Czapi Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #1 Napisano 10 stycznia 2013 Stoję przed wyborem kotła gazowego.W zasadzie mnogość tematów "jak kocioł wybrać-dwu czy jednofunkcyjny???" przyprawia mnie o mdłości ale i ja muszę sie na coś zdecydować...W zasadzie wiem tyle że wybierać będę kocioł kondensacyjny(podłogówka w całym domu).Nie chodzi mi o pomoc przy doborze mocy ale o sam sposób grzania wody użytkowej a w zasadzie o koszt Mam opinie jednego kolegi, który testował dwa rodzaje kotła-najpierw miał dwufunkcyjny, potem jednofunkcyjny z zasobnikiem.Wzielismy pod uwagę reprezentatywny okres - lato-kiedy podgrzewał tylko cwu.Po zainstalowaniu kotła z zasobnikiem koszt ogrzewania wody wzrósł prawie dwukrotnie.Oczywiście czasem narzekał na uciązliwość regulacji ciepłej wody pod prysznicem przy ogrzewaniu przepływowym,ale po zainstalowaniu baterii z termostatem było ok.Ja zastanawiam się nad ekonomicznością trzech rodzajów kotłów:I. jednof. z zasobnikiem ok 100-120l II. dwufunkc. z 2 wbudowanymi zasobnikami (np.Isotwin Condens 2x21l) III dwufunkc. z wbudowanym 1 zasobnik. warstwowym 20l(Vaillant eco Tec vcw 296+zasob. actoStor 20l).Te dwa ostatnio mają podobno dawać komfort poboru ciepłej wody, bez konieczności ogrzewania stale dużej ilości.Jestem ciekawa które z tych rozwiązań jest najbardziej ekonomiczne?Ważne jest tez to jaki tryb życia prowadzimy.Raczej ciepła woda jest potrzebna codziennie w takich samych godzinach-od rana do wieczora-codziennie ktoś jest w domu-albo ja albo mąż albo tesciowa Kąpiemy się raczej wieczorami.W ciągu dnia tylko mycie rąk czy szybkie przekąpanie pupy dzieciaka Docelowo woda dla 4 osób.Dwie łazienki w jednym pionie z bateriami termostatycznymi.W kuchni zmywarka.Kusi mnie dwufunkcyjny-bo grzeje wodę w mniejszej ilości i na konkretne potrzeby, w dużym zasobniku z kolei mam wrażenie że przez dłuższy czas grzeje sie ona bez sensu.Czy ktoś z Was miał doczynienia z dwoma rodzajami kotłów i moze mi cos podpowiedzieć o ekonomice przygotowania cwu?Czy ktos jest może uzytkownikiem tych dwóch ostatnich wymienionych kotłów??Da radę a nich raz na tydzień nalać wody do wanny??Dodam,ze mój hydraulik doradza jednofunk., twierdzi ze zużywaja tyle samo gazu....Ma rację? Link do komentarza
bajbaga Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #2 Napisano 10 stycznia 2013 Zawsze podgrzewanie CWU w zasobniku, to straty większe od podgrzewania CWU przepływowo.Wadę z różną temperaturą CWU można "załatwić" mieszaczem termostatycznym. Link do komentarza
Czapi Napisano 10 stycznia 2013 Autor Udostępnij #3 Napisano 10 stycznia 2013 Cytat Zawsze podgrzewanie CWU w zasobniku, to straty większe od podgrzewania CWU przepływowo.Wadę z różną temperaturą CWU można "załatwić" mieszaczem termostatycznym. Czy warto zainwestować w te kotły z pozycji II i III ?Chodzi o zniwelowanie tych niedogodności oczekiwania na ciepłą wodę... Link do komentarza
bajbaga Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #4 Napisano 10 stycznia 2013 Cytat Czy warto zainwestować w te kotły z pozycji II i III ?Chodzi o zniwelowanie tych niedogodności oczekiwania na ciepłą wodę... Ta (taka) wada wystąpi również z zasobnikiem - chyba, że zastosujesz cyrkulację CWU, a to dodatkowe koszty inwestycyjne i eksploatacyjne. Link do komentarza
Czapi Napisano 10 stycznia 2013 Autor Udostępnij #5 Napisano 10 stycznia 2013 Cytat Ta (taka) wada wystąpi również z zasobnikiem - chyba, że zastosujesz cyrkulację CWU, a to dodatkowe koszty inwestycyjne i eksploatacyjne. W przypadku zasobnika warstwowego też???Reasumując:Podrzewanie przepływowe wychodzi taniej.Czy to moze byc faktycznie dwukrotna róznica...? czy ktoś obliczył mniej więcej koszta obu sposobów podgrzewania wody? Link do komentarza
bajbaga Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #6 Napisano 10 stycznia 2013 Cytat W przypadku zasobnika warstwowego też???Tu chodzi o wodę zalegającą w rurach między kotłem a kranem.Czy to moze byc faktycznie dwukrotna róznica...?Przy znacznej odległości kotła od kranu + cyrkulacja - i owszem Link do komentarza
