Skocz do zawartości

Remont domu a projekty


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Remontuje mały domek, chciałbym zamontować piec dwufunkcyjny zamkniętą komorą spalania z rurą koncentryczną, czy w pomieszczenie w którym znajduje się taki piec musi jeszcze być dodatkowo wentylacja? (w budynku będzie mechaniczna z odzyskiem ciepła) czy wystarcza ta podwójna rura koncetryczna?. Budynek jest w rogi działki (tak kiedyś wybudowali) czerwona linia to granicą sąsiada. Czy mogę tam tą rurę wywalić przez ścianę ?, mam jeszcze kawałeczek działki widoczny w prawym górnym rogu (2.5x1.5). Sąsiad ma tam wielką pustą działkę za domem. Kolejna sprawa to kominiarz, na innym forum doczytałem się że takie piece nie wymagają zgody kominiarza (niby nie mają uprawnień).

mp413_Bez-nazwy-1.jpg

Napisano
Formalnie rozbudowa instalacji gazowej wymaga opracowania projektu i uzyskania pozwolenia na budowę. Kotły z zamkniętą komorą spalania mogą być montowane w pomieszczeniach o kubaturze co najmniej 6,5 m3 i wysokości 2,2
m. W pomieszczeniu takim nie musi być zapewniony dopływ powietrza zewnętrznego do spalania, ale ze względu na zainstalowanie urządzenia gazowego wymagana jest wentylacja grawitacyjna, mechaniczna lub pomieszczenie niemieszkalne musi posiadać przynajmniej okno.

Inną sprawą jest wyprowadzenie rury powietrzno-spalinowej przez ścianę w granicy działki - można tak zrobić jeśli sąsiad nie będzie zgłaszał zastrzeżeń.
Napisano (edytowany)
Cytat

Inną sprawą jest wyprowadzenie rury powietrzno-spalinowej przez ścianę w granicy działki - można tak zrobić jeśli sąsiad nie będzie zgłaszał zastrzeżeń.


Nie jest to nigdzie umocowane prawnie, żeby sąsiad miał coś na ten temat do powiedzenia. To (wyprowadzenie rury spalinowej za ścianę) akurat precyzują inne przepisy. Nigdy zgoda sąsiada icon_smile.gif Edytowano przez mirrzo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Tylko, żeby ją poprawnie zamontować i jakoś normalnie obrobić to będziesz musiał wejść na jego teren:)
Znam przypadek gdzie znajmy ma dom na granicy-dom z lat 60.
Z ścian odpada tynk itd.
Znajomy chciał to wyremontować tj. otynkować i ładnie pomalować, ale sąsiad się nie zgodził bo mu zadepcze trawnik-jeśli to w ogóle tak można nazwać (chwasto-trawa przy szosie lepiej wygląda).

Ps tak dla rozweselenia:
Przyszło mi na myśl, że jak moje drzewo stoi na granicy to owoce po stronie sąsiada są jego, a w tym przypadku końcówka komina icon_eek.gif Edytowano przez Michał12 (zobacz historię edycji)
Napisano
Dziękuje za odpowiedzi, na działkę sąsiada nie muszę wchodzić, na zdjęciu widać mam taki kawałek w prawym górnym rogu icon_smile.gif (pomieszczenie ma okno, było jeszcze wstawione jak przepisy nie regulowały odległości). Zgłosiłem już wszystko do projektanta, zobaczę co mi zaproponuje, najlepiej gdybym mógł wstawić okno jedynie z nawiewnikiem higrostatycznym, lepsze to niż dwie dziury w ścianie (na rurę koncetryczną i kratkę).
Napisano
Cytat

(pomieszczenie ma okno, było jeszcze wstawione jak przepisy nie regulowały odległości).



Problem widzę - problem !
Przepisy "od zawsze" regulowały odległość ściany z oknem od granicy i praktycznie "od zawsze" było to 4m.

I najważniejsze - przez ścianę wolno wyprowadzić tylko w przypadku, kiedy moc nominalna kotła jest mniejsza niż 21kW !
Napisano
Cytat

Problem widzę - problem !
Przepisy "od zawsze" regulowały odległość ściany z oknem od granicy i praktycznie "od zawsze" było to 4m.

I najważniejsze - przez ścianę wolno wyprowadzić tylko w przypadku, kiedy moc nominalna kotła jest mniejsza niż 21kW !



Budynek budowali w latach 60 wtedy wystarczyła zgoda sąsiada, dzisiaj nawet za zgodą nie można (są odstępstwa), tutaj problemu nie widzę. Piec będzie do cwu i podgłogówki, dom 70m2 z poddaszem.
Napisano
Wszczynasz pewien proces administracyjny, najprawdopodobniej związany z uzyskaniem PnB.

Cytat

Mieszkam w budynku mieszkalnym wybudowanym na początku lat 60, w odległości ok. 1,5 m od granicy działki, która dotychczas była gruntem rolnym. W ścianie domu znajduje się okno. Kilka lat temu sąsiad odrolnił część swojej działki i rozpoczął na niej budowę. Teraz złożył wniosek do stosownej instytucji o wydanie nakazu likwidacji okna od strony jego posesji w naszym domu.



Różnie może być. Jak masz odpowiednie kwity (wcześniejszą zgodę sąsiada), to raczej wystarczy, ale jeśli gdzieś się zawieruszyła, to może być zmartwienie.
Także jeśli projekt budowlany miał wyrysowane tam okna - jest OK, ale jeśli nie miał ..........

Moc kotła jest istotna - sprawdź jakie są typowe, bo przewyższają te 21kW.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Formalnie rozbudowa instalacji gazowej wymaga opracowania projektu i uzyskania pozwolenia na budowę. Kotły z zamkniętą komorą spalania mogą być montowane w pomieszczeniach o kubaturze co najmniej 6,5 m3 i wysokości 2,2
m. W pomieszczeniu takim nie musi być zapewniony dopływ powietrza zewnętrznego do spalania, ale ze względu na zainstalowanie urządzenia gazowego wymagana jest wentylacja grawitacyjna, mechaniczna lub pomieszczenie niemieszkalne musi posiadać przynajmniej okno.

Inną sprawą jest wyprowadzenie rury powietrzno-spalinowej przez ścianę w granicy działki - można tak zrobić jeśli sąsiad nie będzie zgłaszał zastrzeżeń.



W pomieszczeniu jest okno, jeszcze nie zostało wymienione na PCV, ale będzie i chciałbym zamontować okno z nawiewnikiem higrostatycznym. na innym forum wyczytałem że nie powinno się wentylacji mechanicznej montować w takim pomieszczeniu (rozszczelnienie gazu).
Napisano
Cytat

na innym forum wyczytałem że nie powinno się wentylacji mechanicznej montować w takim pomieszczeniu (rozszczelnienie gazu).




Nie znam takiego przepisu - zwłaszcza przy kotle gazowym z zamkniętą komorą spalania.
Napisano
Cytat

Nie znam takiego przepisu - zwłaszcza przy kotle gazowym z zamkniętą komorą spalania.



Nikt tam nie mówił o przepisach, tylko o zdrowym rozsądku, czy rozszczelnienie gazu, może być zagrożeniem przy wentylacji mechanicznej? (jeżeli w pomieszczeniu z piecem będzie wywiew?).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dałbyś radę zrobić jakieś fotki?
    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...