Skocz do zawartości

Dom w żurawkach TERMO (archon)


DJMazi

Recommended Posts

Cytat

Na wsi mam 80 litrowy. Elektryczny. Jeśli by po kąpieli mojej żony brakło ciepłej wody, to następnym razem maszerowałaby do Tanwi żeby się umyć.
Żeby 80 l gorącej wody (miesza się z zimną, razem wychodzi ok. 200 litrów) zabrakło na mycie... to trzeba mieć fantazję. I nie pracować na rachunki za wodę.



Nie wiem jaki masz bojler, ja mam 80 litrowy elektryczny i mówię jak jest. Na punkcie oszczędzania też mam jobla, więc nie gadaj bzdur, bo z twojego rozumowania wychodzi, że 4 osoby się wykąpią i jescze zostanie tej ciepłej wody!!
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Nie wiem jaki masz bojler, ja mam 80 litrowy elektryczny i mówię jak jest. Na punkcie oszczędzania też mam jobla, więc nie gadaj bzdur, bo z twojego rozumowania wychodzi, że 4 osoby się wykąpią i jescze zostanie tej ciepłej wody!!
Pozdrawiam



A w domu wszyscy zdrowi?


Cytat

Jakiś Kulomb, czyżby nie zbyt teoretycznie aby?




Se wymieszaj 80- litrów wody o temperaturze 85 C (tak są termostaty ustawione standardowo.) z taką o temperaturze pokojowej. Rachunek jest prosty. O te 10 - 20% różnicy nie bedę się sprzeczał.
Link do komentarza
Cytat

Do czego ty bijesz? Przyszedłeś na forum żeby się wymądrzać i denerwować ludzi??


Panu już podziękujemy!!



Wyluzuj, ciśnienie Ci spadnie.


Cytat

Nawet jeżeli pomyliłeś się o 24% (czego nie wiem), to pomysł z Tanwią jest przedni. Ale co na to Europa ?



Tu jest trochę problemu, ale jakoś sobie radzę.
Link do komentarza
U nas jest 120l na 4 osoby, grzane tylko w 2 taryfie, brak zmywarki itp. - nigdy wody nie zabrakło pomimo tego że bojler jest nastawiony na jakieś 3/5 swojej mocy. Na wsi mam ok 50l i przy ustawieniu na max dajemy radę wziąć prysznic i wody nie brakuje (ciepłej icon_cool.gif )
Link do komentarza
Cytat

rozumiem że zrobiłeś 24 ściany główne i 12,5 działowe ?
i dzieki za info


Tak, dokładnie 24 sciany zewnętrzne i 12,5 wewnętrzne. Zdecydowałem się na gazobeton ponieważ jest jednym z materiałów o niskiej szkodliwości, no i ma dobrą izolacyjność! Dość szybko się je stawia!Te aspekty zadecydowały o wyborze!
Link do komentarza
Cytat

Uwaga!!! Serwisy i strony internetowe AVT Korporacja S. Z o.o. wykorzystują pliki cookies.


A Ty myślałeś, że ktoś te nasze wypociny pozwala pisać tak całkowicie za darmo ?
A poważnie - weszło nowe prawo, które nakazuje umieszczać taką informację na stronach www, to nic strasznego.
Link do komentarza
DJMazi WM tak na szybko, oblicz dokładniej według swoich potrzeb

Wyliczenie z grubsza na bazie projektów i projektowanej charakterystyki żurawek i typówki WM pod ten domek.

Zgodnie z typówką WM do żurawek dostałem wyceny oscylujące w granicach 24 tysięcy. Niebotycznie drogo. Ale po przeliczeniu indywidualnym, odliczeniu przewodów wentylacyjnych, wykonaniu części prac samodzielnie zakładam że koszt wykonania WM w tym projekcie to 11 tyś.

I teraz się zaczyna. Jako że nie mam tych 11 tysięcy złotych o tyle muszę powiększyć kredyt. Przy obecnych stopach procentowych i marżach, pożyczenie tych pieniędzy na 30 lat daje nam sumarycznie ok. 20 tyś.

Według producenta średni roczny koszt zużycia prądu przez centrale aers to ok. 160 zł. Do tego należy doliczyć filtry które trzeba zmieniać ok. 100 zł rocznie.

