Skocz do zawartości

Nowa dachówka ceramiczna Amber 12V marki Braas


Recommended Posts

Napisano

Od lipca do sprzedaży wchodzi nowa dachówka ceramiczna Amber 12V - efekt pracy i owoc europejskich projektantów oraz wieloletnich doświadczeń fabryki w Przysusze, to udoskonalona wersja ceramicznej dachówki Sirius 13, która była prawdziwym hitem na polskim rynku.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/aktualnosci/15181-nowa-dachowka-ceramiczna-amber-12v-marki-braas

Gość OSZUKANI INWESTORZY
Napisano
Informujemy wszystkich budujących domy, że dachówka firmy BRAAS, model: Amber 12V zawiera wadę produkcyjną. Na każdej sztuce dachówki widoczne jest uszkodzenie, kawałek spodu dachówki jest zatopiony w angobie pokrywającej dachówkę. Po usunięciu tego fragmentu pozostaje szczelina w angobie. Z informacji uzyskanych od przedstawiciela firmy BRAAS wynika, że uszkodzenie to musiało powstać na etapie produkcji, w czasie wypalania już pokrytej angobą dachówki. W trakcie tego procesu dachówki stykają się w jednym punkcie i mogą powstawać takie uszkodzenia. Uszkodzenia powtarzają się regularnie na każdej dachówce (w naszym przypadku na ok. 4000 szt. dachówki) zawsze w tym samym miejscu. Handlowcy w Melle w Krakowie ul. Radzikowskiego 5, przekonywali nas, że dachówka Amber 12 V jest dachówką z górnej półki, że jest ulepszoną wersją Siriusa 13 z tą różnicą, że w Amberze 12 V wyeliminowano wszelkie niedociągnięcia, które pojawiały się w Siriusie 13, jak widać na naszym przykładzie tak się nie stało. Zastanawiające jest to jak firma BRAAS może sprzedawać dachówkę, wiedząc z góry, że ma wadę produkcyjną. Czy ktoś z Państwa kupiłby nowy samochód z salonu ale po gradobiciu? Tak właśnie się czujemy po zakupie produktu firmy BRAAS, który miał być produktem pierwszej jakości , z górnej półki a okazało się, że jest to produkt pozagatunkowy. ODRADZAMY WSZYSTKIM PRODUKTY FIRMY BRAAS A W WSCZEGÓLNOŚCI MODEL AMBER 12V Gdyby ktoś został podobnie oszukany jak my prosimy o kontakt (moglibyśmy złozyć pozew zbiorowy przeciwko firmie Braas i Melle). Gdyby ktoś chciał zobaczyć jak okropnie wygląda nasz dach podaje adres do kontaktu (prześlefotki) gege3@interia.pl.
Napisano
A czemu nie zmieścisz tych fotek tu na forum?
Napisano
j.w.,
pewnie to opatentowany byk, stąd ta tajemniczość, jak z amber gold
a swoją drogą
  Cytat

Informujemy wszystkich budujących domy, że dachówka firmy BRAAS, model: Amber 12V zawiera wadę produkcyjną. Na każdej sztuce dachówki widoczne jest uszkodzenie, kawałek spodu dachówki jest zatopiony w angobie pokrywającej dachówkę. Po usunięciu tego fragmentu pozostaje szczelina w angobie............

Czy ktoś z Państwa kupiłby nowy samochód z salonu ale po gradobiciu? ..........

Rozwiń  

jakby ten grad padał od środka, to czemu nie?
cuda zdarzają się, a wtedy prowokują inne cuda...

a najlepsze, że to chyba hurtownik,
ewentualnie braas oszukał całą rodzinę, łącznie z małymi dziećmi, które się do tego zakupu życia dołożyły się
o chomiku nie wspominam, choć mi go żal mając świadomość, że z tego powodu jakieś goowno musiał wciągać zalamka.jpg
Napisano
  Cytat

Czy mam rozumieć ,że fotki będą?

Rozwiń  

https://picasaweb.google.com/105520699357289932244/Amber12V#

  Cytat

Czy mam rozumieć ,że fotki będą?

