Skocz do zawartości

zielsko


ask

Recommended Posts

Napisano
Tak, większość remontu już za mną. Gruz i tak dalej - uprzątnięte. Rozejrzałam się i włos mi się zjeżył...
Od paru miesięcy głowię się niezmiennie, co zrobić z wszechobecnym zielskiem sięgającym już do pasa w moim "przyszłym" ogrodzie. Działka jest spora (prawie 2 tys.m2) częściowo zagospodarowana krzaczkami owocowymi (maliny, borówki i porzeczki) oraz młodymi drzewkami (posadzonymi wiosną tego roku - lecz do przesadzenia jesienią w inne miejsce). Z uwagi na brak mozliwości wjazdu już teraz jakiejś maszyny, która zaorałaby to pole.. proszę o radę, co zrobić z zielskiem, które rozprzestrzeniło się na całej działce. W moim zamysle jest stworzenie niezbyt dużego sadu - około 20-25 drzewek owocowych, miedzy którymi chciałabym posiać trawę.. Dodatkowo wśród krzaczków owocowych, truskawek i przyszłej altanki chciałabym posiać/posadzić kwiaty... no właśnie. Co i kiedy muszę zrobić, aby urosła mi trawa i kwiaty, a nie te olbrzymie chwasty? Dodam, że właśnie "umieram", bo jestem świeżo po "odkopaniu z zielska" ww. krzaczków. Wyrywałam własnoręcznie (a to tylko mały fragment.. wrr grr brr). Może ktoś był w podobnej sytuacji?? Ochh, proszę plis.. jakieś złote rozwiązanie???
(Czytałam o Roundapie, ale jak zastosowanie tego środka (czy w ogóle to jedyny sposób??) wpłynie na rośliny, które już rosną?)
Pozdrawiam serdecznie,
Ania
Napisano
Roundup - cytat z etykiety "Środek chwastobójczy w formie koncentratu do sporządzania roztworu wodnego,
stosowany nalistnie, przeznaczony do zwalczania perzu oraz innych chwastów jednoliściennych i dwuliściennych (jednorocznych i wieloletnich) na polach uprawnych, użytkach zielonych oraz w uprawach sadowniczych, a także chwastów i zbędnej roślinności na ciekach i zbiornikach wodnych, w leśnictwie, na torach kolejowych, terenach nie użytkowanych rolniczo, wokół domu i na działce oraz do likwidacji ugorów i odłogów przed zasiewem roślin uprawnych".

Roundup 360 SL jest dolistnym herbicydem o działaniu układowym. Pobierany jest przez zielone części roślin (liście, zielone pędy i nie zdrewniałą korę) a następnie przemieszcza się po całej roślinie i dociera do jej części podziemnych (korzenie, rozłogi itp.) powodując ich zamieranie. Pierwsze objawy działania środka (żółknięcie i więdnięcie) są widoczne po upływie 7-10 dni od zabiegu. Całkowite zamieranie roślin następuje po około 3 tygodniach. Wysoka temperatura i
wilgotność powietrza oraz silne nasłonecznienie przyspieszają działanie środka. Środek nie zalega w glebie i jest rozkładany przez mikroorganizmy glebowe.

Niestety Roundup nie jest obojętny dla roślin uprawnych. Jeśli preparat będzie miał kontakt z ich liśćmi, wtedy rozprzestrzeni się po całej roślinie i spowoduje jej zamieranie. Polecałbym zastosować ten środek przy beziwtrznej pogodzie i tylko w międzyrzędziach (pomiędzy roślinami uprawnymi). Po zaschnięciu chwastów radzę przekopać glebę glebogryzarką i odczekać dwa tygodnie, aż wyrosną ponownie chwasty. Ponownie trzeba zastosować roundup a po zaschnięciu chwastów ponownie przekopać ziemię. Jest to niestety długotrwała i pracochłonna walka z niechcianą roślinnością ale innego sposobu nie ma. Po odchwaszczeniu można wysiewać nasiona traw - dobry termin to koniec sierpnia do pierwszej dekady września.
Napisano
Bardzo dziękuję za reakcję.
hmm.. to miło, że nie jestem odosobniona icon_smile.gif
rozumiem, że (to do Ryszarda) udało się i co roku nie trzeba bitew toczyć?? Postawiłeś mnie trochę na nogi, bo - zgadza się - serce i dusza we mnie wyje! A ręce już opadły..
Tak. Czyli można. Można!
Co prawda będę miała JAZDĘ z tym wiatrem, bo jak na razie takiej bezwietrznej pogody - brak, tym bardziej, ze jest to działka na stoku. No i chyba trzeba zaopatrzyć się w strój płetwonurka.
Bo z obydwu odpowiedzi wynika, że jednak Roundup jest jedynie skutecznym i niezastąpionym środkiem na zielsko.
A czy nie trzeba po tym specyfiku zasilić ziemi jakimiś nawozami? Bo to chyba strasznie "żre" i wyjaławia? Mylę się?
Napisano
Cytat

A czy nie trzeba po tym specyfiku zasilić ziemi jakimiś nawozami? Bo to chyba strasznie "żre" i wyjaławia? Mylę się?



