Skocz do zawartości

Koszt budowy domu 2021


Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
Gość młody archi
tereny naszego kraju są bardzo zróżnicowane, zależą też od lodowca dlatego każdy z Was płacił inną kwotę za fundamenty i podejrzewam że nikt nie został zrobiony w balona po prostu fundament jest lany do skały, twardego podłoża dlatego czasami potrzebne jest dużo wiecej betonu niż u "kolegi" zależy też wszystko od wysokości budynku, nawet komina. Sumując to wszystko ceny wychodzą różne. Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Gość Kaczka
Ja na tę chwilę mam stan surowy zamkniety, dachówka ceramiczna i udało mi się zamknąć w 140 tys. Dopiero kolejne koszty mnie po mału zaczynają przerażać. Tynki wewnątrz 13k. Ocieplanie z zewnątrz 27k.
Jeszcze czekam na wyceny elektryka i hydraulika ale kwota rośnie dość szybko.
Link do komentarza
Cytat

Ja na tę chwilę mam stan surowy zamkniety, dachówka ceramiczna i udało mi się zamknąć w 140 tys. Dopiero kolejne koszty mnie po mału zaczynają przerażać. Tynki wewnątrz 13k. Ocieplanie z zewnątrz 27k.
Jeszcze czekam na wyceny elektryka i hydraulika ale kwota rośnie dość szybko.

To 1/3 kasy poszła. icon_lol.gif
Link do komentarza
Gość geologia i geotechnika
Koszty budowy są różne w zależności od zastosowanych materiałów, doboru firm itp itd. Wielu jednak z Państwa zapewne nie wie na czym tak naprawdę budują swój wymarzony dom. Konkretnie chodzi tutaj o grunty, które zalegają na 1,5 - 5,0 m pod powierzchnią terenu. Bez uprzednio przeprowadzonych badań geotechnicznych nawet najlepsze materiały nie są w stanie zapobiec nagle pękającym ścianom. Ważne jest, aby przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac fundamentowych zweryfikować jakie mamy warunki gruntowo - wodne. Jakie są grunty i ich parametry. Tylko dzięki temu można uniknąć potem nieprzyjemnych sytuacji. Projektant mając te dane jest w stanie w sposób optymalny zaprojektować fundamenty. Bez badań projektuje sugerując się normami i szablonami. Jak wiemy nie wszystko da się ująć w "szablonowy sposób", gdyż każdy dom jest inny i inne warunki gruntowo - wodne są na poszczególnych działkach.
Link do komentarza
Gość Rafał
Domek 143m2 użytkowej z użytkowym poddaszem(wysokie scianki kolankowe) dach dwuspadowy z 1 lukarną,z pustaka ceramicznego 100tyś z dachem pełne odeskowanie i papa,blachodachówka +3 okna połaciowe 17tyś,okna aluplast 3 szybowe 3 uszczelkowe+ brama garażowa segmentowa wiśniowski 12 tyś(okna i brama garażowa kolor antracyt).Razem 129tyś,,Teraz jestem w trakcie tynków wewnętrznych knauf diamant 570m2 14tyś,elektryk zrobił mi instalacje elektryczną,inst alarmową i telewizyjną z 7 tyś z materiałem + muszę dołożyć jakies 2,2,5tys na osprzęt.(kolega elektryk),mój hydraulik za całą robote wezmie 3tys + cała hydraulika wyszsza półka nie marketowe.za 2 tyg wylewki 5 tyś z matreiałem kolega mi zrobi.Chciałbym się wyrobić w 300 tyś na gotowo.Trochę pomocy koleżeńskiej i damy rady.Powodzenia dla wszystkich budujących.
Głowa pęka o tego wszystkiego.
Link do komentarza
Ile artykułów tyle kosztorysów. Jak przelecimy w Google TOP10 to wszystko wygląda tak samo

