Skocz do zawartości

fundament i ściany zewnętrzne


brendy

Recommended Posts

Witam.
Jestem nowy no forum bo właśnie zacząłem budowę domu.
Mam parę pytań dotyczących kosztów budowy. Wielkośc domku to 77.5 powierzchni użytkowej i 22.25 garaż z kotłownią .Dach dwuspadowy z wiązarów kratowych czyli domek bez ścian działowych i stropu bo nie będę miał poddasza .Województwo dolnośląskie .Teraz pytania:
Wykop 60mb 10zł za metr czyli 600zł, zebranie humusu 500zł – 140zł/h koparki.
Za beton B20 ze zbrojeniem 19m3 zapłaciłem 6300zł brutto
Za bloczki fundamentowe 2.44 szt.x 1200szt , a mój murarz policzył robocizne na 3zł za bloczek czyli przy mojej potrzebnej ilości to 1200 x 3 zł daje 4200zł za same wymurowanie ścian fundamentowych. Czy to normalna cena czy dużo za dużo? bo cały koszt fundamentu wyjdzie mnie około 15000zł.
Kolejne pytanie dotyczy ścian zewnętrznych. Stawiam je z Porothermu 44P+W na zaprawę ciepłochronna. Z moich wyliczeń mam około 170m2 powierzchni ścian a wykonawca wycenił robocizne na 8000zł za same ściany zewnętrzne to plus minus 50zł za metr, czy to przesada czy w normie??
Link do komentarza
Cytat

19m3 B20 ...to jest płyta ? Bo jak tradycyjne ławy (przy tym metrażu) to coś za dużo tych m3.

Ława 60/40 to 0.24 m3 betonu , więc 19m3 to prawie 80mb ławy icon_rolleyes.gif





Podaje wartości z projektu:
BETON C16/20 (B20) - 19m3 na rachunku z betoniarni mam takie same wartości.
Aha i szerokośc wykopu miałem 70cm ze względu na konstrukcje dachu budynku. Edytowano przez brendy (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Podaje wartości z projektu:
BETON C16/20 (B20) - 19m3 na rachunku z betoniarni mam takie same wartości.
Aha i szerokośc wykopu miałem 70cm ze względu na konstrukcje dachu budynku.


Już trochę lepiej z info na temat tych fundamentów a jaka głębokość?
Bo tak po mojemu to rozumiem,że lałeś razem ławę wraz ze ścianą w gruncie więc stąd takie ilości cementu.

Cytat

Za beton B20 ze zbrojeniem 19m3 zapłaciłem 6300zł brutto
Za bloczki fundamentowe 2.44 szt.x 1200szt , a mój murarz policzył robocizne na 3zł za bloczek czyli przy mojej potrzebnej ilości to 1200 x 3 zł daje 4200zł za same wymurowanie ścian fundamentowych. Czy to normalna cena czy dużo za dużo? bo cały koszt fundamentu wyjdzie mnie około 15000zł.
Kolejne pytanie dotyczy ścian zewnętrznych. Stawiam je z Porothermu 44P+W na zaprawę ciepłochronna. Z moich wyliczeń mam około 170m2 powierzchni ścian a wykonawca wycenił robocizne na 8000zł za same ściany zewnętrzne to plus minus 50zł za metr, czy to przesada czy w normie??


Co do cen które podałeś to uważam,że za stan zero bardzo drogo 4200 zł w porównaniu ze ścianami zewnętrznymi których jest kilka razy więcej m2 aniżeli ścian fundamentowych 8000 zł.
Za ściany zew to trochę przesadził cenowo ,dogadaj się aby w tej cenie zrobił Ci wew nośne i działowe. U mnie murarze murowali wszystko z ytonga 36,5 i domek 135 m2 w uż.pod wyszło 8500zł w 2010 lipiec.
W jakiej części województwa się budujesz ?
Link do komentarza
Myślę podobnie że to trochę za dużo dlatego chciałem zaciągnąc opini, fakt że przy konstrukcji dachu nie potrzebuje ścian nośnych ani działowych powinien wpłynąc na trochę mniejsze koszty robocizny, a także 3zł za wymurowania bloczka to też pewnie trochę sporo przy cenie samego bloczka 2.44 zł sztuka.Może na cenę ma materiał z którego stawiam ściany czyli Porotherm??
60km od Wrocławia Edytowano przez brendy (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Opierałem się na projekcie i tego się trzymałem , nad wszystkim czuwa mi kierownik budowy- ( ja sam nie bardzo mam o tym jakie kolwiek pojęcie)- dosyc konkretny facet więc raczej ilośc powinna być odpowiednia i zgodna z projektem, bardziej zależy mi na opini na temat kosztów robocizny jakie wystawia mi murarz za poszczególne prace.Czy nie są za wysokie i lepiej poszukac innego wykonawcy lub trochę się potargowac?


Projekt ,projektem ale My go nie widzimy wiec trudno powiedzieć drogo czy nie drogo. Wracając do fundamentów to dużo tych kubików betonu ,chyba że lałeś na szer 70 cm (to już wiem bo pisałeś) a wysokość to chyba 70-80 cm.
A co do kosztów to jak najbardziej pytaj u kilku wykonawców i nie sugeruj się wyłącznie cena bo w pierwszej kolejności jakość a potem cena,dobrze by było gdyby to pierwsze było jak najwyższe a to drugie jak najniższe icon_mrgreen.gif Co utargujesz to Twoje.
Gdzie budujesz?
Link do komentarza
Cytat

Projekt ,projektem ale My go nie widzimy wiec trudno powiedzieć drogo czy nie drogo. Wracając do fundamentów to dużo tych kubików betonu ,chyba że lałeś na szer 70 cm (to już wiem bo pisałeś) a wysokość to chyba 70-80 cm.
A co do kosztów to jak najbardziej pytaj u kilku wykonawców i nie sugeruj się wyłącznie cena bo w pierwszej kolejności jakość a potem cena,dobrze by było gdyby to pierwsze było jak najwyższe a to drugie jak najniższe icon_mrgreen.gif Co utargujesz to Twoje.
Gdzie budujesz?


okolice Sycowa to całkiem blisko od Doliny Baryczy
No własnie co do jakości to jeśli chodzi o tego wykonawce to raczej nie ma problemu, polecany z 3 niezależnych źródeł co miało duży wpływ na decyzje jak fakt że z Porothermu 44 P+W bez ocieplenia mało kto chcę sie podjąc budowy.Ogólnie domek będzie bardzo mały bo jak pisałem łacznie z garażem 100m2 więc liczyłem sie z kosztami ale jak narazie zostaje zaskakiwany ich wielkością.
Link do komentarza
Cytat

okolice Sycowa to całkiem blisko od Doliny Baryczy
No własnie co do jakości to jeśli chodzi o tego wykonawce to raczej nie ma problemu, polecany z 3 niezależnych źródeł co miało duży wpływ na decyzje jak fakt że z Porothermu 44 P+W bez ocieplenia mało kto chcę sie podjąc budowy.Ogólnie domek będzie bardzo mały bo jak pisałem łacznie z garażem 100m2 więc liczyłem sie z kosztami ale jak narazie zostaje zaskakiwany ich wielkością.


