Skocz do zawartości

Mam źle dobrany system grzewczy


Recommended Posts

Gość Damian
Napisano
Na prawdę współczuję, ale tak to się robi domek letniskowy, a nie dom całoroczny. Przecież na chwilę obecną to Państwo nie pobierają żadnej przyjemności z posiadania domu zwłaszcza zimą.. Myślę, że te wszystkie pieniążki, które zostały wydane na dodatkowe grzejniki, prąd, klimatyzatory to już prawie możnaby było zrobić modernizację systemu grzewczego. Pozdrawiam ciepło..
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Mogę polecić tapety docieplające. Nazywają się Thermovlies i są z takiej włókniny przypominającej filc. Dają dużą oszczędność w nagrzewaniu pomieszczenia - 2-3 razy szybciej niż bez nich a ciepło utrzymuje się bardzo długo. W razie konieczności firma posiada też płyty izolacyjne, docieplające od wewnątrz. Zaleca się je tam, gdzie jest bardzo zimno, wilgotno itp. Jedne i drugie chronią ściany przed pleśnią i świetnie "dogrzewają", dzięki czemu można zredukować wydatki na ogrzewanie....
Gość Zdzisław
Napisano
Szkoda że Państwo nie zainstalowali sobie od razu moderatora zimnoplazmowego JOGI inwestycja byłaby tańsza i spokój na lata
Napisano
A najlepiej z JOGI z kolega BUBU.

Ten domek musi być fatalnie izolowany skoro kominek o mocy 14kW nie jest wstanie sobie poradzić ogrzaniem powierzchni 120m2.
Może zamiast dalej reanimować trupa i smarkać po kawałku dokładając coraz to nowe elementy wykonać termodernizację domu.
Damo przyłączenie gazu, o czym myślą właściciele nie rozwiąże problemu.
Gaz też ma swoją cenę, a dom będzie go zużywał w całkiem sporych ilościach.
Napisano
15 lat temu zrobiłem sobie w domu podobne ogrzewanie, czyli kominek DGP z grzejnikami elektrycznymi. Chyba mój dom był znacznie lepiej docieplony bo nie była to dla mnie trauma jak dla bohatera artykułu. Największym problemem było przerzucanie drewna przez salon oraz lawinowo rosnące koszty prądu. Skończyło się na montażu układu CO z kotłem na pelet ze sterowaniem pogodowym. Pelet kosztuje mnie znacznie taniej niż drewno + prąd, jest czysto i prawie bezobsługowo. Polecam wszystkim gorąco!.
Napisano
PRZECIEŻ KOMINEK NIE MOŻE BYĆ JEDYNYM ŹRÓDŁEM CIEPŁA.
Ja mój dom parterowy (100 m2) w zimę 2011/2012 (od października do kwietnia) ogrzałem za 1200 PLN. Mam kominek 14 kW z zainstalowanym wymiennikiem spalin typu MAGIC (koszt 1450 zł). Szukałem tego wymiennika w całej Europie a znalazłem w Stanach gdzie ludzie używają go od min 30 lat
Wspomagany jest on poprzez wentylator sufitowy
(90% ciepła ucieka nam do góry) Oprócz tego w rezerwie jest kocioł na olej ( pracuje przy wyjazdach i przygotowuje ciepłą wodę użytkową) Koszt 1 m przestrzennego drewna (dąb,brzoza ) z dowozem na miejsce ,oczywiście połupanego wyniósł 160 zł. Próbowałem kupować u leśniczego. Cena dąb 1m - 120 zł, olcha 160 zł. Stwierdziłem iż się nie opłaca (trzeba samemu pociąć,przywieść itp). Po roku użytkowania wiem jakie popełniłem błędy : I - nigdy wkład kominkowy (koszt wkładu ok 3000 + zabudowa tłumiąca ciepło ok 5000 razem ok 8000 ) Zamiast tego piękna KOZA nie zabudowana i na wylocie wymiennik MAGIC oraz wentylator sufitowy.
Napisano
Należy zastosować piec elektryczny indukcyjny i tradycyjne c.o., przy taryfie nocnej, jest najtaniej i całkowicie bezobsługowo. Nie wiem co to za problem z ciepłem czy ciepłą wodą i całkowicie zapomniałem że istnieje coś takiego jak kotłownia. Ciepło musi być bez mojej ingerencji, wszystko załatwia elektronika. Koszt wydaje się minimalny, czytając jakie pieniądze ludzie wydają na inne systemy i ciągle czegoś brakuje do szczęścia...
Napisano
To napisz jeszcze co to znaczy w/g Ciebie tradycyjne CO i pochwal się ile płacisz za prąd na potrzeby grzewcze i CWU z oczywistym uwzględnieniem wielkości domu i ilości mieszkańców.
Napisano
kto wam projrktowal system..ja od 20 lat robie ogrzeania i moim zadaniem jest przemyslec system pod katem jak najmniejszego zuzycia opalu...problemem sa ludzie ktorzy naczytali sie w internecie roznych bzdur\' Powiem tyle nawet po kilkunastu latach po zmianie numerow telefonow klienci w jakis sposob znajduja mnie i zlecaja domy dla dzieci i znajomych szukajcie dobrych fachowcow zamiaszt tanich leszkow spod posredniaka , ze spoldzielni mieszkaniowej czy cwaniaczkow chcacych skroic klienta...
  • 2 tygodnie temu...
Gość Piotr Nicosia
Napisano
Taki dojrzały Pan, a połączył dwa najgorsze rozwiązania: prąd - najdroższy i kominek w salonie - najbrudniejszy!!! Opalam 180mk +300l cwu, piecem defro 15kW z podajnikiem. ostatnia zima 3 tony x 800zł ekogroszeu - taniej niż u tego Pana, komfort cieplny doskonały. Ponad to śmiem twierdzić, że budowa szkieletowa a polskich warunkach to nieporozumienie. przenikalność to jedno, ale taki dom nie ma bezwładności cieplnej, dobrze że ten kominek chociaż poprawili na szamotowy....
Napisano
Cytat

