Skocz do zawartości

jaki tynk do piwnicy?


Recommended Posts

Planuję w niedługim czasie otynkować ściany w piwnicy. Budynek ma około 40 lat ale nigdy nie było czasu lub pieniędzy. Piwnice mają ok 2,1 m wysokości, z czego połowa jest w gruncie, który jest mało przepuszczalny. Często, po dłuższych ulewach mam wilgotne ściany i posadzkę. Jaki rodzaj tynku wybrać, ja skłaniam się na wapienno-cementowy. Czy to będzie trafny wybór. A może wapienny, bo gipsowy to chyba odpada? Jeżeli ktoś z Państwa "przerabiał" ten temat to proszę o podzielenie się wiedzą, a może porada przyjdzie od fachowca. Z góry dziękuję!!!
Link do komentarza
Cytat

Planuję w niedługim czasie otynkować ściany w piwnicy. Budynek ma około 40 lat ale nigdy nie było czasu lub pieniędzy. Piwnice mają ok 2,1 m wysokości, z czego połowa jest w gruncie, który jest mało przepuszczalny. Często, po dłuższych ulewach mam wilgotne ściany i posadzkę. Jaki rodzaj tynku wybrać, ja skłaniam się na wapienno-cementowy. Czy to będzie trafny wybór. A może wapienny, bo gipsowy to chyba odpada? Jeżeli ktoś z Państwa "przerabiał" ten temat to proszę o podzielenie się wiedzą, a może porada przyjdzie od fachowca. Z góry dziękuję!!!



Tynk cem-wapienny trójwarstwowy zatarty na gładko .

Przed robieniem tynku najpierw trzeba poprawić izolacje przeciwwilgociowe ścian piwnicy (odkopać na zewnątrz) ,może jeszcze dołożyć drenaż -opaskę .


Link do komentarza
Czy wystarczy taki zabieg: wykop do poziomu ław, obłożenie muru piwnic z zewnętrznej strony 5cm. warstwą styroduru plus warstwa folii ,zasypanie wykopy materiałem przepuszczalnym np. dolomitem. W wewnątrz naniesienia płynnej folii na wylewki następnie płytki gresowe?
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Gość stach
Cytat

[...] wykop do poziomu ław, [...]


Tylko nie wykopuj na raz wzdłuż CAŁEJ ściany, żeby dom Ci sie nie złożył icon_confused.gif i żeby nie powtórzyła się katastrofa budowlana, taka, jak ze dwa miesiące temu icon_confused.gif
Wykop ze 3-4 m, zaizoluj, zasyp, i rób następny odcinek - na zakładkę - to na pewno będzie dłużej, ale bezpieczniej icon_exclaim.gif
A tynk - tak, jak pisze animus cementowo-wapienny icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Czy wystarczy taki zabieg: wykop do poziomu ław, obłożenie muru piwnic z zewnętrznej strony 5cm. warstwą styroduru plus warstwa folii ,zasypanie wykopy mateczy wystarczy warstwa styrodururiałem przepuszczalnym np. dolomitem. W wewnątrz naniesienia płynnej folii na wylewki następnie płytki gresowe?


czy wystarczy warstwa styroduru i folia ?
Zdecydowanie nie , jeszcze musi być jakaś hydroizolacja na ścianie.
Nawet wykonanie izolacji ciężkiej nie daje Ci 100% gwarancji sukcesu bo jeszcze jest podciąganie od dołu.
Aby budynek był rzeczywiście suchy to zabezpieczenie musi być kompleksowe i eliminować wszelkie możliwości nasiąkania
Link do komentarza
Cytat

Tylko nie wykopuj na raz wzdłuż CAŁEJ ściany, żeby dom Ci sie nie złożył icon_confused.gif i żeby nie powtórzyła się katastrofa budowlana, taka, jak ze dwa miesiące temu icon_confused.gif
Wykop ze 3-4 m, zaizoluj, zasyp, i rób następny odcinek - na zakładkę - to na pewno będzie dłużej, ale bezpieczniej icon_exclaim.gif
A tynk - tak, jak pisze animus cementowo-wapienny icon_smile.gif




masz coś więcej?
wklej
wszyscy poczytamy..................
Link do komentarza
Czas zamknąć temat, piwnica otynkowana zaprawą cementowo-wapienną Baumit. Na podłodze gres, pod którymi rozłożona była folia ( przed wylewkami). Ściany na zewnątrz odkopane, wyczyszczone, zatynkowane zaprawą cementową, izolacja 3x. Dysperbit Tytan. Następnie styropian 5 cm. zaprawa(klej, siatka, klej), jeszcze 1x Dysperbit, folia kubełkowa, na dnie wykopu wywinięta, warstwa piachu, rura drenażowa 80. Całość zasypana dolomitem 1-4 cm (ok34 tony). W sumie ok. 50 m2 izolacji zew.. Powinno być dobrze, czekam na jesienne deszcze. Dziękuję wszystkim za pomoc. Chciałbym jeszcze dodać że wykonawcą była firma wybrana z oferii, rejon prac śląskie. Firma z Częstochowy, cena 60 zł.za m2 ale trzeba ich pilnować
Link do komentarza
Cytat

