Skocz do zawartości

Remont domu a projekty


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Remontuje mały domek, chciałbym zamontować piec dwufunkcyjny zamkniętą komorą spalania z rurą koncentryczną, czy w pomieszczenie w którym znajduje się taki piec musi jeszcze być dodatkowo wentylacja? (w budynku będzie mechaniczna z odzyskiem ciepła) czy wystarcza ta podwójna rura koncetryczna?. Budynek jest w rogi działki (tak kiedyś wybudowali) czerwona linia to granicą sąsiada. Czy mogę tam tą rurę wywalić przez ścianę ?, mam jeszcze kawałeczek działki widoczny w prawym górnym rogu (2.5x1.5). Sąsiad ma tam wielką pustą działkę za domem. Kolejna sprawa to kominiarz, na innym forum doczytałem się że takie piece nie wymagają zgody kominiarza (niby nie mają uprawnień).

mp413_Bez-nazwy-1.jpg

Napisano
Formalnie rozbudowa instalacji gazowej wymaga opracowania projektu i uzyskania pozwolenia na budowę. Kotły z zamkniętą komorą spalania mogą być montowane w pomieszczeniach o kubaturze co najmniej 6,5 m3 i wysokości 2,2
m. W pomieszczeniu takim nie musi być zapewniony dopływ powietrza zewnętrznego do spalania, ale ze względu na zainstalowanie urządzenia gazowego wymagana jest wentylacja grawitacyjna, mechaniczna lub pomieszczenie niemieszkalne musi posiadać przynajmniej okno.

Inną sprawą jest wyprowadzenie rury powietrzno-spalinowej przez ścianę w granicy działki - można tak zrobić jeśli sąsiad nie będzie zgłaszał zastrzeżeń.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Inną sprawą jest wyprowadzenie rury powietrzno-spalinowej przez ścianę w granicy działki - można tak zrobić jeśli sąsiad nie będzie zgłaszał zastrzeżeń.

Rozwiń  

Nie jest to nigdzie umocowane prawnie, żeby sąsiad miał coś na ten temat do powiedzenia. To (wyprowadzenie rury spalinowej za ścianę) akurat precyzują inne przepisy. Nigdy zgoda sąsiada icon_smile.gif Edytowano przez mirrzo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Tylko, żeby ją poprawnie zamontować i jakoś normalnie obrobić to będziesz musiał wejść na jego teren:)
Znam przypadek gdzie znajmy ma dom na granicy-dom z lat 60.
Z ścian odpada tynk itd.
Znajomy chciał to wyremontować tj. otynkować i ładnie pomalować, ale sąsiad się nie zgodził bo mu zadepcze trawnik-jeśli to w ogóle tak można nazwać (chwasto-trawa przy szosie lepiej wygląda).

Ps tak dla rozweselenia:
Przyszło mi na myśl, że jak moje drzewo stoi na granicy to owoce po stronie sąsiada są jego, a w tym przypadku końcówka komina icon_eek.gif Edytowano przez Michał12 (zobacz historię edycji)
Napisano
Dziękuje za odpowiedzi, na działkę sąsiada nie muszę wchodzić, na zdjęciu widać mam taki kawałek w prawym górnym rogu icon_smile.gif (pomieszczenie ma okno, było jeszcze wstawione jak przepisy nie regulowały odległości). Zgłosiłem już wszystko do projektanta, zobaczę co mi zaproponuje, najlepiej gdybym mógł wstawić okno jedynie z nawiewnikiem higrostatycznym, lepsze to niż dwie dziury w ścianie (na rurę koncetryczną i kratkę).
Napisano
  Cytat

(pomieszczenie ma okno, było jeszcze wstawione jak przepisy nie regulowały odległości).

Rozwiń  


Problem widzę - problem !
Przepisy "od zawsze" regulowały odległość ściany z oknem od granicy i praktycznie "od zawsze" było to 4m.

I najważniejsze - przez ścianę wolno wyprowadzić tylko w przypadku, kiedy moc nominalna kotła jest mniejsza niż 21kW !
Napisano
  Cytat

Problem widzę - problem !
Przepisy "od zawsze" regulowały odległość ściany z oknem od granicy i praktycznie "od zawsze" było to 4m.

I najważniejsze - przez ścianę wolno wyprowadzić tylko w przypadku, kiedy moc nominalna kotła jest mniejsza niż 21kW !

Rozwiń  


Budynek budowali w latach 60 wtedy wystarczyła zgoda sąsiada, dzisiaj nawet za zgodą nie można (są odstępstwa), tutaj problemu nie widzę. Piec będzie do cwu i podgłogówki, dom 70m2 z poddaszem.
Napisano
Wszczynasz pewien proces administracyjny, najprawdopodobniej związany z uzyskaniem PnB.

  Cytat

Mieszkam w budynku mieszkalnym wybudowanym na początku lat 60, w odległości ok. 1,5 m od granicy działki, która dotychczas była gruntem rolnym. W ścianie domu znajduje się okno. Kilka lat temu sąsiad odrolnił część swojej działki i rozpoczął na niej budowę. Teraz złożył wniosek do stosownej instytucji o wydanie nakazu likwidacji okna od strony jego posesji w naszym domu.

Rozwiń  


Różnie może być. Jak masz odpowiednie kwity (wcześniejszą zgodę sąsiada), to raczej wystarczy, ale jeśli gdzieś się zawieruszyła, to może być zmartwienie.
Także jeśli projekt budowlany miał wyrysowane tam okna - jest OK, ale jeśli nie miał ..........

Moc kotła jest istotna - sprawdź jakie są typowe, bo przewyższają te 21kW.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Formalnie rozbudowa instalacji gazowej wymaga opracowania projektu i uzyskania pozwolenia na budowę. Kotły z zamkniętą komorą spalania mogą być montowane w pomieszczeniach o kubaturze co najmniej 6,5 m3 i wysokości 2,2
m. W pomieszczeniu takim nie musi być zapewniony dopływ powietrza zewnętrznego do spalania, ale ze względu na zainstalowanie urządzenia gazowego wymagana jest wentylacja grawitacyjna, mechaniczna lub pomieszczenie niemieszkalne musi posiadać przynajmniej okno.

Inną sprawą jest wyprowadzenie rury powietrzno-spalinowej przez ścianę w granicy działki - można tak zrobić jeśli sąsiad nie będzie zgłaszał zastrzeżeń.

Rozwiń  


W pomieszczeniu jest okno, jeszcze nie zostało wymienione na PCV, ale będzie i chciałbym zamontować okno z nawiewnikiem higrostatycznym. na innym forum wyczytałem że nie powinno się wentylacji mechanicznej montować w takim pomieszczeniu (rozszczelnienie gazu).
Napisano
  Cytat

na innym forum wyczytałem że nie powinno się wentylacji mechanicznej montować w takim pomieszczeniu (rozszczelnienie gazu).

Rozwiń  



Nie znam takiego przepisu - zwłaszcza przy kotle gazowym z zamkniętą komorą spalania.
Napisano
  Cytat

Nie znam takiego przepisu - zwłaszcza przy kotle gazowym z zamkniętą komorą spalania.

Rozwiń  


Nikt tam nie mówił o przepisach, tylko o zdrowym rozsądku, czy rozszczelnienie gazu, może być zagrożeniem przy wentylacji mechanicznej? (jeżeli w pomieszczeniu z piecem będzie wywiew?).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...