Skocz do zawartości

Woda na płytkach podłogowych w kuchni


Recommended Posts

Rok temu kupiliśmy z żoną około 40-letni murowany dom z podłogami drewnianymi na legarach. W miarę upływu czasu robiliśmy remont; m.in. wylewki. I tak oto na przełomie maja i czerwca zdarłem starą drewnianą podłogę, pod nią była papa, którą zostawiłem, a pod papą posadzka betonowa. Na tą papę położyłem folię i zrobiłem 6cm wylewkę bez dylatacji, bo tylko tyle miejsca miałem. Na wyschniętą wylewkę położyłem płytki i wszystko było OK, do czasu kiedy odkryłem w grudniu że na tych płytkach za meblami jest woda i zielony kożuch na ścianach i plecach mebli. Umyłem to, popsikałem chlorem i gitara, kiedy to okazało się że po usunięciu wody ręcznikiem kuchennym pojawia się ona za kilka minut spowrotem. Położyłem termometr na podłodze i okazało się że jest około 10 stopni. Wogóle kuchnia jest zimna. Problem jest tylko od strony ściany zewnętrznej, która jest z siwego pustaka i cegły z kanałem pośrodku, nie ocieplona od zewnątrz, podmurówka jest obłozona płytami ceramicznymi, podłoga jest na wysokości około 60cm od gruntu.

Co moge zrobić w tej sytuacji? Bo zgniją mi nowe meble. Gdzie popełniłem błąd? Czy czeka mnie skucie podłogi i izolacja styropianem i folią, czy ocieplenie ściany zewnętrznej i podmurówki styropianem? Co zrobić w tej sytuacji, co rozwiąze problem żeby ta woda sie nie pojawiała na podłodze? Edytowano przez bodzio204 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
dużo tu się już roztrząsało o wykraplaniu pary wodnej na przegrodach budowlanych

ćwierćśrodek - kratka w cokoliku mebli i blacie przy styku ze ścianą (na całej długości ściany zewn)
półśrodek - j.w. + izolacja od zewnątrz, i to nie tylko cz.nadziema ściany, ale i podziemna
środek - j.w. + skucie posadzki, danie styropka (łącznie z wywinięciem go na ścianę i to sugerowałbym ze 4 centy)

btw - przy jakiej temperaturze powietrza w pomieszczeniu jest te 10st na płytkach?
Link do komentarza
Gość elpapiotr
Witam.

Najlepszy jest ten "korzuch".
Trzeba poczekać, aż urośnie, by później spić śmietankę z niego, ale tylko z samego wierzchu i wtedy będzie gitara.

PS. Błąd został popełniony w chwili, gdy laik bierze się za coś, o czym nie ma zielonego pojęcia. Czerwonego też.
Link do komentarza
Cytat

Najlepszy jest ten "korzuch".
Trzeba poczekać, aż urośnie, by później spić śmietankę z niego, ale tylko z samego wierzchu i wtedy będzie gitara.

PS. Błąd został popełniony w chwili, gdy laik bierze się za coś, o czym nie ma zielonego pojęcia. Czerwonego też.



Staram się pisać poprawnie jeśli chodzi o ortografię, a byk sie każdemu może zdarzyć.
Znam sie na wielu kwestiach, ale w budowlance jestem noga. Jak widać pomoc kolegów i wiedza z internetu to za mało.


Cytat

btw - przy jakiej temperaturze powietrza w pomieszczeniu jest te 10st na płytkach?



No własnie, tu też był problem. Były grzejniki tzw faviery i mimo że grzały to nie oddawały ciepła. Miesiąc temu zmieniłem je na aluminiaki dając 12 żeberek na 12m2 które jest w kuchni. Temperatura jest około 17-21 stopni w zalezności od pory dnia/nocy. Kocioł węglowy, więc nie grzeje jednostajnie.
Link do komentarza
Kondensacja pary wodnej na chłodniejszych elementach ścian i podłogi to efekt przede wszystkim złej wentylacji pomieszczenia.

Przy założeniu, że temp. zimnych ścian wynosi 10 st C to wilgotność względna powietrza (przy średniej temp. w pomieszczeniu na poziomie 20 st C) nie może przekroczyć 50% - powyżej tej wartości nastąpi efekt "zaparowanych szyb".

Gdy temp. wewnętrzna jest jeszcze wyższa to wilgotność względna musi być jeszcze mniejsza. Rozwiązanie problemu sprowadza się do obniżenia wilgotności względne w kuchni oraz podwyższenia temperatury zimnych elementów.

Poza zapewnieniem dostatecznej wentylacji można:
- wymusić cyrkulacje powietrza za szafkami
- ocieplić zimne części ściany i podłogi.
- zamontować dodatkowe ogrzewanie w tych miejscach np.w formie rur c.o. lub elektrycznych listew grzejnych.
Link do komentarza
tu masz tabelę (nie sugeruj się że to o czymś innym)

w zależności od temp powietrza i podłoża masz podane temp punktu rosy, czyli przy jakiej wilgotności wykrapla się para, unikając wartości z tabeli, unikniesz skraplania się tej pary

dla zrozumienia
podałeś, ze temp od 17 do 21 st - załóżmy 20 (pierwsza kolumna od lewej)
temp płytek 10st (lecisz wierszem tej temp 20 w prawo aż do wartości jak najbliższej temp płytek)
patrzysz do góry na wilgotność i wiesz, że dla 20 st temp powietrza i 10st temp płytek, punkt rosy wychodzi dla wilgotności wzgl pomiędzy 50 a 60%, można interpolować określić dokładną wilgotność
przyjmuje się, że optymalna wilgotość to 45-65%, czyli jako tako sie mieścisz

