Skocz do zawartości

Jak połączyć ścianę murowaną i drewnianą?


Recommended Posts

Napisano

Obecnie mieszkam w dość nietypowym miejscu. Budynek mieszkalny z cegły datowany jest na lata trzydzieste ubiegłego wieku. Całość zabudowań umiejscowiona jest w kształcie litery L. Wymarzyłem sobie dobudowanie nowej części domu właśnie w załamaniu tej litery. Chciałbym, by nowa część była wykonana z bali, a nie murowana. I tu pojawia się problem: jak połączyć ścianę murowaną i drewnianą, bo drewno „pracuje” znacznie bardziej niż mur.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/porady/13143-jak-polaczyc-sciane-murowana-i-drewniana

Napisano
To raczej odpowiedź dyletanta a nie eksperta - żałosny poziom.
  • 5 lata temu...
Napisano
Bzdurny artykuł, takie mondrości to wie nawet 5 latek...
Napisano (edytowany)
Dnia 16.02.2013 o 21:12, Gość Adam napisał:

To raczej odpowiedź dyletanta a nie eksperta - żałosny poziom.

No rzeczywiście nieudana odpowiedź - moim zdaniem.

 

Jeśli nowa część budynku ma być dobudowana do starej - to podstawą jest dylatacja - tzn brak "twardego" połaczenia między starą i nową częścią.

Prymitywnie przybliżając jest to szpara między częściami.

Dlaczego?

Bo nowa będzie inaczej osiadać niż stara (fundamenty) - a więc na styku po pewnym czasie pojawiłyby się spękania, a nawet w skrajnym przypadku zagrożenia dla konstrukcji. Nowe mury (lub ściana z bali) też będzie inaczej "siadać"  niż stary mur .

I nie ma tu znaczenia, że nowa część będzie z bali, czy też z czego innego.

 

Natomiast naturalnie uszczelnienie elastycznym wypełnieniem tej dylatacji jest konieczne. 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 3 lata temu...
Gość Przemek
Napisano
A ja mam inne pytanie w temacie. Mam drewniany dom z lat 30. XX w. w konstrukcji sumikowo-łątkowej. Po 1945 r. dom został powiększony o jedno pomieszczenie w innej konstrukcji: ściany boczne - szkielet obity dwiema warstwami desek, ściana szczytowa - pełna cegła ceramiczna. I tu mam dylemat, czy ściana szczytowa stoi samoistnie (i może odjechać od reszty budynku) czy też jest połączona ze szkieletem na jakieś kotwy? Brak dokumentacji projektowej, a linie styku ścian ukryte są pod deskami.
Napisano
11 godzin temu, Gość Przemek napisał:

linie styku ścian ukryte są pod deskami.

Odkryj - bez zbytniej demolki - na kawałku połączenie i sprawa się wyjaśni...

Zapewne są wmurowane jakieś kotwy, przymocowane do drewnianej konstrukcji ściany...

12 godzin temu, Gość Przemek napisał:

Brak dokumentacji projektowej,

Jak robił to tuż po wojnie jakiś fachowiec-cieśla, mógł robić to "z głowy"...

Napisano
12 godzin temu, Gość Przemek napisał:

  mam dylemat, czy ściana szczytowa stoi samoistnie (i może odjechać od reszty budynku) czy też jest połączona ze szkieletem na jakieś kotwy? Brak dokumentacji projektowej, a linie styku ścian ukryte są pod deskami.

 

Skoro stoi jak stała, to po co tym się interesujesz? A jeśli coś Cię zaniepokoiło, to w tym miejscu lub w jego okolicy należy odkryć połączenie i zbadać co jest.

Inaczej to jak w pocie #6. Do wróżki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W jakich warunkach mierzone? Przecież te wartości są zmienne, zależą chociażby od warunków atmosferycznych i nawet pory dnia. W normalnych warunkach, tym bardziej za lasem, tam winien być najwyżej dochodzący pomruk, do którego organizm ludzi szybko się przyzwyczaja i po kilkunastu minutach przestaje słyszeć i reagować. 
    • Cześć Wszystkim! Znalazłem idealny dom dla mnie, ale jest problem z hałasem, jakieś 150 metrów od domu za lasem (las zaznaczony na zielono) jest droga powiatowa. W domu jest w porządku, ale na działce, szczególnie od strony lasu, gdzie jest taras, kiedy przejeżdża głośniejszy samochód np. tir, hałas dochodzi do 57dB (35 kiedy nic nie jedzie - mierzone apką w telefonie) i to jest za dużo tzn. ten dzwięk mocno zakłóca spokój i irytuje. Na załączonym rysunku widać granicę działki, na której można postawić ogrodzenie. Jak widać z zaznaczonych punktów wysokościowych teren działki jest w wyrównany do około 10m za domem, po czym zaczyna się las i spadek, tzn. granica działki od strony hałaśliwej drogi (50m od domu) jest już 3 m poniżej poziomu domu, a sama droga 7m poniżej poziomu domu.   Zastanawiam się, czy i jaka jest możliwość wyciszenia go na własną rękę. Powiedzcie proszę, czy da się (przynajmniej mniej więcej) policzyć, jak wysokie miałoby być to ogrodzenie i o ile wygłuszyłoby działkę?
    • Najlepiej zwrócić się w tej sprawie do producentów styropapy. Oni mają takie tematy rozpracowane. Ja kiedyś miałem styczność z producentem płyty warstwowej i oni nawet w folderach reklamowych wyjaśniali takie różne niuanse, jak montaż okien, drzwi, rynien i wszelkich takich detali. Dlatego myślę, że u innych będzie podobnie.
    • Zgadza się, kierownik ma to wszystko nadzorować. I bierze za to odpowiedzialność.  Pytanie, od którego zaczął się cały wątek, zrozumiałem tak, że autor pytał jakie są możliwości wykonania szalunku w takiej sytuacji. Chodziło mi o pokazanie, że nie musi to być nic przesadnie trudnego. Osobiście skłaniałbym się właśnie ku podwieszeniu deskowania do belek i podparciu go stemplami. Pod względem wykonawczym nie jest to trudne. Ale całość prac ma z założenia nadzorować fachowiec na miejscu. 
    • Zdecydowanie. Wszystkie węglowodory gaszą styropian, z tego powodu przecież niedopuszczalne jest klejenie styropianu klejami zawierającymi węglowodory. Taki butapren na przykład absolutnie się do styropianu nie nadaje. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...