A pod nimi zawsze ta sama dyskusja i tysiąc ekspertów którzy mają inne zdanie. To ja się pytam, czy istnieje w sieci jakaś kompetentna rozpiska? Bo dochodzę do wniosku że za każdym razem do takiej wyceny podchodzi się indywidualnie, zakładając z góry że i tak trzeba będzie wydać więcej +-10%.
Link do komentarza
Witam, buduje dom 130 m2 i doprowadzilem do stanu surowego zamknietego. Koszt calosci (z oknami i drzwiami wejsciowymi) to 140tys zl. Sama robocizna wyniosla 41 tys zl. Ludzie tylko z polecenia (supsr fachowcy i nie naciagali na nic, a wrecz przeciwnie) bez zadnych znizek za znajomosci. Dodam tylko, ze robilem w tym odrazu taras 36m2 z pokryciem ta sama dachowka. Poprostu trzeba chciec i miec kilka godzin wolnego jesli zapomni sie czegos z hurtowni i czlowiek jedzie. Pozdrawiam
JABBA
Link do komentarza
Gość tanaka
Dom 180m2 parterowy z poddaszem użytkowym zbudowany z bardzo dobrych mat. jak pasywny. Duże przeszklenia, nowe rozwiązania grzewcze (Gwc, reku, pompa powietrza do cwu). Dachówka ceramiczna, okna pasywne 40m2, brama garażowa Wiśniowski. Docieplony 25cm styropian podłoga, 20cm ściany, 35cm dach.. długo.by pisać. Budowany przez zaufaną ekipe. Koszt ok. 430tys. bez własnego udziału :)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Gość Planująca
Witam, planuje w przyszłym roku zacząć budowę domu 99m2 z poddaszem użytkowym, prostego bez udziwnień, będę mieć 1oo tyś, czy warto zaczynać budowe, czy starczy na stan surowy, resztę chcemy zrobić z czasem, wykończenie głównie sami? Dziękuję za odpowiedź.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Gość Magda
Witam. Mnie stan surowy wyniósł niewiele ponad 100 tys. Budowałam z ytonga, dachówka ceramiczna płaska, strop terriva, metoda gospodarcza. Wojwództwo dolnośląskie, domek 100m2 pow. użytowej.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
wyliczenia z kosmosu.
Jak ktoś jest obrotny to i 130 mk może wybudować za 100 tys zł
pomoc rodziny i jak najmniej firm wystarczy dobry murarz.
mi się udało dzięki mojemu ojcu żwir i piach za darmo ojciec wozi a ze czasami zrzucił kilka ton :) no i znajomości ceny materiałów hurt, fundament prawie za friko tylko robocizna itd pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

wyliczenia z kosmosu.
Jak ktoś jest obrotny to i 130 mk może wybudować za 100 tys zł
pomoc rodziny i jak najmniej firm wystarczy dobry murarz.
mi się udało dzięki mojemu ojcu żwir i piach za darmo ojciec wozi a ze czasami zrzucił kilka ton icon_smile.gif no i znajomości ceny materiałów hurt, fundament prawie za friko tylko robocizna itd pozdrawiam



1) równie dobrze możesz sam produkować materiały i własnymi rękoma wybudować dom, będzie jeszcze taniej
2) tego typu kalkulacje, wyliczenia są dla osób które nie będą robić na budowie nic. Jeśli chcesz coś sam zrobić z zakresu to masz po prostu oszczędność
3) co do piachu to nie ma czym się chwalić, to zwykła KRADZIEŻ. to czy zrzucisz przy okazji kilka samochodów piachu, zrobisz staruszkę czy zrobisz bank to ogólnie nie ma większego znaczenia, to zwykła kradzież tylko jest inny efekt skali (jest się mniej lub bardziej obrotnym)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Witam serdecznie. Mam pytanie do "młody" jaki stan domu kosztował cię 100tysi, i jakim cudem. nie ukrywam że planuje budowe, i szukam jak najlepszych możliwości, tzn najlepszych i najtańszych. Pozdrawiam
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Witam serdecznie. Mam pytanie do "młody" jaki stan domu kosztował cię 100tysi, i jakim cudem. nie ukrywam że planuje budowe, i szukam jak najlepszych możliwości, tzn najlepszych i najtańszych. Pozdrawiam