To nie mal po sąsiedzku,ja kilka lat pracowałem w Twardogórze w FiatAutoPoland a rzut beretem icon_biggrin.gif
Dzisiaj stawianie muru 1W na klej,na zaprawę ciepłochronna to standard i już każdy szanujący się murarz zna się na tym,ale wiesz każdy pretekst jest dobry do podbicia ceny.
Pytaj i jeszcze raz pytaj zarówno wykonawców jak i w hurtowniach budowlanych i się targuj o każdą złotówkę która zaoszczędzisz na jednym wydasz na inny cel.
Znam murarzy ,którzy u mnie stawiali dom i jak z nimi rozmawiałem to nie straszne im murowanie na klej,zaprawę ciepłochronna czy murowanie kominów systemowych i nie są drodzy tylko problem czy będą chcieli aż tak daleko jeździć. Ja teraz mieszkam za Miliczem 13 km w wielkopolskim.
Czyli murarzy nie masz jeszcze nagranych? Kiedy chcesz ruszyć z murami?
Link do komentarza
ja co prawda ten etap(fundamenty) przechodziłem w 2009r, ale mimo to wydaje mi się że drogo wołaja...
ja za ławy płaciłem 3000, ściany piwnicy 5000 + strop nad piwnicą 4000 (cena za robociznę)
Tyle że ściany piwniczne mam wysokości 2,2m - więc bloczków trooochę więcej niż u ciebie...
dam ci radę - szukaj innego wykonawcy...i niech ci powie cene za zrobienie całości - nie że np. wymurowanie bloczka 3zł, tylko niech powie cene za cały fundament.


swoją drogą, nie polecam nikomu ściany 1W....
Link do komentarza
Cytat

Dzisiaj stawianie muru 1W na klej,na zaprawę ciepłochronna to standard i już każdy szanujący się murarz zna się na tym,ale wiesz każdy pretekst jest dobry do podbicia ceny.


Standard standardem, ale ściana 1W wymaga większej uwagi przy murarce, głownie za sprawą tego że znacznie trudniej wybacza błędy.
Przy ścianie 2W można jakieś niedoróbki pokryć warstwą ocieplenia, a to dla murarza znacznie mniejszy stres... bo nie każdy murarz jest przecież mistrzem w swoim fachu i urodził się z kielnią w ręku.
Link do komentarza
Cytat

To nie mal po sąsiedzku,ja kilka lat pracowałem w Twardogórze w FiatAutoPoland a rzut beretem icon_biggrin.gif
Dzisiaj stawianie muru 1W na klej,na zaprawę ciepłochronna to standard i już każdy szanujący się murarz zna się na tym,ale wiesz każdy pretekst jest dobry do podbicia ceny.
Pytaj i jeszcze raz pytaj zarówno wykonawców jak i w hurtowniach budowlanych i się targuj o każdą złotówkę która zaoszczędzisz na jednym wydasz na inny cel.
Znam murarzy ,którzy u mnie stawiali dom i jak z nimi rozmawiałem to nie straszne im murowanie na klej,zaprawę ciepłochronna czy murowanie kominów systemowych i nie są drodzy tylko problem czy będą chcieli aż tak daleko jeździć. Ja teraz mieszkam za Miliczem 13 km w wielkopolskim.
Czyli murarzy nie masz jeszcze nagranych? Kiedy chcesz ruszyć z murami?


Twardogóre znam :-) a w okolice Milicza jeździłem na ryby swojego czasu.Co do ekipy to narazie jest dograna do wymurowania ścian fundamentowych i chciałem odrazu tego samego wykonawce do reszty ale widzę że trzeba to dokładnie przemyślec.Z resztą budowy ruszam na wiosne ale już teraz chce wszystko dograc i zoorganizowac.

Cytat

ja co prawda ten etap(fundamenty) przechodziłem w 2009r, ale mimo to wydaje mi się że drogo wołaja...
ja za ławy płaciłem 3000, ściany piwnicy 5000 + strop nad piwnicą 4000 (cena za robociznę)
Tyle że ściany piwniczne mam wysokości 2,2m - więc bloczków trooochę więcej niż u ciebie...
dam ci radę - szukaj innego wykonawcy...i niech ci powie cene za zrobienie całości - nie że np. wymurowanie bloczka 3zł, tylko niech powie cene za cały fundament.


swoją drogą, nie polecam nikomu ściany 1W....


Na takie ściany sam się zdecydowałem po porównaniu różnych technologi, prametrów i wyglądu budynku bez elewacji co nastąpi w bardzo odległym czasie.Czy to dobry czy zły wybór tego nie wiem ale mam nadzieje że nie będe tego żałował....
Link do komentarza
Cytat

Twardogóre znam :-) a w okolice Milicza jeździłem na ryby swojego czasu.Co do ekipy to narazie jest dograna do wymurowania ścian fundamentowych i chciałem odrazu tego samego wykonawce do reszty ale widzę że trzeba to dokładnie przemyślec.Z resztą budowy ruszam na wiosne ale już teraz chce wszystko dograc i zoorganizowac.


Orzesz ,to może się spotkaliśmy na rybach nad Baryczą icon_biggrin.gif
A jakie wysokie masz te ściany fundamentowe?U mnie wysokie na 4 bloczki i budynek 10mX9,5 m oraz wew pod ściany nośne oraz wszystko od środka wyrapowali czy coś w tym stylu po to aby łatwiej się nakładało same izolacyjną i za to skasowali mnie 2000 zł.
Dobrze jakbyś jeszcze zdążył zasypać piachem i zagęścić i wyląc ślepą przed zimą.

