Skocz do zawartości

Zmiana paliwa z oleju na gaz


towerman

Recommended Posts

Napisano
Witam,

Przez kilka ostatnich lat użytkuję kocioł Viessmanna zasilany olejem opałowym. Rosnące ceny oleju sprowokowały inwestycję w gaz i właśnie jestem na etapie odbiorów nowej instalacji. Teraz nadszedł czas na zmiany w kotłowni i... tutaj mam problem. Wymiana samego palnika to koszt ok. 10 tys. (8300,- netto palnik), zostawiając istniejącą instalację i kocioł. Nowy piec gazowy to podobno koszt ok. 15.000,- razem z robocizną. Proszę o Waszą podpowiedź czy ma sens wymiana pieca na nowy, czy pozostać przy tym, który mam? Oczywiście konsultant V doradzał telefonicznie piec kondensacyjny ale mam wątpliwości.
Dane: dom ok. 130 m2, parterowy, kaloryfery w trzech małych sypialniach, reszta to podłogówka, dwie łazienki.
Piec: 10-letni Vitorond 222 18kW, sterowany czujnikiem pogodowym. Więcej danych z pamięci nie umiem podać :(

Z góry dziękuję za każdą pomoc i pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Można w internecie sprawdzić, ile kosztuje kocioł gazowy (z reguły poniżej 5 tys zł) i decyzja chyba jest jasna.



Zwłaszcza jak koszt dociągnięcia gazu do działki to np. 35.000zł icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Żebyś czasem nie wpadł z deszczu pod rynnę z tym gazem. W Niemczech połowa ogrzewania idzie w oleju. Nasz rząd wiele lat temu nie potrafił opanować sytuacji z tankowaniem samochodów więc poszedł po najmniejszej linii oporu i podniósł akcyzę, tak że zabił kotłownie olejowe. Tymczasem silniki samochodowe ewoluowały, a wysoka cena oleju pozostała. Ja akurat szedłbym w elektrykę. Odbierasz ciepło w miejscu wyprodukowania, i praktycznie nie serwisujesz. A model wodny to na każdym kroku straty. Najpierw grzejesz kocioł, on grzeje wodę, woda rury i grzejniki, grzejniki powietrze i to co zastało po odliczeniu strat grzeje domowników. Nie podoba mi się to.
Napisano
Cytat

Żebyś czasem nie wpadł z deszczu pod rynnę z tym gazem. W Niemczech połowa ogrzewania idzie w oleju. Nasz rząd wiele lat temu nie potrafił opanować sytuacji z tankowaniem samochodów więc poszedł po najmniejszej linii oporu i podniósł akcyzę, tak że zabił kotłownie olejowe. Tymczasem silniki samochodowe ewoluowały, a wysoka cena oleju pozostała. Ja akurat szedłbym w elektrykę. Odbierasz ciepło w miejscu wyprodukowania, i praktycznie nie serwisujesz. A model wodny to na każdym kroku straty. Najpierw grzejesz kocioł, on grzeje wodę, woda rury i grzejniki, grzejniki powietrze i to co zastało po odliczeniu strat grzeje domowników. Nie podoba mi się to.


Gość się pyta czy opłaca się wymieniać kocioł, a Ty mu doradzasz wymianę całej instalacji ?

Należy sprawdzić koszt przyłącza gazowego i czy jest sens w ogóle inwestować.
Później policzyć ewentualne oszczędności między gazem a olejem i dopiero wtedy szukać rozwiązania.
Napisano
Cytat

Gość się pyta czy opłaca się wymieniać kocioł, a Ty mu doradzasz wymianę całej instalacji ?

Należy sprawdzić koszt przyłącza gazowego i czy jest sens w ogóle inwestować.
Później policzyć ewentualne oszczędności między gazem a olejem i dopiero wtedy szukać rozwiązania.



Wiadomo, że nie wymieni instalacji. Powiedziałem, żeby nie wpadł z deszczu pod rynnę. Nic bym nie robił w jego sytuacji. Płacz i płać.
Napisano (edytowany)
Cytat

Ja akurat szedłbym w elektrykę. Odbierasz ciepło w miejscu wyprodukowania, i praktycznie nie serwisujesz. A model wodny to na każdym kroku straty. Najpierw grzejesz kocioł, on grzeje wodę, woda rury i grzejniki, grzejniki powietrze i to co zastało po odliczeniu strat grzeje domowników. Nie podoba mi się to.



