Skocz do zawartości

Lipińscy Domy- projekt Belfast


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Ten taras nad garażem wydaje się być ciekawym rozwiązaniem. Co myślicie ?



Ej kombinator ale z ciebie artysta icon_smile.gif
Jako artysta powinieneś wiedzieć, że nie ważne co się publice podoba ale ważne co się artyście podoba icon_cool.gif
O gustach się nie dyskutuje i tyle icon_smile.gif
Podoba ci się bardzo - to buduj - a kwestiami technicznymi na razie sobie głowy nie zawracaj icon_smile.gif
Napisano
No jak mam się nie martwić aspektami technicznymi, skoro też są istotne. Chciałbym poznać opinie bardziej doświadczonych osób icon_smile.gif A że mi się podoba to swoją drogą. Tylko nie chciałbym później zamieszkać w domu, który będzie mnie wkurzał swoimi rozwiązaniami :P więc pytam icon_smile.gif
Napisano
Taras nad garażem jest i popularnym, i rozsądnym rozwiązaniem... co Cię niby ma w tym wkurzać?
No chyba że zostanie spartolona izolacja... wtedy może stać się źródłem stresu.
A to czy będziesz z niego często korzystał przecież zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.
Jeśli uważasz że nie, to poszukaj projektu bez takiego rozwiązania... niekoniecznie z tej samej pracowni.
Inne pracownie też mają w swojej ofercie domy energooszczędne.
Napisano
Cytat

Zapotrzebowanie energetyczne na poziomie Ep= 65,04 kWh/(m2rok) przy tak dużym garażu nazywasz porażką ? O domu energooszczędnym mówimy gdy ma ten wskaźnik poniżej 70.



a nie jest to przypadkiem max 60 kwh/m2? slaba mam pamiec takze moge sie mylic, ale nawet jesli jest to 70, to zejscie o raptem 5kwh/m2 nie jest wielkim wyczynem.

mam tez taka opinie, ze budowanie domu energooszczednego tylko po to zeby sie tak nazywal (ledwo ledwo lapiacy sie ponizej wymaganej normy, no ale sasiadom mozna sie juz pochwalic icon_biggrin.gif) mija sie z celem. jestem zdania ze albo budujemy energooszczednie i porzadnie, albo budujemy tanio... no ale to tylko moja opinia, z ktora nie kazdy musi sie zgodzic

poza tym gdzies czytalem, ze niemcy szykuja sie do wprowadzenia przepisu, ktory bedzie nakazywal, aby kazdy nowowybudowany dom mial ep ponizej o ile m2nie pamiec nie myli 35kwh/m2
Napisano
Ten wskaźnik Ep, czyli energii pierwotnej (odnawialnej) niewiele mówi o ociepleniu budynku, bo można mieć słabo ocieplony budynek i ogrzewanie kolektorami, pompą ciepła, kotłem na paliwo odnawialne i Ep będzie niziutkie.

Obecnie stosuje się Eu, czyli energia użytkowa, (z reguły tylko ogrzewanie i CWU), czyli taka jak wychodzi z OZC + 1,75kWh/osobę/dobę na CWU.

Jeśli porównywać, to raczej Ek (energia końcowa), choć to też zależne od rodzaju zastosowanego ogrzewania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak jak pisałem, mam płyty Sander System Standard Alu.   Rozumiem też, że po termomodernizacji także powinno być dużo lepiej, bo przy przepływie 2l/min rura oddaje ciepło w podłogę (jest dużo większa różnica temperatury zasielania i powrotu). Tylko tego ciepła jest za mało aby ogrzać nieocieplone pomieszczenie z dwiema ścianami zewnętrznymi i podłoga się wychładza?
    • Proszę mnie poprawić, jeżeli coś źle zrozumiałem. Ale teraz najważniejsze jest właśnie ustalenie jak wygląda sytuacja.  Od spodu na na ułożonej teraz folii widoczna jest woda. Leżący pod nią stary podkład betonowy (chudziak) chyba też musi być jednak mokry? Wilgotność 5-8% to bardzo dużo, nawet uwzględniając znaczny błąd pomiaru. Nie rozumiem jakby miał być suchy, skoro folia jest od spodu cała mokra. Przecież ta woda (strugi wody) jest pomiędzy chudziakiem i nową folią.  Czy pomiędzy ścianą fundamentu oraz ścianą nadziemia jest pozioma izolacja z papy lub folii? Czy jeżeli ona jest to można zachować ciągłość tej izolacji oraz folii na chudziaku? Dołączam rysunek, żeby łatwiej było się zorientować o czym mówimy.
    • Wyjmowałem różne rzeczy, pokuszone cegły po wybiciu kanału, lub jego erozji, śmieci, gałęzie, a nawet żywe ptaszki przez wyczystki wentylacyjne. 
    • Dzień dobry,   Prawidłowa wentylacja dachu z pełnym deskowaniem pokrytym papą i blachodachówką opiera się na dwóch niezależnych szczelinach, które muszą działać na całej długości połaci. Pierwsza z nich znajduje się pod deskowaniem, nad termoizolacją, i powinna mieć wysokość 2–3 cm. Jej wlot wykonuje się w okapie, zapewniając ciągły dopływ powietrza o przekroju 200–300 cm²/mb, natomiast wylot w kalenicy wymaga rozcięcia papy oraz pozostawienia szczeliny 2–3 cm łącznie między deskami, co daje wywiew o przekroju około 50–100 cm²/mb. Ta część odpowiada za odprowadzenie wilgoci z warstwy ocieplenia i stabilizację pracy termoizolacji.   Druga szczelina działa nad papą, w przestrzeni tworzonej przez kontrłaty i łaty, i prowadzi powietrze od okapu aż do kalenicy. Jej wysokość, zaleca się, żęby wynosia 4 cm, czyli tyle, ile daje zalecana kontrłata. Przestrzeń ta usuwa parę wodną spod pokrycia oraz chroni papę przed przegrzewaniem, co w przypadku blachodachówki ma istotne znaczenie dla trwałości układu. Przy połaci o długości 10 metrów kluczowe jest zachowanie pełnej drożności obu kanałów — każda przerwa lub zwężenie powoduje spadek efektywności wentylacji i zwiększa ryzyko gromadzenia wilgoci.   Najważniejsze jest więc utrzymanie stałych wysokości szczelin, poprawne wykonanie wlotu i wylotu, a także kontrola, czy ocieplenie i obróbki nie zasłaniają przestrzeni wentylacyjnych. Taki układ zapewnia stabilną temperaturę pod pokryciem, ochronę papy, skuteczne odprowadzanie wilgoci i wieloletnią trwałość całego dachu.   ____________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/  
    • Tak, podasze użytkowe ... ocieplenie wełna mineralna. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...