Kubulus Napisano 29 grudnia 2012 Udostępnij #1 Napisano 29 grudnia 2012 Witam. Na wiosnę zaczynam kopać fundamenty. Będą one wylewane od dna wykopu aż pod samą powierzchnię gruntu z litego betonu. Nad grunt będą wyciągnięte i wyrównane do poziomu bloczkami. Problem w tym, że teren od jednego końca domu do drugiego ma 70 cm różnicy w poziomie i tutaj moje pytanie. Czy na całej długości domu (pamiętajmy o spadzie) mogę kopać na 1,2 metra pod powierzchnią gruntu i wtedy ława ze zbrojeniem będzie leżała na dnie wykopu pod takim samym spadkiem jaki jest na powierzchni gruntu. Czy też ta ława musi na dole być wypoziomowana? Wtedy fundament w jednym końcu musiałby mieć 1,2 a w drugim 1.9m. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Z góry dzięki. Link do komentarza
demo Napisano 31 grudnia 2012 Udostępnij #2 Napisano 31 grudnia 2012 (edytowany) A jak masz w projekcie ? , czy robisz samowolkę budowlaną ?. Edytowano 31 grudnia 2012 przez demo (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
vip42 Napisano 31 grudnia 2012 Udostępnij #3 Napisano 31 grudnia 2012 Projektant za to odpowiada i musisz takie info mieć w projekcie Link do komentarza
r-32 Napisano 31 grudnia 2012 Udostępnij #4 Napisano 31 grudnia 2012 Podpucha ? Bo na odwalenie TAKIEGO babola to nie wiem kto wpadł Nie słyszałem żeby ława mogła nie trzymać poziomu ...wogóle to jak to wylać - nie do poziomu ? (jeszcze z taaaakim upadem ) Aaaacha ! Krzywo wykopać , wrzucić pare drutów i laaaaać , aż będzie poziom ? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 31 grudnia 2012 Udostępnij #5 Napisano 31 grudnia 2012 Powinien być fundament schodkowy albo wykop równy a nie po spadku. Cytat A jak masz w projekcie ? , czy robisz samowolkę budowlaną ?. Projekt to raczej tego nie uwzględnia.Dopiera adaptacja budynku do danej działki powinna odpowiedzieć na to pytanie. Link do komentarza
retrofood Napisano 31 grudnia 2012 Udostępnij #6 Napisano 31 grudnia 2012 Cytat Projekt to raczej tego nie uwzględnia.Dopiera adaptacja budynku do danej działki powinna odpowiedzieć na to pytanie. Adaptacja jest częścią projektu (po uzyskaniu pozwolenia na budowę). Zresztą, w samym projekcie też powinny być naniesione zmiany. Link do komentarza
demo Napisano 31 grudnia 2012 Udostępnij #7 Napisano 31 grudnia 2012 Różnica w poziomie 0,7 metra to tak naprawdę żaden problem . Z tej niższej strony zdejmujesz tylko humus i kopiesz poziomo ile trzeba . Po zalaniu tam gdzie niżej tylko obsypujesz i tyle żadne tam schodkowe fundamenty na które chyba trzeba mieć osobny projekt . Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 31 grudnia 2012 Udostępnij #8 Napisano 31 grudnia 2012 Cytat Adaptacja jest częścią projektu (po uzyskaniu pozwolenia na budowę). Zresztą, w samym projekcie też powinny być naniesione zmiany. Miałem na myśli projekt gotowy,taki jak kupujesz .A autor tematu to raczej ma już a raczej powinien mieć naniesione zmiany skoro na wiosnę ma zamiar kopać fundamenty (tak domniemywam) chyba ,że adaptacja była robiona tak na sztukę aby była. Cytat Różnica w poziomie 0,7 metra to tak naprawdę żaden problem . Z tej niższej strony zdejmujesz tylko humus i kopiesz poziomo ile trzeba . Po zalaniu tam gdzie niżej tylko obsypujesz i tyle żadne tam schodkowe fundamenty na które chyba trzeba mieć osobny projekt . Może i masz racje tak samo jak i ja Ale ,żeby coś konkretnego napisać to nie wiadomo po pierwsze jaki duży ten dom jest a po drugie jakiego rodzaju jest grunt. Link do komentarza
Draagon Napisano 1 stycznia 2013 Udostępnij #9 Napisano 1 stycznia 2013 Poziom musi być Ja bym to widział tak:1) usuwasz całosć ziemi z tej niby skarpy ( tą różnicę 70cm )2) robisz wykopy pod ławę na głębokość 50cm 4) wkładasz zbrojenie i zalewasz betonem.i teraz możesz:5) robić szalunki obsypać je ziemią i zalać betonem do własciwej wysokości5a wymurować z bloczków fundamentowych 5b połączenie obu metod: wymurować narożniki z bloczka, dostawić szalunki i zalać betonemJak masz ekipę do tych robót to bym ci radził wybrać metodę 5a Na sam koniec zasypujesz wystającą część fundamentów - o ile masz miejsce na działce Link do komentarza