Czapi Napisano 10 stycznia 2013 Autor Udostępnij #7 Napisano 10 stycznia 2013 Ok.Dziękuję..trochę mi się wyklarowało....szkoda tylko że tak mało jest opinii uzytkowników o tych dwóch kotłach, które mnie zainteresowały....Tylko piękne słowa producentów... Link do komentarza
bajbaga Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #8 Napisano 10 stycznia 2013 Gdybym miał wybierać - wybrałbym opcję III (Vaillant eco Tec vcw 296+zasob. actoStor 20l). Link do komentarza
Czapi Napisano 10 stycznia 2013 Autor Udostępnij #9 Napisano 10 stycznia 2013 Cytat Gdybym miał wybierać - wybrałbym opcję III (Vaillant eco Tec vcw 296+zasob. actoStor 20l). Też jest to mój "faworyt".Czy znasz jakieś opinie uzytkowników??Dałoby radę z niego zrobić kąpiel w wannie od czasu do czasu? Link do komentarza
bajbaga Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #10 Napisano 10 stycznia 2013 200l wody o temp. około 60 stopni, w ciągu 10 minut !Da radę nawet codziennie i to kilka razy w ciągu doby. To takie "połączenie" wygodnej przepływówki z zaletami zasobnika.http://www.vaillant.pl/stepone2/data/downl...e/00/ecotec.pdf Link do komentarza
Czapi Napisano 10 stycznia 2013 Autor Udostępnij #11 Napisano 10 stycznia 2013 Cytat 200l wody o temp. około 60 stopni, w ciągu 10 minut !Da radę nawet codziennie i to kilka razy w ciągu doby. To takie "połączenie" wygodnej przepływówki z zaletami zasobnika.http://www.vaillant.pl/stepone2/data/downl...e/00/ecotec.pdf No właśnie to wszystko przepięknie brzmi...na stronie producenta......a praktyka.....? Link do komentarza
bajbaga Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #12 Napisano 10 stycznia 2013 Praktyka ?Każdy będzie chwalił własny wybór - bo jakże inaczej Porównywać nie ma co ani jak, bo nikt nie ma zainstalowanych równolegle takich urządzeń.Komuś trzeba zaufać - równie dobrze własnej intuicji (i potrzebom). Kocioł, to kocioł. Z jednej strony wlata zimne, z drugiej ciepłe, podgrzane jakimś paliwem.Jak ktoś ma pecha, to mu będzie szwankować najlepszy model, a jak ma szczęście to "syf" będzie długie lata bezawaryjny - to jest loteria bez reguł.Jednak uwaga. Kompakty (a ten kociołek takowym jest) posiadają (zwłaszcza markowe) podstawowa wadę. Tam są (często) dedykowane podzespoły dla danego modelu, a to powoduje, że nie ma "zamienników" (tańszych).Ps. Ja mam proste kryteria wyboru. Po analizie i pozostaniu na placu boju kilku rozwiązań - wybieram ten który podoba się najbardziej. No ale ja trochę, tak jakby, porąbany jestem Link do komentarza
Czapi Napisano 10 stycznia 2013 Autor Udostępnij #13 Napisano 10 stycznia 2013 He,he...no ŁADNY jest ten Vaillant ...a ja sie po prostu BOJĘ tej decyzji....to nie jest mała kasa a potem mogę stwierdzić że dany kocioł się nie sprawdza....No ale ryzyk-fizyk, najwyżej napiszę gdzieś opinię-może się komus przyda Link do komentarza
bajbaga Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #14 Napisano 10 stycznia 2013 Cytat ..... a potem mogę stwierdzić że dany kocioł się nie sprawdza.... A co ma się sprawdzić, lub nie Kocioł to kocioł + zbędne lub nie (kwestia uznaniowa) "wodotryski".Każdy o podobnej mocy będzie działał podobnie. Link do komentarza
Czapi Napisano 10 stycznia 2013 Autor Udostępnij #15 Napisano 10 stycznia 2013 Cytat A co ma się sprawdzić, lub nie Kocioł to kocioł + zbędne lub nie (kwestia uznaniowa) "wodotryski".Każdy o podobnej mocy będzie działał podobnie. SPRAWDZI SIĘ- czyli nie bedę narzekać.Jak będę marudzić (a to za zimna woda leci a to za gorąca) to znaczy że NIE SPRAWDZIŁ SIĘ i nie odpowiada moim wymaganiom. Link do komentarza
bajbaga Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #16 Napisano 10 stycznia 2013 To się nie sprawdzi - bo nie ma takiego kotła, który bez cyrkulacji (i to działającej cały czas = KOSZTY) sprostałby takim wymaganiom.Wobec tego, albo cyrkulacja, albo będziesz narzekała, - tyle że w przypadku wyboru tego III wariantu, przy mniejszym zużyciu gazu, dokładnie tak (tyle) samo jak w przypadku kotła z typowym zasobnikiem. Link do komentarza