Cytat

Standard standardem, ale ściana 1W wymaga większej uwagi przy murarce, głownie za sprawą tego że znacznie trudniej wybacza błędy.
Przy ścianie 2W można jakieś niedoróbki pokryć warstwą ocieplenia, a to dla murarza znacznie mniejszy stres... bo nie każdy murarz jest przecież mistrzem w swoim fachu i urodził się z kielnią w ręku.


Wybrzydzając ,że się nie umie murować 1W to niestety pieniążki uciekają ale nie jedni nie umieją a biorą się za murarkę 1W a potem efekty wiadomo jakie a chwała tym którzy nie czuja się na siłach murować 1W i odmawiają. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Orzesz ,to może się spotkaliśmy na rybach nad Baryczą icon_biggrin.gif
A jakie wysokie masz te ściany fundamentowe?U mnie wysokie na 4 bloczki i budynek 10mX9,5 m oraz wew pod ściany nośne oraz wszystko od środka wyrapowali czy coś w tym stylu po to aby łatwiej się nakładało same izolacyjną i za to skasowali mnie 2000 zł.
Dobrze jakbyś jeszcze zdążył zasypać piachem i zagęścić i wyląc ślepą przed zimą.


hehe może, ale dawno tam nie byłem ze 10lat :-).a co do wysokości to na 4-5 bloczków , budynek 15x 9, wewnatrz między domem a garażem też fundament ale bez ściany działowej i nośnej jak pisałem wcześniej.No dlatego maja to zrobic w tym tygodniu jeszcze więc raczej nie zmienie ekipy ale zaczynam się grubo zastanawiac nad resztą ścian.....
Link do komentarza
Cytat

hehe może, ale dawno tam nie byłem ze 10lat :-).a co do wysokości to na 4-5 bloczków , budynek 15x 9, wewnatrz między domem a garażem też fundament ale bez ściany działowej i nośnej jak pisałem wcześniej.No dlatego maja to zrobic w tym tygodniu jeszcze więc raczej nie zmienie ekipy ale zaczynam się grubo zastanawiac nad resztą ścian.....


Ja jeździłem tam od lat 90 do 2006 a teraz przerwa na budowę,dałem rybkom odpocząć icon_biggrin.gif
Jak już masz wszystko zaklepane to niech Ci murują ale możesz zagrać pokerowo z nimi,powiedz że znalazłeś innego za mniejsze pieniądze ,jak mu będzie zależało to zmięknie i zrobi Ci za mniejsza kwotę. Ja tak miałem tylko ,że faktycznie znalazłem innego murarza który powiedział mi mniej a jak już było wszystko zaklepane to poprzedni fachowiec rzekł że zrobił by mi to za taka kwotę.
Link do komentarza
Cytat

Na takie ściany sam się zdecydowałem po porównaniu różnych technologi, prametrów i wyglądu budynku bez elewacji co nastąpi w bardzo odległym czasie.Czy to dobry czy zły wybór tego nie wiem ale mam nadzieje że nie będe tego żałował....



2W wyjdzie podobnie cenowo lub taniej i dużo cieplej niż 1W
Dodatkowo, o czym pisał Jani - mniejsza możliwość spartolenia - bo styropian przykryje...
Link do komentarza
Cytat

2W wyjdzie podobnie cenowo lub taniej i dużo cieplej niż 1W
Dodatkowo, o czym pisał Jani - mniejsza możliwość spartolenia - bo styropian przykryje...


przy wyborze sugerowałem się opisami i parametrami które przedstawiają producęci a także inni wykonawcy, a co do kosztów to w tym wypadku nie twierdze że będzie taniej ale naprzykład:
Ściana 1W z Porothermu współczynnuj U wynosi od 0,29 W/m2
ściana 2W z Porothermu współczynnik U=0,25 W/(m2K)
niewielka różnica w przenikaniu ciepła a patrzyłem równierz na inne wartości jak: dźwiękochłonnośc a także nasiąkliwośc i tutaj Porotherm nawet w ścianie 1W jest na czele, oczywiście są różne źródła i opisy ale coś trzeba było wybrac.Pozatym względy finansowe też wzięly prym.Jakoś ściana z czerwonej cegły bez elewacji (która będzie odłożona na przyszłe czasy) wygląda o wiele lepiej niż np. z keramazytu czy Ytonga co do którego co się zoorientowałem należy odrazu polożyc tynk.
Oczywiście ktoś może powiedziec - to dlaczego 1W ?- a Ja odpowiem a dlaczego nie?........
A co do tego spartolenia to ma Pan racje w zupełności , dlatego jak pisałem wcześniej nie szukam fahcowca "złotej rączki" tylko kogoś kto się na tym zna i nie boi wyzwań a koszty poniose ale chcę poprostu wiedziec jakie? i dlategoo poprosiłem na forum o pomoc w ocenie a nie w ocenie z czego lepiej budowac. Edytowano przez brendy (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

2W wyjdzie podobnie cenowo lub taniej i dużo cieplej niż 1W
Dodatkowo, o czym pisał Jani - mniejsza możliwość spartolenia - bo styropian przykryje...



Prowda ...dziś miast 30pth+10styro zrobił bym 25pth +15 grafit ...tyle .

Cytat

przy wyborze sugerowałem się opisami i parametrami które przedstawiają producęci a także inni wykonawcy, a co do kosztów to w tym wypadku nie twierdze że będzie taniej ale naprzykład:
Ściana 1W z Porothermu współczynnuj U wynosi od 0,29 W/m2
ściana 2W z Porothermu współczynnik U=0,25 W/(m2K)
niewielka różnica w przenikaniu ciepła a patrzyłem równierz na inne wartości jak: dźwiękochłonnośc a także nasiąkliwośc i tutaj Porotherm nawet w ścianie 1W jest na czele, oczywiście są różne źródła i opisy ale coś trzeba było wybrac.Pozatym względy finansowe też wzięly prym.Jakoś ściana z czerwonej cegły bez elewacji (która będzie odłożona na przyszłe czasy) wygląda o wiele lepiej niż np. z keramazytu czy Ytonga co do którego co się zoorientowałem należy odrazu polożyc tynk.
Oczywiście ktoś może powiedziec - to dlaczego 1W ?- a Ja odpowiem a dlaczego nie?........
A co do tego spartolenia to ma Pan racje w zupełności , dlatego jak pisałem wcześniej nie szukam fahcowca "złotej rączki" tylko kogoś kto się na tym zna i nie boi wyzwań a koszty poniose ale chcę poprostu wiedziec jakie? i dlategoo poprosiłem na forum o pomoc w ocenie a nie w ocenie z czego lepiej budowac.