r-32 Napisano 1 stycznia 2013 Udostępnij #10 Napisano 1 stycznia 2013 Cytat Poziom musi być Ja bym to widział tak:1) usuwasz całosć ziemi z tej niby skarpy ( tą różnicę 70cm )2) robisz wykopy pod ławę na głębokość 50cm 4) wkładasz zbrojenie i zalewasz betonem.i teraz możesz:5) robić szalunki obsypać je ziemią i zalać betonem do własciwej wysokości5a wymurować z bloczków fundamentowych 5b połączenie obu metod: wymurować narożniki z bloczka, dostawić szalunki i zalać betonemJak masz ekipę do tych robót to bym ci radził wybrać metodę 5a Na sam koniec zasypujesz wystającą część fundamentów - o ile masz miejsce na działce ...co Ty tam Wieeeesz ...0,7metra to pikuś , a poziomice są dla frajerów Czy jest na sali lekarz ? (admin) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 1 stycznia 2013 Udostępnij #11 Napisano 1 stycznia 2013 Cytat Powinien być fundament schodkowy albo wykop równy a nie po spadku.Projekt to raczej tego nie uwzględnia.Dopiera adaptacja budynku do danej działki powinna odpowiedzieć na to pytanie. Nie rozumiem, nie ma rzutu ław fundamentowych i przekroju ???? I zbrojenia ław też nie ma ???? I o rodzaju posadowienia też nie ma mowy w projekcie. Link do komentarza
Draagon Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #12 Napisano 2 stycznia 2013 (edytowany) Cytat ...co Ty tam Wieeeesz ...0,7metra to pikuś , a poziomice są dla frajerów Czy jest na sali lekarz ? (admin) Nie bardzo rozumiem o co chodzi w twojej odpowiedzi Mi chodziło o coś takiego.A na sam koniec po wykonaniu fundamentu zasypać/obsypać ścianę fundamentową by uzyskać odpowiednią wysokość dla strefy przemarzania Edytowano 2 stycznia 2013 przez Draagon (zobacz historię edycji) Link do komentarza
r-32 Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #13 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat Nie bardzo rozumiem o co chodzi w twojej odpowiedzi Mój post - to komentarz do tego : Cytat Różnica w poziomie 0,7 metra to tak naprawdę żaden problem . Z tej niższej strony zdejmujesz tylko humus i kopiesz poziomo ile trzeba . Po zalaniu tam gdzie niżej tylko obsypujesz i tyle żadne tam schodkowe fundamenty na które chyba trzeba mieć osobny projekt . My sie tu pocimy , żeby zrozumiale wyjaśnić - a tu - babol goni babola . Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #14 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat A ja mam do ciebie dwa pytania .1.) Co nazywasz babolem i dlaczego ?.2.) Jesteś xxxxxx czy tylko internetowo-forumowym xxxxxx ? . Kultura nie boli. Proszę o powściągliwość. Link do komentarza
demo Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #15 Napisano 2 stycznia 2013 (edytowany) Cytat Czy jest na sali lekarz ? (admin) Podobnie jak Draagon nie wiem za bardzo o co ci chodzi , ale na wszelki wypadek zapytam czy ty aby nie sugerujesz że jestem chory ? . No więc może odpowiesz jednak na pytanie nr. 1 cytowane przez redakcję a mojego autorstwa .Myślę też że zwrot użyty przez ciebie : Cytat My sie tu pocimy , żeby zrozumiale wyjaśnić jest w odniesieniu do twojej osoby , użyty mocno na wyrost . Edytowano 2 stycznia 2013 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #16 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat Podobnie jak Draagon nie wiem za bardzo o co ci chodzi , ale na wszelki wypadek zapytam czy ty aby nie sugerujesz że jestem chory ? . No więc może odpowiesz jednak na pytanie nr. 1 cytowane przez redakcję a mojego autorstwa .Myślę też że zwrot użyty przez ciebie :jest w odniesieniu do twojej osoby , użyty