Skocz do zawartości

Tynkowanie zewnętrznych ścian


Recommended Posts

Napisano
Witam
Będę miał w kwietniu ekipę która będzie mi tynkować ściany zewnętrzne, i mam krótkie pytanie. Chodzi o to aby te tynki odrazu były w jakims kolorze. Czy da się to jakoś odrazu zrobić??
Dzięki za odpowiedzi

P.s. Jeżeli to nie ten dział to proszę o jego przesunięcie
Napisano
Cytat

A co to za ściana? Bez ocieplenia?


Sciana jest zbudowana z trzech warstw: zewnętrzna ciegła "Dziurawka", środek 5cm strypian, wewnętrzna "Dziurawka" ale nie o tym mowa icon_biggrin.gif
Napisano
Jak najbardziej o tym - są różne wykończenia w zależności od materiału z jakiego wykonana jest ściana.
Przy tradycyjnym tynku nie znam sposobu aby jednocześnie nadać mu kolor... choć w Danii spotkałem się z białym tynkiem cienkowarstwowym, nakładanym bezpośrednio na cegłę, a zachowującym strukturę muru z cegły. Musiałbyś popytać w składach budowlanych czy mają coś takiego. Nakłada się go blachą bezpośrednio na cegłę - tak jak przy nakładaniu tynku na ocieplenie styropianem
Napisano
Cytat

Witam
Będę miał w kwietniu ekipę która będzie mi tynkować ściany zewnętrzne, i mam krótkie pytanie. Chodzi o to aby te tynki odrazu były w jakims kolorze. Czy da się to jakoś odrazu zrobić??
Dzięki za odpowiedzi

P.s. Jeżeli to nie ten dział to proszę o jego przesunięcie



Oczywiście jest taka możliwość. Są to tzw. tynki barwione w masie - silikatowy lub silikonowy.
Zanim wybierzesz kolor możesz skorzystać z programu do kolorowania (wczytując swoje zdjęcie) i modyfikując kolory.
http://www.rockwool.pl/produkty-rozwiazani...rowania-ecorock
Napisano
Nie jestem pewien, czy przedstawiciel ROCKWOOLA w swojej radosnej twórczości zapoznał się z pytaniem...
obawiam się, że potraktował je jako pretekst do zamieszczenia reklamy, która z zapytaniem niewiele ma wspólnego...

Tynki cienkowarstwowe mogą stanowić wyprawę końcową ściany... na równych i odpowiednio przygotowanych podłożach mineralnych , a pytanie wyraźnie określa podłoże jako mur z cegły i możliwość zastosowania bez dodatkowych zabiegów tynku barwionego w masie... Heh, machnąć ręką, przecież ja jestem tylko "specjalistą od słomy" :-)



Napisano
Nie przesadzaj!
Jak czytam - kumaty jesteś.
icon_lol.gif
Tynki perlirtowe da się barwić w masie.
Ale...
Trzeba sobie od razu cała potrzebną masę przygotować, na sucho.
Można kupić, jak się kto uprze, ale tanio nie wychodzi.

Adam M.
Napisano
Znam jednego producenta, a to co on sam pisze o swoim produkcie nie do końca spełniłoby chyba wymagania pytającego:

Cytat

W celu uzyskania odpowiedniej, gładkiej struktury oraz zamknięcia porów zaleca się wykonanie na powierzchni tynku perlitowego ostatecznego narzutu tynkiem maszynowym.
Dla poprawienia właściwości mechanicznych tynku oraz ograniczenia szkodliwego wpływu warunków atmosferycznych, a w szczególności penetracji wodą zaleca się impregnowanie tynku specjalistycznym środkiem gruntującym lub pomalowanie ogólnodostępnymi farbami elewacyjnymi.


Napisano
"Znam jednego producenta..."

Ale on jest od produkowania a nie od składania kompozytów...
icon_lol.gif
Dodatek szkła wodnego robi to, co te spec uszczelniacze i grunty.
Są i inne dodatki, co spełniają takie funkcje a kosztują symbolicznie.

Adam M.
Napisano
Ale sieczki drobnej to chyba sporo byś uzbierał...
Dołek wykopać, gliny nabrać... pomieszać...
Sporo z tego ciekawych rzeczy da się zrobić.
icon_lol.gif

Mój "Malbork" mnie zmusza do szukania rozwiązań.
Ciut za duży, aby polecieć i kupić tyle i tego, co zalecają jako "najlepsze"
To siedzę, myślę, coś se nabełtam i... sprawdzam co wyszło i czy się nadaje...
Sporo się oczytałem i naogladałem różnych technologii.
Dawniej nie mieli takich materiałów (surowców) jak dziś a budowali DOBRZE z tego co mieli.
Drobne modyfikacje tamtych receptur sprawiają, że wychodzą mi kompozyty tanie i lepsze niż to, co kiedyś stosowano.
Oczywiście, sporo chłamu też się zdarza, bo coś z czymś się np. nie łączy (z zimna, z wilgoci, z innych nieprzewidzianych powodów).
Ale bywa, ze powstają materiały o zaskakujących własnościach!
icon_lol.gif

Adam M.
Napisano
Ha, to dla mnie pieśń przyszłości!
Tymczasem zwykle udawało mi się przerwę świąteczno/noworoczną zrobić, bo poza tym w biegu z jednego końca Europy na drugi...

Wyobraź sobie co się dzieje w tej chwili, kiedy "przysiadłem w blokach startowych" w połowie lutego i śnieg mnie zasypał, a mamy marzec! :(
Gdyby nie internet to pewnie zacząłbym fiksować, a może już zacząłem icon_confused.gif icon_confused.gif
Napisano
Mam to samo...
Wszyscy wściekli...
Gratów cały warsztat. Nowych nie ma gdzie stawiać, bo "stare" nie wyjechały...
Co rano w niebo patrzę i zgrzytam zebami.
Co wlezę na prognozę pogody - to wiosnę o tydzień przesuwają !
To powinno być karalne!

Adam M.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...