Ktoś to już powiedział .. ściana 1W ma taki plus , że zawsze można ją zrobić na 2W icon_cool.gif
Link do komentarza
Cytat

Prowda ...dziś miast 30pth+10styro zrobił bym 25pth +15 grafit ...tyle .



Ktoś to już powiedział .. ściana 1W ma taki plus , że zawsze można ją zrobić na 2W icon_cool.gif

]
No tak ja się z tym wszystkim zgadzam ale poprostu sprostowałem swoją potrzebe.Materiał już wybrałem a prosze tylko o doradztwo w sprawie kosztów robocizny jakie przedstawia mi wykonawca.Dziękuje z góry.

Cytat

Ja jeździłem tam od lat 90 do 2006 a teraz przerwa na budowę,dałem rybkom odpocząć icon_biggrin.gif
Jak już masz wszystko zaklepane to niech Ci murują ale możesz zagrać pokerowo z nimi,powiedz że znalazłeś innego za mniejsze pieniądze ,jak mu będzie zależało to zmięknie i zrobi Ci za mniejsza kwotę. Ja tak miałem tylko ,że faktycznie znalazłem innego murarza który powiedział mi mniej a jak już było wszystko zaklepane to poprzedni fachowiec rzekł że zrobił by mi to za taka kwotę.


Ja też gdzieś lata 90 ale jako nastolatek :-), a teraz od 4 lat zagranicą i tutaj rybki łowie.Co do zmiany ekipy to właśnie się grubo zastanawiam.
Link do komentarza
Cytat

]
No tak ja się z tym wszystkim zgadzam ale poprostu sprostowałem swoją potrzebe.Materiał już wybrałem a prosze tylko o doradztwo w sprawie kosztów robocizny jakie przedstawia mi wykonawca.Dziękuje z góry.



no to spróbuję po raz ostatni
najgorszemu wrogowi poleciłbym ściane 1W icon_razz.gif
Link do komentarza
Cytat

spoko.luz :-)rozumiem aluzje ale człowiek czasem podejmuje różne decyzje.
jeszcze mam pyatnie czy lepeiej kupic materiał na zime czy wiosną-kiedy tańszy?


Z nastaniem nowego roku ceny zawsze idą do góry. Jak wiesz co i ile to możesz już teraz kupić i niech sobie leży na budowie i czeka na odpowiednią chwilę icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

no to spróbuję po raz ostatni
najgorszemu wrogowi poleciłbym ściane 1W icon_razz.gif


Nie ma co straszyć icon_biggrin.gif
Ja mam 1W i po wielu analizach i przemyśleniach oraz wywiadach wśród budujących podjąłem decyzje taką a nie inną. Powiem tak,jeżeli jest produkowany materiał na ścianę 1W to widać ,że jest takie zapotrzebowanie na rynku, i kilku producentów co róż powiedzmy"unowocześnia" swoje wyroby na 1W ścianę.

Cytat

temperatura i opady nie maja wpływu na Porotherm?? aha i co lepsze klej czy zaprawa?


Palety są dobrze zapakowane,a na placu w hurtowniach to gdzie stoją jak nie na dworze icon_biggrin.gif
Podobno do porothermu dryfix piankę dawają gratis (jeszcze a jak długo to nie wiadomo) ale one są droższe od tych "zwykłych" co murujesz na zaprawę ciepłochronną ,tylko teraz pytanie co taniej czy drożej dać za szlifowane czy kupić zwykle i do tego zaprawę ciepłochronną.
Co do pytania co lepsze to tak powiem jedno i drugie icon_biggrin.gif i na tym ludzie budują i na drugim i domy stoją.
Link do komentarza
Cytat

Nie ma co straszyć icon_biggrin.gif
Ja mam 1W i po wielu analizach i przemyśleniach oraz wywiadach wśród budujących podjąłem decyzje taką a nie inną. Powiem tak,jeżeli jest produkowany materiał na ścianę 1W to widać ,że jest takie zapotrzebowanie na rynku, i kilku producentów co róż powiedzmy"unowocześnia" swoje wyroby na 1W ścianę.


Palety są dobrze zapakowane,a na placu w hurtowniach to gdzie stoją jak nie na dworze icon_biggrin.gif
Podobno do porothermu dryfix piankę dawają gratis (jeszcze a jak długo to nie wiadomo) ale one są droższe od tych "zwykłych" co murujesz na zaprawę ciepłochronną ,tylko teraz pytanie co taniej czy drożej dać za szlifowane czy kupić zwykle i do tego zaprawę ciepłochronną.
Co do pytania co lepsze to tak powiem jedno i drugie icon_biggrin.gif i na tym ludzie budują i na drugim i domy stoją.


wiesz dostałem dzisiaj wycene z jednej hurtowni i wygląda to tak że pustak z klejem gratis kosztuje 7.95 zł szt co daje 127 zł za metr, a pustak bez kleju na zaprawe 5,85 zł sztuka plus zaprawa 28zł za worek co daje 121zł za metr ceny brutto z dostawą.Więc mała różnica i nie ma szlifowania, za co trzeba i tak zapłacic.Hyba mały dylemat- trza wziąc to drugie bo mniej bajzlu i wygodniej a cena prawie ta sama :-).
Link do komentarza
Cytat

wiesz dostałem dzisiaj wycene z jednej hurtowni i wygląda to tak że pustak z klejem gratis kosztuje 7.95 zł szt co daje 127 zł za metr, a pustak bez kleju na zaprawe 5,85 zł sztuka plus zaprawa 28zł za worek co daje 121zł za metr ceny brutto z dostawą.Więc mała różnica i nie ma szlifowania, za co trzeba i tak zapłacic.Hyba mały dylemat- trza wziąc to drugie bo mniej bajzlu i wygodniej a cena prawie ta sama :-).


