Skocz do zawartości

Remont poprawa tynkow wewnetrznych


Recommended Posts

Napisano
Zwracam sie z uprzejma prosba o porade dotyczaca tynkow wewnetrznych. Cztery lata temu wprowadzilem sie do nowo wybudowanego domu w tym roku planuje wiekszy remont wnetrz oraz niewielkie zmiany. Pytanie moje dotyczy tynkow wewnetrznych z powodu bledow wykonawcy (tynk byl wykonany recznie) odkrylem ze tynk wewnetrzny jest zrobiony niedokladnie : falujace powierzchnie, krzywe narozniki, popekane sufity, nierownomiernie nalozony tynk, w niektorych miejscach gladz nie byla szlifowana tylko pomalowana. Wykonawca polozyl wartwe MP75 nastepnie wartswe megaronu finish. Czytalem o wielu metodach ale nie jestem pewien co wybrac lub czym sie kierowac chcialbym calosc poprawic tak wiec co wybrac w takiej sytuacji czy uzyc plyt kartonowo gipsowych (mocowane na klej) czy istnieje mozliwosc skorzystania z tynkow maszynowych czy tez zalecane jest reczne poprawianie. Jaki rodzaj materialow zastosowac?
Napisano
Wybór technologii i materiałów zależy przede wszystkim od wielkości nierówności. Jeśli nie przekraczają one 5 mm można ścianę wyrównać przy użyciu mas szpachlowych.

Istotna jest wtedy przyczepność starej farby do podłoża, gdyż w przypadku niedostatecznego związania z tynkiem może nastąpić odpadanie warstwy wyrównującej. W takim przypadku konieczne będzie usuniecie starej powłoki i dopiero po zagruntowaniu nałożenie szpachli.

Przy większych nierównościach rozsądnym rozwiązaniem będzie zamontowanie płyt g-k, które przy starannym ułożeniu zapewnią idealnie równą powierzchnię.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Bez realnej możliwości oceny podłoża trudno jest podać konkretne rozwiązanie wykonania renowacji.
Przy wyborze wykończenia powierzchni ścian płytami g/k mocowanych klejem unikać trzeba mocowania płyt na warstwach farby, gładzi lub słabych tynkach i powierzchniach mogących przemarzać .
Napisano
Dziekuje za odpowiedz,
Mam jeszcze pytanie jesli stan farby i tynku jest dobry czy przed kladzeniem plyt kartonowo gipsowych na klej rowniez nalezalo by powierzchnie zagruntowac?
Czy nie rownosci mozna wyrownac maszynowo np. gips natryskowy?
Co zrobic z sufitami czy polozyc fizeline a na to tynk natryskowy?
Niestety nie mam juz zaufania do recznego nakladania i szlifowania chcialbym aby zostalo to wykonane raz a dokladnie.
Napisano
Cytat

Dziekuje za odpowiedz,
Mam jeszcze pytanie jesli stan farby i tynku jest dobry czy przed kladzeniem plyt kartonowo gipsowych na klej rowniez nalezalo by powierzchnie zagruntowac?



Chyba nie chcesz kleić płytk GK do farby?
Pod płytę GK Trzeba by tą zdrapać farbę do tynku w miejscach klejenia.
Mimo kleju warto byłoby dodatkowo przykołkować.
Napisano
Nie rozumiem podejścia pmalinowskiego icon_rolleyes.gif
Piszesz, że tynk był położony niedokładnie z powodów błędów wykonawcy - jest pofalowany, źle wyończone są narożniki itp. Pewnie robił to TANI i nie sprwadzony "majster"... Winą nie jest ręczna metoda nakładania, do której nie masz - jak piszesz - zaufania... Tak jak piszesz - powinno to być wykonane raz i dokładnie - ale poprzednim razem, a nie po czterech latach... Nie widziałeś chyba jak można spieprzyć wykonanie tynku maszynowo nakładanego i jak można spartaczyć ściany, źle układając płyty GK icon_eek.gif Wszystko zależy od WYKONAWCY!!!
Rozwiązaniem Twojego problemu nie jest kładzenie płyt GK - masz za duży dom? masz za duże pomieszczenia? i koniecznie chcesz zmniejszyć je jeszcze conajmniej 10 cm (bo tyle zajmą dwie płyty i placki kleju, pozwalające wypionowanie płyt i wyrównanie nierówności narożników).
Moim zdaniem powinieneś wziąć dobrego fachowca, który dokładnie będzie wiedział co i kiedy ma zrobić, aby tynki wyglądały tak, jak Ty chcesz. Raz już zapłaciłeś za fuszerkę, wyciągnij wnioski i nie popełnij drugi raz tego samego błędu.