solange63 Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #17 Napisano 10 stycznia 2013 no wlasnie opinii brak. ja z zaslyszanych o kotle dwufunkcyjnym slyszalam wlasnie to, ze nie da rady nagrzac duzej ilosci wody. czyli jak mamy dwie lazienki i w kazdej wanne i domownicy chca skorzystac z obu jednoczesnie, to klops. tyle, ze te opinie maja po kilka lat i moze w tej materii sie cos zmienilo u producentow. Link do komentarza
bajbaga Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #18 Napisano 10 stycznia 2013 Cytat ......... ze nie da rady nagrzac duzej ilosci wody. czyli jak mamy dwie lazienki i w kazdej wanne i domownicy chca skorzystac z obu jednoczesnie, to klops. Rozumiem, ze chodzi o przepływowe grzanie CWU - czyli to kwestia tylko i wyłącznie mocy kotła.Współczesne kotły maja modulowaną moc palników, co w zasadzie niweluje ten problem. Link do komentarza
Czapi Napisano 10 stycznia 2013 Autor Udostępnij #19 Napisano 10 stycznia 2013 Cytat To się nie sprawdzi - bo nie ma takiego kotła, który bez cyrkulacji (i to działającej cały czas = KOSZTY) sprostałby takim wymaganiom.Wobec tego, albo cyrkulacja, albo będziesz narzekała, - tyle że w przypadku wyboru tego III wariantu, przy mniejszym zużyciu gazu, dokładnie tak (tyle) samo jak w przypadku kotła z typowym zasobnikiem. No bajbaga-ja własnie pisałam o wariancie III-tam nie ma możliwości podłączenia cyrkulacji.A podobno komfort jakbyś miał typowy zasobnik. Link do komentarza
bajbaga Napisano 10 stycznia 2013 Udostępnij #20 Napisano 10 stycznia 2013 Teoretycznie jest - tylko bez sensu takie rozwiązanie, w takim układzie.Ps. Ten wariant III to taka hybryda przepływówki z pojemnościówką (z zasobnikiem). Link do komentarza
Czapi Napisano 10 stycznia 2013 Autor Udostępnij #21 Napisano 10 stycznia 2013 Cytat Teoretycznie jest - tylko bez sensu takie rozwiązanie, w takim układzie.Ps. Ten wariant III to taka hybryda przepływówki z pojemnościówką (z zasobnikiem). To pakować się w zasobnik i dokładać na cyrkulację?Zakładam że ten kocioł z wariantu III wyjdzie ekonomiczniej. Link do komentarza
bajbaga Napisano 11 stycznia 2013 Udostępnij #22 Napisano 11 stycznia 2013 Cytat To pakować się w zasobnik i dokładać na cyrkulację? Ten kociołek ma 20l zasobnik, ale podgrzewanie CWU jest przepływowe !I w tym jego siła ! Cytat To pakować się w zasobnik i dokładać na cyrkulację? Ten kociołek ma 20l zasobnik, ale podgrzewanie CWU jest przepływowe !I w tym jego siła ! Link do komentarza
Czapi Napisano 11 stycznia 2013 Autor Udostępnij #23 Napisano 11 stycznia 2013 No właśnie dlatego mnie kusi ten kocioł.. Myślę że to wystarczajaco wyeliminuje niedogodności przepływowego grzania.Ale domyślam się że ten zbiornik 20l stale jest podgrzewany...? Link do komentarza
17remi58 Napisano 15 lutego 2013 Udostępnij #24 Napisano 15 lutego 2013 Cytat No właśnie dlatego mnie kusi ten kocioł.. Myślę że to wystarczajaco wyeliminuje niedogodności przepływowego grzania.Ale domyślam się że ten zbiornik 20l stale jest podgrzewany...? Użytkuję kocioł kondensacyjny z zintegrowanym zasobnikiem 80l ładowanym warstwowo. Radziłbym Tobie zastanowić się na takim rozwiązaniem. Po pierwsze podczas podgrzewu wody wykorzystujesz to za co zapłaciłaś to znaczy kocioł kondensuje a za tym ma wyższą sprawność czyli mniej zużywa gazu. Zasobnik ładowany warstwowo nie posiada wężownicy a co za tym idzie nie jest grzany w całości . Jeśli odległość do ostatniego punktu poboru ciepłej wody nie przekracza 7 metrów to nie ma potrzeby montowania pompy cyrkulacyjnej . Jeszcze jedno kotły dwufunkcyjne nawet o mocy 28 kW nie są w stanie dostarczyć więcej niż 14 l ciepłej wody na minutę , może być mały komfort podczas korzystania z prysznica. Mam dobrze ocieplony dom o powierzchni 130 i na całości ogrzewanie podłogowe, kocioł 14 kW , 3 osobową rodzinę . W ciągu trzech lat zużycie gazu nigdy nie przekroczyło 1100 metrów sześciennych Cytat Ten kociołek ma 20l zasobnik, ale podgrzewanie CWU jest przepływowe !I w tym jego siła !Ten kociołek ma 20l zasobnik, ale podgrzewanie CWU jest przepływowe !I w tym jego siła ! Nie wiem czy w tym jest jego siła bo czy potrzebujesz czy nie kocioł cały czas pilnuje zadanej temperatury a te 20 litrów ciepłej wody jest potrzebne tylko by w chwili startu by podać od razu ciepłą wodę. A po za tym ma wszystkie wady kotła dwufunkcyjnego. Link do komentarza