Według projektowanej charakterystyki energetycznej orientacyjny roczny koszt ogrzania tego obiektu bez WM wynosi: 1725 zł, z WM: 1280 zł

Reasumując:
WM daje nam oszczędność kosztów ogrzewania w wysokości 445 zł rocznie
Koszt pracy instalacji 260 zł
445-260=185 zł
Realnie oszczędzamy więc 185 zł. I to się opłaca. Ale biorąc pod uwagę koszt instalacji WM oraz koszt pożyczenia na to pieniędzy już tak kolorowo nie jest. Dzieląc te koszty przez uzyskane oszczędności uzyskujemy zwrot kosztów instalacji po 108 latach. Nawet biorąc pod uwagę olbrzymie uogólnienia, przyjęte niskie koszty ogrzewania, itd. widać że WM nie jest sposobem na tanie grzanie, a inwestycją która kosztuje. (choć jest zasada, że im tańsze paliwo do ogrzewania tym oszczędności mniejsze). Te pieniądze można zainwestować w coś innego na budowie. Ale jeśli jesteś tego świadomy i cię na to stać to jak najbardziej rób WM.
Oczywiście ktoś powie że ceny nośników energii nie stoją w miejscu i będą rosły. Owszem. Ale wraz ze wzrostem cen paliw będą rosły ceny prądu. Ponadto centrala wymaga okresowych przeglądów, konserwacji, usuwania awarii. Po zatym wątpię żeby dała rade pracować bezawaryjnie przez okres jej kredytowania. A za 10 lat zmienią się trendy i może się zachcieć montażu nowej sprawniejszej, cichszej, pozornie oszczędniejszej.

W kwestii cwu i małego podgrzewacza elektrycznego, też się zastanawiam nad sensem takiego rozwiązania. Wszak do garów jest zmywara. A do sporadycznego podgrzania niewielkiej ilości ciepłej wody w zlewie taki podgrzewacz może się sprawdzić. Nim doleci do kranu w kuchni ciepła woda z pieca, to sporo się jej zmarnuje i już jej nie będzie potrzeba. Edytowano przez Browar (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ale Panowie, ja nie neguje celowości instalacji WM. Wskazuje tylko na pewien dość istotny aczkolwiek w wielu źródłach pomijany fakt że WM kosztuje. Niezaprzeczalnie jest to komfort, ale jeśli ma się ograniczony budżet to te pieniądze mogą być niezbędne gdzie indziej. Powiem więcej sam prężnie liczę jak tu wygospodarować środki na taką instalację. Liczyłem na załapanie się na te kredyty z dopłatą, ale jak zobaczyłem wymagania to się mocno rozczarowałem.


Cytat

W tych rozważaniach o WM z rekuperacją, zabrakło istotnego elementu. Kosztów wykonania wentylacji grawitacyjnej. Oczywiście wentylacji poprawnie zaprojektowanej i wykonanej, a nie tylko (byle jakich) kominów wentylacyjnych.



Nie wiem, na ile poprawnie zaprojektowana jest wentylacja grawitacyjna w tym projekcie, ale bazując na nim przy okazji wykonywania przewodów spalinowych, akurat dostawienie przewodów wentylacyjnych nie jest aż tak dużym kosztem. Nie chcę tutaj rzucać konkretnymi cenami. Wystarczy bazować na cenie pustaka wentylacyjnego i zaprawy. Gdyby jednak rezygnować z przewodów spalinowych to istotnie jako całość mogłoby to znacznie obniżyć koszty.
Link do komentarza
Ale sam kanał to nie wentylacja. Gdzie nawiewniki, nastawne kratki wywiewne, obróbki komina, ?
Za gówniane pieniądze (około 5.000zł) jesteś w stanie wykonać WM + (w bonusie) rekuperacja, która i tak będzie działała lepiej niż najlepiej wykonana wentylacja grawitacyjna.

