Skocz do zawartości

Nowa dachówka ceramiczna Amber 12V marki Braas


Recommended Posts

Od lipca do sprzedaży wchodzi nowa dachówka ceramiczna Amber 12V - efekt pracy i owoc europejskich projektantów oraz wieloletnich doświadczeń fabryki w Przysusze, to udoskonalona wersja ceramicznej dachówki Sirius 13, która była prawdziwym hitem na polskim rynku.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/aktualnosci/15181-nowa-dachowka-ceramiczna-amber-12v-marki-braas

Link do komentarza
Gość OSZUKANI INWESTORZY
Informujemy wszystkich budujących domy, że dachówka firmy BRAAS, model: Amber 12V zawiera wadę produkcyjną. Na każdej sztuce dachówki widoczne jest uszkodzenie, kawałek spodu dachówki jest zatopiony w angobie pokrywającej dachówkę. Po usunięciu tego fragmentu pozostaje szczelina w angobie. Z informacji uzyskanych od przedstawiciela firmy BRAAS wynika, że uszkodzenie to musiało powstać na etapie produkcji, w czasie wypalania już pokrytej angobą dachówki. W trakcie tego procesu dachówki stykają się w jednym punkcie i mogą powstawać takie uszkodzenia. Uszkodzenia powtarzają się regularnie na każdej dachówce (w naszym przypadku na ok. 4000 szt. dachówki) zawsze w tym samym miejscu. Handlowcy w Melle w Krakowie ul. Radzikowskiego 5, przekonywali nas, że dachówka Amber 12 V jest dachówką z górnej półki, że jest ulepszoną wersją Siriusa 13 z tą różnicą, że w Amberze 12 V wyeliminowano wszelkie niedociągnięcia, które pojawiały się w Siriusie 13, jak widać na naszym przykładzie tak się nie stało. Zastanawiające jest to jak firma BRAAS może sprzedawać dachówkę, wiedząc z góry, że ma wadę produkcyjną. Czy ktoś z Państwa kupiłby nowy samochód z salonu ale po gradobiciu? Tak właśnie się czujemy po zakupie produktu firmy BRAAS, który miał być produktem pierwszej jakości , z górnej półki a okazało się, że jest to produkt pozagatunkowy. ODRADZAMY WSZYSTKIM PRODUKTY FIRMY BRAAS A W WSCZEGÓLNOŚCI MODEL AMBER 12V Gdyby ktoś został podobnie oszukany jak my prosimy o kontakt (moglibyśmy złozyć pozew zbiorowy przeciwko firmie Braas i Melle). Gdyby ktoś chciał zobaczyć jak okropnie wygląda nasz dach podaje adres do kontaktu (prześlefotki) gege3@interia.pl.
Link do komentarza
j.w.,
pewnie to opatentowany byk, stąd ta tajemniczość, jak z amber gold
a swoją drogą
Cytat

Informujemy wszystkich budujących domy, że dachówka firmy BRAAS, model: Amber 12V zawiera wadę produkcyjną. Na każdej sztuce dachówki widoczne jest uszkodzenie, kawałek spodu dachówki jest zatopiony w angobie pokrywającej dachówkę. Po usunięciu tego fragmentu pozostaje szczelina w angobie............

Czy ktoś z Państwa kupiłby nowy samochód z salonu ale po gradobiciu? ..........


jakby ten grad padał od środka, to czemu nie?
cuda zdarzają się, a wtedy prowokują inne cuda...

a najlepsze, że to chyba hurtownik,
ewentualnie braas oszukał całą rodzinę, łącznie z małymi dziećmi, które się do tego zakupu życia dołożyły się
o chomiku nie wspominam, choć mi go żal mając świadomość, że z tego powodu jakieś goowno musiał wciągać zalamka.jpg
Link do komentarza
Cytat

Czy mam rozumieć ,że fotki będą?


https://picasaweb.google.com/105520699357289932244/Amber12V#

Cytat

Czy mam rozumieć ,że fotki będą?