Rozwiń  


SZPETNY ELEMENT (WADĘ PRDUKCYJNĄ) WIDAĆ Z ODLEGŁOŚCI 30m

https://picasaweb.google.com/105520699357289932244/Amber12V#

Całą historę mojej reklamacji i podejście pracowników firmy BRAAS i MELLE zamieszcze na forum jak tylko dostanę odpowiedź.

https://picasaweb.google.com/105520699357289932244/Amber12V#
Napisano
Tak po oglądnięciu fotek to tragedia. Wg mnie to wina leży po stronie pakowania ,to zawiniło na wyglądzie taki jaki jest.
Napisano
Witam

Tak się składa, że również jestem posiadaczem dachówki Amber 12V w kolorze antracytowym. Są pewne obtarcia - widać, że wynikające z transportu ale nie są groźne. Po kilku deszczach wszystko jest ok. Po prostu pył, który pojawił się na powierzchni dachówki został spłukany podczas deszczu i wszystko jest ok. Biorąc pod uwagę, że zakupiłem tą dachówkę w cenie ok. 40 zł brutto/m2 w dodatku barwioną w masie, to jestem zadowolony. Miałem bardzo dużo docinek w koszach i jakbym kupił dachówkę czerwoną w środku, to... byłby dramat.
Wykonawca dobrze ocenia dachówkę, jest prosta, regulacja łacenia i szczelność, a przy tym jest dachówką twardą ale bez margla.
Mój dach, to 260m2 - koperta w Wieliczce.
Ja oceniam dachówkę na plus, nie widać żadnych plam i otarć patrząc na ten daszek z perspektywy.
Wg. mnie bardzo niesprawiedliwa i rażąca jest ocena forumowicza, który tak "wiesza psy" na producencie Braas.


Pozdrawiam wszystkich
Napisano
Witam,
Najwidoczniej w Pana przypadku jest inaczej, Pan jak sam pisze ma pył na dachówce, który po kilku deszczach został zmyty. W naszym przypadku nie jest to pył, na każdej sztuce dachówki widoczne jest uszkodzenie, kawałek spodu dachówki jest zatopiony w angobie pokrywającej dachówkę. Po usunięciu tego fragmentu pozostaje szczelina w angobie (dziura).Mimio tego,że było kilka ulew, szpetny element widać z odległości 20-30m.Najbardziej zbulwersowani jesteśmy podejściem przedstawicila firmy Braas, który poinformował nas, że firma Braas nie dołozy do tego złotówi i żebyśmy sobie pomalowali dach na swój koszt farbą angobową (ok. 4000 szt. dachówki - 300m2). Braas odbija piłeczkę do sklepu, w którym zakupiliśmy dachówkę, mówiąc, że tam nas powinni o tym poinformować, że taka jest technologia wytwarzania, że na dachówce musi byc taki element, że wydają duże pieniądze na szkolenia handlowców. Gdy zadałem pytanie przedstawicielowi Braas, czy on chiałby mieć taki dach na swoim domu odparł NIE. W sklepie również przyznali nam, że dakiej dachówki nie chcieliby mieśc na swoim domu. Proszę oglądnąć fotki z mojego dachu.

Pozdrawiam
Napisano
Może i się czepiam.
Piszesz, że szpetotę widać z 30m, a z bliska? No chyba, że jesteś dalekowidzem, to tłumaczy, że nie widziały gały co brały. A jak widziały, to dlaczego ją (dachówkę) położono ?

Człowieku, to były (są) Twoje pieniądze i za nie zgotowałeś sobie taki los.
Napisano
też mnie zastanawia fakt położenia trefnej dachówki na dachu...

a jeszcze jedna kwestia - ja jak wybierałem dachówkę, to wybrałem sobie kilka dachówek do domu, kazdą oglądałem z bliska, daleka itd....
w końcu zdecydowaliśmy się na konkretny model/kolor

piszesz, że to uszkodzenie jest na każdej dachówce, nie rozumiem, jak mozna zdecydować się na wybór konkretnej dachówki, nie oglądając nawet 1 sztuki....
Napisano
Dachówkę oglądaliśmy w kilku składach budowlanych i tam na ekspozycjach niczego takiego nie było. Poza tym nie kupiłem dachówki na bazarze firmy "no name" tylko "renomowanej fimy", (która daje kilkudziesiędzioletnią gwarancję) w "renomowanym składzie". Dachówka, która przyjeżdża na budowę jest zafoliowana na paletach. Jak tylko zauważyłem wadę dachówki wstrzymałem pracę dekarzy. Nigdy bym nie przypuszczał, że "efekt pracy i owoc europejskich projektantów oraz wieloletnich doświadczeń fabryki w Przysusze" wypuści taki bubel.
Napisano
Jaka gwarancja, jaki producent? I po co ? icon_eek.gif