Przy czym:
- WM nie musi być z rekuperacją,
- rekuperacja to tylko dodatek do WM zrównoważonej,
-WM nie musi być zrównoważona,

dopisałem:

aby nie być gołosłownym sprawdź cenę centrali WM z rekuperacją http://sklep.dospel.com/?309,luna-200 + 1.000zł na materiały instalacyjne + 2.500zł za ewentualną robociznę panu Frankowi.
A jeśli sam wykonasz, to zamkniesz się w kwocie około 3.000zł Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Browar dzięki za fajną odpowiedz icon_smile.gif
Ja zobaczę jak finanse mi pozwolą to może zrobię tą WM
Mocno się jeszcze nad tym zastanowię i przemyślę.
Wiem że to są koszty ale widzę tego dużo pozytywów i w sumie negatywnymi aspektami WM
Są wymiany filtrów i serwis.
Jeśli koszt takiej instalacji nie przekroczył by 10 tys zł całość to jestem w stanie wygenerować na to pieniądze.
Ocieplenie fundamentów i ścian to podstawa jaką sobie założyłem.
Dobrze ocieplony dom to dla mnie podstawa.
Mam w obecnym domu wentylacje grawitacyjną też nie mam co narzekać ale przez nią bardzo dużo ciepła nam ucieka z pomieszczeń.
Jeśli był by dobry odzysk z WM czemu by nie zobaczymy.
Jeszcze raz dziękuję a za jakiś czas jadę do domu gdzie jest ta instalacja od 2 lat i właściciel ma mi wyjaśnić według niego + i - takowej instalacji.\


Bajbaga czy nie jest to za słabe ? za małe i sam nie wiem czy taka luna sobie da rady ?
Edytowano przez DJMazi (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Hm...
W oparciu o komentarze różnych osób na różnych forach nie podjąłbym się polecania montażu luny icon_smile.gif Ale wracając do tematu. Jak zaznaczyłem wcześniej nie neguje zasadności montażu WM. Wręcz przeciwnie. Uczulam jedynie, że takowa instalacja kosztuje, jej użytkowanie kosztuje i nie jest to wbrew powszechnie panującym opinią sposób na generowanie oszczędności. Oszczędności owszem są, ale po przeliczeniu wszystkiego są to oszczędności pozorne (od choćby nie wiele osób bierze pod uwagę koszt pożyczenia pieniędzy). Każdorazowo trzeba sprawę przemyśleć i przeliczyć stosownie do swoich potrzeb, na co mnie stać, na jaki system mogę sobie pozwolić. Oczywistym jest że można wykonać WM i za przysłowiowe 3 tysie i za 40 tysięcy i więcej w zależności od urządzeń, kanałów, dodatkowych funkcji jak klima, gwc, wkładu własnego, itd. Ale autor pytania chyba uzyskał niezbędne dla niego informację więc chyba nie ma sensu nadal snuć rozważań na ten temat.

Pozdrawiam...
Link do komentarza
Luna jest najtańszym reku na rynku i moim zdaniem jest warta swojej ceny. Nie możemy porównywać jej do central 3-5 razy droższych twierdząc że jest słaba itp.- trudno też oczekiwać Mercedesa w cenie Lanosa.
U mnie to reku sprawuje się bez problemu i jedyną modyfikacją było wyjęcie oryginalnych filtrów i zastąpienie ich zewnętrznymi kasetami. Dzięki temu nie muszę rozbierać "centrali" i wymiana filtrów (szykuje się 2) kosztuje grosze.
W nowoczesnych i szczelnych domach nie ma mowy o działającej tradycyjnej wentylacji grawitacyjnej - bez rozbudowania systemów kominowych (w pionie przy kotłowni nie uda mam się upchnąć kotłowni, kominka, kuchni, łazienki) i rozszczelniania okien nawietrzakami lub prymitywnym obcięciem uszczelek w 2 górnych rogach skrzydeł.
Czy WM ma sens i czy się opłaca? - proponuję udać się do domu z taką wentylacją i poprosić właścicieli aby wyłączyli na parę godzin centralę - różnica jest powalająca.
Sam system wentylacji nie ma znaczenia - ważne aby był sprawny. Są 2 wyjścia - budujemy kominy i rozszczelniamy nasz dom tak aby wg działała prawidłowo ( latem otwieramy okna) lub robimy instalację wm i borykamy się z jej problemami.
Link do komentarza
Cytat

W nowoczesnych i szczelnych domach nie ma mowy o działającej tradycyjnej wentylacji grawitacyjnej - bez rozbudowania systemów kominowych (w pionie przy kotłowni nie uda mam się upchnąć kotłowni, kominka, kuchni, łazienki) i rozszczelniania okien nawietrzakami lub prymitywnym obcięciem uszczelek w 2 górnych rogach skrzydeł.