icon_biggrin.gif Je nie szlifujesz na budowie,one już są szlifowane we fabryce po to aby trzymały wymiar murując na klej czy piankę.
W takim przypadku jeżeli piankę dostaniesz do nich gratis a za zaprawę ciepłochronną bankowo musisz zapłacić to lepiej brać te na piankę, cenowo wyjdzie taniej. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

icon_biggrin.gif Je nie szlifujesz na budowie,one już są szlifowane we fabryce po to aby trzymały wymiar murując na klej czy piankę.
W takim przypadku jeżeli piankę dostaniesz do nich gratis a za zaprawę ciepłochronną bankowo musisz zapłacić to lepiej brać te na piankę, cenowo wyjdzie taniej.


no w tym tygodniu prześle im projekt i mają mi zrobic ogólne wyliczenie materiałów na budowe, myśle że jak wezme więcej od jednego to może jeszcze z ceną zejdzie.ogólnie zapytam jeszcze w trzech hurtowniach ale myśle że nie ma co przesadzac i najlepiej gdzieś w okolicy bo puźniej będzie łatwiej z zamawianiem innych materiałów które wyjdą w trakcie bodowy.a co do wykonawcy to jeszcze się zastanawiam ale pewnie rozejże się za innym tańszym.
Link do komentarza
Cytat

no w tym tygodniu prześle im projekt i mają mi zrobic ogólne wyliczenie materiałów na budowe, myśle że jak wezme więcej od jednego to może jeszcze z ceną zejdzie.ogólnie zapytam jeszcze w trzech hurtowniach ale myśle że nie ma co przesadzac i najlepiej gdzieś w okolicy bo puźniej będzie łatwiej z zamawianiem innych materiałów które wyjdą w trakcie bodowy.a co do wykonawcy to jeszcze się zastanawiam ale pewnie rozejże się za innym tańszym.


Ja brałem w hurtowni oddalonej o prawie 100 km ,brałem praktycznie wszystko co potrzebne mi było do SSO oprócz stropu a kolega z oddalonej o 150 km. Nikt nie gardzi pieniądzem tym bardziej ,że zostawisz w takiej hurtowni co najmniej kilkadziesiąt tysiaków.
Link do komentarza
Cytat

Ja brałem w hurtowni oddalonej o prawie 100 km ,brałem praktycznie wszystko co potrzebne mi było do SSO oprócz stropu a kolega z oddalonej o 150 km. Nikt nie gardzi pieniądzem tym bardziej ,że zostawisz w takiej hurtowni co najmniej kilkadziesiąt tysiaków.


no fakt ale wiesz musiałbym wziąc wszystko za jednym razem hyba....a dokładnie nie wiem co mi będzie potrzebne od A do Z.na dzień dzisiejszy to wiem z czego buduje, czym chce pokryc dach który będe miał gotowy z wiązarów kratowych i nie będe miał stropu i poddasza ale inne materiały które będą mi potrzebne to czarna magia dla mnie :-(.Więc chodzi mi o to ze na etapie jóż samej budowy będą potrzebne różne materiały i jak hurtownia będzie ze 150km to powstają koszty...
Link do komentarza
Cytat

no fakt ale wiesz musiałbym wziąc wszystko za jednym razem hyba....a dokładnie nie wiem co mi będzie potrzebne od A do Z.na dzień dzisiejszy to wiem z czego buduje, czym chce pokryc dach który będe miał gotowy z wiązarów kratowych i nie będe miał stropu i poddasza ale inne materiały które będą mi potrzebne to czarna magia dla mnie :-(.Więc chodzi mi o to ze na etapie jóż samej budowy będą potrzebne różne materiały i jak hurtownia będzie ze 150km to powstają koszty...


Ciebie interesuje cena a jeżeli ktoś oddalony o te 150 km da Ci cenę mniejsza aniżeli np hurtownia na miejscu to nie ma co się zastanawiać. Co do wyliczenia potrzebnego materiału do wyślij projekt hurtowniom i nie Ci policzą potrzebny materiał, zaznacz,że chcesz jak najwięcej potrzebnych materiałów u nich kupić.Wycena nic nie kosztuje.A cena niech obejmuje razem z transportem bo nikt nie będzie do interesu dokładał a paliwko to mamy w cenie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Ciebie interesuje cena a jeżeli ktoś oddalony o te 150 km da Ci cenę mniejsza aniżeli np hurtownia na miejscu to nie ma co się zastanawiać. Co do wyliczenia potrzebnego materiału do wyślij projekt hurtowniom i nie Ci policzą potrzebny materiał, zaznacz,że chcesz jak najwięcej potrzebnych materiałów u nich kupić.Wycena nic nie kosztuje.A cena niech obejmuje razem z transportem bo nikt nie będzie do interesu dokładał a paliwko to mamy w cenie icon_biggrin.gif


to fakt paliwo to masakra, Ja teraz przebywam w Holandi od 4 lat i porównując ceny samego paliwa za godzine pracy to jest kolosalna różnica.Robię za najniższa szklarniową około 6 e netto i stac mnie na 5 litrów ropy a w polsce jak pracowałem za 10zł na godzine to na 2. a co do hurtowni to masz w sumie i racje trzeba rozesłac do trzech wybrac co najlepsze warunki i do dzieła :-).Teraz mam jeszcze dylemat nad pokryciem czy dachówka cementowa czy ceramiczna?nie chodzi o cene ale o jakośc i wytrzymałośc.
Link do komentarza
Cytat

Prowda ...dziś miast 30pth+10styro zrobił bym 25pth +15 grafit ...tyle .



Ktoś to już powiedział .. ściana 1W ma taki plus , że zawsze można ją zrobić na 2W icon_cool.gif




Nie zgadzam się z tym, bo budynek ma mieć wymiary z projektu i jego ocieplenie zmienia te parametry.
Moja ekipa zmniejszyła mi kilka cm budynek aby ocieplić grubszym materiałem.


Link do komentarza
Cytat

Nie zgadzam się z tym, bo budynek ma mieć wymiary z projektu i jego ocieplenie zmienia te parametry.
Moja ekipa zmniejszyła mi kilka cm budynek aby ocieplić grubszym materiałem.


Bo widzisz wiesz ,że dzwonią tylko nie wiesz w którym kościele.
Jeżeli Twój dom był na styk z wymiarami co do granic działki to musieli się cofnąć a jeżeli do granicy masz większą odległość od ustawowej to żaden problem z dociepleniem.

Cytat

Teraz mam jeszcze dylemat nad pokryciem czy dachówka cementowa czy ceramiczna?nie chodzi o cene ale o jakośc i wytrzymałośc.