Na pewno SSO i jest to możliwe.
Link do komentarza
dom szkieletowy/z bala (st5.56-116m2) - SSZ, na dzień 17.11.2015r. około 106tyś. plus fundament ok. 50- 10tyś( i +/- 20 wahania cen, ale nic nie robisz). W zeszłym roku oddaliśmy z bratem jego dom, od H..ja samemu roboty(odciski i bolący kręgosłup)140m2, suporex+25cm s.grafitowy koszt SSZ około 160tyś. Ale jak przeglądam projekty dla siebie do 100m2 to mnie szlak trafia skąd ceny SSZ w przedziale nawet 200-300tyś?
Link do komentarza
rezikmo.. Tanio się da,.? co nie znaczy do d..y. weźmy np taki wimarxxxx, (dom NAGOD...) 210m2 z bala okrągłego 28cm.(drewno od około 22cm nie wymaga docieplenia) SSO-80tyś(do samodzielnego złożenia). Niestety, wszystko pocięte na wymiar i żadnych zmian nie zrobisz, ale komuś może się podobać, mógł szukać właśnie takiego rozkładu pomieszczeń. Robota własna 0(nie licząc czasu), 7szt. okien trzykomorowe, 2xdrzwi(doliczam taras) ok. 20tyś. Dach, wstępnie pokryty, doliczamy blachę ok. 10tyś., i ok. 5-10tyś. fundamenty Daje nam za DREWNIANĄ SZOPĘ około 110-115tys.
Doliczamy drobne docieplenia, prace wod-kan i el. we własnym zakresie i podstawowe wykończenie a wyjdzie nie więcej niż 160tyś.
P.S.
Licząc na tanio, nie wymagam chce to i tamto, ale sam dużo robię.. termostat z bajerami mi potrzebny, na zamówienie kosztował by 7000tyś.zł., części ok.300, płytka 100zł., a czas potrzebny na zlutowanie wszystkiego 3 dni.. każdy liczy to co mu się opłaca. Jak bym zarabiał 30tyś./miesiąc to nawet bym nie myślał o samodzielnym robieniu.
Link do komentarza
Cytat

..7tyś. albo 7000zł... zawsze się pomylę#$%^&



I znowu się pomyliłeś, bo pisze się 7 tys. To skrót od "tysiąc", nie "tyśąc".

Ale wracając do tematu - ciekawe, że ci, którzy już przepłacili tak lubią dawać opinie typu "tanio się nie da". Nawet jeśli nie da się "tanio", to zawsze da się taniej. Na przykład ruszając cztery litery na budowę i robiąc, co tylko można. icon_smile.gif Robocizna też jest droga! Do tego trzeba też być trochę obrotnym, szukać okazji, elementów używanych, np. takie stemple po czyjejś budowie zamiast do pieca, mogą zmienić właściciela. Trzeba tylko chcieć, ruszać głową i rękami. icon_smile.gif Wtedy tanio się da.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Ciekawi mnie jak niektórzy przedmówcy kalkulują: Robota własna - koszt 0 zł
Wykonując swój zawód dostaję za to pieniądze. Poświęcając swój czas na budowę nie zarabiam, a sądzę że moja praca na budowie jako osoby niewykwalifikowanej jest mniej warta niż to co mógłbym w tym czasie zarobić w swoim zawodzie. Czyli
tracę nie zarabiam. Sądzę że każdy powinien robić to co potrafi najlepiej.
Link do komentarza
Gość chcący
Mi wybudowali parterowy z poddaszem do późniejszej adaptacji domek 117mkw plus poddasze 39mkw pod klucz cena 220000zł z grzejnikami tylko musiałem dokupić kocioł. Więc da się niedrogo. Meble komletuje jeszcze do dziś.
Link do komentarza
Witajcie,
to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość icon_razz.gif. Mogę się wypowiedzieć odnośnie przybliżonych kosztów budowy dachu. A więc na powierzchnię dachu (ok 100 m2) na której została położona dachówka ceramiczna + budowa komina, osadzenie rynien, zrobienie więźby itp. koszt razem z robocizną wyniósł 40 tys zł. I jest to najtańsza oferta z 5 przedstawionych mi.
Link do komentarza
Gość Eustachy
Dobrze by było, gdyby piszący artykuł bardziej zapoznał się z technologią budowania w ogóle, a nie wypisywał niestworzonych historii. Ławy fundamentowe a ściany fundamentowe to zupełnie dwa różne elementy budowy. Ław fundamentowych nie muruje się z bloczków betonowych, tylko ściany fundamentowe. Ławy fundamentowe zawsze są żelbetowe, a ich szerokość wynika z sumy obciążeń wszystkich elementów, które ławy obciążają. Szerokość ław fundamentowych i ich zbrojenie oblicza się bardzo dokładnie, a nie bierze z kapelusza. Obliczając zbrojenie w ławach dokładnie wiemy ile stali mamy kupić, a znając szerokość, długość i wysokość ław obliczamy ile metrów sześciennych (kubików) betonu B-20 wejdzie nam do ław.
Nie piszcie bzdur, skoro na budownictwie się nie znacie.
Link do komentarza
Gość suchy
Witam,przedstawiony wyżej kosztorys jest przesadzony, jeżeli jest on wykonywany metoda gospodarczą. Podane ceny są skalkulowane z cennikiem ekip/firm zajmujących się budową domów na co dzień. Swoją opinię wnoszę z doświadczenia ,postawione 4 domy w ciągu ostatnich 4 lat metodą własnie gospodarczą z materiałów dobrej jakości cen pośrednich. Bloczki solbet, dachówki ceramiczne, dachy koperty domy o metrażu 150m2 rejon Bydgoszczy. Ceny materiałów każdego roku inne, niższe.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Dom postawiony metodą gospodarczą(parter83m a poddasze ok 60m) dach dwuspadowy,bryła prostokątna, strop monolityczny, stolarka okienna 3szybowa i kolorem. Całkowty koszt budowy to 80 000.

