Skocz do zawartości

Piła łańcuchowa elektryczna wywala korki


osiris

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Wiem, wiem, mam sobie wkręcić do tablicy bezpiecznik zwłoczny, tylko czy są bezpieczniki topikowe zwłoczne bo mam starego typu tablicę?
W ogóle to pluje sobie w brodę, że nie kupiłem spalinowej to było by po problemie, ale pomyślałem że mam tak małe roboty w ogrodzie, że spalinowa to była by przesada.
Nie wiedziałem jednak że spotka mnie tak niemiła niespodzianka jak wywalanie korków co kilka uruchomień pilarki.

A może za mocno naciągnąłem łańcuch i są za dużo opory przy startowaniu piły? Edytowano przez osiris (zobacz historię edycji)
Napisano
Tą piłę to masz nową czy kupiłeś używkę?
Napisano
Cytat

Piła nowiutka z Castoramy.
Czyżby jakiś feler powoduje ten problem?


Najprawdopodobniej masz za słabe bezpieczniki,ale to takie stwierdzenie na 50%. Jakiej mocy jest ta piła?
Aby się przekonać czy to wina instalacji czy piły to udaj się do sąsiada (może być i sąsiadka icon_biggrin.gif ) i tam ją podłącz. Jak będzie dobrze to wiesz co jak wywali korki u sąsiada to też wiesz co icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Najprawdopodobniej masz za słabe bezpieczniki,ale to takie stwierdzenie na 50%. Jakiej mocy jest ta piła?
Aby się przekonać czy to wina instalacji czy piły to udaj się do sąsiada (może być i sąsiadka icon_biggrin.gif ) i tam ją podłącz. Jak będzie dobrze to wiesz co jak wywali korki u sąsiada to też wiesz co icon_smile.gif


Obecnie, na mrozie, nie ma co przecinać, więc na razie nie będę eksperymentować, ale jak tylko się ociepli wsadzę topik 16A i zobaczymy co się będzie dziać.
To tyle w temacie.
Pojadę jeszcze do hurtowni elektrycznej i zakupie bezpiecznik zwłoczny, bo chyba przede wszystkim tutaj tkwi problem.
Napisano
Cytat

Najprawdopodobniej masz za słabe bezpieczniki,ale to takie stwierdzenie na 50%. Jakiej mocy jest ta piła?



Po pierwsze - podaj dane techniczne piły
po drugie - podaj dane techniczne zabezpieczenia obwodu. Co jeszcze jest z niego zasilane?
Napisano (edytowany)
Cytat

Po pierwsze - podaj dane techniczne piły
po drugie - podaj dane techniczne zabezpieczenia obwodu. Co jeszcze jest z niego zasilane?


Bezpiecznik zabezpiecza piwnicę, gdzie tylko pompka c.o. chodzi na niej.
Przy remoncie były używane różne mieszadła do kleju, przecinarki do płyt gresowych i inne cuda i nic sie niedziało o szło to wszystko na bezpieczniku automatycznym 6A.
Piła ma moc 2000 watt.

Kupiłem bezpiecznik topicowy 16A (szybki) i zobaczę co będzie.
Na Elektrodzie wyczytałem że tego typu urządzenia powinny chodzić na bezpieczniku zwłocznym przeznaczonym do maszyn. Edytowano przez osiris (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Kupiłem bezpiecznik topicowy 16A (szybki) i zobaczę co będzie.
Na Elektrodzie wyczytałem że tego typu urządzenia powinny chodzić na bezpieczniku zwłocznym przeznaczonym do maszyn.



To po co bierzesz szybki, skoro ma być zwłoczny?
Napisano (edytowany)
Cytat

To po co bierzesz szybki, skoro ma być zwłoczny?


Właśnie byłem w hurtowni elektrycznej i kupiłem parę topiców zwłocznych 6, 10 oraz 16 A.
Teraz czekam na cieplejsze dni żeby poeksperymentować z nowymi bezpiecznikami.

Mam pytanie, czy zastosowanie owych bezpieczników na normalnej tablicy jest bezpieczne dla instalacji i który amperaż zastosować dla moich potrzeb? Edytowano przez osiris (zobacz historię edycji)
Napisano
Co to znaczy "normalna" tablica? Przecież skoro jest gniazdo bezpiecznikowe, to i bezpiecznik jest na miejscu, a dokładniej mówiąc, wkładka bezpiecznikowa, bo ona od tego jest.

Piłę pewnie podłączasz za pomocą gniazda ogólnego przeznaczenia, a tam największym dopuszczalnym zabezpieczeniem jest 16 A.
Napisano (edytowany)
Czyli wszystko jasne.
Wkręcam (za szybki ) bezpiecznik zwłoczny 16A i rżnę że aż wióry lecą.

Dziękuję za pomocne podpowiedzi. Masz plusa!

Jak tylko nadarzy się okazja, puści mróz i zniknie śnieg, wypróbuję na nowo piłę i zobaczymy jak zareaguje nowy bezpiecznik. Edytowano przez osiris (zobacz historię edycji)
  • 2 lata temu...
Napisano
Cytat

Lubię budować napięcie. icon_lol.gif


Czy aby nie za bardzo budujesz to napięcie icon_biggrin.gif
Napisano
Człowieku - dwa lata cięcia chyba non-stop jak naprawił bezpiecznik, napięcie nie zeszło i nie zdążył napisać jak idzie.
Może nie wie jak wyłączyć? icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
    • Jakieś podpowiedzi propo ewentualnego wypełnienia? Ściany mają około 3cm odchyłu od pionu
    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...