Ja uważam ,że ceramika tylko.Sam mam ceramikę angobowaną. Jeszcze lepsza jest szkliwiona ,ale ma jeden minus - jest droga icon_biggrin.gif
Ja jak wybierałem pokrycie to brałem pod uwagę ceramiczną albo blachodachówkę ,w kierunku cementowej nawet nie zakładałem. Dobra i w miarę tania jest dachówka firmy na R na m2 wchodzi jej 9,8 szt (wiem bo nią kryłem).
Link do komentarza
Cytat

Bo widzisz wiesz ,że dzwonią tylko nie wiesz w którym kościele.
Jeżeli Twój dom był na styk z wymiarami co do granic działki to musieli się cofnąć a jeżeli do granicy masz większą odległość od ustawowej to żaden problem z dociepleniem.


Ja uważam ,że ceramika tylko.Sam mam ceramikę angobowaną. Jeszcze lepsza jest szkliwiona ,ale ma jeden minus - jest droga icon_biggrin.gif
Ja jak wybierałem pokrycie to brałem pod uwagę ceramiczną albo blachodachówkę ,w kierunku cementowej nawet nie zakładałem. Dobra i w miarę tania jest dachówka firmy na R na m2 wchodzi jej 9,8 szt (wiem bo nią kryłem).


wiesz ja mysle o cementówce ze wzgledów finansowych oczywiście,
Link do komentarza
Cytat

wiesz ja mysle o cementówce ze wzgledów finansowych oczywiście,


Nie chce robić antyreklamy cementowej,ale popatrz na kilkuletnie dachy pokryte cementową, komentować nie będę icon_biggrin.gif
A płacić krocie za cementową z lepszymi powłokami to wyjdzie tyle co za ceramiczną angobowaną.
Dla porównania rzuć okiem na allegro będziesz miał rozeznanie cenowe.
Link do komentarza
Cytat

Nie chce robić antyreklamy cementowej,ale popatrz na kilkuletnie dachy pokryte cementową, komentować nie będę icon_biggrin.gif
A płacić krocie za cementową z lepszymi powłokami to wyjdzie tyle co za ceramiczną angobowaną.
Dla porównania rzuć okiem na allegro będziesz miał rozeznanie cenowe.


jaki kolor dahcówki masz bo rozumiem ze firma na R...?
Link do komentarza
Cytat

ja upatrzyłem sobie brąz bo wszystko robię w tym "deseniu" okna, elewacje itd.popatrze jeszcze na ceramikę i pokalkuluje trochę.


To tak podchodzi pod brąz.A wkoło dachu dałem struktonit właśnie w kolorze brązowym i rynny tez brązowe,natomiast drzewo pomalowałem na kolor mahoń. Ładnie to się prezentuje,bynajmniej Nam się podoba.
Link do komentarza
Cytat

To tak podchodzi pod brąz.A wkoło dachu dałem struktonit właśnie w kolorze brązowym i rynny tez brązowe,natomiast drzewo pomalowałem na kolor mahoń. Ładnie to się prezentuje,bynajmniej Nam się podoba.


spoko.wierze na słowo.Ja tez przy wyborze koloru muszę bardzo liczyc się z opinią żony -hehe, ale obojgu nam się ta opcja podoba pokaże czy linka z naszym projketem :http://www.z500.pl/projekt/Z61,Tani-i-latwy-w-budowie-dom-parterowy-takze-na-mala-dzialke-bez-okien-w-scianach-bocznych.htmltzn. ogólnego bo my mamy podobny ale robiony na zamuwienie bo doszedł garaż z kotłownią i rozmiar został przez to zmieniony i układ w środku no i przez nasze prawo musiałem wiele żeczy dostosowac do wymagań naszej gminy więc lepiej było zainwestowac w nowy od podstaw niż bawic się w daleko idącą adaptacje czyli niepotrzebne koszty.
Link do komentarza
Cytat

spoko.wierze na słowo.Ja tez przy wyborze koloru muszę bardzo liczyc się z opinią żony -hehe, ale obojgu nam się ta opcja podoba pokaże czy linka z naszym projketem :http://www.z500.pl/projekt/Z61,Tani-i-latwy-w-budowie-dom-parterowy-takze-na-mala-dzialke-bez-okien-w-scianach-bocznych.htmltzn. ogólnego bo my mamy podobny ale robiony na zamuwienie bo doszedł garaż z kotłownią i rozmiar został przez to zmieniony i układ w środku no i przez nasze prawo musiałem wiele żeczy dostosowac do wymagań naszej gminy więc lepiej było zainwestowac w nowy od podstaw niż bawic się w daleko idącą adaptacje czyli niepotrzebne koszty.


Ja też robiłem projekt indywidualny z powodów podobnych do Twoich icon_biggrin.gif
A domek fajny,prosty a najważniejsze,że będzie własny icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Ja też robiłem projekt indywidualny z powodów podobnych do Twoich icon_biggrin.gif
A domek fajny,prosty a najważniejsze,że będzie własny icon_biggrin.gif


niewiem czy tam dokładnie się przyjżałeś ale jakiś gośc stawia taki dom za 160tyś do zamieszkania?Ja dzwoniłem ale jak powiedziałem że buduje z Porothermu to zrezygnował bo mu się niby nie opłaca przyjeżdżac
Link do komentarza
Cytat

A co tu tłumaczyć 1 mur 1m2, 2 mury 2m2 – cena za 1m2 taka sama. icon_biggrin.gif


Najwyraźniej sie pomylili bo 2W i 3W ta sama cena 40 zł.
A jeżeli chodzi o dwa mury tak jak piszesz to ściana 3W, przy 2W jest jakby nie patrzeć jeden mur + ocieplenie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Oj niekoniecznie. Wszak napisał 2 warstwowe bez ocieplenia, czyli podwójny mur przygotowany do ocieplenia „międzywarstwowego” lub z „pustką” powietrzną (wentylowaną lub nie).