SZPETNY ELEMENT (WADĘ PRDUKCYJNĄ) WIDAĆ Z ODLEGŁOŚCI 30m

https://picasaweb.google.com/105520699357289932244/Amber12V#

Całą historę mojej reklamacji i podejście pracowników firmy BRAAS i MELLE zamieszcze na forum jak tylko dostanę odpowiedź.

https://picasaweb.google.com/105520699357289932244/Amber12V#
Link do komentarza
Witam

Tak się składa, że również jestem posiadaczem dachówki Amber 12V w kolorze antracytowym. Są pewne obtarcia - widać, że wynikające z transportu ale nie są groźne. Po kilku deszczach wszystko jest ok. Po prostu pył, który pojawił się na powierzchni dachówki został spłukany podczas deszczu i wszystko jest ok. Biorąc pod uwagę, że zakupiłem tą dachówkę w cenie ok. 40 zł brutto/m2 w dodatku barwioną w masie, to jestem zadowolony. Miałem bardzo dużo docinek w koszach i jakbym kupił dachówkę czerwoną w środku, to... byłby dramat.
Wykonawca dobrze ocenia dachówkę, jest prosta, regulacja łacenia i szczelność, a przy tym jest dachówką twardą ale bez margla.
Mój dach, to 260m2 - koperta w Wieliczce.
Ja oceniam dachówkę na plus, nie widać żadnych plam i otarć patrząc na ten daszek z perspektywy.
Wg. mnie bardzo niesprawiedliwa i rażąca jest ocena forumowicza, który tak "wiesza psy" na producencie Braas.


Pozdrawiam wszystkich
Link do komentarza
Witam,
Najwidoczniej w Pana przypadku jest inaczej, Pan jak sam pisze ma pył na dachówce, który po kilku deszczach został zmyty. W naszym przypadku nie jest to pył, na każdej sztuce dachówki widoczne jest uszkodzenie, kawałek spodu dachówki jest zatopiony w angobie pokrywającej dachówkę. Po usunięciu tego fragmentu pozostaje szczelina w angobie (dziura).Mimio tego,że było kilka ulew, szpetny element widać z odległości 20-30m.Najbardziej zbulwersowani jesteśmy podejściem przedstawicila firmy Braas, który poinformował nas, że firma Braas nie dołozy do tego złotówi i żebyśmy sobie pomalowali dach na swój koszt farbą angobową (ok. 4000 szt. dachówki - 300m2). Braas odbija piłeczkę do sklepu, w którym zakupiliśmy dachówkę, mówiąc, że tam nas powinni o tym poinformować, że taka jest technologia wytwarzania, że na dachówce musi byc taki element, że wydają duże pieniądze na szkolenia handlowców. Gdy zadałem pytanie przedstawicielowi Braas, czy on chiałby mieć taki dach na swoim domu odparł NIE. W sklepie również przyznali nam, że dakiej dachówki nie chcieliby mieśc na swoim domu. Proszę oglądnąć fotki z mojego dachu.

Pozdrawiam
Link do komentarza
też mnie zastanawia fakt położenia trefnej dachówki na dachu...

a jeszcze jedna kwestia - ja jak wybierałem dachówkę, to wybrałem sobie kilka dachówek do domu, kazdą oglądałem z bliska, daleka itd....
w końcu zdecydowaliśmy się na konkretny model/kolor

piszesz, że to uszkodzenie jest na każdej dachówce, nie rozumiem, jak mozna zdecydować się na wybór konkretnej dachówki, nie oglądając nawet 1 sztuki....
Link do komentarza
Dachówkę oglądaliśmy w kilku składach budowlanych i tam na ekspozycjach niczego takiego nie było. Poza tym nie kupiłem dachówki na bazarze firmy "no name" tylko "renomowanej fimy", (która daje kilkudziesiędzioletnią gwarancję) w "renomowanym składzie". Dachówka, która przyjeżdża na budowę jest zafoliowana na paletach. Jak tylko zauważyłem wadę dachówki wstrzymałem pracę dekarzy. Nigdy bym nie przypuszczał, że "efekt pracy i owoc europejskich projektantów oraz wieloletnich doświadczeń fabryki w Przysusze" wypuści taki bubel.
Link do komentarza
Jaka gwarancja, jaki producent? I po co ? icon_eek.gif

Zawiadom (na piśmie) sprzedawcę dachówki, że nie jest zgodna z umową, bo na ekspozycji nie była „piegowata”. Na podstawie ustawy konsumenckiej (http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176 ).

Jest to korzystniejsze niż boksowanie się z producentem i wyrównuje szanse w takiej batalii.

Za darmo otrzymasz pomoc prawną w powiatowym (miejskim) biurze rzecznika konsumentów.