mocno na wyrost . Merytorycznie poproszę, starczy już tych cytatów do cytatów. Wracając do fundamentu.1. posadowienie należy uzależnić od rodzaju gruntu i poziomu wód gruntoych czyli - warunki gruntowo-wodne.2. fundamenty schodkowe - tutaj chyba działanie na wyrost. Popularna metoda przy budynku częściowo-podpiwniczonym lub przy większych spadkach w celu oszczedności.3. Tu prawdopodobnie wystarczy poziomy fundament poniżej strefy przemarzania i to co wystaje nalezy obsypać.4. Kierownik budowy- gdzie jest kierownik budowy?5. Wszelkie adaptacje i zmiany to nie zabawa w "Adama Słodowego", tylko projekt wykonany przez osobę uprawnioną"Warunki wodno - gruntoweW ramach adaptacji projektu gotowego do warunków miejscowych niezbędne jest również określenie rodzaj gruntu i sposobu posadowienia obiektu oraz nośności gruntu, na którym będą posadowione fundamenty. Warunki te określić może projektant lub geolog (przy wielkich obiektach wymagana jest dokumentacja geotechniczna).Na podstawie dokonanych ustaleń zostaną dostosowane fundamenty wybranego przez Państwa projektu do warunków gruntowych panujących na działce. Może się okazać, iż ze względu na nośność gruntu trzeba będzie dokonać pewnych zmiany w fundamentach budynku lub poziom wody grntowej spowoduje, iż budynek będzie wymagał pewnych zmian.Czynność do wykonaniaMuszą Państwo zleć projektantowi, posiadającemu uprawnienia architektoniczne i konstrukcyjno-budowlane, adaptację wybranego projektu według swoich potrzeb i adekwatnie do warunków gruntowo-wodnych, jakie występują w miejscu lokalizacji projektowanego obiektu.".I teraz opcjonalnie, niektóre urzędy powiatowe mogą wymagać:- przeprowadzenie badań gruntów z określeniem poziomu wód gruntowych- wykonania adaptacji posadowienia fundamentów- wykonanie adaptacji konstrukcji do warunków posadowienia Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #17 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat Nie rozumiem, nie ma rzutu ław fundamentowych i przekroju ???? I zbrojenia ław też nie ma ???? I o rodzaju posadowienia też nie ma mowy w projekcie. To był mój pierwszy post w tym temacie ,tak odruchowo napisany Cytat Może i masz racje tak samo jak i ja Ale ,żeby coś konkretnego napisać to nie wiadomo po pierwsze jaki duży ten dom jest a po drugie jakiego rodzaju jest grunt. Ale po rozpoznaniu tematu napisałem. Cytat Miałem na myśli projekt gotowy,taki jak kupujesz .A autor tematu to raczej ma już a raczej powinien mieć naniesione zmiany skoro na wiosnę ma zamiar kopać fundamenty (tak domniemywam) chyba ,że adaptacja była robiona tak na sztukę aby była. I jeszcze to ,tez napisałem A resztę to już Ty dopełniłeś opisując problem profesjonalnie.Tylko co tego naszego pisania ,skoro autor tematu nie daje oznak życia. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #18 Napisano 2 stycznia 2013 Cytat To był mój pierwszy post w tym temacie ,tak odruchowo napisany Ale po rozpoznaniu tematu napisałem.I jeszcze to ,tez napisałem A resztę to już Ty dopełniłeś opisując problem profesjonalnie.Tylko co tego naszego pisania ,skoro autor tematu nie daje oznak życia. Oby ktoś skorzystał - teraz urzędy powiatowe to Państwa w Państwie (a przynajmniej początkujący inwestor może odnieść czasem takie wrażenie) i trzeba pod ich dyktando papierologię uprawiać. Co nie zmienia faktu, że mają specjalnych "śledczych" i czasem ci śledczy idą w teren Węch ustawiony na nowe place budowy - to nie żart. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 stycznia 2013 Udostępnij #19 Napisano 2 stycznia 2013 A miało się podobno lepiej i prościej budować ,znaczy się załatwiać PnB. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #20 Napisano 3 stycznia 2013 Cytat A miało się podobno lepiej i prościej budować ,znaczy się załatwiać PnB. I załatwiamy w "jednym okienku". Pod tym względem Polska jest na szarym końcu - i nie wyssałem tego z palca. To w zasadzie off topic ale czasami wracamy do tego zagadnienia "zbierając" dokumenty. Link do komentarza