Dodam jeszcze, że dach jest deskowany i przykryty papą termozgrzewalną. PROJEKT TULUZA bez garażu
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam, ja zakończyłem budowę okolice warszawy firma była po za i wyszła mnie budowa 200m 2 pow. użytkowej z materiałem który wcześniej uzgodniłem stan sso 185 tyś. nic mnie nie interesowało tylko odbiory z kierownikiem .
Link do komentarza
Ja budowałem systemem gospodarskim: dom pow użytkowa 149 m2 z użytkowym poddaszem i 2 stanowiskowym garażem stan tj. dach titania, stolarka drutex 3 szyby, dachowa fakro , instalacje wod-kan-co kocioł ekogroszek, elektryka, przydomowa oczyszczalnia ścieków, podjazd z drogi wraz z przepustem drogowym, bez ocieplonego poddasza i ocieplenia domu - kosztowało mnie to razem z działkom 30 km od Krakowa : 340 000 zł zostało jeszcze sporo do zrobienia między innymi: ocieplić poddasze i dom, kominek, 2 łazienki flizy i armatura, kuchnia flizy, panele w reszcie domy, podjazd w kostce, taras i parę innych rzeczy które wyjdą w praniu ;-) a na które już nie mam kasy ;-) hehehe ale i tak jest super ;-)). Polecam budować w systemie gospodarskim jest DUŻO taniej, wystarczy popytać o ceny poszczególnych fachowców od FUNDAMENTÓW PO DACH zejdziecie do 34 000 zł nasi do 16 000 zł u majstrów z Ukrainy a to tacy sami spece jak nasi. Ja za cały dom za robociznę zapłaciłem brygadzie z okolic Sanoka 34 000 zł fajne chłopy były. O brygadzie z Ukrainy dowiedziałem się od przyszłego sąsiada któremu właśnie chłopaki zaczynają budować dom za całość 16000 zł !!!! Za docieplenie mojego domu (około 300m2) powiedzieli za robociznę 1500 zł !!!!! Sam nie wiem co o tym sądzić ;-)?
Link do komentarza
Gość Inżynier
Pisanie w artykule iż na ogół w konstrukcji są duże zapasy jest dużym nadużyciem, które opacznie zrozumiane może doprowadzi do chęci redukcji kosztów prze wykonawców/inwestorów. Poprawnie zaprojektowany budynek ma kilka kilkanaście procent zapasu nośności. Należy również w tym miejscu wspomnieć o stanie uzytkowalnosci który ma też swoje wymagania.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
Ja za dom MG Projekt Bursztyn 100 m plus garaż 450 tys, urządzenie kuchni, meble, piec gazowy, kominek z płaszczem, podłogówka,okna 3 szyby ocieplenie 20 cm szafy,ogrodzenie, podjazd,szambo,przyłącza,ogród skromny, trawa thuje. Na budowie była księgowa/rodzina i liczyła każdą śrubkę,listewkę, worek foliowy,kontener na śmieci,toy-toja nawet benzynę na moje jazdy, telefon,kawa dla robotników, światło budowlane,woda,narzędzia, rękawiczki itp itd. To jest prawdziwy koszt budowy domu!!. Uważam, że i tak nie wyszło drogo. Za te pieniądze w Warszawie kupiłbym co najwyżej 50-60 m w stanie deweloperskim.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Ja za dom MG Projekt Bursztyn 100 m plus garaż 450 tys, urządzenie kuchni, meble, piec gazowy, kominek z płaszczem, podłogówka,okna 3 szyby ocieplenie 20 cm szafy,ogrodzenie, podjazd,szambo,przyłącza,ogród skromny, trawa thuje. Na budowie była księgowa/rodzina i liczyła każdą śrubkę,listewkę, worek foliowy,kontener na śmieci,toy-toja nawet benzynę na moje jazdy, telefon,kawa dla robotników, światło budowlane,woda,narzędzia, rękawiczki itp itd. To jest prawdziwy koszt budowy domu!!. Uważam, że i tak nie wyszło drogo. Za te pieniądze w Warszawie kupiłbym co najwyżej 50-60 m w stanie deweloperskim.