Rozpoczęcie „trybu” gwarancyjnego, nie zamyka drogi niezgodności towaru z umową.
Link do komentarza
Cytat

Wg. mnie bardzo niesprawiedliwa i rażąca jest ocena forumowicza, który tak "wiesza psy" na producencie Braas.


Pozdrawiam wszystkich


A widziałeś kolego fotki? Chciałbyś mieć taki dach? Jak tak to życzę powodzenia w reklamowaniu produktu na plus icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
mój dach też jest piegowaty:( sklep w którym kupiłam tą dachówke dał mi farbke do pomalowania kropek no i dekarze malowali każdą jedna... bo niby ta wada mieści sie w normach:( dzisiaj miałam kolejne starcie bo gąsiory nie pasują jene są za wąskie i nie wchodzi jeden na drugiego:( jakas masakra a to dopiero początek ....
Link do komentarza
Gość inwestor
Przypadkiem weszłam na to forum i się przeraziłam.Wczoraj dostarczono mi dachówkę,przez złe zapakownie poobijała się dachówka szczytowa-zgłosiłam to,ale dziś z przerażeniem poszłam zobaczyć resztę ,każda dachówka w jednym i tym samym miejscu jest uszkodzona!!!!!Jutro jadę do miejsca w którym ją zakupiłam i będę reklamować..
Link do komentarza
.nic wam nie dadzą reklamacje. Był u mnie przedstawiciel Braasa i powiedzial ze sklepy sa informowane ze ten produkt wychodzi z takim uszkodzeniem i maja udzielac informacji klientowi jednak sklepy tego nie robia. Teraz zaczyna sie odbijanie pileczki sklep do producenta ciekawe co z tego wyjdzie. Jkabym wiedziała ze produkt jest gorszej jakosci bym sie po prostu na niego nie zdecydowała. Tyle ze Braas umywa rączki tłumacząc ze to przy procesie technologicznym i taka wada to nie wada normy spełnione. Zgłosze to do rzecznika praw konsumenta niech sie tym zainteresuja bo dachówka ta nie kosztuje 2 zł..
Link do komentarza
Witam, byłem właśnie o krok od zakupienia dachówki BRAAS-a. Przypadkiem wpadłem na to forum i oniemiałem. Zapytałem się sprzedawcy czy to prawda i przesłałem link aby łatwo znalazł Wasze wpisy. O dziwo dowiedziałem się, iż forum na którym się znajdujemy prowadzone jest przez konkurencję firmy Braas icon_confused.gif Dziwne tłumaczenie.
Czy możecie podać punkty, gdzie kupiliście swoje dachówki ?
Link do komentarza
Gość Paweł 69
Ja równiez miałem pecha zakupić tą dachówkę - wstrzymałem układanie. Złożyłereklamację. Juz mam informację od hurtowni że Brasspowołując sięna PN nie uzna tej reklamacji. Dlatego będę odstępował od umowy. Zapraszam osoby zainteresowane do kontaktu w sprawie pozwu zbiorowego...
Link do komentarza
Cytat

Ja równiez miałem pecha zakupić tą dachówkę - wstrzymałem układanie. Złożyłereklamację. Juz mam informację od hurtowni że Brasspowołując sięna PN nie uzna tej reklamacji. Dlatego będę odstępował od umowy. Zapraszam osoby zainteresowane do kontaktu w sprawie pozwu zbiorowego...





Jestem zainteresowany pozwem zbiorowym. Proszę o dane do kontaktu.
Link do komentarza
Cytat

Witam



Wg. mnie bardzo niesprawiedliwa i rażąca jest ocena forumowicza, który tak "wiesza psy" na producencie Braas.




To nie jest "wieszanie psów" to są fakty. Brass ewidentnie oszukuje klientów sprzedając towar pozagatunkowy. Kupując jakiś produkt oczekujemy aby był w pełni wartościowy, a nie posiadał jakieś wady produkcyjne. Producent zna temat od jakiegoś czasu. Ale nie opłaca mu się zmieniać "spieprzonej" technologii produkcji. Woli płacić odszkodowania niż poprawić wadliwą technologię, żerując na ludzkiej niewiedzy. Ale... NOSIŁ WILK RAZY KILKA. Pozew zbiorowy i zaczną sprzedawać towar bez wad.
Link do komentarza
Cały czas piszę i będę pisał nadal – bo załatwiacie sprawę od strony odbytu, a nie głowy.