Zawiadom (na piśmie) sprzedawcę dachówki, że nie jest zgodna z umową, bo na ekspozycji nie była „piegowata”. Na podstawie ustawy konsumenckiej (http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176 ).

Jest to korzystniejsze niż boksowanie się z producentem i wyrównuje szanse w takiej batalii.

Za darmo otrzymasz pomoc prawną w powiatowym (miejskim) biurze rzecznika konsumentów.

Rozpoczęcie „trybu” gwarancyjnego, nie zamyka drogi niezgodności towaru z umową.
Napisano
Tak właśnie kolego zrobiłem "boksuje" się właśnie ze sklepem - niezgodność towaru z umową. Pisałem wcześniej o przedstawicielu braas, bo sklep takiego do mnie wysłał (takie mają procedury), ale dziękuje za informację.
Napisano
Jako firma Monier Braas od lat pracujemy nad tym, żeby nasze produkty były najlepszej jakości.
Dokładamy wszelkich starań, żeby nasze procesy technologiczne były na najwyższym poziomie podobnie jak doradztwo technicznie i obsługa Klientów. Dlatego skontaktujemy się w celu wyjaśnienia całej sprawy.
Napisano
  Cytat

Wg. mnie bardzo niesprawiedliwa i rażąca jest ocena forumowicza, który tak "wiesza psy" na producencie Braas.


Pozdrawiam wszystkich

Rozwiń  

A widziałeś kolego fotki? Chciałbyś mieć taki dach? Jak tak to życzę powodzenia w reklamowaniu produktu na plus icon_biggrin.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
mój dach też jest piegowaty:( sklep w którym kupiłam tą dachówke dał mi farbke do pomalowania kropek no i dekarze malowali każdą jedna... bo niby ta wada mieści sie w normach:( dzisiaj miałam kolejne starcie bo gąsiory nie pasują jene są za wąskie i nie wchodzi jeden na drugiego:( jakas masakra a to dopiero początek ....
Gość inwestor
Napisano
Przypadkiem weszłam na to forum i się przeraziłam.Wczoraj dostarczono mi dachówkę,przez złe zapakownie poobijała się dachówka szczytowa-zgłosiłam to,ale dziś z przerażeniem poszłam zobaczyć resztę ,każda dachówka w jednym i tym samym miejscu jest uszkodzona!!!!!Jutro jadę do miejsca w którym ją zakupiłam i będę reklamować..
Napisano
.nic wam nie dadzą reklamacje. Był u mnie przedstawiciel Braasa i powiedzial ze sklepy sa informowane ze ten produkt wychodzi z takim uszkodzeniem i maja udzielac informacji klientowi jednak sklepy tego nie robia. Teraz zaczyna sie odbijanie pileczki sklep do producenta ciekawe co z tego wyjdzie. Jkabym wiedziała ze produkt jest gorszej jakosci bym sie po prostu na niego nie zdecydowała. Tyle ze Braas umywa rączki tłumacząc ze to przy procesie technologicznym i taka wada to nie wada normy spełnione. Zgłosze to do rzecznika praw konsumenta niech sie tym zainteresuja bo dachówka ta nie kosztuje 2 zł..
Napisano
Bo się nie składa reklamacji (na podstawie Kodeksu Cywilnego), tylko zawiadamia sprzedawcę o niezgodności towaru z umową (Ustawa konsumencka). Producent nie jest stroną, tylko sprzedawca.
Napisano
Witam, byłem właśnie o krok od zakupienia dachówki BRAAS-a. Przypadkiem wpadłem na to forum i oniemiałem. Zapytałem się sprzedawcy czy to prawda i przesłałem link aby łatwo znalazł Wasze wpisy. O dziwo dowiedziałem się, iż forum na którym się znajdujemy prowadzone jest przez konkurencję firmy Braas icon_confused.gif Dziwne tłumaczenie.
Czy możecie podać punkty, gdzie kupiliście swoje dachówki ?
Napisano
beti_1612 zapraszam na moją działke to sie przekonasz jak wyglada dach. Jeżeli potrzebujesz adres sklepu odezwij sie na meila to podam wszelkie informacje munia21@poczta.fm.
Gość Paweł 69
Napisano
Ja równiez miałem pecha zakupić tą dachówkę - wstrzymałem układanie. Złożyłereklamację. Juz mam informację od hurtowni że Brasspowołując sięna PN nie uzna tej reklamacji. Dlatego będę odstępował od umowy. Zapraszam osoby zainteresowane do kontaktu w sprawie pozwu zbiorowego...
Napisano
  Cytat