Ani nie żre, ani nie wyjaławia. To srodek chemiczny, który poprzez liście wnika do korzeni rośliny i blokuje pobieranie wody, dlatego rośliny po prostu usychają. Przez korzenie nie wnika!!!
Napisano
Cytat

Bardzo dziękuję za reakcję.
hmm.. to miło, że nie jestem odosobniona icon_smile.gif
rozumiem, że (to do Ryszarda) udało się i co roku nie trzeba bitew toczyć??


Nie ciesz się za wczas ,Raundup-em SL360 czy Glyfosem 360SL to jest praktycznie identyczny środek po oprysku i uschnięciu zielska przy bardzo deszczowej pogodzie po miesiącu już zaczyna wyłazić nowe zielsko w normalnych warunkach to tak około dwóch trzech miesięcy. Tak ,że jest to środek ,że tak powiem doraźny.Popryskać ,czekać aż uschnie ,skopać ziemię albo przeorać i zasiać np trawę.
Napisano
ja u siebie miałem perz...
Pierwsze - jazda cięzkim sprzetem budowlanym - stłamsiło perz
Drugie - to co wyrasta - kobylak - zrównuję z ziemią za pomocą ręcznej kosy ( takiej od kościuszkowców - nie spalinowej icon_smile.gif )
Jak sadzę coś - to glebogryzarka elektryczna 35cm szerokości - po łebkach - ale daje radę icon_smile.gif

A ogródek założyłem przy pomocy... koparki - koparkowy wziął łyżkę i zgarnął wierzchnią warstwę ziemi z chwastami - ten humus wykorzystałem do zrobienia kompostownika
Napisano
Czyli tak: po pierwsze - bezwzględnie muszę nabyć drogą kupna glebogryzarkę icon_smile.gif (a ileż to urządzenie może kosztować? Bo jeszcze się akurat TYM nie zajmowałam, BA! nawet nie miałam takowej pozycji w moim prywatnym "planie zakupów narzędzi niezbędnych"). A może jeszcze jakaś podpowiedź, jaki sprzęt kupić, rzecz jasna nie z najwyższej półki, bo - jak wielu - jestem zarabiająca w dolnych granicach stanów średnich, a po remoncie.. no cóż!
po drugie - zidentyfikować chwasty;
po trzecie - nabyć środek wyniszczający icon_smile.gif
po czwarte - anielska cierpliwość i dużo samozaparcia;
taaa... a może ktoś potrafi nazwać/zidentyfikować chwast, którego liście wyglądają jak chrzan i jednakowoż ma długi korzeń, ale chrzanem nie jest, bo nie pachnie ani nie smakuje jak owa pożyteczna roślinka icon_smile.gif Za to jest to najgorsze zielsko, jakie u siebie mam, bo za diabła kopiąc/podkopując/wyrywając nie daje się wyciągnąć w całości (więc ten Roundup byłby idealny!). Ale nie wiem, czy nie jest za późno, ponieważ z tydzień temu zielsko to właśnie przekwitło i rozsiewało nasionka.
I jeszcze jedno - koleżanka mówiła mi dzisiaj o środku pt. Chwastox. Co Wy na to?
Napisano
Cytat

Czyli tak: po pierwsze - bezwzględnie muszę nabyć drogą kupna glebogryzarkę :




do mnie przyjechał zaprzyjaźniony rolnik - zaorał na zimę w "głęboką" skibę.....
Korzenie chwastów przemarzały do wiosny.
Wiosną wypożyczyłem kultywator spalinowy (60zł doba -)
Objeżdziłem - wyrównałem bruzdy - posiałem trawę.....
I już
Lepsza wersja byłaby tego samego sąsiada poprosić z kultywatorem i małą broną zapiętą - zamiast sie męczyć.
No ale to już następnym razem.
Pozdrawiam i polecam
Napisano
Zdecydowanie tak byłoby najlepiej. Pewnie znalazłoby się paru uczynnych i wyposażonych sąsiadów..ha! Powiem więcej - to się już wydarzyło! Tej wiosny. Ale bez Roundapu. Na pięknym polu wiosennym (czyściutkim!) posadziłam te nieszczęsne krzaczki, truskawki itd. Następnie zajęłam się remontem chaty no i.. A potem to już nie nadążałam wyrywać wyrywać wyrywać.. i teraz muszę zaczynać od nowa. No, ale krzaczków szkoda. Więc muszę pokombinować żeby mieć ciastko i zjeść ciastko...
Zdaję sobie sprawę, że marudzę, ale pewnie niejedna osoba ma podobne problemy. Więc może ktoś wybrnął z tego jakoś, wpadając na prosty acz genialny sposób? Może ktoś kiedyś będzie miał takie problemy jak ja, więc ja komuś kiedyś pomogę? Jedno jest pewne.. będę próbować! Do skutku. Może potrwa to parę miesięcy, a może dwa lata? Dziękuję Wam wszystkim za podpowiedzi. Nie poddam się i na pewno napiszę o swoich doświadczeniach. W moim sadzie, oprócz drzewek owocowych, MUSI rosnąć TRAWA! icon_smile.gif
...i wciąż tu jestem.. i czekam icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...