W roszczeniach z tytułu gwarancji, producent może skutecznie podeprzeć się normami, i innymi „kruczkami” – szanse są małe.

Natomiast roszczenia z tytułu niezgodności towaru z umową są bezapelacyjnie wygrane (w takim przypadku) bo wystarczy wykazać, że na wystawkach i materiałach reklamowych, dachówka nie miała takich skaz.
Stroną jest sprzedawca (skład, hurtownia, itp.), który ponosi (ustawowo, ustawa konsumencka) wszelkie koszty związane z ta niezgodnością.

Jak kilka hurtowni (składów, itp.) wystąpi z roszczeniem zwrotnym wobec producenta (też droga ustawowa, KC) i przestanie być odbiorcami tej dachówki, to skuteczność będzie wyższa niż 10 pozwów zbiorowych.

Inwestorzy, nie dajcie się dymać bez mydła – no chyba, że macie potrzebę takiej „przyjemności”.

Roszczenia gwarancyjne są korzystne dla producenta, nie dla was.

Korzystajcie z dobrodziejstw ustawy konsumenckiej http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20021411176
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Kurcze ja wczoraj zobaczyłam u siebie już na całym dachu położonym też dachówką Amber 12V że te kropki są regularne...może nie widać ich z ziemi tylko jak się patrzy przez okno dachowe ale są i na pewno nie jest to I klasa. Zła jestem na dekarzy że nie powiedzieli mi o tym bo ja po dachu nie chodziłąm ....a na składzie teraz powiedzieli że jak nie ma 10% to żeby się wstrzymać bo i tak tego nie uwzględnią...MASAKRA!!!PRZESTRZEGAM WSZYSTKICH BO DACHÓWKA MOŻE I ŁADNA ALE FERELNA!!!!...
Link do komentarza
Ja mam kolor antracytowy. Ale był dzisiaj u mnie przedstawiciel firmy Braas i oglądaliśmy te uszkodzenia i było parę rozwiązań np: ściągnięcie tego co jest i przywiezienie nowej dachówki ale już na własny koszt założenie ponowne więc zdecydowałam się na dostarczenie przez nich zimnej angoby i zapłacenie kosztów za dekarzy za pomalowanie uszkodzeń, bo jak sam mówił te uszkodzenia nie wpływają na jakość dachówki tylko na wizualny efekt a po pomalowaniu powinno być już elegancko. Zobaczymy jak się to rozwiąże. Dam znać..
Link do komentarza
Cytat

….zdecydowałam się na dostarczenie przez nich zimnej angoby i zapłacenie kosztów za dekarzy za pomalowanie uszkodzeń, …….



Tak się zastanawiam …..
Dymają Cię bez gry wstępnej i na sucho – lubisz tak (to) ?

Dachówka ma wadę ?

Ma !
I to uznaną przed specjalistę od producenta.

A w związku z tym, wszelkie koszty usunięcia tej wady powinien ponieść sprzedawca tej dachówki – jest to wymóg ustawowy tzw. ustawa konsumencka i jej Art. 8
Link do komentarza
Po dwóch pismach reklamacja, a dokładniej niezgodność towaru z umową została uwzględniona.
Zabierają dachówkę na swój koszt, mam na myśli Sprzedającego - (nie producenta BRASS). icon_biggrin.gif

Przedstawiciel handlowy BRASSa podczas wizji lokalnej na budowie nawet nie próbował wciskać ciemnoty. Potwierdził podczas rozmowy, że dachówka ma feler produkcyjny z uwagi na starą technologię. Dachówka jest produkowana w Polsce. Te produkowane w Niemczech, są robione wg innej technologii i nie maja z nimi żadnego problemu. Przywiózł nawet ze sobą Nowego Kierownika Działu Jakości.

Proponuję iść do końca drogą NIEZGODNOŚCI TOWARU z UMOWĄ i byc konsekwentnym do końca, a felernej dachówki nie kłaść na dach!!!
Link do komentarza
Mam nadzieję, że autor tego prywatnego wpisu, nie będzie mnie ganiał za upublicznienie tej informacji.

Cytat

Kolego co do dachówki amber 12 v, wywalczyłem wszystko co się dało: wymianę dachówki na nową w dogodnym dla mnie terminie na koszt Braas (wszystko na koszt Braas) tylko , że ta nowa dachówka która przyjechała (1 paleta) do oglądnięcia jest taka sama jak na dachu. Co byś zrobił kolego na moim miejscu?