Fachowiec będzie wiedział, że przy naprawdę dużych odchyłkach trzeba usunąć gładź, trzeba zamocować narożniki, listwy prowadzące i równać MP75 - to jest bardzo dobry materiał i ktoś kto umie z niego korzystać, robi piękne powierzchnie. Mniejsze odchyłki wyrówna gipsem. Krzywe narożniki też można wyrównać.
Płyty GK nie są lekarstwem na wszystko - powinno używać się ich tam, gdzie potrzeba (na lekkie zabudowy, maskowanie otworów, zabudowy skosów) - a gdzie indziej tynki prawdziwe (cementowo-wapienne w "mokrych" pomieszczeniach, gipsowe lub cementowo-wapienne w pozostałych)
Napisano
Witam,
Dziekuje za odpowiedz niestety ale jestem mlodym czlowiekiem i nie znam sie na wszystkim ekipa byla polecana ale jak wzialem sie za malowanie to okazalo sie ze caly dom ma spartaczone tynki a ekipa byla obrazona ze rzadam poprawek. Zastanawiam sie jak rozpoznac dobre ekipy bo jest ich cale mnostwo, czy tylko te ktore maja certifikaty szkolen np. knauf czy baumit?gdzie szukac specjalisty ktory oszacuje co trzeba zrobic i jakim sposobem?
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,
Dziekuje za odpowiedz niestety ale jestem mlodym czlowiekiem i nie znam sie na wszystkim ekipa byla polecana ale jak wzialem sie za malowanie to okazalo sie ze caly dom ma spartaczone tynki a ekipa byla obrazona ze rzadam poprawek. Zastanawiam sie jak rozpoznac dobre ekipy bo jest ich cale mnostwo, czy tylko te ktore maja certifikaty szkolen np. knauf czy baumit?gdzie szukac specjalisty ktory oszacuje co trzeba zrobic i jakim sposobem?



Certyfikaty nie są gwarancją fachowości, szkolenie zawsze można zrobić i uzyskać dany certyfikat, a czy go ktoś wcieli w życie, to kto wie.

Dostałeś nauczkę nie zwracania uwagi jak robi się tynki , ale wiesz już jak wyglądają krzywe tynki.
Więc wiesz na co się przyglądać.
Nie musi być to płyta gk do wyrównania, bo faktycznie zmniejszy się pomieszczenie, no może nie 10 centymetrów, ale jednak.

Są zaprawy wyrównawcze, przed położeniem gładzi ale farbę trzeba usunąć, nie da się robić tego typu poprawek bez kosztów jak opisane wyżej. Edytowano przez Andrzej83 (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Zwracam sie z uprzejma prosba o porade dotyczaca tynkow wewnetrznych. Cztery lata temu wprowadzilem sie do nowo wybudowanego domu w tym roku planuje wiekszy remont wnetrz oraz niewielkie zmiany. Pytanie moje dotyczy tynkow wewnetrznych z powodu bledow wykonawcy (tynk byl wykonany recznie) odkrylem ze tynk wewnetrzny jest zrobiony niedokladnie : falujace powierzchnie, krzywe narozniki, popekane sufity, nierownomiernie nalozony tynk, w niektorych miejscach gladz nie byla szlifowana tylko pomalowana. Wykonawca polozyl wartwe MP75 nastepnie wartswe megaronu finish. Czytalem o wielu metodach ale nie jestem pewien co wybrac lub czym sie kierowac chcialbym calosc poprawic tak wiec co wybrac w takiej sytuacji czy uzyc plyt kartonowo gipsowych (mocowane na klej) czy istnieje mozliwosc skorzystania z tynkow maszynowych czy tez zalecane jest reczne poprawianie. Jaki rodzaj materialow zastosowac?