Można i za 1mln postawić ten dom ale o czym to świadczy ?
Tylko o tym,że inwestorzy mają fiu bzdziu w głowie i nie zależy im na kasie.
Dom w bardzo dobrym standsrcie technicznym to koszt 2500-3000zl za m2 pow.użytkowej.
Powyżej tej kwoty to beztroska inwestorów.
Link do komentarza
Zapomniałem dodać, wliczyła nawet koszty częściowego kredytu i opłaty za pisma urzędowe oraz zużyte gumofilce i "poczęstunek" dla ekip budowlanych. Mojej roboty nie wliczałem a powinienem liczyć jakieś 10 zł za godzinę jak dla pomocnika murarza.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Zapomniałem dodać, wliczyła nawet koszty częściowego kredytu i opłaty za pisma urzędowe oraz zużyte gumofilce i "poczęstunek" dla ekip budowlanych. Mojej roboty nie wliczałem a powinienem liczyć jakieś 10 zł za godzinę jak dla pomocnika murarza.


Robisz sobie zwykłe jaja tym bardziej że pomagales budować.
To świadczy albo o Twojej głupocie albo o totalnej beztrosce jako inwestora.
Link do komentarza
Cytat

Ja za dom MG Projekt Bursztyn 100 m plus garaż 450 tys, urządzenie kuchni, meble, piec gazowy, kominek z płaszczem, podłogówka,okna 3 szyby ocieplenie 20 cm szafy,ogrodzenie, podjazd,szambo,przyłącza,ogród skromny, trawa thuje. Na budowie była księgowa/rodzina i liczyła każdą śrubkę,listewkę, worek foliowy,kontener na śmieci,toy-toja nawet benzynę na moje jazdy, telefon,kawa dla robotników, światło budowlane,woda,narzędzia, rękawiczki itp itd. To jest prawdziwy koszt budowy domu!!. Uważam, że i tak nie wyszło drogo. Za te pieniądze w Warszawie kupiłbym co najwyżej 50-60 m w stanie deweloperskim.


