Skocz do zawartości

Brak ocieplenia lukarny i krycie blachą...


Recommended Posts

Mam problem .Dzis kładą nam blachę na dach a niestety nie zostały wykonane te ocieplenia które powinny.
Mam dom z garażem w bryle -z dachem jednospadowym (nad garażem).Ta ściana ponad dachem garażu powinna być ocieplona przed położeniem blachy, tak samo jak powinno byc wykonane ocieplenie lukarny.Z różnych przyczyn od nas niezależnych nie udało sie zrobic tego na czas-nie chcemy jednak za bardzo blokować blacharzy.Czy można jakoś położyć blachę a później docieplić???Czy odwoływac blacharzy???Nie bardzo się na tym znam, ale nie wiem czy nie popełnimy jakiegoś strasznego błędu!Proszę o jakąs radę... icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
A co blacharze na to?
Na logikę pozostawienie dachu bez ostatniego arkusza wzdłuż elementów wymagających w późniejszym czasie ocieplenia wydaje się możliwą opcją do zrealizowania, pod warunkiem że ekipa słowna i jak się ich zawezwie to przyjdą i dokończą swoją robotę.

Spróbuj złapać i bezpośrednio zapytać tych forumowiczów (niestety drugiego nie mogę zlokalizować na tym forum, a wydawało mi się że tu też pisze)... to naprawdę fachowcy w swojej dziedzinie - dachy icon_smile.gif
https://forum.budujemydom.pl/Mistrz-Jan-m16702.html
http://forum.muratordom.pl/member.php?21228-Andrzej-Wilhelmi
Link do komentarza
Cytat

A co blacharze na to?
Na logikę pozostawienie dachu bez ostatniego arkusza wzdłuż elementów wymagających w późniejszym czasie ocieplenia wydaje się możliwą opcją do zrealizowania, pod warunkiem że ekipa słowna i jak się ich zawezwie to przyjdą i dokończą swoją robotę.

Spróbuj złapać i bezpośrednio zapytać tych forumowiczów (niestety drugiego nie mogę zlokalizować na tym forum, a wydawało mi się że tu też pisze)... to naprawdę fachowcy w swojej dziedzinie - dachy icon_smile.gif
https://forum.budujemydom.pl/Mistrz-Jan-m16702.html
http://forum.muratordom.pl/member.php?21228-Andrzej-Wilhelmi



No dziś rozmawiał mąż z nimi, powiedzieli że tak da sie zrobić, po prostu zostawią ileś tam na ocieplenie, a kiedy zrobimy to -wtedy dokończą i zainstalują wszystkie obróbki.Jedynie co mówili-że po prostu trzeba będzie uważać, aby nie porysować blachy...A dachowcy są fachowcami, nie mam im nic do zarzucenia(w przeciwieństwie do ekipy budującej).No i słowni są.
Link do komentarza
Problem nie tyle techniczny, co estetyczny - ocieplanie ściany ponad dachem wymagać będzie starannego zabezpieczenia jego powierzchni przed uszkodzeniem i zabrudzeniem podczas późniejszego ocieplania.

Z pewnością nie można tego będzie robić z powierzchni dachu i trzeba rozważyć możliwość ustawienia rusztowania ewentualnie wykorzystanie podnośnika koszowego (wysokie koszty).
Link do komentarza
Cytat

(...)
Z pewnością nie można tego będzie robić z powierzchni dachu i trzeba rozważyć możliwość ustawienia rusztowania ewentualnie wykorzystanie podnośnika koszowego (wysokie koszty).



Będzie to na pewno wymagało ostrożności, no i rozstawienia rusztowania.Myślałam o wykonaniu jakiejś konstrukcji, która nie będzie opierała sie na dachu a powyzej niego. Łatwo nie będzie, ale nie mielismy wyjścia(czekamy na II transze kredytu a terminy gonią)
Link do komentarza
Cytat

Dlatego wspominałem o rezygnacji na obecnym etapie z ostatniego arkusza blachodachówki, co powinno dać około 1m przestrzeni wzdłuż ściany dla przyszłych robót.
Przy odrobinie dobrej woli powinno wystarczyć do poruszania się przy pracach związanych z ociepleniem i tynkowaniem. IMHO
Ale pomysł do konsultacji ze fachowcami.



No zobaczę dziś jak dachowcy to rozwiązali-o ile doszli z układaniem do tego miejsca icon_rolleyes.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...