Czapi Napisano 16 lutego 2013 Autor Udostępnij #25 Napisano 16 lutego 2013 Rozważyłam za i przeciw i stanęło na kotle Buderusa Logamax plus GB162 (2,7 - 45 kW) z zasobnikiem 120l.Ma modulację mocy od 17% do 100% ze zredukowaną ilością startów.Zobaczymy co na mój wybór powie hydraulik. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 16 lutego 2013 Udostępnij #26 Napisano 16 lutego 2013 (edytowany) na pewno 2,7- 45kw? sprawdziłem i widzę że to jakieś nieporozumienie....ta moc maksymalna....lepiej kupić o mniejszej mocy maksymalnej, na pewno będzie tańszy...bo z tegohttp://www.buderus.pl/files/20111205212946...ly_grzewcze.pdfwyraźnie widać, że mniejsze są tańsze...a tak jeszcze żeby skończyć temat...nie wiem jakie masz zapotrzebowanie na CO dla domu, ale ja osobiście brałbym jeszcze pod uwagę IMMERGAS VICTRIX 12 ECO PLUS 160 - kocioł modulujący od 1,9kw - 12kw z wbudowanym zasobnikiem 160l - cena od 5200złJunkers Cerapur Smart zSB 14-3C - kocioł kondensacyjny modulujący od 3,3kw - 14kw - bez zasobnika - na ceneo od 3500złten vuderus sporo droższy....dodam tylko jeszcze, że ja w swoim domu mam "kocioł" 7,6kw i w największe mrozy nie brakło mocydomy budowane wg aktualnie obowiązujących norm, mają maksymalne zapotrzebowanie na CO+CWU w okolicy 12-13kw, statystycznie 9-10kw Edytowano 16 lutego 2013 przez adiqq (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Czapi Napisano 16 lutego 2013 Autor Udostępnij #27 Napisano 16 lutego 2013 Cytat na pewno 2,7- 45kw? sprawdziłem i widzę że to jakieś nieporozumienie....ta moc maksymalna....lepiej kupić o mniejszej mocy maksymalnej, na pewno będzie tańszy...bo z tegohttp://www.buderus.pl/files/20111205212946...ly_grzewcze.pdfwyraźnie widać, że mniejsze są tańsze...a tak jeszcze żeby skończyć temat...nie wiem jakie masz zapotrzebowanie na CO dla domu, ale ja osobiście brałbym jeszcze pod uwagę IMMERGAS VICTRIX 12 ECO PLUS 160 - kocioł modulujący od 1,9kw - 12kw z wbudowanym zasobnikiem 160l - cena od 5200złJunkers Cerapur Smart zSB 14-3C - kocioł kondensacyjny modulujący od 3,3kw - 14kw - bez zasobnika - na ceneo od 3500złten vuderus sporo droższy....dodam tylko jeszcze, że ja w swoim domu mam "kocioł" 7,6kw i w największe mrozy nie brakło mocydomy budowane wg aktualnie obowiązujących norm, mają maksymalne zapotrzebowanie na CO+CWU w okolicy 12-13kw, statystycznie 9-10kw 2,7 -45 - podałam po prostu zakres mocy dla tego typu kotłów. Tam są do wyboru 3 modele:do 15, 25 i 45 kW.Ja waham się między 15 a 25kW. Doczytałam że przewymiarowanie kotła kondensacyjnego nie szkodzi w przypadku kiedy ma on spory zakres modulacji.Choć przyznam że od różnych opinii głowa mnie boli.A zdecydowałam się na Buderusa , gdyz mój hydraulik ma uprawnienia do przeglądów tych kotłów i dobrze się zna na nich.Ale wybór i tak nam zostawił.Jeszcze nie rozmawialiśmy z nim, tak więc nie wiem co on nam zaproponuje...A ten Immergas kusząca propozycja.Ja znalazłam tego Buderusa (25kw) ze sterownikiem RC35 wraz z zasobnikiem 120l za 8.800Tylko kompletnie nie znam się na sterownikach i nie wiem jaki mi potrzebny. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 16 lutego 2013 Udostępnij #28 Napisano 16 lutego 2013 Cytat 2,7 -45 - podałam po prostu zakres mocy dla tego typu kotłów. Tam są do wyboru 3 modele:do 15, 25 i 45 kW.Ja waham się między 15 a 25kW. Doczytałam że przewymiarowanie kotła kondensacyjnego nie szkodzi w przypadku kiedy ma on spory zakres modulacji.Choć przyznam że od różnych opinii głowa mnie boli.A zdecydowałam się na Buderusa , gdyz mój hydraulik ma uprawnienia do przeglądów tych kotłów i dobrze się zna na nich.Ale wybór i tak nam zostawił.Jeszcze nie rozmawialiśmy z nim, tak więc nie wiem co on nam zaproponuje...A ten Immergas kusząca propozycja.Ja znalazłam tego Buderusa (25kw) ze sterownikiem RC35 wraz z zasobnikiem 120l za 8.800Tylko kompletnie nie znam się na sterownikach i nie wiem jaki mi potrzebny. musiałabyś przypomnieć parametry swojego domu(wielkośc, ocieplenie ścian,dachu itd) ale na 99,9% 15kw ci wystarczy w zupełności...po co przepłacać?a on ci proponuje to na czym się dobrze zna....moim zdaniem wszystko zależy od tego, jaką ci cenę zaproponuje za ten kocioł... Link do komentarza