Publikuję to, ku przestrodze.
Sprawdzajcie to co przychodzi, bo nie jest to wypadek odosobniony, że towar z wadą wymienia się na takki sam – czyli z taką samą wadą.
Nie napiszę co ja bym zrobił, bo cenzura musiałaby zadziałać. icon_evil.gif

Ale pismo z zapytaniem, o to czy nie prościej jest samemu zrezygnować z pracy, a nie czekać na dyscyplinarkę od pracodawcy, wysłane do nadawcy tej przesyłki, jest nader wskazanym elementem, w takiej sytuacji.

Nie przyjmować, op…..ć, udokumentować (zdjęcia), naliczać (postraszyć, bo nie do wyegzekwowania) koszty dodatkowe (za przestoje). I niestety cierpliwie czekać, że któraś dostawa będzie bez wad.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Tak się zastanawiam dlaczego wszystkie moje komentarze są usuwane z forum. Pewnie Braas maczał w tym palce!!!


Nie, nie było tu żadnego spisku. To efekt obrażania przez Pana innych uczestników forum, ale nie rozmawiajmy już o tym. Niezadowolenie i zadowolenie odnośnie moderowania i działania forum można wyrażać tutaj https://forum.budujemydom.pl/Do-administrat...Forum-f137.html

Pozdrawiam
Marcin Szymanik
Link do komentarza
Cytat

Nie, nie było tu żadnego spisku. To efekt obrażania przez Pana innych uczestników forum, ale nie rozmawiajmy już o tym. Niezadowolenie i zadowolenie odnośnie moderowania i działania forum mozna wyrażać tutaj https://forum.budujemydom.pl/Do-administrat...Forum-f137.html

Pozdrawiam
Marcin Szymanik




W moich opiniach negatywnie wypowiadałem sie tylko i wyłącznie na temat dachówki i braasa co też Pan gada że obrażałem innych uczestników, ale nie rozmawiajmy już o tym.
Link do komentarza
Cytat

Tak się zastanawiam dlaczego wszystkie moje komentarze są usuwane z forum. Pewnie Braas maczał w tym palce!!!ZDECYDOWANIE ODRADZAM DACHÓWKE BRAAS A SZCZEGÓLNIE AMBER - powód jak powyżej. Sprzedają towar ale chyba nigdy go nie oglądali.