Wentylacja grawitacyjna prawidłowo wykonana, też będzie działała.
Ale
Najlepiej wykonana wentylacja grawitacyjna, będzie "gorsza" od najprostszej wentylacji mechanicznej, przy większych (wyższych) kosztach inwestycyjnych wentylacji grawitacyjnej.

Decydując się na wentylację mechaniczną zrównoważoną, warto "dołożyć" rekuperację, bo w większości przypadków zrekompensuje ona koszty całorocznej pracy wentylatorów - a to, że zimą nie będzie pizgało po nogach jest jednym z bonusów takiego rozwiązania.

Ps. Od kilku lat, przy wentylacji grawitacyjnej, nawiewniki są obowiązkowe.

Ps.2. I druga strona medalu. Po kiego docieplać ściany, skoro w tym domu wentylacja grawitacyjna zżera około 35kWh z każdego m2 domu w ciągu roku - i to tylko licząc normatywnie.
Link do komentarza
Witam
Pytanie w zasadzie do tych którzy już rozpoczęli budowę. Jak izolujecie ściany fundamentowe ? Zostawiacie to co w projekcie czy dokładacie ocieplenie po wewnętrznej stronie zgodnie z zaleceniami dodatkowymi ?
Oraz temat rzeka na dach membrana czy deskowanie i papa ? icon_smile.gif

PS gdyby ktoś był zainteresowany to mam na zbyciu kosztorys i projekt WM od archona do tego projektu. Oddam w dobre ręce za okazyjną kwotę.
Link do komentarza
Żadnym szpecem nie jestem, ale wydaje mi się że taką decyzję należałoby podjąć choćby z osobą adaptującą projekt. Lane stropy to też inna waga. A zauważ że w projekcie jest przyjęty ytong kl. 500. No i cenowo regips wyjdzie taniej. Możliwość łatwego samodzielnego wykonania jest dodatkowym atutem.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Wraz z mężem mym osobistym zakochaliśmy sie w tym projekcie:) jest prosty w budowie i nowoczesny. Nie ma w nim zbędnych pomieszczeń tylko funkcjonalna przestrzeńicon_smile.gif ani mały ani duży w sam raz. Małe zmianki dałą bym w garażu zamiast dwóch okien wstawiła bym jedno prostokątne tj.na schodach i to samo w kotłowni to dopiero była by nowoczesna chałupka;) okien dachowych jest za dużo tymbardziej że nie wiem czy chce miec łazienke na górze bo ta na dole do najmniejszych nie należy icon_biggrin.gif choć nie wiem ile mi sie dzieci szykuje icon_smile.gif ubzdurałam sobie trojkątny wypust z dachu z trójkątnym oknem nie wiem jak to sie fachowo zwie ale na moim zdj widac co mam na myśli. bo okienko narożne w kuchni trochu mnie martwi i cenowo i czy zmieści sie w nim skrzynka od żaluzji antywłamaniowej. Powracając do okien icon_biggrin.gif te w jadalni dała bym nie otwierane. na dniach bedziemy kupować działkę tylko nie na własność a użytkowanie wieczyste marze żeby budowa ruszyła na jesień ale te pozwolenia;/ aaaa........ dzwoniłam za firmą to 4 ceniły swoją prace na 30-35 tys za SSO a 20 tys robocizna dachu ale na szczęście mamy już faworyta
20 tysiecy za fundamenty, ściany zewnętrzne,strop,ściany zewnętrzne na poddaszu
6tysiecy robocizna Panów dekarzy
3tys Pan Cieśla + 4tys drewno
dachówka ceramiczna ceny zaczynają sie od 29 m2 czyli ok.5 tysiecy
i jak już dom bedzie stał mąż w wolnej chwili bedzie robił ściany działowe,schody, ocieplenie
Link do komentarza
Cytat

robingaz - jakie masz warunki gruntowe i jeśli możesz to powiedz jakie dałeś izolacje przeciwwilgociowe ścian fundamentowych i docieplenie od zewnątrz i od wewnątrz ?



Nie wiem icon_smile.gif Na moje oko jest spoko. Dzięki niewielkiemu spadkowi terenu, woda nie stoi i szybko spływa i wysycha. Jak kopaliśmy po obfitych opadach deszczu i śniegu ziemia była mokra tylko jakieś 15-20 cm - pod tym twarda glina.