Szanowny Panie,

Jeśli nierówności są stosunkowo niewielkie, to dobrym rozwiązaniem będzie ręczne szpachlowanie ścian. Do tego celu może Pan wykorzystać wykończeniową masę szpachlową ACRYL-PUTZ® FINISZ http://www.acrylputz.pl/35/acryl-putz-finisz Przed aplikacją gładzi najlepiej zagruntować ściany przy zastosowaniu dobrej jakości preparatu gruntującego, np. Gruntu Polimerowego Uniwersalnego ACRYL-PUTZ® http://www.acrylputz.pl/74/grunt-polimerowy-uniwersalny
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Polecamy wyrównanie ścian przy pomocy szpachlowania. Do wyrównywania powierzchni ścian i sufitów w pomieszczeniach „suchych„ i „mokrych” białą wapienno-cementową zaprawę szpachlową KOMBI FINISZ którą można po wstępnym związaniu filcować /bez konieczności szlifowania i znacznego zapylenia/ oraz do ostatecznego wygładzania i wyrównywania powierzchni przed malowaniem masę szpachlową PROFINISZ.
Napisano
Cytat

Zastanawiam sie jak rozpoznac dobre ekipy bo jest ich cale mnostwo, czy tylko te ktore maja certifikaty szkolen np. knauf czy baumit?gdzie szukac specjalisty ktory oszacuje co trzeba zrobic i jakim sposobem?



Certyfikat to mogę wydać i ja, wystarczy photoshop i spisanie z interentu kilku wymagań, ewentualnie założenie strony promującej certyfikat. Wszystko można załatwić w 2 godziny icon_smile.gif
Taka jest prawda, że w naszym kraju nie ma prawa regulującego wydawanie certyfikatów. Nie oznacza to oczywiście, że jeżeli ja wydam Ci certyfikat, to on daje Ci jakiekolwiek uprawnienia. Po prostu świstek papieru, który nic nie znaczy, ale ładnie wygląda w CV, czy w tym wypadku w ofercie firmy. Podam przykład bardzo popularnego w polskim internecie certyfikatu - Rzetelna Firma. Kilka razy do mnie dzwonili, w praktyce aby dostać certyfikat trzeba:
1. Powiedzieć przez telefon, że jesteśmy rzetelni (oczywiście jest to trochę inaczej ujęte)
2. Wpłacić odpowiednią kwotę na odpowiednie konto icon_smile.gif

Oczywiście jest kilka(naście lub kilkadziesiąt) certyfikatów, których jakość jest powszechnie znana i poważana, tych nie neguję. Ale warto sprawdzić opinie o danym certyfikacie, najlepiej w miejscu innym niż strona internetowa jego wydawcy icon_smile.gif

Apropo szukania specjalisty, to tak naprawdę najlepiej szukać z polecenia. Popytaj znajomych, rodzinę, sprawdzony przez znajomych fachowiec to zawsze najpewniejsze rozwiązanie. Jeżeli nikogo takiego nie znajdziesz, to poczytaj trochę w internecie, oczywiście nie dają one całkowitej pewności (baaa, nie dają nawet 50% pewności icon_smile.gif, ale zawsze jest to kilka ciekawych rad, które można wziąć pod uwagę i problemów na które warto zwrócić uwagę.

Ja polecam jeszcze inne rozwiązanie - złóż zapytanie na oferia.pl, poczekaj kilka dni na zgłoszenia, wybierz grupę z dobrymi opiniami (pamiętaj, że opinie też można sobie samodzielnie wystawić, a założenie konta jest za free) i pogadaj z 3-4 wybranymi. Wybierz tego, który będzie brzmiał najbardziej sensownie, a potem daj na tacę w intencji remontu icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...