Też tak może być,ale ogólnie się utarło że 2W to mur+ocieplenie .A z tego ,że 2W bez ocieplenia to jak dla mnie jeden mur,bo ocieplenia zazwyczaj robi się na innym etapie budowy, w 3W to ocieplenie idzie w parze z murem.
Link do komentarza
Cytat

Oj niekoniecznie. Wszak napisał 2 warstwowe bez ocieplenia, czyli podwójny mur przygotowany do ocieplenia „międzywarstwowego” lub z „pustką” powietrzną (wentylowaną lub nie).



jest to nieprecyzyjnie napisane....bo pewnie jest tak jak piszesz, ale pierwsze skojarzenie jest że 2W = 1W+ocieplenie, a skoro bez ocieplenia, to co to za różnica w cenie...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • E tam. Po tylu zmianach, to te "starsze osoby" też będą wykończone. Nalezy więc dodać adres i telefon Zakładu Pogrzebowego A.S. Bytom.
    • No i wiadomo jak jest mróz to plandeki I nagrzewnice idą w ruch no ale wiadomo że to znowu czas dodatkowy 
    • Zalanie mieszkania to jedna z najczęstszych szkód, jakie przydarzają nam się w mieszkaniu. W takiej sytuacji należy szybko zadecydować, czy chcesz zająć się naprawą samodzielnie czy też z pomocą profesjonalistów. My doradzamy to drugie rozwiązanie. Dlaczego? Ponieważ może okazać się to trudniejsze, niż się wydaje na pierwszy rzut oka. Jakie kroki należy zatem tutaj wykonać? Dlaczego naprawa sufitu po zalaniu jest ważna? W przypadku zalania sufitu należy postępować jak najszybciej. Dlaczego? Powodów jest wiele. W ten sposób nie doprowadzisz np. do osłabienia stropów, co mogłoby w przyszłości skutkować mniejszą stabilnością budynku. Co więcej, w skrajnych przypadkach istnieje możliwość spadnięcia tynku na Twoją osobę. Co więcej, zminimalizujesz w ten sposób koszty, ponieważ naprawa sufitu wynosi niekiedy nawet kilkanaście tysięcy złotych. Zależy to m.in. od poziomu uszkodzeń czy tez typu zastosowanych materiałów wykończeniowych. Jak naprawić sufit po zalaniu? Oto, jak krok po kroku naprawić sufit po zalaniu. Zidentyfikuj problem Na początku sprawdź, co spowodowało problem – mamy jednak świadomość, że w niektórych przypadkach nie jest to takie proste (wówczas należy skonsultować się ze specjalistami). W razie potrzeby porozmawiaj z sąsiadami w tej sprawie i zamknij zawory zimnej i ciepłej wody do czasu wyjaśnienia całej tej kwestii. Usuń zbyt dużą ilość wody i zalane przedmioty Następnie pozbądź się zbyt dużej ilości wody, np. przy pomocy pojemników, wiader i odkurzacza przemysłowego. Usuń z wnętrza mokre dywany, tekstylia, itd. Następny krok będzie można wykonać dopiero, kiedy powierzchnia sufitu będzie już sucha. Osusz powierzchnię sufitu Jak zatem przeprowadzić osuszanie? Najlepiej zdać się w tym przypadku na specjalistów i skorzystać z ich profesjonalnych osuszaczy i dużych wentylatorów. Możesz też samodzielnie spróbować zapewnić odpowiednią wentylację, otwierając okna i drzwi, jednak wtedy cała operacja osuszania będzie trwała znacznie dłużej. Jeśli do zalania doszło jesienią lub zimą, można też podkręcić kaloryfery – temperatura nie powinna wynosić jednak więcej niż 30 stopni Celsjusza. Jeśli skutki zalania są niewielkie, wystarczą także Twoje własne wentylatory i suszarka. Pamiętaj jednak, że osuszanie czasem trwa kilka dni, a nawet kilka tygodni. Uwaga! Warto zaznaczyć, że osuszenie sufitu nie zawsze daje pożądane efekty. Czasem konieczna jest częściowa wymiana płyty gipsowo-kartonowej. Wymień uszkodzoną izolację Czasem, wraz z zalaniem wody, dochodzi do destrukcji izolacji. Wówczas, aby nie wykształcały się w niej grzyby i pleśń, należy ją wymienić. Pozbądź się warstwy tynku i fragmentów powłoki malarskiej Usuń powłokę malarską, jeśli sufit się łuszczy. Pozbądź się również warstwy tynku, w przypadku którego doszło do nasiąknięcia wodą. Wykonaj całą czynność, korzystając ze szpachelki. Ubytki wypełnij, korzystając z tynku lub gładzi szpachlowej. Uwaga! Jeśli zalanie było niewielkie i powstały jedynie małe plamy, przetrzyj ten obszar i pomaluj farbą (np. izolacyjną). W sytuacji, gdy zauważysz pęcherzyki w farbie lub że nie przylega ona dobrze do ściany, możesz ja także najpierw przeszlifować, a dopiero nałożyć na nią produkt do malowania. Zagruntuj powierzchnię Miejsce, które ucierpiało w wyniku zalania, należy pokryć środkiem gruntującym. Dzięki temu zwiększysz właściwości przyczepne farby. Polecamy tu zwłaszcza produkty na bazie żywic alkidowych, chroniące przed wysokim poziomem wilgoci. Następnie pozostaw całość na 24 godziny. Pomaluj ścianę lub ją wytapetuj Sprawdź, czy powierzchnia sufitu została dokładnie osuszona i czy nie występują na niej zanieczyszczenia. Następnie dobrze jest pomalować powierzchnie specjalną farbą do zacieków, odporną na wilgoć. Zaaplikuj na sufit kilka jej warstw. Pamiętaj, że najlepiej całą operację zaczynać jest od narożników, a także przestrzeni, które są trudno dostępne – mowa tu np. o miejscach wokół gzymsów. Możesz też wytapetować sufit zamiast go malować. Zdecyduj się na ozonowanie lub odgrzybianie W niektórych sytuacjach warto zdecydować się na ozonowanie mieszkania lub jego odgrzybianie. Dzięki temu zyskasz pewność, że w domu nie istnieje żaden czynnik, który byłby zagrożeniem dla Ciebie czy Twojej rodziny. Zdezynfekować w ten sposób możesz jedno pomieszczenie lub całe lokum. Podejmij kroki zapobiegające przyszłym awariom Aby nie doszło jeszcze raz do podobnej sytuacji, należy podjąć kroki, które Cię przed nią uchronią. Należy więc np. konserwować instalację wodną, dokonywać przeglądu sufitu, monitorować dach, itd. Naprawa sufitu i ścian po zalaniu – Poznań Szukasz firmy, która usunie skutki zalania Twojego mieszkania? Dobrze trafiłeś! Wiemy, że w wyniku takiej sytuacji dochodzi nie tylko do uszkodzeń strukturalnych. Takie pomieszczenie stanowi też zagrożenie dla jego lokatorów. Dlatego chętnie Ci pomożemy. Zadzwoń na numer 691-847-677 i dowiedz się więcej! Zapraszamy na naszą stronę: Wykończenia mieszkań Poznań