kto wam projrktowal system..ja od 20 lat robie ogrzeania i moim zadaniem jest przemyslec system pod katem jak najmniejszego zuzycia opalu...problemem sa ludzie ktorzy naczytali sie w internecie roznych bzdur'
Powiem tyle nawet po kilkunastu latach po zmianie numerow telefonow klienci w jakis sposob znajduja mnie i zlecaja domy dla dzieci i znajomych
szukajcie dobrych fachowcow zamiaszt tanich leszkow spod posredniaka , ze spoldzielni mieszkaniowej czy cwaniaczkow chcacych skroic klienta...



przykro to mówić, ale u mnie prawdopodobnie nie znalazłby pan pracy
z doświadczenia wiem, że fachowcy wykonujący od 20 lat ogrzewania, dalej robią je dokładnie tak samo jak 20 lat temu....a trochę się przez te 20 lat temu zmieniło jeśli chodzi o systemy grzewcze i zapotrzebowanie domów na ciepło...więc akurat dla mnie, te pana 20 lat doświadczenia, to tylko zbędny bagaż...
Napisano
Cytat

A najlepiej z JOGI z kolega BUBU.

Ten domek musi być fatalnie izolowany skoro kominek o mocy 14kW nie jest wstanie sobie poradzić ogrzaniem powierzchni 120m2.
Może zamiast dalej reanimować trupa i smarkać po kawałku dokładając coraz to nowe elementy wykonać termodernizację domu.
Damo przyłączenie gazu, o czym myślą właściciele nie rozwiąże problemu.
Gaz też ma swoją cenę, a dom będzie go zużywał w całkiem sporych ilościach.



14kW powinno spokojnie wystarczyć na większy dom, gdzieś to ciepło ucieka. Dobrze by było wynająć kamerę termowizyjną i zobaczyć, w których miejscach dom "świeci" i pomyśleć na naprawie tych miejsc.
  • 8 lata temu...
Napisano
Dnia 30.08.2012 o 11:47, Jani_63 napisał:

A najlepiej z JOGI z kolega BUBU.

Ten domek musi być fatalnie izolowany skoro kominek o mocy 14kW nie jest wstanie sobie poradzić ogrzaniem powierzchni 120m2.
Może zamiast dalej reanimować trupa i smarkać po kawałku dokładając coraz to nowe elementy wykonać termodernizację domu.
Damo przyłączenie gazu, o czym myślą właściciele nie rozwiąże problemu.
Gaz też ma swoją cenę, a dom będzie go zużywał w całkiem sporych ilościach.

Tak bardzo ważny jest wskaźnik EU [kWh/m²/rok]. Zużycie energii, przy kotłach indukcyjnych lub zużycie opału przy kotłach na paliwo stałe zależy nie tylko od mocy kotła, ale również od stanu termicznego budynku.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...