Tobie coś się pomerdało. Pytanie tematyczne jest jaki jest koszt budowy domu! A ty wliczasz szafy, meble kuchenne, ogród. I jeszcze jakieś narzędzia, chyba u ciebie robili fachowcy z programu Usterka gdzie przyszli wykonać usługę ale bez narzędzi i właściciel musiał użyczyć im swoich.
To nie jest prawdziwy koszt budowy domu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To jedna z najprzyjemniejszych chwil jak do tej pory Podlewanie powierzchni płyty fundamentowej. Zajmujemy się tym równe 10 dni - być może niepotrzebnie tak długo ale ciepłe i słoneczne dni powodują szybkie schnięcie betonu. Ponadto odkuwamy zabetonowane kielichy rur kanalizacyjnych, gdyż chcemy je mieć wyciągnięte już na wierzch tak aby w przyszłości bez problemu podpiąć w nie poszczególne punkty sanitarne.    
    • Faza 1.     Książka to są palety i na nich położone  dwie warstwy paneli naprzemiennie, z przesunięciem z lewej od osi budowanej bryły.      Faza 2.   Książka to są palety i na nich położone  dwie warstwy paneli naprzemiennie, z przesunięciem do prawej od osi budowanej bryły.      Nie ma problemu, na parterze będzie  lepiej schło.
    • Koniecznie! Jeśli tylko podparty panel się ugnie, to należy natychmiast wszystko rozebrać i zwiększyć ilość podkładek.  I jeszcze jedna uwaga techniczna. Podkładki należy układać w miejscach podparcia, czyli nad sobą! Albo inaczej podkładki mają wyznaczać linię pionową. Tego się należy trzymać jak się nie ma doświadczenia.
    • Nie szukałem rozmiaru paneli, ale moim zdaniem koniecznie musisz podeprzeć od samego podłoża na którym będziesz suszyć panele nie tylko na końcach paneli, ale i w dwóch, trzech miejscach na ich długości... A porada co do przekładek, którą tu wrzucił @retrofood jest dobrym wyjściem!!!     Z tym że ciąłbym raczej WZDŁUŻ...          
    • Bardzo Wam wszystkim udzielającym się dziękuję. Poprosiłem o pomoc na 4 forach, tylko tutaj wywiązała się szeroka dyskusja, która pozwala mi nabrać wiedzy i wyklarować dalszy sposób działania.   Wasza pomoc jest porównywalna do konsultacji z profesjonalnym rzeczoznawcą, to bardzo budujące, że jeszcze istnieją ludzie, którzy chcą się podzielić wiedzą i pomóc innemu człowiekowi, tak po prostu.  Bardzo możliwe, że uchronicie mnie i moją małżonkę od dotkliwych szkód, jeszcze raz serdecznie dziękuję zarówno redakcji jak każdemu kolejnemu z Was który zechciał wziąć udział w dyskusji.   Ubolewam nad tym głęboko, że jako konsument, muszę teraz świecić oczami na każdym etapie za wszystkich, poczynając od dewelopera, dostawców materiałów, a kończąc na robotach wykończeniowych i błędach w projekcie kuchni. Na każdym kroku jest babol na babolu.      1/ Wiem, że to może być trochę komiczne, ale prośba o zerkniecie, czy dobrze rozumiem jak mam tą bryłę budować z paneli do suszenia, czy nie zrozumiałem źle, bo jak już ułożę to będzie po sprawie:   FAZA pierwsza:   Na samym dnie podłoże z legarów lub palet i taką konstrukcję powiela, jedna na drugiej (końce równo do siebie dolegają nic nie wystaje poza bryłę:     FAZA DRUGA (po tygodniu?):     2/  Jest jeden mankament, muszę to suszyć w nowym lokalu nie ma innej opcji. Robiąc proces wygrzewania, zacznie posadzka parować skoczy wilgotność powietrza. Planuję ułożyć to na parterze, bo tam jest posadzka 2-3x bardziej sucha od piętra, po pierwsze suszyli ją miesiąc po zalaniu i to tak bardzo grubo suszyli, po drugie od miesiąca było centralne włączone i tam nie ma podłogi położonej więc dodatkowo odparowywało swobodnie.    3/ Czy Panowie macie może jakąś rekomendację dla podkładu oraz foli jaką po wygrzaniu powinienem zastosować?   Z wypowiedzi Pana redaktora zrozumiałem, że przy moim ogrzewaniu, może zostać ten podkład co mam:   https://www.obi.pl/podklad-pod-panele/home-inspire-podklad-pod-panele-xps-floor-protect-2-mm/p/6963565?wt_mc=gs.pla.Mieszkać.Podłogi.Panelepodłogoweipodłogidrewniane&wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=?wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=&wt_mc=gs.pla.smart.mieszkac.&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gNgPjmuvVrz-nH2cpsIg-II41wX4Q1sZEezCCQIwwLe3X36eW7gBoaApk7EALw_wcB   Teraz pytanie jaką folię tam zastosować.     PS. (ciekawostka) Wczoraj strawiłem cały dzień nad zachodzeniem w głowę braku prądu w jednym z pomieszczeń. Dzięki przypadkowi, że sąsiad na swoim segmencie zrobił zdjęcia instalacji elektrycznej na etapie stanu surowego (deweloper nie udostępni jej bo nie) i ślęcząc z detektorem kabli nad ścianami, ustaliłem, że deweloper zagipsował w ścianie jedną z puszek tzw. gniazda rozgałęźnego, gdzie jest faza i trzeba to zarobić, aby zamknąć obwód i puścić prąd na to konkretne pomieszczenie....brak słów, do dłubania dziura w ścianie, która jest wykończona w 100% pomalowana i wszystko.  Detektorem znalazłem w ścianie kabel z fazą dokładnie w miejscu w którym sąsiad ma gniazdo i zweryfikowałem na projekcie instalacji elektrycznej, że jest tam przewidziane, u mnie ściana. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...