Czapi Napisano 16 lutego 2013 Autor Udostępnij #29 Napisano 16 lutego 2013 Cytat musiałabyś przypomnieć parametry swojego domu(wielkośc, ocieplenie ścian,dachu itd) ale na 99,9% 15kw ci wystarczy w zupełności...po co przepłacać?a on ci proponuje to na czym się dobrze zna....moim zdaniem wszystko zależy od tego, jaką ci cenę zaproponuje za ten kocioł... Dom po podłogach około 180m2 + 21m2 garaż.(pow.użytkowa 120m).Beton komórkowy + 15cm styropianu, dach-25cm wełny, podłoga 10cm styropianu.Podłogówka na cały dom+dodatkowe kaloryfery w łazienkach i jeden w garażu (awaryjny).Okna standardowe dwuszybowe PCV z ciepłą ramką.Zapotrzebowanie na CWU na razie na 3 osoby-docelowo na 4 Według moich wyliczeń też wyszło około 15kW.Ale przeczytałam taką informację:"Z kotłami kondensacyjnymi jest odwrotnie(niż w przypadku konwencjonylnych -przyp.) – im mniejsze jest ich obciążenie, tym większa sprawność. Przewymiarowanie kotła przynosi zatem korzyści, a nie straty: dom nie będzie niedogrzany w silne mrozy ani nie trzeba będzie przepłacać za ogrzewanie, gdy jest względnie ciepło. Z tą cechą kotła kondensacyjnego wiąże się jeszcze jedna niebagatelna oszczędność – ogrzewanie c.w.u. Kocioł kondensacyjny pracuje z tym większą sprawnością, im niższe jest jego obciążenie . Tradycyjne kotły pracują na odwrót." Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 16 lutego 2013 Udostępnij #30 Napisano 16 lutego 2013 wiesz, dla mnie to taki marketing typowy....tak klientowi wytłumaczyć, żeby płacąc więcej, cieszył się z zakupuz grubsza mogę okreslić zapotrzebowanie twojego domu na 9-10kwtyle będziesz potrzebować w największe mrozy, które są kilka dni w roku.Dla temperatury 0C jakie teraz panują, to będziesz potrzebować 4-5kw. Co z tego, że zapłacisz za coś ekstra, skoro w ogóle nie będziesz tego bonusu wykorzystywać?jakie niedogrzanie, skoro potrzebujesz 10kw, a masz 15kw? marketingowa papka...jedynie co możesz zyskać, to minimalnie szybsze nagrzewanie CWU, ale to pomijalna sprawa...a nie wiem jaka będzie oszczędność CWU w przypadku kotła o większej mocy...przy tym zakresie modulacji (od 2,9kw) nie ma znaczenia czy będzie max 15 czy 25 - tyle że za 25 zapłacisz więcej.. Link do komentarza
rybniczak Napisano 16 lutego 2013 Udostępnij #31 Napisano 16 lutego 2013 (edytowany) Czapi słuchaj co prawi adigg. Nie zawsze "większy" znaczy lepiej. Edytowano 16 lutego 2013 przez rybniczak (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Czapi Napisano 16 lutego 2013 Autor Udostępnij #32 Napisano 16 lutego 2013 Cytat wiesz, dla mnie to taki marketing typowy....tak klientowi wytłumaczyć, żeby płacąc więcej, cieszył się z zakupuz grubsza mogę okreslić zapotrzebowanie twojego domu na 9-10kwtyle będziesz potrzebować w największe mrozy, które są kilka dni w roku.Dla temperatury 0C jakie teraz panują, to będziesz potrzebować 4-5kw. Co z tego, że zapłacisz za coś ekstra, skoro w ogóle nie będziesz tego bonusu wykorzystywać?jakie niedogrzanie, skoro potrzebujesz 10kw, a masz 15kw? marketingowa papka...jedynie co możesz zyskać, to minimalnie szybsze nagrzewanie CWU, ale to pomijalna sprawa...a nie wiem jaka będzie oszczędność CWU w przypadku kotła o większej mocy...przy tym zakresie modulacji (od 2,9kw) nie ma znaczenia czy będzie max 15 czy 25 - tyle że za 25 zapłacisz więcej.. adiqq-to co zacytowałam to jest dyskusja z forum Muratora, to nie jest "papka" pochodząca od sprzedawcy, tam była dyskusja na temat przewymiarowanego kotła kondensacyjnego i padło takie stwierdzenie(zresztą nie tylko w tamtej dyskusji).Jednym słowem kondensacyjny działa sprawniej w innych warunkach niż konwencjonalny gazowy... Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 16 lutego 2013 Udostępnij #33 Napisano 16 lutego 2013 Cytat adiqq-to co zacytowałam to jest dyskusja z forum Muratora, to nie jest "papka" pochodząca od sprzedawcy, tam była dyskusja na temat przewymiarowanego kotła kondensacyjnego i padło takie stwierdzenie(zresztą nie tylko w tamtej dyskusji).Jednym słowem kondensacyjny działa sprawniej w innych warunkach niż konwencjonalny gazowy... a ty wiesz ile na tamtym forum jest instalatorów,naganiaczy i marketingowców? książkę można napisać moim zdaniem kupowanie większego, jest nieekonomicznie uzasadnione(wyższa cena)a pamiętaj że tutaj nie porównujemy kondensacyjnego ze zwykłym, tylko kondensacyjny z kondensacyjnym (tańszy z droższym) Link do komentarza
Czapi Napisano 16 lutego 2013 Autor Udostępnij #34 Napisano 16 lutego 2013 Cytat a ty wiesz ile na tamtym forum jest instalatorów,naganiaczy i marketingowców? książkę można napisać moim zdaniem kupowanie większego, jest nieekonomicznie uzasadnione(wyższa cena)a pamiętaj że tutaj nie porównujemy kondensacyjnego ze zwykłym, tylko kondensacyjny z kondensacyjnym (tańszy z droższym) No to w skrócie: teraz to mam "papkę z mózgu" Link do komentarza
17remi58 Napisano 16 lutego 2013 Udostępnij #35 Napisano 16 lutego 2013 Cytat No to w skrócie: teraz to mam "papkę z mózgu" Jeśli zdecydowałeś się na podłogówkę w całym domu / u mnie też jest tak zrobione i bardzo sobie to rozwiązanie chwalę/ to jeśli już to przede wszystkim kocioł kondensacyjny. Zapewne masz straty ciepła i wiedz że są one liczone dla najbardziej niekorzystnych warunków pogodowych, które w sezonie grzewczym występują może przez dwa tygodnie. Dlatego też tak bardzo nie sugeruj się max mocą kotła ważniejsza dla ciebie jest jego najniższa wartość modulacji im ona niższa tym lepiej gdyż w sezonie grzewczym o wiele więcej jest dni kiedy kocioł pracuje z mocą minimalną niż maksymalną. Mam kocioł z zintegrowanym zasobnikiem 80 l ładowanym warstwowo . Radził bym Tobie trochę poczytać na czym polega takie przygotowanie ciepłej wody. Link do komentarza
Czapi Napisano 16 lutego 2013 Autor Udostępnij #36 Napisano 16 lutego 2013 Cytat Jeśli zdecydowałeś się na podłogówkę w całym domu / u mnie też jest tak zrobione i bardzo sobie to rozwiązanie chwalę/ to jeśli już to przede wszystkim kocioł kondensacyjny. Zapewne masz straty ciepła i wiedz że są one liczone dla najbardziej niekorzystnych warunków pogodowych, które w sezonie grzewczym występują może przez dwa tygodnie. Dlatego też tak bardzo nie sugeruj się max mocą kotła ważniejsza dla ciebie jest jego najniższa wartość modulacji im ona niższa tym lepiej gdyż w sezonie grzewczym o wiele więcej jest dni kiedy kocioł pracuje z mocą minimalną niż maksymalną. Mam kocioł z zintegrowanym zasobnikiem 80 l ładowanym warstwowo . Radził bym Tobie trochę poczytać na czym polega takie przygotowanie ciepłej wody. Oczywiście jak na wstępie napisałam w grę wchodzi tylko kondensacyjny(właśnie ze względu na podłogówkę). Link do komentarza
17remi58 Napisano 16 lutego 2013 Udostępnij #37 Napisano 16 lutego 2013 Cytat Oczywiście jak na wstępie napisałam w grę wchodzi tylko kondensacyjny(właśnie ze względu na podłogówkę). Oczywiście jeśli chodzi o kocioł. Jednak typowe grzanie przepływowe w kotle kondensacyjnym w Twoim przypadku mija się z celem gdyż jak we wstępie napisałaś "dwie łazienki" by mieć w miarę dobry komfort ciepłej wody przygotowywanej w ten sposób to kocioł musi mieć moc min 21 kW a i tak jednocześnie nie obsłuży Tobie dwóch łazienek / sytuacja gdy dwie osoby chcą się kąpać się jednocześnie /. Jak już wspomniałem mam Junkersa 14kW z 80l zbiornikiem i mimo iż trzy osoby kąpią się po kolei to zawsze jest woda o właściwej temperaturze. Mój dom ma ok 130 mkw i roczne rachunki za gaz nie przekraczają 2300-2600 zł. Twój instalator ma rację pod warunkiem że nie mówi o zasobniku 200l ogrzewanym z kotla za pomocą węzownicy Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 17 