Kubulus Napisano 3 stycznia 2013 Autor Udostępnij #21 Napisano 3 stycznia 2013 witam Dzięki, że mój temat spotkał się z takim zaciekawieniem. Zapomniałem napisać, że przy różnicy w terenie 70cm długość domu to 13,5 m co daje odchył od poziomu ok. 3 stopnie. Uważam że przy tak znikomym spadku nie ma mowy o zjeżdżaniu budynku tym bardziej, że dom będzie stał na wzniesieniu a grunt to żwir dołem tak twardy że szpadel ciężko wbić. Wody gruntowe podobno dopiero 5-6m pod powierzchnią terenu. Jeśli chodzi o moje pomysły to wynikają z oszczędności i tego, że co się da to będę robił sam (nie każdy jest milionerem). A to, że trochę niezgodne z projektem to wybaczcie,ale nie oszukujmy się - kierownik dostaje kasę, kierownik wpis zrobi - oczywiście jeśli się to nie zawali, a jestem przekonany, że się na pewno nie zawali. Link do komentarza
r-32 Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #22 Napisano 3 stycznia 2013 Cytat witam Dzięki, że mój temat spotkał się z takim zaciekawieniem. Zapomniałem napisać, że przy różnicy w terenie 70cm długość domu to 13,5 m co daje odchył od poziomu ok. 3 stopnie. Uważam że przy tak znikomym spadku nie ma mowy o zjeżdżaniu budynku tym bardziej, że dom będzie stał na wzniesieniu a grunt to żwir dołem tak twardy że szpadel ciężko wbić. Wody gruntowe podobno dopiero 5-6m pod powierzchnią terenu. Jeśli chodzi o moje pomysły to wynikają z oszczędności i tego, że co się da to będę robił sam (nie każdy jest milionerem). A to, że trochę niezgodne z projektem to wybaczcie,ale nie oszukujmy się - kierownik dostaje kasę, kierownik wpis zrobi - oczywiście jeśli się to nie zawali, a jestem przekonany, że się na pewno nie zawali. Doczytałeś ,że "Różnica w poziomie 0,7 metra to tak naprawdę żaden problem" ? "Z tej niższej strony zdejmujesz tylko humus" - to też ważne ! bo granica przemarzania - to ponoć jakaś bzdura ? Uważasz teraz , że możesz zrobić fundament po skosie ? Z upadem ? na szpadel i szlus ?PSBrawo demo ! To Forum czytają tysiace ludzi ! Tak się rodzą babole ... Link do komentarza
demo Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #23 Napisano 3 stycznia 2013 (edytowany) Cytat Doczytałeś ,że "Różnica w poziomie 0,7 metra to tak naprawdę żaden problem" ? "Z tej niższej strony zdejmujesz tylko humus" - to też ważne ! bo granica przemarzania - to ponoć jakaś bzdura ? No masz a ten dalej swoje ,człeku jeden co ty piszesz ? , napisałem wyraźnie że z tej niższej strony czyli tam gdzie jest ten fundament płytko po zdjęciu humusu trzeba zasypać i jak myślisz po co ?, właśnie żeby mieć zachowaną tę granicę przemarzania .Też chyba oczywistym jest to że po postawieniu na tym fundamencie stanu zero . No i weź tu zachowaj kulturę jak ma się z taką sztuka do czynienia . Umiesz czytać to masz jeszcze raz pierdoło saska : Cytat Różnica w poziomie 0,7 metra to tak naprawdę żaden problem . Z tej niższej strony zdejmujesz tylko humus i kopiesz poziomo ile trzeba . Po zalaniu tam gdzie niżej tylko obsypujesz i tyle żadne tam schodkowe fundamenty na które chyba trzeba mieć osobny projekt . Kabulus - człowieku tak się nie buduje nawet w Kabulu jak masz zamiar bo to wbrew sztuce budowlanej i logice , fundament musi być poziomo i koniec . Owszem mogą być odstępstwa ale wtedy stosuje się systemy palowania . Człowieku co Ci szkodzi wykopać poziomo, w końcu i tak fundament musi być zagłębiony poza granicę przemarzania i jak zrobisz poziomo to dokładne tyle będziesz miał z tej głębszej strony a z drugiej po wymurowaniu zera zasypiesz ziemią z wykopu . Cytat PSBrawo demo ! To Forum czytają tysiace ludzi ! Tak się rodzą babole ... i tysiące ocenią że bredzisz . Edytowano 3 stycznia 2013 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