Ja równiez miałem pecha zakupić tą dachówkę - wstrzymałem układanie. Złożyłereklamację. Juz mam informację od hurtowni że Brasspowołując sięna PN nie uzna tej reklamacji. Dlatego będę odstępował od umowy. Zapraszam osoby zainteresowane do kontaktu w sprawie pozwu zbiorowego...

Rozwiń  




Jestem zainteresowany pozwem zbiorowym. Proszę o dane do kontaktu.
Napisano
  Cytat

Witam



Wg. mnie bardzo niesprawiedliwa i rażąca jest ocena forumowicza, który tak "wiesza psy" na producencie Braas.

Rozwiń  



To nie jest "wieszanie psów" to są fakty. Brass ewidentnie oszukuje klientów sprzedając towar pozagatunkowy. Kupując jakiś produkt oczekujemy aby był w pełni wartościowy, a nie posiadał jakieś wady produkcyjne. Producent zna temat od jakiegoś czasu. Ale nie opłaca mu się zmieniać "spieprzonej" technologii produkcji. Woli płacić odszkodowania niż poprawić wadliwą technologię, żerując na ludzkiej niewiedzy. Ale... NOSIŁ WILK RAZY KILKA. Pozew zbiorowy i zaczną sprzedawać towar bez wad.
Napisano
Cały czas piszę i będę pisał nadal – bo załatwiacie sprawę od strony odbytu, a nie głowy.

W roszczeniach z tytułu gwarancji, producent może skutecznie podeprzeć się normami, i innymi „kruczkami” – szanse są małe.

Natomiast roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową są bezapelacyjnie wygrane (w takim przypadku) bo wystarczy wykazać, że na wystawkach i materiałach reklamowych, dachówka nie miała takich skaz.
Stroną jest sprzedawca (skład, hurtownia, itp.), który ponosi (ustawowo, ustawa konsumencka) wszelkie koszty związane z ta niezgodnością.

Jak kilka hurtowni (składów, itp.) wystąpi z roszczeniem zwrotnym wobec producenta (też droga ustawowa, KC) i przestanie być odbiorcami tej dachówki, to skuteczność będzie wyższa niż 10 pozwów zbiorowych.

Inwestorzy, nie dajcie się dymać bez mydła – no chyba, że macie potrzebę takiej „przyjemności”.

Roszczenia gwarancyjne są korzystne dla producenta, nie dla was.