lutego 2013 Udostępnij #38 Napisano 17 lutego 2013 Cytat No to w skrócie: teraz to mam "papkę z mózgu" Ogrzewanie to jedna kwestia a CWU to druga. Woda w podłogówce - 50-60 stopni, c.w.u. - to samo. bardzo dobrze się składa. Teaz trzeba tak to rozwiązać by na zapas nie grzać i potem bez potrzeby nie chłodzić mieszaczem. Myślę, że podgrzewanie w zasobniku to dobry pomysł - przy odpowiednim obliczeniu zużycia c.w.u. można dobrac tak wielkość zasobnika, by ubywało na bieżąco. Nie ma co przewymiarowywać - to niczemu nie słuzy - jedynie pozbyciu się gotówki.Myślę, że przy obecnych rygorach - czytaj - izolacyjności przegród - kilkanaście KW w zupełności wystarczy przy "ostrej" zimie i kąpieli połączonej z myciem talerzy. Zauważ, że od wiosny do jesieni kocioł będziee pracował jedynie na przygotowanie c.w.u.Odpowiednie wyliczenia - zapotrzebowanie na ciepło, zapotrzebowanie na c.w.u.+ symulacja sprzedawcy kotła powinny "załatwić" sprawę. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 17 lutego 2013 Udostępnij #39 Napisano 17 lutego 2013 jak na grzejniki w łazienkach będziesz puszczać temperaturę "podłogową", to kocioł będzie dużo ekonomicznie pracować, wtedy w pełni wykorzystasz zalety kondensacji, nawet mieszacz nie powinien być potrzebny - no ale to wszystko zależy jak to będzie spięte w całość... Link do komentarza
Czapi Napisano 18 lutego 2013 Autor Udostępnij #40 Napisano 18 lutego 2013 Cytat jak na grzejniki w łazienkach będziesz puszczać temperaturę "podłogową", to kocioł będzie dużo ekonomicznie pracować, wtedy w pełni wykorzystasz zalety kondensacji, nawet mieszacz nie powinien być potrzebny - no ale to wszystko zależy jak to będzie spięte w całość... Jak będę "bliżej" całej instalacji -może więcej zrozumiem, na razie wychwytuje co mogę i czytam żeby mieć jakieś tam blade pojęcie Ale dzięki!Każda sugestia jest ważna Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 18 lutego 2013 Udostępnij #41 Napisano 18 lutego 2013 Cytat Jak będę "bliżej" całej instalacji -może więcej zrozumiem, na razie wychwytuje co mogę i czytam żeby mieć jakieś tam blade pojęcie Ale dzięki!Każda sugestia jest ważna Rozumiem, że w łazience będą grzejniki tzw. suszarki? Bez podłogówki. Link do komentarza
Czapi Napisano 18 lutego 2013 Autor Udostępnij #42 Napisano 18 lutego 2013 Cytat Rozumiem, że w łazience będą grzejniki tzw. suszarki? Bez podłogówki. Podłogówka będzie wszędzie oprócz garażu-a w łazience tym bardziej!Grzejniki będą dodatkowo w łazience jako tzw. suszarki.Chyba nieporozumieniem by był cały dom w podłogówce a w łazienkach tylko kaloryfery.Ciepła podłoga w łazience to podstawa. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 18 lutego 2013 Udostępnij #43 Napisano 18 lutego 2013 Cytat Podłogówka będzie wszędzie oprócz garażu-a w łazience tym bardziej!Grzejniki będą dodatkowo w łazience jako tzw. suszarki.Chyba nieporozumieniem by był cały dom w podłogówce a w łazienkach tylko kaloryfery.Ciepła podłoga w łazience to podstawa. W łazience częstym rozwiązaniem jet podłogówka elektryczna - pomysł o tyle dobry, że nawet jesienią a nawet w chłodniejsze dni latem, gdy jeszcze ogrzewanie centralne nie jest załączane, można okresowo ustawić działanie podłogowego ogrzewania elektrycznego, które nie pobiera wiecej prądu niż "przysłowiowy czajnik z wodą".Stąd moje pytanie. Link do komentarza
Czapi Napisano 18 lutego 2013 Autor Udostępnij #44 Napisano 18 lutego 2013 Cytat W łazience częstym rozwiązaniem jet podłogówka elektryczna - pomysł o tyle dobry, że nawet jesienią a nawet w chłodniejsze dni latem, gdy jeszcze ogrzewanie centralne nie jest załączane, można okresowo ustawić działanie podłogowego ogrzewania elektrycznego, które nie pobiera wiecej prądu niż "przysłowiowy czajnik z wodą".Stąd moje pytanie. A o takim rozwiązaniu nie pomyślałam, ale stosując podłogówkę wodną w całym domu chyba nie warto pchać elektrycznej do łazienek?Myślałam za to o grzejniku (tzw. drabince) elektryczno -wodnej:Elektryczno wodny grzejnik łazienkowy Nefertiti 2000W Mixt - Atlantic...tylko trochę