Skocz do zawartości

Remont domu a projekty


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Remontuje mały domek, chciałbym zamontować piec dwufunkcyjny zamkniętą komorą spalania z rurą koncentryczną, czy w pomieszczenie w którym znajduje się taki piec musi jeszcze być dodatkowo wentylacja? (w budynku będzie mechaniczna z odzyskiem ciepła) czy wystarcza ta podwójna rura koncetryczna?. Budynek jest w rogi działki (tak kiedyś wybudowali) czerwona linia to granicą sąsiada. Czy mogę tam tą rurę wywalić przez ścianę ?, mam jeszcze kawałeczek działki widoczny w prawym górnym rogu (2.5x1.5). Sąsiad ma tam wielką pustą działkę za domem. Kolejna sprawa to kominiarz, na innym forum doczytałem się że takie piece nie wymagają zgody kominiarza (niby nie mają uprawnień).

mp413_Bez-nazwy-1.jpg

Napisano
Formalnie rozbudowa instalacji gazowej wymaga opracowania projektu i uzyskania pozwolenia na budowę. Kotły z zamkniętą komorą spalania mogą być montowane w pomieszczeniach o kubaturze co najmniej 6,5 m3 i wysokości 2,2
m. W pomieszczeniu takim nie musi być zapewniony dopływ powietrza zewnętrznego do spalania, ale ze względu na zainstalowanie urządzenia gazowego wymagana jest wentylacja grawitacyjna, mechaniczna lub pomieszczenie niemieszkalne musi posiadać przynajmniej okno.

Inną sprawą jest wyprowadzenie rury powietrzno-spalinowej przez ścianę w granicy działki - można tak zrobić jeśli sąsiad nie będzie zgłaszał zastrzeżeń.
Napisano (edytowany)
Cytat

Inną sprawą jest wyprowadzenie rury powietrzno-spalinowej przez ścianę w granicy działki - można tak zrobić jeśli sąsiad nie będzie zgłaszał zastrzeżeń.


Nie jest to nigdzie umocowane prawnie, żeby sąsiad miał coś na ten temat do powiedzenia. To (wyprowadzenie rury spalinowej za ścianę) akurat precyzują inne przepisy. Nigdy zgoda sąsiada icon_smile.gif Edytowano przez mirrzo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Tylko, żeby ją poprawnie zamontować i jakoś normalnie obrobić to będziesz musiał wejść na jego teren:)
Znam przypadek gdzie znajmy ma dom na granicy-dom z lat 60.
Z ścian odpada tynk itd.
Znajomy chciał to wyremontować tj. otynkować i ładnie pomalować, ale sąsiad się nie zgodził bo mu zadepcze trawnik-jeśli to w ogóle tak można nazwać (chwasto-trawa przy szosie lepiej wygląda).

Ps tak dla rozweselenia:
Przyszło mi na myśl, że jak moje drzewo stoi na granicy to owoce po stronie sąsiada są jego, a w tym przypadku końcówka komina icon_eek.gif Edytowano przez Michał12 (zobacz historię edycji)
Napisano
Dziękuje za odpowiedzi, na działkę sąsiada nie muszę wchodzić, na zdjęciu widać mam taki kawałek w prawym górnym rogu icon_smile.gif (pomieszczenie ma okno, było jeszcze wstawione jak przepisy nie regulowały odległości). Zgłosiłem już wszystko do projektanta, zobaczę co mi zaproponuje, najlepiej gdybym mógł wstawić okno jedynie z nawiewnikiem higrostatycznym, lepsze to niż dwie dziury w ścianie (na rurę koncetryczną i kratkę).
Napisano
Cytat

(pomieszczenie ma okno, było jeszcze wstawione jak przepisy nie regulowały odległości).



Problem widzę - problem !
Przepisy "od zawsze" regulowały odległość ściany z oknem od granicy i praktycznie "od zawsze" było to 4m.

I najważniejsze - przez ścianę wolno wyprowadzić tylko w przypadku, kiedy moc nominalna kotła jest mniejsza niż 21kW !
Napisano
Cytat

Problem widzę - problem !
Przepisy "od zawsze" regulowały odległość ściany z oknem od granicy i praktycznie "od zawsze" było to 4m.

I najważniejsze - przez ścianę wolno wyprowadzić tylko w przypadku, kiedy moc nominalna kotła jest mniejsza niż 21kW !



Budynek budowali w latach 60 wtedy wystarczyła zgoda sąsiada, dzisiaj nawet za zgodą nie można (są odstępstwa), tutaj problemu nie widzę. Piec będzie do cwu i podgłogówki, dom 70m2 z poddaszem.
Napisano
Wszczynasz pewien proces administracyjny, najprawdopodobniej związany z uzyskaniem PnB.

Cytat

Mieszkam w budynku mieszkalnym wybudowanym na początku lat 60, w odległości ok. 1,5 m od granicy działki, która dotychczas była gruntem rolnym. W ścianie domu znajduje się okno. Kilka lat temu sąsiad odrolnił część swojej działki i rozpoczął na niej budowę. Teraz złożył wniosek do stosownej instytucji o wydanie nakazu likwidacji okna od strony jego posesji w naszym domu.



Różnie może być. Jak masz odpowiednie kwity (wcześniejszą zgodę sąsiada), to raczej wystarczy, ale jeśli gdzieś się zawieruszyła, to może być zmartwienie.
Także jeśli projekt budowlany miał wyrysowane tam okna - jest OK, ale jeśli nie miał ..........

Moc kotła jest istotna - sprawdź jakie są typowe, bo przewyższają te 21kW.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Formalnie rozbudowa instalacji gazowej wymaga opracowania projektu i uzyskania pozwolenia na budowę. Kotły z zamkniętą komorą spalania mogą być montowane w pomieszczeniach o kubaturze co najmniej 6,5 m3 i wysokości 2,2
m. W pomieszczeniu takim nie musi być zapewniony dopływ powietrza zewnętrznego do spalania, ale ze względu na zainstalowanie urządzenia gazowego wymagana jest wentylacja grawitacyjna, mechaniczna lub pomieszczenie niemieszkalne musi posiadać przynajmniej okno.

Inną sprawą jest wyprowadzenie rury powietrzno-spalinowej przez ścianę w granicy działki - można tak zrobić jeśli sąsiad nie będzie zgłaszał zastrzeżeń.



W pomieszczeniu jest okno, jeszcze nie zostało wymienione na PCV, ale będzie i chciałbym zamontować okno z nawiewnikiem higrostatycznym. na innym forum wyczytałem że nie powinno się wentylacji mechanicznej montować w takim pomieszczeniu (rozszczelnienie gazu).
Napisano
Cytat

na innym forum wyczytałem że nie powinno się wentylacji mechanicznej montować w takim pomieszczeniu (rozszczelnienie gazu).




Nie znam takiego przepisu - zwłaszcza przy kotle gazowym z zamkniętą komorą spalania.
Napisano
Cytat

Nie znam takiego przepisu - zwłaszcza przy kotle gazowym z zamkniętą komorą spalania.



Nikt tam nie mówił o przepisach, tylko o zdrowym rozsądku, czy rozszczelnienie gazu, może być zagrożeniem przy wentylacji mechanicznej? (jeżeli w pomieszczeniu z piecem będzie wywiew?).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...