Skocz do zawartości

Okna tarasowe przesuwne HS, HSK, a może jeszcze coś ?


Recommended Posts

Napisano
Małe sprostowanie:
zdarzyło mi się w tym roku wymieniać wózki w HS. Jeden był wytarty (tak jakby ktoś na siłę przeciągnął przy zblokowanym kole) a drugi - zatarty..
tak czy inaczej - po 8 latach użytkowania padły. Ale traktuję to jako wyjątek potwierdzający regułę.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam, odświeżę temat z premedytacją ponieważ od ostaniego postu na temat systemów przesuwnych minęło już trochę czasu. Prawdopodobnie systemy te zdążyły zyskac na popularności.

Na początek proponuję zapoznać się z ofertą firmy Budvar Centrum. Kilka rozwiązań w temacie systemów przesuwnych.





Szanowni państwo nasza firma wprowadziła innowacyjny system przesuwny o nazwie T-Slide. System ten to doskonała termoizolacja i całkowita likwidacja barier uzyskana dzięki zastosowaniu niskiego progu w standardzie oraz autorskiemu systemowi produkcji Titanium Technology.Cicha praca gwarantująca niespotykany komfort użytkowania, nawet wpomieszczeniach o dużym natężeniu ruchu.


https://www.facebook.com/BudvarCentrumPL/vi...13673712141141/

https://www.facebook.com/BudvarCentrumPL/vi...10009692507543/ Edytowano przez Eksperci Budvar Centrum (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Drzwi balkonowe przesuwne 100% szczelne nie istnieją. Chyba, że w reklamie Budvar. Kiepsko myślę o takiej reklamie i reklamie takiej reklamy.



To jest wskazanie oferty na stronie Budvar a nie reklama reklamy a już z pewnością nie sąd kapturowy. Skoro Pan siedzi w tym temacie od zarania dziejów, z pewnością spotkał się Pan nie raz z takimi danymi.
Napisano
Panowie i Panie odszczekuję wszelkie zarzuty o kasowanie czegokolwiek. Gapa ze mnie po prostu i nie wiedzieć dlaczego nie zauważyłem, że wątek się rozwinął i ma więcej niż 1 stronę. Ta pierwsza kończy się właśnie tym nieszczęsnym linkiem, a ja w swym gapiostwie próbowałem znaleźć swoje wpisy na stronie nr 1 a nie na stronie nr 2. Serdecznie przepraszam Wszystkich za wywołane zamieszanie i niepotrzebną irytację Waszą i moją.

Nie zmienia to wcale mojego stanowiska, co do treści informacji ukrytych pod linkiem. W mojej opinii mogą one wprowadzać nabywców w błąd, co w świetle obowiązujących przepisów jest niedozwolone.

Ciśnienia w jakim stwierdzono tę 100% szczelność firma Budvar rzeczywiści nie podaje, ale tym gorzej dla niej. Badania przepuszczalności powietrza prowadzi się zgodnie w wymaganiami odpowiednich Polskich Norm. Brak wartości ciśnień sugeruje, że są 100% szczelne w pełnym zakresie ciśnień próbnych. Osobiście nie spotkałem się jeszcze z drzwiami HST lub HKS, które byłby aż tak szczelne.

Nie bardzo wiem jak usunąć własne posty z forum, więc proszę Administratora o pomoc w tym zakresie. Proszę usunąć na moją prośbę dwa moje wpisy ten wczorajszy z 21:01 i dzisiejszy z 2:38 za które jeszcze raz przepraszam.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Panowie i Panie odszczekuję wszelkie zarzuty o kasowanie czegokolwiek. Gapa ze mnie po prostu i nie wiedzieć dlaczego nie zauważyłem, że wątek się rozwinął i ma więcej niż 1 stronę. Ta pierwsza kończy się właśnie tym nieszczęsnym linkiem, a ja w swym gapiostwie próbowałem znaleźć swoje wpisy na stronie nr 1 a nie na stronie nr 2. Serdecznie przepraszam Wszystkich za wywołane zamieszanie i niepotrzebną irytację Waszą i moją.

Nie zmienia to wcale mojego stanowiska, co do treści informacji ukrytych pod linkiem. W mojej opinii mogą one wprowadzać nabywców w błąd, co w świetle obowiązujących przepisów jest niedozwolone.

Ciśnienia w jakim stwierdzono tę 100% szczelność firma Budvar rzeczywiści nie podaje, ale tym gorzej dla niej. Badania przepuszczalności powietrza prowadzi się zgodnie w wymaganiami odpowiednich Polskich Norm. Brak wartości ciśnień sugeruje, że są 100% szczelne w pełnym zakresie ciśnień próbnych. Osobiście nie spotkałem się jeszcze z drzwiami HST lub HKS, które byłby aż tak szczelne.

Nie bardzo wiem jak usunąć własne posty z forum, więc proszę Administratora o pomoc w tym zakresie. Proszę usunąć na moją prośbę dwa moje wpisy ten wczorajszy z 21:01 i dzisiejszy z 2:38 za które jeszcze raz przepraszam.

Pozdrawiam



Kolega Marcin zaraz pozamiata.
Wracając do wypowiedzi oknotest - I to jest klasa sama w sobie - przyznać się do błędu.
Teraz, skoro wszystko się wyjaśniło, możemy przejść do sedna zagadnienia.
Napisano
Cytat

Kolega Marcin zaraz pozamiata.
Wracając do wypowiedzi oknotest - I to jest klasa sama w sobie - przyznać się do błędu.
Teraz, skoro wszystko się wyjaśniło, możemy przejść do sedna zagadnienia.



Panie Aleksandrze proszę mnie dodatkowo nie zawstydzać tą klasą. Starzeję się i tyle, co gorsze chyba robię się gwałtowny.. Sam siebie zaczynam się bać:-). A co do sedna sprawy, jeśli wolno... .

Przepuszczalność powietrza konstrukcji okiennych powinna być podawana przy użyciu klas wynikających z normy PN-EN 12207:2001 albo jako wartość przepuszczalności odniesienia, czyli przepuszczalności powietrza w odniesieniu do długości linii stykowej bądź powierzchni konstrukcji okiennej przy ciśnieniu 100 Pa. Posługiwanie się klasami bywa zwodnicze, bo przedziały klas określone są bardzo szerokimi widełkami. W najlepszej klasie 4 może znaleźć się okno które przepuszcza 0m3/hm i takie które przepuszcza 0,75m3/hm. Jak by nie patrzeć różnica szczelności wynosi 75%. Ostatnimi czasy wiele na ten temat pisałem na naszej stronie bowiem inwestorzy całkiem zapominają, że zanim ciepło zacznie im z domów uciekać za przyczyną UW muszą je wcześniej wytworzyć. Po co? Ano po to by ogrzać infiltrujące powietrze. Im go mniej tym mniejsze nakłady, a co za tym idzie straty ciepła. Tu w tle pojawia się oczywisty konflikt systemów wentylacji naturalnej i energooszczędności o czym jakoś niechętnie się mówi, a prawda jest brutalna. Masz dom z wentylacją naturalną i chcesz by działała? Zapomnij o oszczędności energii. To niewykonalne i nawet Budvar tego nie zmieni :-)
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...