Odebrałem to jako zachętę do przejścia na elektryczne ogrzewanie pomieszczeń. Czyli de facto zmianę instalacji wodnej na elektryczną.

Cytat

Wiadomo, że nie wymieni instalacji. Powiedziałem, żeby nie wpadł z deszczu pod rynnę. Nic bym nie robił w jego sytuacji. Płacz i płać.



Gaz sieciowy zawsze będzie trochę tańszy od oleju.
Kocioł kondensacyjny gazowy będzie miał dużo większą sprawność niż kocioł olejowy przerobiony na gazowy. Ja bym szukał nowego kotła, a olejowy spróbował sprzedać aby odzyskać część kasy (sprzedasz np za 3-5 tys i różnica między przeróbką a nowym kotłem wyjdzie tylko 0-2 tys zł). Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam,

Przez kilka ostatnich lat użytkuję kocioł Viessmanna zasilany olejem opałowym. Rosnące ceny oleju sprowokowały inwestycję w gaz i właśnie jestem na etapie odbiorów nowej instalacji. Teraz nadszedł czas na zmiany w kotłowni i... tutaj mam problem. Wymiana samego palnika to koszt ok. 10 tys. (8300,- netto palnik), zostawiając istniejącą instalację i kocioł. Nowy piec gazowy to podobno koszt ok. 15.000,- razem z robocizną. Proszę o Waszą podpowiedź czy ma sens wymiana pieca na nowy, czy pozostać przy tym, który mam? Oczywiście konsultant V doradzał telefonicznie piec kondensacyjny ale mam wątpliwości.
Dane: dom ok. 130 m2, parterowy, kaloryfery w trzech małych sypialniach, reszta to podłogówka, dwie łazienki.
Piec: 10-letni Vitorond 222 18kW, sterowany czujnikiem pogodowym. Więcej danych z pamięci nie umiem podać :(

Z góry dziękuję za każdą pomoc i pozdrawiam.



Są jeszcze kotły elektryczne do c.o. tylko, że tu trzeba dobrac umiejętnie moc kotła, system sterowania i rozliczania energii - by ne przewymiarować i nie przepłacać - czyli zoptymalizować.

Mam takie przeswiadcznie, że przy dobrym ociepleniu i nowoczesnej instalacji energia elektryczna to rozsądna alternatywa.

Kocioł o mocy załóżmy 12 kW to wydatek około 3200 PLN + koszty instalacji urządzenia i adaptacji instalacji c.o.+c.w.u.

Cena kotła pobrana od jednego z producentów a można wybierać np. z oferty Kospel, Eco Power, Elterm.
Napisano
To słuszne przeświadczenie icon_wink.gif
Z tym że taki rodzaj ogrzewania żeby "nie zabił" powinien być jednak przemyślany na etapie "niech się mury pną do góry", aby można było korzystać z "dobrodziejstwa" taryfy G12. IMHO

Przeróbka, zmiana źródła ciepła na wytwornicę elektryczną w domu który nie został postawiony jako "energooszczędny +" może jednak nieść ze sobą spore koszty eksploatacyjne, porównywalne lub nawet wyższe niż w przypadku wykorzystania oleju opałowego.
Napisano
Cytat

To słuszne przeświadczenie icon_wink.gif
Z tym że taki rodzaj ogrzewania żeby "nie zabił" powinien być jednak przemyślany na etapie "niech się mury pną do góry", aby można było korzystać z "dobrodziejstwa" taryfy G12. IMHO

Przeróbka, zmiana źródła ciepła na wytwornicę elektryczną w domu który nie został postawiony jako "energooszczędny +" może jednak nieść ze sobą spore koszty eksploatacyjne, porównywalne lub nawet wyższe niż w przypadku wykorzystania oleju opałowego.




Tych danych właśnie nie ma i dlatego napisałem "dobrym ociepleniu" i optymalizacji. Biorąc jednak pod uwagę koszty kotła gazowego i wieczną niewiadomą jaką są ceny paliw może się okazać, że energia elektryczna wróci do łask.

Budując od podstaw - bez komina, być może bez instalacji wodnej podłogowej bez kosztów przyłącza gazowego oszczędzimy na inwestycji i raty, które oddamy bankowi pokryją koszty użytkowania zimą. Energia elektryczna to poza tym najwyższa sprawność urządzeń.