ale dla 17 stopni powietrza (zakładając dalej 10 st posadzki) te wartości raczej przekraczasz (bo pom 60 a 70%)
kup higrometr i mierz wilgotność

mozna też w drugą stronę - jakiej temp unikać, aby para wodna się nie skropliła, taka zabawa w ciciubabkę icon_smile.gif

a zapobieganie - to podniesienie temp posadzki (czyli docieplenie ścian, podłogi), może minimalna walka z wilgotnością powietrza,
ale z wentylacją raczej wielkich problemów nie masz,
może zrób to co pisałem - zwentyluj przestrzeń za szafkami poprzez kratki w cokoliku i blacie, czasami to pomaga (miej lub bardziej skutecznie)

pewnie gdybyś miał ogrzewanie podłogowe to tematu by nie było, może w kwestii strat ciepła




z tą złą wentylacją to bym się tak Panie Expercie nie rozpędzał
Link do komentarza
Wentylacja w pomieszczeniu jest, dodatkowo okno jest na mikro otwarte. Link z "tabelą" nie działa.
Wyniosłem 2 szafki, wytarłem płytki i za kilkanaście minut znów była woda, do tego cały róg obu ścian jest zimny do wysokości około 50-60cm i mokry do wysokości około 20cm.
Wydaje mi się że jedynym rozwiązaniem bez kucia będzie izolacja elewacji styropianem i dysperbitem. Ale to na jesień po letnim suszeniu, a jak nie pomoże to nowa wylewka z izolacją termiczną.

Bardzo dziękuję za pomoc, wszystkie rady biorę pod uwagę.
Sorry; link działa na innej przeglądarce. Edytowano przez bodzio204 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

cały róg obu ścian jest zimny do wysokości około 50-60cm i mokry do wysokości około 20cm.



i wcześniej:

Cytat

Problem jest tylko od strony ściany zewnętrznej, która jest z siwego pustaka i cegły z kanałem pośrodku, nie ocieplona od zewnątrz, podmurówka jest obłozona płytami ceramicznymi, podłoga jest na wysokości około 60cm od gruntu.




Wychodzi na to, albo raczej może wychodzić na to, że gdzieś do warstwy izolacji powietrznej (tego kanału) dopływa powietrze z zewnątrz. Ta pustka między ścianami - kanał jak go nazwałeś - musi być szczelna.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Rok temu kupiliśmy z żoną około 40-letni murowany dom z podłogami drewnianymi na legarach. W miarę upływu czasu robiliśmy remont; m.in. wylewki. I tak oto na przełomie maja i czerwca zdarłem starą drewnianą podłogę, pod nią była papa, którą zostawiłem, a pod papą posadzka betonowa. Na tą papę położyłem folię i zrobiłem 6cm wylewkę bez dylatacji, bo tylko tyle miejsca miałem. Na wyschniętą wylewkę położyłem płytki i wszystko było OK, do czasu kiedy odkryłem w grudniu że na tych płytkach za meblami jest woda i zielony kożuch na ścianach i plecach mebli. Umyłem to, popsikałem chlorem i gitara, kiedy to okazało się że po usunięciu wody ręcznikiem kuchennym pojawia się ona za kilka minut spowrotem. Położyłem termometr na podłodze i okazało się że jest około 10 stopni. Wogóle kuchnia jest zimna. Problem jest tylko od strony ściany zewnętrznej, która jest z siwego pustaka i cegły z kanałem pośrodku, nie ocieplona od zewnątrz, podmurówka jest obłozona płytami ceramicznymi, podłoga jest na wysokości około 60cm od gruntu.

Co moge zrobić w tej sytuacji? Bo zgniją mi nowe meble. Gdzie popełniłem błąd? Czy czeka mnie skucie podłogi i izolacja styropianem i folią, czy ocieplenie ściany zewnętrznej i podmurówki styropianem? Co zrobić w tej sytuacji, co rozwiąze problem żeby ta woda sie nie pojawiała na podłodze?


Proszę spróbowac pomalowac sufit Farbą Antykondensacyjna.
Pomaga ona w wymianie gazowej z jednej strony pochlaniajac nadmiar pary wodnej w pomieszczeniu a z drugiej wielokrotnie zwiekszajac odparowywanie wilgoci ze swojego wnetrza. Potrafi zmagazynowac do 0.5L wody na 1 m2. Mozna u nas kupic taki produkt. Zapraszam do kontaktu.
Link do komentarza
Cytat

Umyłem to, popsikałem chlorem i gitara, kiedy to okazało się że po usunięciu wody ręcznikiem kuchennym pojawia się ona za kilka minut spowrotem.


tak suma sumarum inaczej wyglądają wykroplenia inaczej wygląda woda wypływająca z dołu , piszesz posadzka 60 cm nad gruntem , czyli woda nie z dołu.
rozszczelnione okna to może być zbyt mało
dodatkowo jak wyglądają ściany same w sobie bo taka ilość wilgoci skądś się musi brać.
przeprowadź obrzęd gromniczny zrób fotę od zewnątrz tych kiepskich ścian
zrób fotę od wewnątrz i do tematu jeszcze warto wrócić
pozdrawiam
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Wraz z nastaniem wiosny objawy ustąpiły. Wszystko wskazuje na to że ściana zimą przemarzała, a że była zasłonieta meblami to nie dochodziła do niej temperatura z ogrzewania. Jeśli dobrze pójdzie to sie ociepli i odizoluje ściane i fundament tego lata styropianem i powinno pomóc




czyli diagnoza postawiona teraz tylko leczyć
ocieplenie 2
poprawienie wentylacji 1

samo ocieplenie bez wentylacji może nie pomóc w 100% , a wentylacja być musi bo się człek udusi icon_smile.gif
pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...