Korzystajcie z dobrodziejstw ustawy konsumenckiej http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176
Napisano
Witam ,ja też dostałem taką dachówkę z kropkami (skazy).Jest tego ok 98% ,jutro wysyłam roszczenie z tytułu niezgodności towaru z umową do hurtowni...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Kurcze ja wczoraj zobaczyłam u siebie już na całym dachu położonym też dachówką Amber 12V że te kropki są regularne...może nie widać ich z ziemi tylko jak się patrzy przez okno dachowe ale są i na pewno nie jest to I klasa. Zła jestem na dekarzy że nie powiedzieli mi o tym bo ja po dachu nie chodziłąm ....a na składzie teraz powiedzieli że jak nie ma 10% to żeby się wstrzymać bo i tak tego nie uwzględnią...MASAKRA!!!PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH BO DACHÓWKA MOŻE I ŁADNA ALE FERELNA!!!!...
Napisano
Czy ten feler dotyczy wszystkich kolorów dachówki Amber?.
Napisano
Ja mam kolor antracytowy. Ale był dzisiaj u mnie przedstawiciel firmy Braas i oglądaliśmy te uszkodzenia i było parę rozwiązań np: ściągnięcie tego co jest i przywiezienie nowej dachówki ale już na własny koszt założenie ponowne więc zdecydowałam się na dostarczenie przez nich zimnej angoby i zapłacenie kosztów za dekarzy za pomalowanie uszkodzeń, bo jak sam mówił te uszkodzenia nie wpływają na jakość dachówki tylko na wizualny efekt a po pomalowaniu powinno być już elegancko. Zobaczymy jak się to rozwiąże. Dam znać..
Napisano
  Cytat

….zdecydowałam się na dostarczenie przez nich zimnej angoby i zapłacenie kosztów za dekarzy za pomalowanie uszkodzeń, …….

Rozwiń  


Tak się zastanawiam …..
Dymają Cię bez gry wstępnej i na sucho – lubisz tak (to) ?

Dachówka ma wadę ?

Ma !
I to uznaną przed specjalistę od producenta.

A w związku z tym, wszelkie koszty usunięcia tej wady powinien ponieść sprzedawca tej dachówki – jest to wymóg ustawowy tzw. ustawa konsumencka i jej Art. 8
Napisano
Aj no pewnie dymają jak zwał tak zwał a że nie lubię na sucho to w takim razie pociągnę za d..ę sprzedawcę...dzięki "bajbaga" za podpowiedź...pozdro.
Napisano
Po dwóch pismach reklamacja, a dokładniej niezgodność towaru z umową została uwzględniona.
Zabierają dachówkę na swój koszt, mam na myśli Sprzedającego - (nie producenta BRASS). icon_biggrin.gif

Przedstawiciel handlowy BRASSa podczas wizji lokalnej na budowie nawet nie próbował wciskać ciemnoty. Potwierdził podczas rozmowy, że dachówka ma feler produkcyjny z uwagi na starą technologię. Dachówka jest produkowana w Polsce. Te produkowane w Niemczech, są robione wg innej technologii i nie maja z nimi żadnego problemu. Przywiózł nawet ze sobą Nowego Kierownika Działu Jakości.

Proponuję iść do końca drogą NIEZGODNOŚCI TOWARU z UMOWĄ i byc konsekwentnym do końca, a felernej dachówki nie kłaść na dach!!!
Napisano
Mam nadzieję, że autor tego prywatnego wpisu, nie będzie mnie ganiał za upublicznienie tej informacji.

  Cytat

Kolego co do dachówki amber 12 v, wywalczyłem wszystko co się dało: wymianę dachówki na nową w dogodnym dla mnie terminie na koszt Braas (wszystko na koszt Braas) tylko , że ta nowa dachówka która przyjechała (1 paleta) do oglądnięcia jest taka sama jak na dachu. Co byś zrobił kolego na moim miejscu?

Rozwiń  


Publikuję to, ku przestrodze.
Sprawdzajcie to co przychodzi, bo nie jest to wypadek odosobniony, że towar z wadą wymienia się na takki sam – czyli z taką samą wadą.
Nie napiszę co ja bym zrobił, bo cenzura musiałaby zadziałać. icon_evil.gif

Ale pismo z zapytaniem, o to czy nie prościej jest samemu zrezygnować z pracy, a nie czekać na dyscyplinarkę od pracodawcy, wysłane do nadawcy tej przesyłki, jest nader wskazanym elementem, w takiej sytuacji.

Nie przyjmować, op…..ć, udokumentować (zdjęcia), naliczać (postraszyć, bo nie do wyegzekwowania) koszty dodatkowe (za przestoje). I niestety cierpliwie czekać, że któraś dostawa będzie bez wad.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Tak się zastanawiam dlaczego wszystkie moje komentarze są usuwane z forum. Pewnie Braas maczał w tym palce!!!ZDECYDOWANIE ODRADZAM DACHÓWKE BRAAS A SZCZEGÓLNIE AMBER - powód jak powyżej. Sprzedają towar ale chyba nigdy go nie oglądali.
Napisano
  Cytat

Tak się zastanawiam dlaczego wszystkie moje komentarze są usuwane z forum. Pewnie Braas maczał w tym palce!!!