Czas zamknąć temat, piwnica otynkowana zaprawą cementowo-wapienną Baumit. Na podłodze gres, pod którymi rozłożona była folia ( przed wylewkami). Ściany na zewnątrz odkopane, wyczyszczone, zatynkowane zaprawą cementową, izolacja 3x. Dysperbit Tytan. Następnie styropian 5 cm. zaprawa(klej, siatka, klej), jeszcze 1x Dysperbit, folia kubełkowa, na dnie wykopu wywinięta, warstwa piachu, rura drenażowa 80. Całość zasypana dolomitem 1-4 cm (ok34 tony). W sumie ok. 50 m2 izolacji zew.. Powinno być dobrze, czekam na jesienne deszcze. Dziękuję wszystkim za pomoc. Chciałbym jeszcze dodać że wykonawcą była firma wybrana z oferii, rejon prac śląskie. Firma z Częstochowy, cena 60 zł.za m2 ale trzeba ich pilnować



Napisz jeszcze późną wiosną w przyszłym roku jak to zdało egzamin .
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W Niemczech znacznie wzrosła liczba małych elektrowni balkonowych wytwarzających energię słoneczną. Teraz lokatorzy i właściciele mieszkań będą mogli łatwiej zamontować panele słoneczne, gdyż uchwalone wcześniej przez Bundestag zmiany w przepisach zatwierdził w czwartek wieczorem (26.09.2024) Bundesrat.   W szczególności dotyczy to zmian w prawie dotyczącym najmu i własności lokali. Tak zwane urządzenia fotowoltaiczne podłączane do gniazdka zostaną włączone do katalogu zmian budowlanych, do których lokatorzy będą mieć obecnie prawo. Oznacza to, że właściciele i wynajmujący nie będą mogli odmówić zgody na założenie, na przykład na balkonie, urządzenia fotowoltaicznego. Jednocześnie właściciele i wspólnota mieszkaniowa mogą nadal interweniować w kwestii sposobu instalacji systemów na budynku: wyjątki dotyczą m.in. budynków zabytkowych.   Dotąd lokatorzy potrzebowali wyraźnej zgody właściciela mieszkania. A jeśli planował on w budynku wielorodzinnym zamontować elektrownię balkonową, musiał uzyskać zgodę wspólnoty mieszkaniowej. Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Energetyki Słonecznej z zadowoleniem przyjęło tę decyzję. Usunięto częstą przeszkodę w budowie elektrowni balkonowych. W rezultacie stowarzyszenie spodziewa się gwałtownego wzrostu popytu. W Niemczech w Federalnej Agencji ds. Sieci zarejestrowano już 563 tys. tego typu urządzeń solarnych.    Nowelizacja ustawy upraszcza również organizowanie regularnych zebrań wspólnoty mieszkaniowej w formie wideokonferencji. W przyszłości właściciele będą mogli większością trzech czwartych głosów zdecydować, że spotkanie odbędzie się wyłącznie w formie wirtualnej. Dotychczasowe prawo weta poszczególnych właścicieli zostaje zniesione.   Artykuł pochodzi z serwisu Deutsche Welle.   Fotowoltaika balkonowa
    • Prosić - oczywiście możesz, ale tutaj i teraz na odpowiedź raczej nie licz...     Szymon założył wątek ponad sześć lat temu, nikt przez kilka lat nie podejmował dyskusji aż do zleconego zapewne peanu pochwalnego Violetty, która tylko po to pojawiła się trzy lata temu na tym forum...     Oboje napisali po jednym poście...   A i woojek google na pierwszy rzut oka też niewiele wie o panu Jarzębskim...    
    • Spadek minimum 2%. Głębokość nie wiem czy ma znaczenie, bo PCV nawet jak zamarznie to nic mu nie będzie, a taka rura powinna być drożna, więc nic tam nie powinno zamarznąć, czyli tak jak mi powiedział fachowiec od melioracji że to nie ma znaczenia. Ja mam w najpłytszym miejscu 20cm od gruntu. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mnie opony też się kojarzą z taką bidą lat 80tych, kiedy nic nie można było kupić i nawet opony były ozdobą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam, po długiej przerwie.  Rozumiem, że sztuką budowlana się zmienia i mam dużo do poprawki, ale mam ograniczony budżet. Jeżeli chodzi o ocieplenie stropu to muszę podać więcej danych, bo oprócz styropianu jest: styrobeton miejscami 15cm grubosci +10 cm styropianu, będzie ogrzewanie podłogowe i wełna , albo pianka pod dachem. Wracając do tematu okien i drzwi( to wszystko idzie do wymiany na wiosnę) - montowane były może 20-25 lat temu, więc byłem mały. Nie stać mnie żeby wciągu  3 tygodni, zrobić coś co było zepsute lata temu Na górze ma być poddasze    A jeżeli chodzi o ogrzewanie, to mam 1,5 hektara lasu 5 km od domu to jakoś dam radę😅
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...