drogie....mam zwykłą "dmuchawę" którą włączam jesienią i wiosną do kąpieli dziecka-nagrzewa szybko i była duuużóo tańsza Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 18 lutego 2013 Udostępnij #45 Napisano 18 lutego 2013 Cytat A o takim rozwiązaniu nie pomyślałam, ale stosując podłogówkę wodną w całym domu chyba nie warto pchać elektrycznej do łazienek?Myślałam za to o grzejniku (tzw. drabince) elektryczno -wodnej:Elektryczno wodny grzejnik łazienkowy Nefertiti 2000W Mixt - Atlantic...tylko trochę drogie....mam zwykłą "dmuchawę" którą włączam jesienią i wiosną do kąpieli dziecka-nagrzewa szybko i była duuużóo tańsza Owszem ciekawa alternatywa (z ta dmuchawa bym uważał), ale podłogówkę wodną w łazience można pominąć, położyć miejscowo matę grzejną (skoro i tak bierzemy pod uwagę pobór prądu), a programator podłogówki jest bardzo elastyczny w użytkowaniu. Natomiast wykorzystać ogrzewanie wodne do zasilania grzejnika. W zimie będzie pracować grzejnik, okresowo podłogówka a latem i w chłodniejsze dni tylko okresowo podłogówka.Nie nalegam ale sugeruję. Link do komentarza
17remi58 Napisano 18 lutego 2013 Udostępnij #46 Napisano 18 lutego 2013 Cytat A o takim rozwiązaniu nie pomyślałam, ale stosując podłogówkę wodną w całym domu chyba nie warto pchać elektrycznej do łazienek?Myślałam za to o grzejniku (tzw. drabince) elektryczno -wodnej:Elektryczno wodny grzejnik łazienkowy Nefertiti 2000W Mixt - Atlantic...tylko trochę drogie....mam zwykłą "dmuchawę" którą włączam jesienią i wiosną do kąpieli dziecka-nagrzewa szybko i była duuużóo tańsza Nie wiem czy wiesz ale do typowych drabinkowych grzejników łazienkowych można zamontować specjalną grzałkę elektryczną . Ja mam takową zamontowaną i wyszło mi że jest to najprostsze rozwiązanie. Link do komentarza
Czapi Napisano 18 lutego 2013 Autor Udostępnij #47 Napisano 18 lutego 2013 Cytat Nie wiem czy wiesz ale do typowych drabinkowych grzejników łazienkowych można zamontować specjalną grzałkę elektryczną . Ja mam takową zamontowaną i wyszło mi że jest to najprostsze rozwiązanie. No widzicie, co chwila czegoś ciekawszego sie dowiaduję Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 18 lutego 2013 Udostępnij #48 Napisano 18 lutego 2013 (edytowany) Cytat Nie wiem czy wiesz ale do typowych drabinkowych grzejników łazienkowych można zamontować specjalną grzałkę elektryczną . Ja mam takową zamontowaną i wyszło mi że jest to najprostsze rozwiązanie. dokładnie to samo chciałem napisac...zakręcasz grzejnik, właczasz grzałkę i to wszystko.tylko nie mozna zapomnieć kabla doprowadzić w pobliże grzejnika Edytowano 18 lutego 2013 przez adiqq (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 18 lutego 2013 Udostępnij #49 Napisano 18 lutego 2013 Cytat dokładnie to samo chciałem napisac...zakręcasz grzejnik, właczasz grzałkę i to wszystko.tylko nie mozna zapomnieć kabla doprowadzić w pobliże grzejnika Oczywiście nalezy wspomnieć, że grzałki są z termostatem. Rozwiązanie ciekawe i godne uwagi. Panuje błędne przeświadczenie, że grzejnik poza sezonem grzewczym jest bezużyteczny.Ciekawa grzałka z przewodem zakończonym wtyczką. Wystarczy więc gniazdko elektryczne.http://www.egrzejniki.pl/pl/p/GRZALKA-ELEK...-WAT-Biala/1574Ceny jeszcze nie zaporowe - 250-300 PLN Link do komentarza
Czapi Napisano 19 lutego 2013 Autor Udostępnij #50 Napisano 19 lutego 2013 (edytowany) Cytat Oczywiście nalezy wspomnieć, że grzałki są z termostatem. Rozwiązanie ciekawe i godne uwagi. Panuje błędne przeświadczenie, że grzejnik poza sezonem grzewczym jest bezużyteczny.Ciekawa grzałka z przewodem zakończonym wtyczką. Wystarczy więc gniazdko elektryczne.http://www.egrzejniki.pl/pl/p/GRZALKA-ELEK...-WAT-Biala/1574Ceny jeszcze nie zaporowe - 250-300 PLN Cena całkiem przyjemna Warto pomyśleć.Panowie, w związku z tym że ja w tym temacie jestem cienka, powiedzcie mi czy różnią sie te dwa kotły (oprócz ceny i gabarytów ):Buderus Logamax Plus GB072a Buderus Logamax Plus GB162??? Edytowano 19 lutego 2013 przez Czapi (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się