    • Jak dostosować mieszkanie do potrzeb starszej osoby? Mieszkanie Twoich dziadków lub rodziców stało się za mało komfortowe do życia? Cóż, jest to normalne. Lokum dla seniora powinno być wyposażone w szereg udogodnień, które zdecydowanie ułatwią mu codzienne funkcjonowanie. W jaki sposób zorganizować całą tę przestrzeń? I o czym nie możesz zapomnieć? Podpowiadamy. Odpowiednie oświetlenie Osoby starsze często mają problemy ze wzrokiem, dlatego warto zadbać o odpowiednie oświetlenie. Przede wszystkim w mieszkaniu powinno znajdować się tzw. oświetlenie główne, czyli to, którego zadaniem jest zapewnianie światła w całym pomieszczeniu. Aby senior mógł łatwiej się poruszać nocą, dobrze jest pomyśleć o lampkach LED i umieścić je przy listwach podłogowych. Ciekawym pomysłem jest też zamontowanie czujników światła – reagują one w wyniku poruszania się, dzięki czemu nie trzeba szukać włącznika w ciemnościach. Co więcej, same włączniki najlepiej ustawić na odpowiedniej wysokości (85 cm), natomiast gniazdka na poziomie 40 cm (lub wyższym) od podłoża. Podłogi Raczej należy unikać w mieszkaniach seniorów niewielkich dywaników, a jeśli naprawdę takiej osobie na nich zależy, można je przykleić do podłoża. Alternatywą dla tego rozwiązania jest wyłożenie wykładziny. Co więcej, podłogi powinny być pozbawione progów, o które łatwo jest się potknąć – istnieje możliwości zastąpienia ich listwami posiadającymi półokrągły profil. Meble Dobrze jest również zadbać o meble z regulowaną wysokością – wówczas łatwiej będzie seniorowi z nich korzystać (w niektórych istnieje nawet możliwość ręcznego sterowania lub korzystania z pilota). Jeśli nie masz takich do dyspozycji, dobrze jest zadbać o to, aby ich powierzchnia (np. narożnika) zlokalizowana była na wysokości kolan. Ważne też, aby meble rozmieszczone były w taki sposób, aby senior mógł się między nimi swobodnie przemieszczać – zwłaszcza, jeśli ma on problemu z poruszaniem się (i korzysta np. z wózka inwalidzkiego, chodzika czy też kul). Tutaj należy uwzględnić kilka głównych ciągów komunikacyjnych: łóżko-toaleta, kuchnia-duży pokój oraz przejście do drzwi wejściowych na linii z kuchnią lub salonem. Pomoże to również w razie, gdyby zaistniała konieczność udzielenia starszej osobie pomocy. W niektórych przypadkach, w sypialni można ustawić dodatkowo łóżko rehabilitacyjne lub model wyposażony w barierki. Łazienka Jeśli chodzi o łazienkę, warto w pierwszej kolejności zadbać o obecność poręczy oraz uchwytów – zwłaszcza jeśli senior ma problemy z koordynacją ruchową oraz równowagą. Tutaj warto zwrócić uwagę zwłaszcza na te, które mają wysokie obciążenie i które przymocowuje się przy wykorzystaniu wiertarki. Lepiej umieścić w takim wnętrzu prysznic zamiast wanny, najlepiej pozbawiony również brodzika. Zamiast tego warto postawić w środku siedzisko, które może okazać się praktycznym rozwiązaniem podczas kąpieli. Ponadto dobrze jest zadbać o to, aby podłogi były antypoślizgowe, przydadzą się również odpowiednie maty pod prysznicem czy w wannie. Ciekawą opcją jest te zastosowanie termostatycznych baterii, które niwelują do zera ryzyko oparzeń. Inne wskazówki Sprzęty, z których korzysta senior, powinny znajdować się na wysokości, na jakiej schylanie się ani sięganie zbyt wysoko nie jest koniecznością. Podobnie wygląda to w przypadku innych przedmiotów codziennego użytku. Spraw, aby były one trwałe, niepotrzebnie się nie tłukły i można było z nic korzystać bez żadnego problemu. Dobrze jest też zadbać o to, aby w pomieszczeniu znajdowało się jak najmniej zbędnych bibelotów, których się po prostu nie używa. Jeżeli występują w mieszkaniu schody, powinny mieć szerokie stopnie i komfortową w użytkowaniu poręcz. Ważne też, aby struktura ściany była gładka, dzięki temu istnieje mniejsze ryzyko poranienia się. Dobrze jest pomyśleć również o oknach – ich klamki powinny znajdować się na odpowiedniej wysokości. Na rynku znajdziesz także rozwiązania z przedłużonymi uchwytami lub napędami, dzięki którym można je otwierać w sposób zdalny. Jeśli senior zmaga się z chorobą Alzheimera, dobrze jest też oznaczyć każde wnętrze i napisać, co znajduje się w poszczególnych szufladach. Warto też zwrócić uwagę na technologie wspomagające, które ułatwią życie każdej starszej osobie. Mamy tu na myśli np. wyposażone w duże przyciski telefony, oprogramowanie alarmowe czy, jak już wspomnieliśmy, zdalnie sterowane elementy wyposażenia (takie jak np. system smart dom, umożliwiający korzystanie systemem RTV w sposób zdalny). Dostosowywanie mieszkania do potrzeb seniora – Poznań Planujesz dostosować przestrzeń mieszkalną do potrzeb seniora i mieszkasz w Poznaniu lub okolicach? Mamy świadomość, że jest to duże wyzwanie, tym bardziej, że w takim lokum starsze osoby spędzają większość czasu. Dlatego chętnie Ci pomożemy: umocujemy niezbędne uchwyty i poręcze, umieścimy kontakty na odpowiednim poziomie, wyniesiemy z domu potrzebne sprzęty, zainstalujemy systemy zdalnego sterowania, itd. Zadzwoń na numer 691-847-677 i skontaktuj się z nami już dziś!   Zapraszamy na Naszą stronę: Wykończenia-mieszkań-Poznań.pl
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...