Skocz do zawartości

Proszę o pomoc - konewncjonalny czy kondensacyjny


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam.
Uprzejmie proszę o pomoc, bo się na tym nie znam. Szperam po internecie aby "dobrze wybrać" - mam wątpliwości.
Przyszedł mi czas na kupno nowego kotła z zamkniętą komorą spalania, 2 funkcyjny, bez zasobnika c.w.u.. Do tej pory używałem starego (rok prod 1991). Okropna rakieta! :(
Zastanawiam się czy kondensacyjny czy konwencjonalny. Szukałem w internecie i trafiłem na stronkę

Ades http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-a...tujesz-098.html

Piszą tam że kondensacyjny powyżej 100m2 mieszkania, ja mam tylko 86m2. Nowe budownictwo, dom ocieplony 12cm styropianu, jedno piętro. Instalacja jest przygotowana do niskotemperaturowego ogrzewania (powiększona ilość grzejników), ciśnieniowa.
Zastanawiam się nad dwoma markami Viessman oraz Junkers. Rodzice mają Viessman-a Vitopend 100- świetny:)
Tylko to najważniejsze pytanie kocioł kondensacyjny czy konwencjonalny?
Jeszcze raz proszę, pomóżcie, nie chcę przepłacić - każdego pieniądze gonią :(

Poprawiłem adres internetowy:) ponieważ nie działał

Pomóżcie proszęicon_smile.gif Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A może ktoś podpowie jak to szacunkowo policzyć?


Policzyć możesz w sposób następujący:
1. powierzchnia domu ma niewiele do rzeczy, ważne jest zużycie gazu /planowane; kłania się OZC/,
2. kocioł kondensacyjny w porównaniu z kotłem z otwartą komorą spalania to oszczędność ok. 15 - 18 %,
3. znając zużycie gazu, jego cenę, różnicę w cenie kotłów możesz policzyć kiedy zwróci Ci się inwestycja w sprawniejszy kocioł.

Przykład:
Kocioł z otwartą komorą spalania
Zużycie gazu 2 000 m3 a 2,3 zł/m3. Koszt całkowity gazu - 4 600 zł.

Kocioł kondensacyjny.
Zużycie gazu o 15% mniejsze. 4 600 zł - 15% = 3 910 zł.

Oszczędzasz - 690 zł/rok.

Różnica w cenie zakupu kotłów np. 3 000 zł zwróci Ci się: 3 000 zł : 690 zł po ok. 4 latach.
Warto zainwestować w droższy kocioł.
Przy zwrocie po 8 - 10 latach raczej nie warto inwestować w sprawniejszy kocioł.
Musisz też uwzględnić, że kondensacyjny bez zasobnika będzie praktycznie pracował na rzecz CWU bez zjawiska kondensacji, a więc zużycie gazu będzie większe. Nie będzie też możliwa instalacja CWU z cyrkulacją.
Kocioł dwu funkcyjny to połączenie kotła do CO i przepływowego podgrzewacza wody. Warto o tym pamiętać.
Jeśli kocioł będzie wisiał w łazience, a zlew w kuchni przez ścianę, dom dobrze ogacony to nie ma co się bawić w kondensat.
Rachunki i wybór rozwiązania po stronie inwestora icon_wink.gif .

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Uprzejmie proszę o pomoc, bo się na tym nie znam. Szperam po internecie aby "dobrze wybrać" - mam wątpliwości.
Przyszedł mi czas na kupno nowego kotła z zamkniętą komorą spalania, 2 funkcyjny, bez zasobnika c.w.u.. Do tej pory używałem starego (rok prod 1991). Okropna rakieta! :(
Zastanawiam się czy kondensacyjny czy konwencjonalny. Szukałem w internecie i trafiłem na stronkę

Ades http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-a...tujesz-098.html

Piszą tam że kondensacyjny powyżej 100m2 mieszkania, ja mam tylko 86m2. Nowe budownictwo, dom ocieplony 12cm styropianu, jedno piętro. Instalacja jest przygotowana do niskotemperaturowego ogrzewania (powiększona ilość grzejników), ciśnieniowa.
Zastanawiam się nad dwoma markami Viessman oraz Junkers. Rodzice mają Viessman-a Vitopend 100- świetny:)
Tylko to najważniejsze pytanie kocioł kondensacyjny czy konwencjonalny?
Jeszcze raz proszę, pomóżcie, nie chcę przepłacić - każdego pieniądze gonią :(

Poprawiłem adres internetowy:) ponieważ nie działał

Pomóżcie proszęicon_smile.gif



Witam,
Zaproponowany przez Pana kocioł kondensacyjny marki Junkers Cerapur Smart ZSB 14-3 jest prawdopodobnie odpowiedni dla powierzchni Pana domu, przy podanej grubości izolacji i zastosowanej wentylacji mechanicznej. Aby dokonać prawidłowego doboru kotła, należałoby wykonać jeszcze obliczenie zapotrzebowania na ciepło. Natomiast zasobnik ciepłej wody użytkowej należy dobrać w zależności od zapotrzebowania na ciepłą wodę użytkową w Pana domu Proszę powiedzieć, ile ma Pan łazienek w domu oraz w jakie urządzenia są one wyposażone. Potrzebne są również informacje na temat liczby osób, które będą mieszkać w Pana domu. Dopiero po otrzymaniu tych danych będzie można udzielić informacji na temat doboru zasobnika.
Myślę, że najlepiej będzie, jeśli skonsultuje się Pan bezpośrednio z autoryzowanym instalatorem marki Junkers, który pomoże Panu w doborze urządzeń. Na stronie www.junkers.pl dostępna jest wyszukiwarka instalatorów. Będzie mógł więc Pan skontaktować się z instalatorem prowadzącym działalność najbliżej Pana domu.


Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.

Pozdrawiam,



Rafał Cichocki

________________________________

Konsultant Junkers
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Zdecydowanie kondensacyjny:) Może i jest droższy, ale osiąga znacznie większą sprawność ponad 100% co pozwala na spore oszczędności. róznice widac już po pierwszym sezonie grzewczym.
Napisano
Różnica jest kilku procentowa - to tak dla jasności.

Ale wymieniając stary (starego typu) kociołek na nowy, faktycznie może być zauważalna, ale nie tylko ze względu na to, że to kondensat.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...