Skocz do zawartości

Izolacja ścian szczytowych pod skosami dachu


Recommended Posts

Napisano
Witam,
mam pytanie odnośnie wykończenia ściany szczytowej pod skosami dachu.
Czy jak ściana pod skosami jest wymurowana do samej membrany, czy nie będzie przemarzała od góry pomimo ocieplenia od zewnątrz?
Czy nie powinienem pozostawić przerwy między membraną a murem i wypełnić tej luki wełną bądź styropianem a po stronie zewnętrznej izolację ciągnąc do samej membrany?
Pozdrawiam
Szlawek
  • 6 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam,
z autopsji bardziej polecam ocieplanie pianką PUR niż styropianem. Droższe co prawda, ale różnica pod względem korzyści ogromna. Poczytaj sobie więcej o metodzie, właściwościach i zaletach natrysku pianką.
Pozdrawiam, Marek.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

(...)ocieplanie pianką PUR niż styropianem. Droższe co prawda, ale różnica pod względem korzyści ogromna. (...)



Cena ocieplania pianką PUR jest niestety o wiele wiele i jeszcze raz wiele za wysoka w stosunku do korzyści. Liczyłem, czytałem.
Gdyby ta technologia była tańsza, byłoby o czym myśleć.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Panowie a jaką macie opinię na temat izolacji natryskowej? Czytam sobie o izolacji natryskowej. Z tego co widzę na filmikach to dosyć zgrabnie to wygląda... Myślicie, że jest to dobra alternatywa dla styropianu czy można to traktować raczej jako uzupełnienie?
Napisano
Cytat

Panowie a jaką macie opinię na temat izolacji natryskowej? Czytam sobie o izolacji natryskowej. Z tego co widzę na filmikach to dosyć zgrabnie to wygląda... Myślicie, że jest to dobra alternatywa dla styropianu czy można to traktować raczej jako uzupełnienie?


Na pewno zda egzamin, pytanie tylko czy to jest tańsze czy w takiej samej cenie co wełna?
Poczytasz sobie więcej o tym ociepleniu w tym temacie https://forum.budujemydom.pl/Dom-pasywny-ko...rus-t13526.html , na pewno opis i spostrzeżenia autorushd-a rozwieją Twoje wątpliwości icon_biggrin.gif
Napisano
Mój zięć, ponad rok temu, wykańczając dom na pełnodeskowanym dachu, po analizie plusów (niemal błyskawiczna aplikacja - prawie 400 m kwadratowych w jeden dzień, 15 cm warstwa, bez bębnów wełny, motania sznurków, ścigania się z foliami, bez kilkudniowej pracy kilku ludzi) i minusów (wyższa cena za 1 m kwadratowy) zrobił ocieplenie natryskowe i jest zadowolony icon_lol.gif
Napisano
widać stać go było. Nie zaprzecza nikt wyższości jednego produktu nad innym. Ale jakby nie miał tych 100% więcej funduszy, to uwierz mi że nie kalkulowałby w ten sposób. Analizowałby kosztowo i tylko kosztowo.
Napisano
Nie można liczyć materiału za m2 i stwierdzić że drogo, trzeba policzyć całość (materiał + robocizna no i czas) wtedy okaże się czy taniej czy drożej.
Napisano
Cytat

jak by nie liczyć. Ten rodzaj izolacji, jest najdroższy.


Być może, ceny nie znam.
Mi bardziej chodziło o każdy rodzaj prac np strop. Ja u siebie dałem płyty kanałowe tzw strop żerański i pomimo wynajęcia dźwigu wyszedł mi taniej niż inny a prze wszystkim położenie stropu trwało dwie godziny a nie prawie tydzień.
Napisano
Cytat

Nie można liczyć materiału za m2 i stwierdzić że drogo, trzeba policzyć całość (materiał + robocizna no i czas) wtedy okaże się czy taniej czy drożej.


Otóż to icon_rolleyes.gif Nie wyszło taniej, ale nie 100% drożej, tylko NIECO drożej, ale wiele szybciej icon_rolleyes.gif
Można było niemal z marszu wchodzić z układaniem płyt g/k i wykańczaniem poddasza
Napisano
Cytat

nie pęka na łączeniach?


Wkleiłem siatkę ale mimo tego po otynkowaniu takie mikro pęknięcia się pojawiły, i to nie wszędzie. Pomalowałem sufit farbą strukturalną - baranek i nic kompletnie nie widać icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

jak by nie liczyć. Ten rodzaj izolacji, jest najdroższy.


A jak zamknięto komórkowa to najdroższy x 2

Cytat

15 cm warstwa, bez bębnów wełny, motania sznurków, ścigania się z foliami, bez kilkudniowej pracy kilku ludzi) i minusów (wyższa cena za 1 m kwadratowy) zrobił ocieplenie natryskowe i jest zadowolony icon_lol.gif


Grubość natrysku nie powala, ale normy spełnia.
Tyle że jak to piana otwarto komórkowa to paroizolacja byłaby jednak wskazana.
To że wilgoć nie powoduje degradacji izolacji nie świadczy jeszcze że może spokojnie sobie w niej zalegać.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...