciśnieniowa.
Zastanawiam się nad dwoma markami Viessman oraz Junkers. Rodzice mają Viessman-a Vitopend 100- świetny:)
Tylko to najważniejsze pytanie kocioł kondensacyjny czy konwencjonalny?
Jeszcze raz proszę, pomóżcie, nie chcę przepłacić - każdego pieniądze gonią :(

Poprawiłem adres internetowy:) ponieważ nie działał

Pomóżcie proszęicon_smile.gif



Witam,
Zaproponowany przez Pana kocioł kondensacyjny marki Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3 jest prawdopodobnie odpowiedni dla powierzchni Pana domu, przy podanej grubości izolacji i zastosowanej wentylacji mechanicznej. Aby dokonać prawidłowego doboru kotła, należałoby wykonać jeszcze obliczenie zapotrzebowania na ciepło. Natomiast zasobnik ciepłej wody użytkowej należy dobrać w zależności od zapotrzebowania na ciepłą wodę użytkową w Pana domu Proszę powiedzieć, ile ma Pan łazienek w domu oraz w jakie urządzenia są one wyposażone. Potrzebne są również informacje na temat liczby osób, które będą mieszkać w Pana domu. Dopiero po otrzymaniu tych danych będzie można udzielić informacji na temat doboru zasobnika.
Myślę, że najlepiej będzie, jeśli skonsultuje się Pan bezpośrednio z autoryzowanym instalatorem marki Junkers, który pomoże Panu w doborze urządzeń. Na stronie www.junkers.pl dostępna jest wyszukiwarka instalatorów. Będzie mógł więc Pan skontaktować się z instalatorem prowadzącym działalność najbliżej Pana domu.


Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.

Pozdrawiam,



Rafał Cichocki

________________________________

Konsultant Junkers
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Zdecydowanie kondensacyjny:) Może i jest droższy, ale osiąga znacznie większą sprawność ponad 100% co pozwala na spore oszczędności. róznice widac już po pierwszym sezonie grzewczym.
Napisano
Różnica jest kilku procentowa - to tak dla jasności.

Ale wymieniając stary (starego typu) kociołek na nowy, faktycznie może być zauważalna, ale nie tylko ze względu na to, że to kondensat.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...