Rozwiń  

Nie, nie było tu żadnego spisku. To efekt obrażania przez Pana innych uczestników forum, ale nie rozmawiajmy już o tym. Niezadowolenie i zadowolenie odnośnie moderowania i działania forum można wyrażać tutaj https://forum.budujemydom.pl/Do-administrat...Forum-f137.html

Pozdrawiam
Marcin Szymanik
Napisano
  Cytat

Nie, nie było tu żadnego spisku. To efekt obrażania przez Pana innych uczestników forum, ale nie rozmawiajmy już o tym. Niezadowolenie i zadowolenie odnośnie moderowania i działania forum mozna wyrażać tutaj https://forum.budujemydom.pl/Do-administrat...Forum-f137.html

Pozdrawiam
Marcin Szymanik

Rozwiń  



W moich opiniach negatywnie wypowiadałem sie tylko i wyłącznie na temat dachówki i braasa co też Pan gada że obrażałem innych uczestników, ale nie rozmawiajmy już o tym.
Napisano
  Cytat

Tak się zastanawiam dlaczego wszystkie moje komentarze są usuwane z forum. Pewnie Braas maczał w tym palce!!!ZDECYDOWANIE ODRADZAM DACHÓWKE BRAAS A SZCZEGÓLNIE AMBER - powód jak powyżej. Sprzedają towar ale chyba nigdy go nie oglądali.

Rozwiń  

Ale przecież Ty tej dachówki nie kupiłeś więc po co ta podnieta.
Zachowuj się jak przystało na to forum i będzie git.Opisz problem jaki masz czy miałeś ,podziel się swoimi spostrzeżeniami ,nikt Ci nie odmówi rady czy porady.A Ty wpadłeś ,krzyku narobiłeś i o co? To o czym piszesz to tu poprzednicy wyżej opisali ,ale w sposób bardziej cywilizowany.
A mi się wydaje ,że jesteś od konkurencji.
Gość inwestor
Napisano
Reklamowałem tą dachówkę u sprzedawcy jako niezgodną z umową,oni przesłali tą reklamacje do Braas,a Braas przysłał mi dziś odpowiedź,że reklamacji nie uwzględnią,gdyż spełnia ona normę PN EN 1304:2009 .W tym momencie nie wiem co robić,gdzie szukać pomocy. NAJŚMIESZNIEJSZE jest to,że przedstawiciel Braasa na śląsku.przysłał do mnie na działkę innych szczęśliwców zakupu tejże dachówki,aby zobaczyli jaką ta dachówka ma wadę.W końcu nie wiem czy ona jest felerna czy nie...Tym co się udało z reklamacją to GRATULUJĘ!! Proszę o podpowiedź jak to załatwiliście;)).
Napisano
Jest jeszcze taki urząd jak Rzecznik Praw Konsumenta. Udaj się tam i za darmo udzielą Ci pomocy i wsparcia bo Oni to tego są powołani aby pomagać konsumentom.
Gość inwestor
Napisano
Byłem u Rzecznika Praw Konsumenckich,zrobiłem to co mówiła,no i na razie skończyło sie tak jak się skończyło..
Napisano
  Cytat

Byłem u Rzecznika Praw Konsumenckich,zrobiłem to co mówiła,no i na razie skończyło sie tak jak się skończyło..

Rozwiń  

Czyli jak się skończyło? icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

no patrz, znowu Ci musze tlumaczyc; skonczylo sie tak, jak sie skonczylo icon_wink.gif icon_razz.gif jeszcze jakies pytania? icon_twisted.gif

Rozwiń  

:scratching: Co tu powiedzieć icon_question.gif No cóż koniec to koniec icon_biggrin.gif
Gość inwestor
Napisano
Skończyło się tak,że sprzedawca odsyła naszą reklamację o towar niezgodny z umową do Braas ,Braas nie uwzgledni itd.Znów złoże reklamację i zobaczymy co będzie..

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...