Na zewnątrz dałem styrohard i folia budowlana, potem drenaż z geowłókniną obsypany kamyczkiem i ziemia. Wewnątrz sam piasek (60 000 litrów).

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Macie to samo na forum na górze ??

Uwaga!!! Serwisy i strony internetowe AVT Korporacja S. Z o.o. wykorzystują pliki cookies.


A co to jest te cookies? Nie jestem aż taki oświecony w tych sprawach więc proszę się nie śmiać jak durne zadałem pytanie icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

A co to jest te cookies? Nie jestem aż taki oświecony w tych sprawach więc proszę się nie śmiać jak durne zadałem pytanie icon_smile.gif


To takie pliki, które wgrywa strona internetowa do Twojej przeglądarki. Mogą służyć tylko statystyce, śledzenia Twoich preferencji, lub - w skrajnych przypadkach - inwigilacji Twojego komputera.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam,

jak się uda to zamieszczę kilka zdjęć z naszych postępów.


Już mamy szalunki a w poniedziałek (jak dobrze pójdzie) znów będziemy lać beton.

Mamy dosyć mokry teren, więc ciągle chodzą pompy i będziemy się starać wyjść jak najwyżej z poziomem zero. Jak na razie wszystko idzie zgodnie z planem icon_smile.gif

Co do kosztorysów, to wstępnie wyceniliśmy go na 350 000, ale będziemy się starali w trakcie zejść z tej kwoty.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
A myślałem, że u mnie było błoto.... tu jest hardcor icon_smile.gif

Co do kosztów: do tej pory wydałem jakieś 60 000 a w tym się zawiera: pustaki, nadproża, kominy, drzewo na dach, stemple, dachówka, wszystkie prace ziemne do chudej wylewki, oraz szambo z podpięciem do instalacji sanitarnej.

Pozostaje "tylko" beton, stal, kleje, papa i inne gadżety no i robocizna. Ruszamy w górę na przełomie maja i czerwca.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Witam wszystkich budujących.

Też zakupiłem ten projekcik. Ale budowa dopiero na wiosnę 2015 r. Teraz jesteśmy w trakcie adaptacji. Co do zmian to: likwidacja okien dachowych w pokoju z garderobą, w pralni. Te dwa pokoje sąsiadujące na poddaszu łączymy w jeden (jedno dziecko). Okno narożne zamieniamy na zwykłe. Pokrycie dachowe chcemy zrobić panelami imitującymi blachę na rąbek. Likwidujemy kominek w salonie. Ogrzewanie na 90 % pellet. Chciałbym WM, chociaż projektant nam odradzał właśnie z powodu wysokich kosztów utrzymania (serwis, czyszczenie) oraz twierdzi, że kanały trzeba czyścić gdyż zbierają się w nich grzyby i inne syfy (a ja z myślą o czystym powietrzu chciałem robić WM - ja z córką mamy alergie na grzyby i roztocza) kolejnym problemem WM to brak prądu, co na wsi się często zdarza. Natomiast trochę chore jest według mnie przepłacać za materiały o dobrej izolacyjności, skoro przy WG i tak trzeba zimne powietrze do domu wpuszczać. Także nie wiem jaką będę miał wentylacje. Tutaj mam największy znak zapytania. Dodam, że WM zakładając nie liczę na niższe koszty ogrzewania, tylko na lepszą jakość powietrza w domu (to jak z klimatyzacją w aucie też kosztuje więcej - przeglądy serwis itp.)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Witam widze robinqaz ze jestesmy na tym samym etapie budowy. Jaki strop będziesz robił? Masz już dachówkę wybraną?




Tak patrzę.... i ciekaw jestem Waszych zmian... Czy zrezygnowaliście z łazienki na dole, czy jest bez okna??


Strop na pewno nie będzie lany, a dachówka to brass amber 12V miedziana.

@Dorocia23 - nie PAN-ujemy się na forum icon_smile.gif

- z wielkości pomieszczeń jesteśmy zadowoleni w porównaniu z 48m2, które teraz mamy to szaleństwo icon_smile.gif


Kolejne zdjęcia z naszej budowy - wkrótce....
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...