Ale przecież Ty tej dachówki nie kupiłeś więc po co ta podnieta.
Zachowuj się jak przystało na to forum i będzie git.Opisz problem jaki masz czy miałeś ,podziel się swoimi spostrzeżeniami ,nikt Ci nie odmówi rady czy porady.A Ty wpadłeś ,krzyku narobiłeś i o co? To o czym piszesz to tu poprzednicy wyżej opisali ,ale w sposób bardziej cywilizowany.
A mi się wydaje ,że jesteś od konkurencji.
Link do komentarza
Gość inwestor
Reklamowałem tą dachówkę u sprzedawcy jako niezgodną z umową,oni przesłali tą reklamacje do Braas,a Braas przysłał mi dziś odpowiedź,że reklamacji nie uwzględnią,gdyż spełnia ona normę PN EN 1304:2009 .W tym momencie nie wiem co robić,gdzie szukać pomocy. NAJŚMIESZNIEJSZE jest to,że przedstawiciel Braasa na śląsku.przysłał do mnie na działkę innych szczęśliwców zakupu tejże dachówki,aby zobaczyli jaką ta dachówka ma wadę.W końcu nie wiem czy ona jest felerna czy nie...Tym co się udało z reklamacją to GRATULUJĘ!! Proszę o podpowiedź jak to załatwiliście;)).
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czyli (na szczęście oprócz farby) zastosowałeś materiały i technologię do robót wnętrzowych, a nie na zewnątrz.     To raczej nie farba, a gładź wymywana spod farby.     Każdy sposób na zabezpieczenie od wilgoci jest dobry. Można by nawet zmienić obróbki blacharskie krawędzi, aby uniemożliwić dostęp wody.     Musisz po prostu skierować wylot powietrza tak, aby nie trafiało na powierzchnię malowaną. Bo to nie tylko temperatura, ale i wilgoć. Trzeba zamontować jakąś osłonę, owiewkę czy coś w tym rodzaju.  A czym naprawić... Ja kiedyś stosowałem do napraw farby renowacyjne. Są bardzo drogie, ale skuteczne. Tylko nie można ich kłaść na powierzchnie złuszczające się.
    • Witam, opisze swój problem: Sufit na balkonie zaczął z czasem mocno się łuszczyć ( blok z lat 70 ) jako że długie szukanie fachowca do odnowienia nie przyniosło rezultatu ( w 95% rozmów słyszałem że za mała "robota" ) postanowiłem jako laik sam się tym zająć, po pierwsze skrobanie, po drugie gruntowanie, potem gotowa gładź szpachlowa Śmig S-50, szlifowanie i ponowne gruntowanie, całość pomalowana farbą fasadową śnieżka, efekt był zadowalający do pierwszego deszczu, gdzie krople trafiając na krawędź sufitu delikatnie rozpuszczały farbę i gładź brudząc cały balkon na biało, pomysł na naprawę to pomalowanie pasa zewnętrznego sufitu farbą ftalową Nobiles która została polecona w markecie budowlanym, efekt wizualny troszeczkę ucierpiał z powodu błyszczącego pasa, ale na brudzenie pomogło doskonale.... do czasu montażu klimatyzacji, po miesiącu używania stało się coś takiego jak na zdjęciu poniżej - podejrzewam że wylot ciepłego powietrza załatwił tą warstwę i pytanie następujące, jak to naprawić i zabezpieczyć na przyszłość
    • Wydaje mi się, że zamknięcie jakiegoś programu, w tym "Czyste Powietrze" wcale nie oznacza końca zajmowania się taką tematyką i końca promocji określonych rozwiązań przez władze państwowe. To tylko koniec jakiegoś etapu w danym temacie. Bo na przykład skończyły się środki przeznaczone na wspieranie działań. Poza tym, zamknięcie etapu to okazja do sporządzenia jakiegoś bilansu, do zanalizowania, czy założenia są realizowane właściwie, czy przynoszą spodziewane efekty, czy może dałoby się uzyskać więcej. Dlatego wierzę, że niedługo nastąpi otwarcie kolejnego etapu. Przykładem niech będzie program "Mój Prąd". Na szóstą wersję wpłynęło tyle wniosków, że planowana suma dotacji została rozdysponowana w kilka dni. Na szczęście, w reakcji na zainteresowanie odbiorców, wielkość funduszu została zwiększona i to znacznie.   
    • Ile osób skorzystało z tego programu? Jaką kwotą dysponował ten program? 100mld? Dobrze pamiętam? Ile więc zostało rozdysponowane? Biurokracja i papierologia - tym było odzwierciedlenie tego programu. Wiele osób było chętnych na wzięcie udziału ale się po prostu bali. Nikt nie dawał im gwarancji otrzymania dofinansowania.  Może ten program wróci ale w nowej odsłonie i skróconą drogą biurokracji.  
    • Komentarz dodany przez filtryplus.pl: Decyzja o zamknięciu programu „Czyste Powietrze” to krok w niewłaściwym kierunku, zwłaszcza w czasach, gdy walka ze smogiem i zanieczyszczeniem powietrza powinna być priorytetem. Program ten nie tylko umożliwiał wymianę starych, nieekologicznych źródeł ogrzewania na nowoczesne, ale także wspierał termoizolację budynków, co znacząco redukuje emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Zamknięcie takiej inicjatywy to nie tylko ignorowanie problemów środowiskowych, ale także zdrowotnych, bo zanieczyszczone powietrze ma bezpośredni wpływ na nasze życie i zdrowie. Skoro dostęp do szeroko zakrojonych działań naprawczych może zostać ograniczony, warto zainwestować we własne bezpieczeństwo w inny sposób. Kluczowym rozwiązaniem w walce z zanieczyszczeniami w domu jest zakup oczyszczacza powietrza i regularna wymiana jego filtrów. Inwestowanie w takie rozwiązania to nie kaprys, a konieczność, szczególnie w regionach, gdzie jakość powietrza pozostawia wiele do życzenia. Zamknięcie programu „Czyste Powietrze” nie oznacza, że problem zniknie – wręcz przeciwnie. Dlatego tak ważne jest, by każdy z nas, na miarę swoich możliwości, podejmował działania na rzecz poprawy jakości powietrza, którym oddychamy.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...