r-32 Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #24 Napisano 3 stycznia 2013 Cytat Baranie jeden co ty piszesz ? , napisałem wyraźnie że z tej niższej strony czyli tam gdzie jest ten fundament płytko po zdjęciu humusu trzeba zasypać i też chyba oczywiste że po postawieniu na nim stanu zero , właśnie żeby mieć zachowaną tę granicę przemarzania . No i weź tu zachowaj kulturę jak ma się z taką sztuka do czynienia . Umiesz czytać to masz jeszcze raz pierdoło saska ...i tysiące ocenią że bredzisz . Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #25 Napisano 3 stycznia 2013 Ciekawie sie robi Link do komentarza
r-32 Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #26 Napisano 3 stycznia 2013 Cytat Ciekawie sie robi Daj sspokój ...szkoda czasu. Link do komentarza
demo Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #27 Napisano 3 stycznia 2013 (edytowany) może ktoś wytłumaczyć temu człowiekowi o co chodzi ?Patrz punkt trzeci nadredaktora Budujemy Dom o tym właśnie mówi co ja napisałem . Też powiesz że to babol ?.cyt : Cytat 3.Tu prawdopodobnie wystarczy poziomy fundament poniżej strefy przemarzania i to co wystaje nalezy obsypać. to kapujesz ? czy ni ? . Cytat Daj sspokój ...szkoda czasu. Będziesz go miał 1,8 m pod glebą żebyś nie przemarzł . Edytowano 3 stycznia 2013 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
r-32 Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #28 Napisano 3 stycznia 2013 Cytat może ktoś wytłumaczyć temu cymbałowi o co chodzi ?Patrz punkt trzeci nadredaktora Budujemy Dom o tym właśnie mówi co ja napisałem . Też powiesz że to babol ?.cyt :to kapujesz ? czy ni ? .Będziesz go miał 1,8 m pod glebą żebyś nie przemarzł . krótko . Za całokształt Twoich wypowiedzi powinieneś zarobić bana EOT Link do komentarza
demo Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #29 Napisano 3 stycznia 2013 (edytowany) r-32 - nie gniewaj się na mnie ale sam prowokujesz a ja nie wiem o co Ci chodzi . Pytam o co biega a Ty nie odpowiadasz i robisz mnie w bambuko . Wymazałem babole , he he .Wywal cytaty bo ja nic nie mówiłem . Edytowano 3 stycznia 2013 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 3 stycznia 2013 Udostępnij #30 Napisano 3 stycznia 2013 Cytat witam Dzięki, że mój temat spotkał się z takim zaciekawieniem. Zapomniałem napisać, że przy różnicy w terenie 70cm długość domu to 13,5 m co daje odchył od poziomu ok. 3 stopnie. Uważam że przy tak znikomym spadku nie ma mowy o zjeżdżaniu budynku tym bardziej, że dom będzie stał na wzniesieniu a grunt to żwir dołem tak twardy że szpadel ciężko wbić. Wody gruntowe podobno dopiero 5-6m pod powierzchnią terenu. Jeśli chodzi o moje pomysły to wynikają z oszczędności i tego, że co się da to będę robił sam (nie każdy jest milionerem). A to, że trochę niezgodne z projektem to wybaczcie,ale nie oszukujmy się - kierownik dostaje kasę, kierownik wpis zrobi - oczywiście jeśli się to nie zawali, a jestem przekonany, że się na pewno nie zawali. Drogi Kolego 3 stopnie to się daje by woda spływała z balkonu i to w zupełnosci wystarcza.Jeżeli nie jesteś milionerem to zrób to porządnie, byś potem nie płakał - nie na darmo określa się fundamentem coś solidnego. A ty na dzień dobry chesz sobie takie pozorne oszczędności robić.Bierzesz koparko-ładowarkę i ona spokojnie zgarnie ci tą ilość byś miał wszystko równo - zapłacisz za to może z 85zł/h -2h i będziesz miał zrobione.Szpadlem sobie później ławy wykopiesz ( i tak sie narobisz - polecałbym kilof ), a urobkiem zebranym z wykopu przez ładowarkę obsypiesz sobie fundamenty.Szukaj oszczędności ale z głową.PS.Możesz sobie samemu wynająć sprzęt jak masz blisko - ok 350 zł/doba lub weekend + kaucja. Poszukaj EWPA lub RAMIRENT Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się