Na tym etapie dyskusji to jedynie hipoteza ale........
Napisano
Najwyższą sprawność ma pompa ciepła (też na prąd icon_wink.gif ), ale koszty inwestycyjne są już nieporównywalnie wyższe niż w przypadku ogrzewania elektrycznego.
Jak piszesz, sprawność ogrzewania elektrycznego jest wysoka, szczególnie w przypadku pominięcia medium pośredniego wykorzystywanego do transportu ciepła.
Z kolei rezygnacja z medium pośredniego (woda, powietrze) nie pozwala na podłączenie innych wytwornic ciepła do podstawowego obiegu grzewczego.
Reasumując, każde typ ogrzewania ma swój bagaż "+" i "-", a podjęcie ostatecznej decyzji jak widać wcale nie jest łatwe.
Z drugiej strony gdyby istniał jeden doskonały dla każdego system grzewczy... jakież życie stałoby się proste, a przynajmniej prostsze icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

...Rosnące ceny oleju sprowokowały inwestycję w gaz i właśnie jestem na etapie odbiorów nowej instalacji. ...



Rozumiem, że gaz już podłącżono, więc pewne koszty zostały poniesione. Teraz już nie ma co dywagować o innym źródle ciepła niż gazowe, tylko doradzić czy mabyć wymiana kotła czy "tylko" palnika. Ja uważam, że lepiej dopłacić do nowego kotła kondensacyjnego, a kocioł olejowy spróbowac odsprzedać.
Napisano
Cytat

Rozumiem, że gaz już podłącżono, więc pewne koszty zostały poniesione. Teraz już nie ma co dywagować o innym źródle ciepła niż gazowe, tylko doradzić czy mabyć wymiana kotła czy "tylko" palnika. Ja uważam, że lepiej dopłacić do nowego kotła kondensacyjnego, a kocioł olejowy spróbowac odsprzedać.




Jeśli jest podciągnięty gaz, to faktycznie ma Kolega słuszność. Reszta to rozważania.

A tak już całkiem w odniesieniu do dyskusji na temat energii elektrycznej - nie taki diabeł straszny icon_smile.gif

Tutaj przykłady dla zainteresowanych
Napisano
Cytat

Z tym gazem to ostrożnie, bo można nieźle się przejechać na tego typu zmianie.




Z cenami paliw jest jak z kursami walut - nikt nie wie, co będzie jutro, a w przypadku paliw nikt nie wie co będzie za rok.

I jeżeli ktoś zainwestuje w instalację gazową z podłączeniem budynku do sieci łącznie ponad 20 tys to dopiero zaczyna rwac sobie włosy z głowy a te 20 tys minus koszty instalacji elektrycznej i systemu grzewczego na prąd - może śmiało przeznaczyć na pokrycie kosztów ogrzewania i c.w.u.

Pytanie, które zawsze się pojawia - co się bardziej opłaca.

Ja twierdzę, że w budynkach o niskim zużyciu energii - prąd.
Napisano
przy stanie naszej sieci energetycznej grzanie prądem jest też ryzykowne. Przyjdzie kolejna zima, kolejne przewody będa zerwane. Pompy obiegowe i sterowniki uciągnie agregator, ale całego ogrzewania nie da rady.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Jeśli jest podciągnięty gaz, to faktycznie ma Kolega słuszność. Reszta to rozważania.

A tak już całkiem w odniesieniu do dyskusji na temat energii elektrycznej - nie taki diabeł straszny icon_smile.gif

Tutaj przykłady dla zainteresowanych




Trochę się zaczynam gubić w temacie promienników. gdzie się człowiek nie obejrzy to promiennik. Wiele firm montuje panele podczerwieni, które podobno nie pobierają energii, a w sprzyjających warunkach nawet pobierają od ludzi z pomieszczenia i można ją potem sprzedawać do zakładu energetycznego heheheh
Warunek, że ludzie w pomieszczeniach mają głowy owinięte folią po czekoladzie!
Napisano
Cytat

Warunek, że ludzie w pomieszczeniach mają głowy owinięte folią po czekoladzie!


Ale tylko taką która wcześniej przeszła przez łapki świstaka... inna się nie nadaje icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...